اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 4427
بازدید کل : 815035
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» بهترین میوه ها برای مقابله‌ با کبد چرب

این روزها در هر میوه فروشی که وارد می‌شوید آووکادو نیز به چشم می خورد. می توانید بودجه سبد میوه تان را طوری تنظیم کنید که از خواص فوق العاده این میوه نیز بهره‌مند شوید.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، باید بدانید که خواص فوق العاده این میوه ناشی از وجود اسید اولئیک (نوعی از اسیدهای چرب اشباع نشده مونو) است. این ترکیب سالم باعث کاهش میزان کلسترول خون می‌شود. علاوه بر این آووکادو حاوی فیبر زیادی است که باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام شده و میزان قند خون را کاهش می‌دهد. در نتیجه اگر می خواهید بیشتر به کبد خود خدمت کنید می‌توانید این میوه را نیز به سبد غذایی‌تان اضافه کنید. توجه داشته باشید که ترکیبات موجود در آووکادو باعث کاهش سلول‌های چرب تجمع یافته در این ارگان شده و باعث بهبود عملکرد آن می‌شوند.

روزانه یک عدد سیب سبز برای صبحانه میل کنید. با این کار ساده می‌توانید میزان قند خون‌تان را نیز تنظیم کنید. به عقیده متخصصان آمریکایی سیب سبز یکی از سالم‌ترین و مفیدترین سیب‌ها و البته میوه‌ها محسوب می‌شود. باید بدانید که سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می‌شود.


سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است و این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و قند خون را پایین می آورند. البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. سیب حاوی اسید مالیک است که یک عنصر اساسی برای پیشگیری از سنگ در کبد و کلیه ها می‌شود؛ در نتیجه کمک می‌کند که این دو ارگان در سلامت بهتری قرار داشته باشند.توصیه می‌شود که سیب را با پوست میل کنید. چون حاوی مواد معدنی مفیدی است که با چربی‌ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می‌کند.


گریپ فروت و دارابی یا پوملو نیز مانند لیموترش جزو میوه های دوستدار کبد هستند؛ اما هر کدام شیوه خود را دارند. گریپ فروت حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد شده و چربی‌ها و توکسین‌ها را دفع می‌کند.دارابی حاوی میزان زیادی اسید مالیک و کاراتنوئید است که این دو ترکیب باعث تقویت و تمیزی کبد می‌شوند.


فراموش نکنید که نارینژین موجود در این میوه نیز بالاست و باعث آب شدن اسیدهای چرب تجمع یافته در کبد می‌شود.در هر حال برای کاهش چربی کبد تان از مصرف این میوه های ترش و مفید غافل نشوید. اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید قبل از مصرف گریپ فروت با پزشک تان مشورت کنید و نحوه استفاده صحیح آن را متناسب با شرایط تان سوال کنید.
 

اگر آزمایش خون داده و سونوگرافی انجام داده اید و پزشک کبد چرب تشخیص داده است بدانید که تنها نیستید و این روزها این بیماری گریبان خیلی‌ها را گرفته است. در حالت کلی تجمع بیش از اندازه چربی‌ها در سلول‌های کبد باعث بروز این مشکل می‌شود. فردی که کبد چرب دارد علائمی مانند التهاب، خستگی زیاد و ناخوشی عمومی دارد. در این صورت نیز لازم است یک سری تغییرات کلی در زندگی‌تان ایجاد کنید. فراموش نکنید که این مشکل در طولانی مدت می‌تواند به بیماری جدی سیروز کبدی تبدیل شود که مرحله پیشرفته کبد چرب محسوب می‌شود. در نتیجه لازم است که پیشگیری‌های لازم را انجام دهید.
 

حتما در خصوص خواص فوق العاده لیموترش زیاد شنیده اید و احتمالا تا به حال ترکیب آب لیموترش و یک لیوان آب را (به صورت ناشتا) امتحان کرده اید. اگر می خواهید بیشتر مراقب کبدتان باشید و اگر دچار کبد چرب شده اید به این کار بسنده نکرده و لیموترش را به رژیم غذایی تان نیز اضافه کنید.توجه داشته باشید که مرکبات به طور کلی باعث پاکسازی کبد می‌شوند چون سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. لیموترش همچنین حاوی ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. اگر لیموترش برایتان خیلی اسیدی و ترش است می‌توانید آن را در یک لیوان آب بچکانید و میل کنید. البته مصرف آب لیموترش بدون افزودن آب تاثیر بیشتری برای کبد دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:بهترین میوه ها برای مقابله‌ با کبد چرب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» قارچ را داغ داغ بخورید!

مهم نیست کدام نوع آن را انتخاب می‌کنید؛ صدفی یا معمولی. به هر حال مصرف قارچ می‌تواند تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن شما را بالا ببرد.

قارچ مانع سرماخوردگی می شود. قارچ شامل مقدار زیادی ارگوتیونین هم هست.

ارگوتیونین یک آنتی اکسیدان قوی است که برخلاف آنتی‌اکسیدان‌های دیگر در فرایند پخت و پز ازبین نمی‌رود، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت قارچ را بجوشانید و در سوپ بریزید بدون اینکه نگران از بین رفتن آنتی‌اکسیدان آن شوید.

بررسی ها نشان می دهند مصرف قارچ پخته و داغ می تواند عفونت های بدن را از بین ببرد و مصرف وزانه دو عدد قارچ پخته شده و داغ می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و یبوست و نفخ معده را نیز درمان کند



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:قارچ را داغ داغ بخورید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» میوه "به" و خواص آن

عصرایران- «به» ميوه‌اي خوش‌طعم و عطر از خانواده سيب است. اين ميوه اگرچه به صورت خام نيز خوردني است ولي اغلب، پخته آن را به صورت مربا و همچنين در غذاهايي همچون خورش و خوراك مصرف مي‌كنند.

نحوه خريد و نگهداري

به را فقط به رنگ زرد روشن تهيه كنيد، زيرا نوع سبز آن مانند بسياري ديگر از ميوه‌ها نرسيده و خيلي سفت است. البته درصورتي كه در ميان به‌هاي خريداري‌شده، تعدادي سبزرنگ وجود دارد، آنها را چند روز در دماي اتاق قرار دهيد تا رسيده شوند.

پوست اين ميوه براق و معطر بوده و با لايه‌اي كرك‌مانند به رنگ قهوه‌اي پوشيده شده است كه آن را با ساييدن از بين مي‌برند.

خواص غذايي

به سرشار از ويتامين‌هاي A و B و C و همچنين قند و پپتين است. به رسيده، داراي طبيعتي معتدل است، در حالي كه دانه آن يا همان به‌دانه طبيعتي سرد و تر دارد.

خواص درماني

به براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله عفونت‌هاي روده‌اي و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خوني، سوزش مجاري ادرار، تنگي نفس، سردردهاي مزمن و التهاب‌هاي مختلف مفيد است.

مي‌گويند با خوردن به، عرق بدن خوشبو مي‌شود.

خانم‌هاي باردار براي جلوگيري از سقط جنين به مصرف مي‌كنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نيز اثر شفابخشي براي التهاب‌هاي دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌هاي خشك، سينه درد، تب و گرفتگي صدا دارد ولي مراقب باشيد از جويدن و بلعيدن به‌دانه بپرهيزيد زيرا به‌دانه، حاوي يك ماده سمي است كه براي بدن مضر است...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:میوه "به" و خواص آن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مصرف شیر مغز را جوان نگه می دارد

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز،در این مطالعه، محققان میزان مصرف شیر را در 60 فرد بزرگسال به مدت یک هفته مورد بررسی قرار دادند.

محققان سپس اسکن های مغزی افراد را مورد مطالعه و سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون (glutathione) را که بطور طبیعی در سر تولید می شود، بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که سطح glutathione در افرادی که بیشترین میزان مصرف شیر را دارند، بیشتر و در نتیجه خطر ابتلاء به آلزایمر در این افراد کمتر است.

یانگ کوهی استادیار نرولوژی مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس گفت: یک تئوری در مورد پیری به نام تئوری رادیکال آزاد، می گوید که استرس اکسیداتیو نقش مهمی در پیری و ابتلاء به بیماری های عصبی مرتبط با پیری مانند آلزایمر ایفاء می کند.

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان مهم در مغز است و مشخص شده است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و محافظت از سلول های عصبی ما کمک می کند. بنابراین، افزایش غلظت گلوتاتیون یک راهکار مهم برای سلامت مغز است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:مصرف شیر مغز را جوان نگه می دارد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!

یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده یک بیماری التهاب معده است که می‌تواند موجب بروز اسهال، استفراغ، تهوع و تب شود.

آفتاب : دکتر جعفر فره‌وش در گفت‌و‌گو با آنا گفت: گاستروآنتریت نوعی بیماری است که به دلایل مختلف از قبیل علت‌های باکتریایی، ویروسی، مسمومیت غذایی و دارویی بروز می‌کند و به راحتی و به سرعت حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند و موجب بروز تظاهرات گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ، تهوع و تب می‌شود.

وی افزود: گاستروآنتریت یا بیماری التهاب معده به دلیل اینکه همانند بیماری آنفلوآنزا با تب همراه است و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند به بیماری «آنفلوآنزای دستگاه گوارش» نیز نامیده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: این بیماری نیاز به درمان خاصی ندارد و در اغلب موارد به صورت خود به خودی و با مصرف زیاد مایعات بهبود می‌یابد اما اگر فردی با مصرف مایعات و تامین املاح معدنی بدن بهبود نیافت باید به پزشک مراجعه کند.

فره‌وش با بیان اینکه بیماری «آنفلوآنزای معده» موجب کم آبی بدن می‌شود گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود برای تامین مایعات بدن آب و شیر مصرف کنند و به هیچ عنوان آب میوه را مورد استفاده قرار ندهند زیرا آب میوه ممکن است محرک باشد.

به گفته وی، مصرف آب کمپوت ممنوعیتی برای این بیماران ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود، بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند زیرا عوامل بیماری به راحتی می‌تواند از طریق دست آلوده به سایر افراد منتقل شود.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» با خواص شگفت انگیز چای ترخون آشنا شوید !

 درد دندان و بی‌خوابی را می‌توان با نوشیدن چای ترخون برطرف کرد.اما فواید بسیار دیگری مانند.....

 دیر زمانی است در اکثر نقاط دنیا از خواص چای ترخون استفاده می‌شود.

این گیاه دارای خواص متعددی از جمله درمان مارگزیدگی، دندان درد و برخی عفونت‌های انگلی است.

ترخون گیاهی معطر است که در دستورات آشپزی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

ارتفاع این گیاه معطر، به 60 سانتی‌متر می‌رسد که دارای برگ‌های باریک و بلندی است.

گل‌های کوچک این گیاه بسته به نوع منطقه از زرد تا سیاه نوسان رنگ دارد.

 طرز تهیه چای ترخون:


یک فنجان آب جوش تهیه کرده، سپس یک قاشق غذاخوری از ساقه و برگ خشک شده ترخون را درون آن ریخته و 10 دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد، سپس آن را گرم بنوشید.


نوشیدن یک فنجان چای ترخون در روز توصیه می‌شود.

 خواص چای ترخون به شرح زیر می‌باشد:

• به افزایش صفرا توسط کبد کمک می‌کند و به این ترتیب فرآیند هضم و سم زدائی بدن راحت‌تر صورت می‌گیرد.

 • خستگی را از بین می‌برد و اعصاب را آرام می‌کند.

 • کرم روده را از بین می‌برد.

 • مشکلات بی‌خوابی را برطرف می‌کند.

 • برای درمان درد دندان مفید است.

 • بخاطر داشتن خواص آنتی باکتریال، برای ضدعفونی کردن زخم‌ها و بریدگی‌ها به کار می‌رود.

 • اشتها را زیاد می‌کند.

 • افسردگی را از بین می‌برد.

 

بیتوته



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:با خواص شگفت انگیز چای ترخون آشنا شوید !, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» قبل و بعد از شیمی درمانی این خوراکی‌ها را نخورید

سلامانه : برخی از خوراکی‌ها بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها می‌توانند اثر داروهای شیمی درمانی را دستخوش تغییراتی کنند و به همین دلیل لازم است در خوردن آنها احتیاط کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها بیماران مبتلا به سرطان که در حین شیمی درمانی ماهی‌های روغنی و یا قرص مکمل امگا 3 به صورت خودسرانه مصرف کرده‌اند با کاهش اثرگذاری درمان شیمی درمانی مواجه شده‌اند.

گفتنی است، نگرانی خاصی در حال حاضر میان پژوهشگران در خصوص این امر به وجود آمده که اسید چرب خالص نوعی اثرگذاری در خون ایجاد می‌کند که سبب کاهش اثرات داروهای شیمی درمانی در بیماران می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، محققان توصیه می‌کنند افراد یک روز قبل و یک روز بعد از شیمی درمانی از خوردن ماهی و یا مکمل‌های امگا 3 و امگا 6 جداَ اجتناب کنند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند این نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و نمی‌توان در حال حاضر به عنوان یک توصیه صدردرصدی به بیماران آن را اعلام کرد و تنها توصیه می‌کنند به عنوان یک پیشنهاد به آن توجه شود.

ماهی‌های روغنی و مکمل‌های امگا 3 دارای انواع ویتامین‌های D، E و سلنیوم هستند که در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی – عروقی، انواع سرطان‌ها، کاهش قدرت بینایی و زوال عقل نقش‌ محافظتی در بدن ایجاد می‌کند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:قبل و بعد از شیمی درمانی این خوراکی‌ها را نخورید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اگر خر و پف می کنید، بخوانید!

محققان مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک آمریکا احتمال می دهند که مشکلات تنفسی در خواب، مانند خروپف یا آپنه شدید، علائمی از بروز دیابت و آلزایمر پیش از موعد است.

به گزارش جی پلاس، آپنه انسدادی خواب، به توقف موقت تنفس در خواب گفته می شود که معمولا با اختلال تنفس و ضربان نامنظم قلب همراه است. این اختلال تنفسی ناشی از انسداد مجرای تنفسی دهان بوسیله زبان است و معمولا چند ثانیه به طول می انجامد. این اختلال پس از ۵۰ سالگی بیشتر دیده می شود و زمانی خطرناک است که بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد.

الگوهای تنفسی غیر طبیعی در هنگام خواب، مانند آپنه و خروپف سنگین، با افزیش سن شایع است و حدود ۵۲ درصد مردان و ۲۶ درصد زنان مسن به آن مبتلا هستند.

تحقیقات نشان می دهد احتمال بروز اختلالات شناختی پیش از موعد در افرادی که به اختلالات تنفسی مبتلا هستند، بیشتر است.

متوسط سن مبتلایان به اختلالات شناختی در داوطلبانی که هنگام خواب اختلالات تنفسی داشتند، حدود ۷۷ سال و در افراد عادی حدود ۹۰ سال تشخیص داده شد.

آپنه خواب باعث بروز بیماری های متابولیک می شود که به دنبال آن، بدن در برابر انسولین مقاوم می شود؛ به علاوه، اختلال خواب یکی از مهمترین دلایل اضافه وزن و افزایش اشتهاست؛ تمام این عوامل جزو فاکتورهای خطر بیماری دیابت محسوب می شوند.

در ادامه این تحقیقات آمده است که آپنه خواب نه تنها باعث بروز دیابت می شود؛ بلکه یکی از مهمترین دلایل افزایش کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون است.

احتمال ابتلا به آپنه خواب در زنان پس از یائسگی بیشتر است. اضافه وزن، استعمال دخانیات، سابقه خانوادگی آپنه خواب و استفاده از الکل، از مهمترین دلایل این عارضه محسوب می شوند.

بیش از ۱۸ میلیون نفر در آمریکا به آپنه خواب مبتلا هستند و حدود ۹۰ میلیون نفر خروپف می کنند. حدود ۵۰ درصد از افرادی که خروپف شدید می کنند، دچار آپنه شدیدخواب نیز هستند.

منبع: ایرنا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:اگر خر و پف می کنید، بخوانید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پیش‌گویی خطر سرطان پستان، پنج سال پیش از ابتلا، با آزمایش خون

سلامت نیوز  :پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ دانمارک موفق شدند روشی ساده برای تشخیص احتمال ابتلا به سرطان پستان پیش از ورود بیماری به مرحله خطرناک بیابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، با یک آزمایش خون ساده که طی آن همه ترکیب‌ها (متابولیت‌ها) تجزیه و تحلیل می‌شوند، می‌توان با دقت 80 درصد در مورد خانم‌ها پیش‌بینی کرد که طی دو تا پنج سال آینده به سرطان پستان مبتلا خواهند شد یا نه.

راسموس برو، استاد شیمیایی‌سنجی دانشگاه کپنهاگ در دانمارک می‌گوید این متد جدید که «پروفایل متابولیک خون» نامیده می‌شود هنوز تکمیل نشده است، اما مزایایی نسبت به ماموگرافی که می‌تواند سرطان را در مراحل اولیه با دقت 75 درصد تشخیص دهد، در این روش تازه وجود دارد.

به گزارش futurity.org که بازتاب‌دهنده پژوهش‌های برتر دانشگاهی است، دکتر برو گفته است: «این متد بهتر از ماموگرافی است که فقط وقتی بیمار مبتلا شد، می‌توان از آن استفاده کرد.» وی خاطرنشان کرد که این متد پیش‌بینی تاکنون فقط روی یک گروه آزمایش شده است و نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد.

لارس اوو دراگستد، استاد تحقیقات زیستی پزشکی این دانشگاه نیز می‌گوید: «با این روش ما بالقوه می‌توانیم بیماری‌ای همچون سرطان پستان را بسیار زودتر از آنچه این روزها امکان دارد، تشخیص بدهیم. این بسیار مهم است چون اگر زود تشخیص بدهید، بیماری آسان‌تر درمان می شود.»

روش تشخیص پیش از ابتلای سرطان پستان با آزمایش خون را دانشگاه کپنهاگ با همکاری جامعه سرطان دانمارک ابداع کرده است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:پیش‌گویی خطر سرطان پستان، پنج سال پیش از ابتلا، با آزمایش خون , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این ماده خوشبو "باکتری‌ها" را از بین می‌برد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری گیاهان دارویی، اسپند با نام علمی Peganum harmala گیاهی علفی با برگ‌های منقسم که تقسیمات آن باریک و دراز می‌باشد. گلهای آن درشت و سفید و متمایل به سبز و میوه کپسول کروی شکل بوده و واجد دانه‌های متعدد سیاه رنگ است. این گیاه دارویی در بسیاری از نواحی کشور می‌روید و دارای ترکیباتی چون هارمالین و هارمالول می‌باشد.

از دانه‌های گیاه استفاده می‌شود و اثرات دارویی آن شامل خواب آور، ضد کرم و ضد عفونی کننده است.

در بسیاری از نواحی کشور این گیاه به شکل خود رو رویش دارد و می‌توان آن را در داخل مزارع نیز پیدا می‌کند.

 

ترکیبات شیمیایی دانه اسپند دارای الکالوئید‌هایی نظیر هارمارلین و هارمالول می‌باشد، هارمالین از نظر درمان دارای اثر نیرو دهنده سیستم مرکزی اعصاب و ماده‌ای بسیار سمی است.

دانه‌های گیاه از لحاظ طبی اثرات دارویی قابل توجهی دارند.

استفاده از دانه‌های گیاه اسپند که به شکل خوراکی مصرف می‌شود می‌توان به عنوان داروی خواب آور استفاده نمود.

از قدیم الایام به طور سنتی از دود دانه‌های اسپند برای در امان ماندن از بلایای طبیعی استفاده می‌شده است ولی بعدا مشخص شد که این دود از بین برنده میکروب‌های بیماری زا است.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:این ماده خوشبو "باکتری‌ها" را از بین می‌برد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آقایان هرگونه تغییر در اندازه بیضه‌ها را جدی بگیرند

سلامت نیوز: افراد اغلب با بالا رفتن سنشان از دردهای رو به افزایش شکایت می‌کنند. ولی درد همان‌گونه که می‌تواند مبهم باشد، همچنین می‌تواند علامت زودهنگامی از برخی از سرطان‌ها نیز باشد. اگرچه بیشتر دردها از سرطان نیستند.


به گزارش سلامانه به نقل از انجمن سرطان آمریکا، هر دردی که ادامه داشته باشد، باید توسط پزشک بررسی شود. پزشک باید سابقه دقیقی را از بیمار بگیرد تا بتواند در مورد لزوم انجام آزمایش‌های بیشتر تصمیم‌گیری کند. اگر مشکل شما سرطان نباشد، از مراجعه به مطب پزشک سود برده‌اید. پزشک با کمک شما می‌تواند علت بروز درد را دریابد در مورد درمان مناسب اقدام کند.


بااین‌حال بنا بر اعلام انجمن سرطان آمریکا، سرطان بیضه اغلب در مردان 20 تا 39 ساله اتفاق می‌افتد. انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند آزمایش بیضه‌ها به‌عنوان بخشی از چکاب روتین سرطان انجام شود.


به گفته استادیار پزشکی دانشگاه واشنگتن و عضو مرکز تحقیقات سرطان، آگاه بودن از علائم بیضه در بین آزمایش‌ها کاری عاقلانه است. باید در مورد هرگونه تغییری در اندازه بیضه‌ها مانند رشد بیضه یا کوچک شدن آن نگران بود.


علاوه بر این هرگونه تورم، برآمدگی، یا احساس سنگینی در کیسه بیضه را نباید نادیده انگاشت. بعضی از سرطان‌های بیضه خیلی سریع اتفاق می‌افتند. بنابراین تشخیص زودهنگام امری تعیین‌کننده است. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند اگر برآمدگی سختی در بیضه خود احساس می‌کنید، سریعاً برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.


پزشک باید بیضه‌ها را معاینه کند و یک ارزیابی کل از وضعیت سلامت شما انجام دهد. چنانچه نسبت به سرطان مشکوک باشد دستور آزمایش خون خواهد داد. ضمناً شما تحت آزمایش اولتراسوند از کیسه بیضه خود قرار خواهید گرفت و ممکن است پزشک تصمیم به نمونه‌برداری بگیرد پس‌ازآن نیز ممکن است لازم باشد همه بیضه برداشته شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:آقایان هرگونه تغییر در اندازه بیضه‌ها را جدی بگیرند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۱۰ نشانه جدی برای انواع سرطان!

وجود خون در مدفوع از نشانه‌های ابتلا به سرطان روده بزرگ است که نباید با بیماری بواسیر اشتباه گرفته شود. سرطان مثانه و کلیه نیز با مشاهده خون در ادرار، احساس درد و سوزش و افزایش ادرار تشخیص داده می‌شود.

یک جراح سرطان گفت: برای انواع سرطان به طور کلی ۱۰ نشانه وجود دارد اما سابقه سرطان در خانواده بسیار مهم است و به دردهایی که طولانی مدت ادامه می یابد و دلیل و منشأ مشخصی ندارند نیز باید توجه کرد.

علی رحمانی در مورد علائم سرطان‌ها، گفت: کاهش وزن سریع بدون ‌دلیل بدون داشتن رژیم غذایی و ورزش از نشانه سرطان است البته گاهی به دلیل پرکاری تیروئید هم ایجاد می شود که در هر دو صورت باید سریع به پزشک مراجعه کرد.

او ادامه داد: احساس درد در برخی نواحی بدن مانند شکم یا لگن که از علائم سرطان تخمدان در زنان است، سیری زودرس یا نفخ کردن نیز حتی وقتی غذایی خورده نمی‌شود می‌تواند از علائم سرطان معده باشد.

این جراح سرطان گفت: در برخی از سرطان‌ها نیز نشانه‌های ظاهری بروز داده می‌شود مثلا تغییرات رنگ پوست به همراه خونریزی یا ورقه ورقه شدن پوست که از علائم سرطان پوست است.

رحمانی ادامه داد: وجود خون در مدفوع از نشانه‌های ابتلا به سرطان روده بزرگ است که نباید با بیماری بواسیر اشتباه گرفته شود. سرطان مثانه و کلیه نیز با مشاهده خون در ادرار، احساس درد و سوزش و افزایش ادرار تشخیص داده می‌شود.

او گفت: سرفه‌های مکرر، بروز خلط خونی، سنگین شدن و احساس شدید درد در سینه از علائم سرطان ریه است و هر نوع زخم در دهان، گلو زبان که درمان نشود نیز از علائم سرطان دهان و گلو است.

این جراح سرطان گفت: تغییرات سینه در زنان و مردان از نشانه‌های سرطان سینه است قرمزی و ضخیم شدن پوست سینه، وجود جوش یا دانه‌ای روی پوست سینه که بیشتر از یک هفته باقی ماند تغییرات در نوک سینه، بروز ترشحات غیرعادی از علائم سرطان سینه است که باید جدی گرفته شود.

او با اشاره به اینکه مشکل بلع غذا از علائم سرطان مری است، گفت: به طور کلی مشکلات مربوط به بلع و هضم غذا به صورت طولانی مدت از علائم سرطان‌های دستگاه گوارش است.

رحمانی گفت: با وجود تمام این علائم مردم باید بدانند که سابقه سرطان در خانواده در بروز سرطان بسیار موثر است و به دردهایی که طولانی مدت ادامه می‌یابد و دلیل و منشأ مشخصی ندارند نیز باید توجه کرد و به پزشک مراجعه کرد.
منبع: فارس


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:۱۰ نشانه جدی برای انواع سرطان!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سیب را با چای سبز، همزمان میل کنید
 همشهری آنلاین:
مطالعات جدید حاکیست مصرف روزانه یک عدد سیب و یک لیوان چای سبز ضرورت مراجعه به پزشک را به حداقل می‌رساند.

به گزارش ايسنا،‌ متخصصان موسسه تحقیقات موادغذایی در آمریکا به این موضوع پی بردند که برخی مواد خوراکی به طور طبیعی سلامت بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان حفظ می‌کنند.

مطالعات انجام شده در مورد رژیم‌های غذایی مناسب حاکی از آن است که خوردن حجم قابل توجهی میوه و سبزی برای حفظ سلامت بدن ضروری است که دلیل آن، فوائد ناشی از ترکیب‌های پلی‌فنولی است.

دکتر «پاول کرون» متخصص ارشد این مطالعه گفت: زمانی که سیب و چای سبز همزمان با هم مصرف شوند مقدار ویژه‌ای از ترکیب پلی‌فنول در بدن تولید می‌کنند که در نتیجه به توقف فعالیت مولکول‌های هشداردهنده به نام VEGF منجر می‌شود.

VEGF در بدن موجب می‌شود رگ‌های خونی در فرآیندی شکل بگیرند که به رگ‌زایی معروف است و زمینه بروز سرطان را ایجاد می‌کند. فرآیند رگ‌زایی همچنین در فراهم آوردن شرایط تولید پلاک‌های تصلب شرایین که سرانجام به سکته قلبی و مغزی می‌انجامد، نقش دارد.

در این مطالعه متخصصان از رگ‌های خونی برای بررسی این تاثیر استفاده کرده و دریافتند حتی زمانی که دوز کمی از پلی‌فنول موجود در سیب و چای سبز استفاده شود به طور کامل از فعال شدن VEGF جلوگیری می‌کند. این اولین مطالعه‌ای است که توانسته با استفاده از خوراکی‌های حاوی پلی‌فنول فعالیت VEGF را متوقف کند.

به گزارش مدیکال دیلی، در مطالعات گذشته نشان داده شده بود پلی‌فنول موجود در چای سبز از این توانایی برخوردار است تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و از رشد آن‌ها جلوگیری کند چرا که پلی‌فنول‌ها از آنتی اکسیدان‌های طبیعی به حساب می‌آیند.

زمانی که سن فرد افزایش می‌یابد یا سلول‌هایش مورد حمله سلول سرطانی قرار می‌گیرد یک الکترون از دست می‌رود. آنتی اکسیدان‌ها این الکترون از دست رفته را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند به وضعیت سلامت گذشته خود بازگردند و فرصت مقابله با سرطان را بدست آورند.

 

 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب: سیب را با چای سبز، همزمان میل کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مراقب انگل‌های توت‌فرنگی باشید

باید این میوه را پس از یکبار شستن با آب، با آب و مایع ظرفشویی و مواد ضدعفونی کننده تمیز کرد.

یک کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد: مراقب انگل‌های توت ‌فرنگی خوب شسته نشده باشند.

مریم شیرمستی، با اشاره به خواص نوبرانه‌ها، اظهار کرد: توت‌فرنگی یکی از مهمترین نوبرانه‌ها است که به دلیل بوته‌ای بودن بیشتر در معرض آلودگی و انگل قرار دارد.

وی افزود: رنگ قرمز توت‌ فرنگی ناشی از لیکوپن آن است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است.

این کارشناس تغذیه به افرادی که قند خون بالا دارند توصیه کرد در مصرف توت‌فرنگی زیاده روی نکنند.

شیرمستی با اشاره به حساسیت‌زا بودن توت‌فرنگی، ادامه داد: بهتر است از این میوه برای کودکان زیر یک سال استفاده نشود.

وی در خصوص شیوه صحیح شست و شوی توت ‌فرنگی نیز گفت: باید این میوه را پس از یکبار شستن با آب، با آب و مایع ظرفشویی و مواد ضدعفونی کننده تمیز کرد.

شیرمستی گوجه سبز را نیز از دیگر نوبرانه‌های پر خاصیت دانست که برای افرادی‌که فشار خون بالا دارند مفید است و به دلیل طعم ترشی که دارد می‌تواند فشار خون را تعدیل کند، به شرط آنکه همراه با آن از نمک استفاده نشود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: ویتامین ث بالای گوجه سبز برای پوست و لثه خوب است، اما مصرف بیش از حد آن برای افرادی‌که ورم معده دارند توصیه نمی‌شود.

وی درباره چاقاله بادام نیز تصریح کرد: چون این میوه بادام نارس است برای افرادی که مشکل گوارشی دارند و خصوصا کودکان نباید زیاد مصرف شود، چون مشکلات گوارشی را تشدید می‌کند.

شیرمستی یادآور شد: منیزیم، کلسیم و ویتامین ث از جمله مواد مفید موجود در چاقاله بادام است، به علاوه حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 
منبع: ایسنا


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:مراقب انگل‌های توت‌فرنگی باشید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص فوق العاده گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون بدون پوست، به طور طبیعی چربی کمی دارد که معادل 1 گرم چربی در هر 30 گرم گوشت است، لذا کسانی که دارای رژیم غذایی کم‏ چربی هستند، می ‏توانند از آن استفاده کنند.

150 گرم گوشت بوقلمون حدود نیمی از اسید فولیک مورد نیاز روزانه را تامین می کند. همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، روی و پتاسیم و ویتامین‏های B1 ، B3 ، B6 و B12 و اسید آمینه تریپتوفان است.

بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می ‏‏دهد، آرامش و سرحالی ایجاد می‏ کند، از سرطان جلوگیری می‏کند، ترشح هورمون تستوسترون را افزایش می‏دهد، سیستم ایمنی را تقویت می‏کند.

گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم است. کسانی که باید غذاهای کم چرب بخورند، می‏توانند از قسمت سفید گوشت بوقلمون استفاده کنند.

اثرات مفید گوشت بوقلمون بر سلامتی بدن...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:خواص فوق العاده گوشت بوقلمون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» از خواص و مضرات باقلا چه می دانید؟

مجله سیب سبز - ستاره محمد: شكی نیست كه باقالا یكی از محبوب‌ترین حبوبات ایران به شمار می‌آید. طعم، بو و مزه آن به‌خصوص اگر با گلپر و سركه آبپز شود، خاطرات دربند و دركه و شب‌های سرد زمستان را به بهترین نحو تداعی می‌كند! از طرف دیگر، باقالا پلو با گوشت پایه ثابت منوی غذای مهمانی‌ها و عروسی‌ها به حساب می‌آید و كمتر كسی پیدا می‌شود كه به این پلوی خوش‌رنگ و خوش‌طعم علاقه‌ای نداشته باشد. 

باقالاقاتق نیز سمبل اصلی غذاهای شمالی است و حسابی طرفدار دارد اما محبوبیت باقالا فقط در گرو عطر و طعم نوستالژیك آن نیست بلكه خواص بی‌نظیرش، باقالا را به یكی از منحصر به فرد‌ترین اجزای حبوبات تبدیل كرده است. این دانه سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، انواع ویتامین‌ها و اسیدفولیك است بنابراین برای رفع كم‌خونی بسیار مفید است اگرچه بعضی افراد با مصرف آن دچار حساسیت و كم‌خونی می‌شوند! حال اگر می‌خواهید با سایر ویژگی‌های این دانه سبزرنگ، راه‌های صحیح مصرف و دستورات غذایی آن آشنا شوید با ما همراه باشید. 

باقالا ازعهد بوق تا امروز

باقالا از خانواده حبوبات است و گیاه بومی جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا به حساب می‌آید. این دانه محصول فصل خنك به‌خصوص بهار است و بیشتر در مناطق سردسیری و شمالی كشور كشت می‌شود. با این حال در پاییز و زمستان در بعضی مناطق گرمسیری مانند خوزستان هم برداشت می‌شود. باقالا سابقه چندین هزار ساله دارد و از دیرباز توسط یونانیان، رومیان باستان و همچنین مصریان فراعنه مصرف می‌شد حتی نمونه‌هایی از باقالا در قبرهای مصریان باستان پیدا شده است!

 امروزه در ایران دو نوع عمده باقالا كشت می‌شود؛ یكی باقالای معمولی كه به صورت خام یا پخته مصرف می‌شود و دیگری باقالای لوبیا مانند گیلان معروف به «پاچِ باقالا» است كه ریزتر و لطیف‌تر است اما خام خورده نمی‌شود و بیشتر در خوراك محلی «باقالا قاتُق» به كار می‌رود. باقالا زرد نیز همان خشك شده باقالا سبز است كه از آن در تهیه دمپختك استفاده می‌شود. 

مناسب برای كم‌خون‌ها

باقالا یكی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می‌كند. كلسیم و پتاسیم موجود در باقالا از بروز پوكی استخوان جلوگیری كرده و به كنترل فشارخون بالا كمك می‌كند. این دانه همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیك است بنابراین برای رفع كم‌خونی هم مفید است البته به شرطی كه نسبت به آن حساسیت نداشته باشید. لازم به ذكر است كه باقالای تازه طبع سرد و‌ تر و باقالای خشك طبع سرد و خشك دارد. گل آن نیز طبع گرم دارد. ارزش غذایی باقالای خشك شده نیز بیشتر از باقالای تازه است اما ویتامین C باقالای تازه بیشتر است...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:از خواص و مضرات باقلا چه می دانید؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» شایع‌ترین علت بروز سرطان لب

مسئول بخش گوارش بیمارستان امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: مراجعه دیرهنگام به پزشک باعث تشدید سرطان لب در بیمار می‌شود که به صورت زخم‌های مزمن بر روی پوست سر و صورت، دور چشم، پلک، لب، بینی و گوش بروز می‌کند.

مسئول بخش گوارش بیمارستان امام رضا (ع) با تاکید بر این مطلب که تابش مستقیم نور آفتاب به صورت، شایع‌ترین علت بروز سرطان لب است، گفت: مصرف سیگار، پیپ، قلیان و الکل از عوامل موثر در بروز و گسترش این سرطان است.

 

دکتر سامان خرمی‌نژاد، با اشاره به اینکه بیشترین عضوی که در این سرطان درگیر می‌شود لب تحتانی است، گفت: عدم رعایت بهداشت دهان مانند نحوه نادرست مسواک زدن و کمبود برخی از مواد مغذی مانند ویتامین E، A و آهن خطر ابتلا به سرطان لب را افزایش می‌دهد.

 

وی یادآور شد: این سرطان در ابتدا بدون علامت است و زمانی که علایم آن مانند خونریزی از لب، التهاب، درد و تغییر قسمتی از لب در بیمار بروز کند باید به پزشک مراجعه شود.

 

مسئول بخش گوارش بیمارستان امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: مراجعه دیرهنگام به پزشک باعث تشدید سرطان لب در بیمار می‌شود که به صورت زخم‌های مزمن بر روی پوست سر و صورت، دور چشم، پلک، لب، بینی و گوش بروز می‌کند.

خرمی‌نژاد با بیان این مطلب که سرطان لب با مراجعه زودهنگام برای درمان قابل کنترل و درمان است، افزود: اگر سرطان لب زود تشخیص داده شود، می‌تواند با درمان‌هایی نظیر جراحی و پرتو درمانی بهبود یابد. همچنین با مصرف آنتی بیوتیک می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

 

این متخصص گوش، گلو و بینی در پایان اظهار کرد: عدم تماس و فعالیت در ساعاتی که نور آفتاب شدید است، پوشش مناسب در فصل سرما و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند در روند کاهش این بیماری بسیار موثر و کمک کننده باشد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:شایع‌ترین علت بروز سرطان لب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» گوجه‌فرنگی؛ واکسن سرطان پروستات
 همشهری آنلاین:
دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: اثر حفاظتی مصرف گوجه‌فرنگی (به ویژه به صورت پخته و رب گوجه‌فرنگی) در جلوگیری از سرطان پروستات به اثبات رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا قدیان با بیان اینکه مصرف سبزیجات یا رنگدانه‌های سبز و زرد یک اثر حفاظتی از بروزسرطان پروستات دارد، اظهار کرد: شانس بروز سرطان پروستات با گذشت سن افزایش می‌یابد ممکن است به علت تغییرات هورمونی حاصله نظیر کاهش مقدار آندرسترون و یا افزایش مقادیر سرمی استروژن و استرادیول باشد.

وی ادامه داد: تماس با عوامل شغلی و محیطی شانس بروز سرطان را بیشتر می‌کند، شغل‌هایی که شانس بروز سرطان را بیشتر می‌کنند شامل کارگرانی که با کودها، بافتنی‌ها و لاستیک سر و کار دارند، تماس با باتری‌های حاوی کادمیوم است.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: هیچ روش اثبات شده قطعی برای جلوگیری از بروز سرطان پروستات وجود ندارد، با این حال با توجه به این که اندازۀ پروستات پس از سن حدود 45 تا 50 سالگی آغاز به رشد می‌کند به افراد بالای این سن توصیه می‌شود روزانه یک گوجه‌فرنگی خام مصرف کنند.

قدیانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان پس از سرطان پوست و مرگ آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است، گفت: مهمترین عامل خطرزای سرطان پروستات سن است. بیش از 70 درصد مردان که سرطان در آنها مشخص شده است، بیش از 65 سال سن دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد عوامل ژنتیکی (سیاه‌پوستان آمریکا بیشتر مبتلا می‌شوند)، به ویژه در خانواده‌هایی که تشخیص سرطان در آنها، در سن پایین‌تر از 60 سالگی بوده است، در پیشرفت سرطان پروستات نقش داشته باشد. خطر سرطان با افزایش شمار خویشاوندان نزدیک مبتلا به سرطان، افزایش می‌یابد.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی افزود: غربالگری موجب تشخیص سریع‌تر و در مراحل پائین‌تر بیماری شده و در نتیجه اثربخشی درمان را بیشتر کرده و موجب افزایش طول عمر مبتلایان می‌شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:گوجه‌فرنگی؛ واکسن سرطان پروستات, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» قرص های ضد بارداری مغز را کوچک می کند

تهران-ایرنا-مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد که مصرف قرص های ضد بارداری علاوه بر نوسانات خلقی، افزایش وزن و تهوع می تواند مغز را کوچک کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، در این مطالعه محققان علوم عصبی دانشگاه کالیفرنیا متوجه شدند که دو منطقه در مغز انسان مسوول احساسات و تصمیم گیری هستند که در افرادی که قرص های ضدبارداری مصرف می کنند، نازک تر است. 


محققان در این مطالعه 90 زن را مورد بررسی قرار دادند که از این تعداد 44نفر قرص ضد بارداری مصرف می کردند و 46 نفر هیچ نوع داروی ضد بارداری مصرف نمی کردند.

اسکن های مغزی گرفته شده در این مطالعه نشان داد که کورتکس orbitofrontal که مسوول تصمیم گیری است و کورتکس posterior cigulate که احساسات را پردازش می کند در متوسط زنانی که قرص های ضد بارداری مصرف می کردند، کوچکتر بود.

محققان می گویند: کورتکس lateral orbitofrontal و کورتکس posterior cigulate در واکنش به هورمون های مصنوعی موجود در قرص های ضد بارداری کوچک می شوند.

بر اساس این مطالعه که در مجله Human Brain Mapping منتشر شده است، هورمون های مصنوعی موجود در این دارو ها هورمون طبیعی را مسدود و تغییراتی در شکل و عملکرد مغز ایجاد می کند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:قرص های ضد بارداری مغز را کوچک می کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» درمان جدیدی برای دومین سرطان شایع مردان

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه یورک انگلستان موفق به توسعه روشی شده اند که تهاجمی ترین نوع سرطان پروستات را در مراحل اولیه درمان می کند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این روش با استفاده از پلاسمای دمای پایین صورت می گیرد. 


در حال حاضر برای درمان سرطان پروستات در مراحل اولیه، از رادیو تراپی یا کرایوتراپی استفاده می شود. کرایوتراپی (cryotherapy) یا سرما درمانی روشی است که در آن سلول های سرطانی مورد هدف قرار می گیرند و به طور ناگهانی سرد می شوند. در این حالت، به سلول ها شوک وارد می شود و سوخت و ساز و التهاب آنان کاهش می یابد. این روش سرپایی علاوه بر درمان سرطان، در کاهش ضایعات پوستی نیز موثر است. 

با وجود پیشرفت هایی که در این روش ها صورت گرفته است، اثربخشی زیادی در درمان بیماری ندارند و معمولا با عوارض جانبی همراه هستند.

محققان دانشگاه یورک برای حل این مشکل از روشی به نام پلاسمای دمای پایین استفاده کرده اند. 

در این روش، یک میدان الکتریکی قوی از طریق دو الکترود به گاز وارد می شود و سبب تجزیه گاز می شود. پس از شکل گیری پلاسما (گاز یونیزه)، محیط واکنشی منحصر بفردی تشکیل می شود که در آن غلظت نیتروژن و اکسیژن واکنشی بالاست. پلاسما از اکسیژن و نیتروژن واکنشی برای نابود کردن سلول های آسیب دیده ای استفاده می کند که از درمان های دیگر به جا مانده اند.

این روش بسیار موثر و مقرون به صرفه است.

به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. از میان هر هفت مرد آمریکایی، یک نفر به این عارضه مبتلا می شود. میانگین سن مبتلایان حدود 66 سال است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:درمان جدیدی برای دومین سرطان شایع مردان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کم خون ها، انگور و مویز بخورند

می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی برای رفع کم خونی و ضعف عمومی بدن از انگور یا آب انگور و در فصولی که انگور وجود ندارد، از شیره انگور استفاده کرد.

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، گفت: خوردن انگور مواد زائد موجود در خون را که باعث ایجاد رسوبات مضر در اعضای بدن می‌شود را دفع کرده و باعث تصفیه خون می‌شود.

 

دکتر غلامرضا کردافشاری، با بیان اینکه انگور طبیعتی گرم و تر دارد، افزود: انگور یکی از مقوی‌ترین میوه‌ها بوده و بهترین مرمت کننده اعضای بدن است و از حیث تولید انرژی در بدن بسیار قابل توجه است.

 

کردافشاری توصیه کرد: می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی برای رفع کم خونی و ضعف عمومی بدن از انگور یا آب انگور و در فصولی که انگور وجود ندارد، از شیره انگور استفاده کرد.

 

وی خواص انگور رسیده به درخت و خشک شده (مویز) را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: بهترین مویز نوع چاق و پرگوشت، شیرین و کم دانه آن و بدترین مویز نوع خشک و کم گوشت و پردانه آن است.

 

این متخصص طب سنتی گفت: طبیعت مویز گرم و مایل به اعتدال است، اعصاب و قلب را تقویت می‌کند و مواد نامناسب و غلیظ را آماده دفع کرده و از بدن خارج می‌کند.

 

این متخصص طب سنتی معتقد است: روزانه مصرف یک استکان آب هویج همراه با کمی عسل نیز در تامین خون مورد نیاز بدن موثر است. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:کم خون ها، انگور و مویز بخورند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آویشن؛ کاهنده غلظت خون

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, آویشن شیرازی از گیاهان معطری است که خواص فراوانی دارد و تقویت کننده اعصاب است و در راوایات از آن به نام "سعتر"به دلیل رفع ناراحتی معده, رفع کثرت بلغم و افزایش دهنده نور چشم بسیار سخن به میان آمده است.

کاشف و محقق نامی محمدزکریای رازی این گیاه را پُرخاصیت برای افراد سردمزاج توصیه کرده است و معتقد است که هضم کننده غذا و بادشکن است و به بدن گرمی معتدلی می‌بخشد.

در منابع خارجی از گیاه آویشن به عنوان گیاه ضد سم نام برده شده است، در این منابع آمده است که آویشن خون را به جریان می‌اندازد و از غلظت‌ها کاسته و بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

به گفته غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی برای رفع غلظت خون و پاکسازی خون از مواد زائد بهتر است که آویشن را همراه با چند عدد عناب دم کرده و روزی چند بار مصرف شود، به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری آویشن خشک همراه با 7 تا 10 عدد عناب در یک یک لیتر آب جوش دم کرده و روزی چند بار مصرف شود، مصرف این نوشیدنی در ماه‌های اولیه بهار به سلامت بدن کمک می‌کند.

خواص آویشن شیرازی

-تقویت کننده و افزایش دهنده هوش و قوه ادراک انسان است.

- در انواع نارسایی کبد مفید است.

-در درمان بی‌اشتهایی بسیار موثر است. بهتر است 10 تا 15 گرم آویشن خشک را در یک لیتر آب جوش دم کرده و روزانه چند بار از آن مصرف کرد.

-بهترین داروی برای افرادی است که از افزایش بلغم و سردی بدن شکایت دارند.

-لاغر کننده است به شرطی که نیم تا یک ساعت قبل از غذا از دم نوش آن استفاده شود.

-آویشن بی ضررترین نوشیدنی برای رفع بی‌خوابی است.

-تقویت کننده سیستم اعصاب است.

-مصرف آن همراه با دوغ و ماست از ضرر سردی ماست را می‌کاهد.

-آویشن برطرف کننده انگل‌ها و عفونت‌ها در بدن است.

نکته مهم

در مصرف آویشن باید دقت شود، چرا که مصرف بیش از حد آن و تداوم بر مصرف آن خود بیماری‌های کبدی از جمله ورم کبد ایجاد می‌کند.

بهتر است که از آن چند بار در هفته به عنوان دم نوش استفاده کرد به این ترتیب که 3 تا 5 گرم از آویشن خشک را با یک لیوان آب جوش همراه با نبات دم کرده و به جای مصرف شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:آویشن؛ کاهنده غلظت خون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سازمان غذا و دارو ۲ نوع شامپو و کرم را غیر مجاز و تقلبی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از سازمان غذا و دارو، محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذاو دارو، اسامی 2 فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و شرکتهای تولید کننده آنها را اعلام کرد.

وی گفت: این محصولات جعلی، قاچاق و تقلبی است.

وی به اسامی شرکتها و محصولات فاقد مجوزهای بهداشتی مورد نظر اداه کل فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: انواع فرآورده های کودک شامل شامپو، صابون و ... با نام تجاری JAHNSON'S  BABY و انواع ژل و کرم و..... با نام تجاری CLEAN & CLEAR محصولاتی هستند که سازمان غذا و دارو آنان را غیر مجاز اعلام کرده است.

هاشمی با بیان اینکه اعلام اسامی متخلفین در راستای تاکیدات ریاست سازمان غذا و دارو مبنی بر تشدید نظارت در سطح عرضه محصولات صورت می پذیرد، به مردم اطمینان داد این دستور با جدیت توسط بازرسان سازمان غذا و دارو پیگیری می شود. 

وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده اقلام مذکور در سطح با اطلاع رسانی سریع، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا عرضه اقدام قانونی لازم معمول گردد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:سازمان غذا و دارو ۲ نوع شامپو و کرم را غیر مجاز و تقلبی اعلام کرد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تخمه هندوانه را دور نریزید

متخصصان تغذیه می‌گویند تخمه هندوانه که بیشتر مردم آن را دور می‌ریزند دارای ارزش‌ غذایی بالایی است.

به گزارش (ایسنا)،‌ تخمه‌ هندوانه منبع غنی از مواد مغذی بوده و کالری آن نیز پایین است و به همین خاطر متخصصان می‌گویند که تخمه‌ هندوانه بوداده می‌تواند جایگزین خوبی برای میان وعده‌های ناسالم باشد.

سایت هلث‌لاین در مطلبی تازه به برخی از فوائد این خوردنی برای سلامت بدن اشاره کرده‌ است:

- میزان کالری پایین: بررسی‌ها نشان می‌دهد 28 گرم تخمه هندوانه حاوی 158 کالری است که با 28 گرم چیپس سیب‌زمینی، کالری مشابهی دارد اما نکته قابل توجه این است که 28 گرم تخمه هندوانه تقریبا 400 دانه تخمه می‌شود که مقدار آن برای خوردن در یک وعده واقعا زیاد است در حالی که 28 گرم چیپس سیب زمینی فقط 15 عدد چیپس می‌شود که اغلب افراد در یک نوبت بیشتر از تعداد چیپس می‌خورند.

- منیزیم: یکی از چندین نوع ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه منیزیم است. در هر چهار گرم از این ماده خوراکی 21 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد. این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن ضرورت دارد و مصرف روزانه 400 میلی‌گرم از آن توصیه می‌شود. همچنین در حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌های نقش حیاتی دارد.

- آهن: یک مشت تخمه هندوانه حاوی 0.29 میلی‌گرم آهن است. اگرچه این میزان آهن خیلی زیاد نیست اما می‌توان بخشی از آهن مورد نیاز بدن را از این طریق تامین کرد. آهن بخش مهمی از هموگلوبین به حساب می‌آید که اکسیژن را در بدن جابه‌جا می‌کند.

- اسید فولیک: مصرف اسید فولیک به دلیل تاثیر در عملکرد بهتر مغز و کنترل سطح هوموسیستئین توصیه می‌شود و می‌توان بخشی از نیاز بدن به این ماده را از طریق مصرف تخمه هندوانه تامین کرد.زنان باردار به میزان بیشتری از اسید فولیک نیاز دارند چرا که کمبود آن با برخی نارسایی‌های مادرزادی مرتبط است.

- چربی‌های مفید: تخمه‌های هندوانه حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده هستند و این گروه از اسید‌های چرب برای حفاظت از بدن در برابر سکته قلبی، مغزی و همچنین برای کاهش سطح کلسترول بد خون مفیدند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب: تخمه هندوانه را دور نریزید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره

شاه تره از دسته سبزیجات با طبع گرم و خشک است که سرشار از ویتامین ث بوده. برای درمان بیماری های پوستی استفاده از عرق شاهتره بسیار مفید می باشد. یرقان از دسته بیماری هایی است که با خوردن شاهتره تسکین می یابد، همچنین دم کرده این گیاه برای دفع سموم کبد بسیار مناسب است. برای خواندن دیگر فواید این گیاه با ما همراه باشید.

– خوردن دم‎كرده شاه‎تره باعث مي‎شود سمومي كه در كبد جمع شده‎اند دفع گردد.

– براي تقويت مزاج يك هفته از دم‎كرده استفاده نموده 2 هفته استراحت مجدداً يك هفته استفاده كنيد.

–  شاه‎تره از بين برنده سودا مي‎باشد عرق آن 10 صبح و 5 بعداظهر استفاده گردد.

– شاه‎تره صفرا را كم مي‎كند از عرق آن صبح و بعدازظهر استفاده شود.

– براي تقويت چشم از سرمه برگ شاه‎تره استفاده كنند.

– دم‎كرده شاه‎تره اشتهاآور است...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کارگردان جنجالی سینمای ایران سرطان دارد

طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها این بیماری و عارضه را تکذیب کرده‌اند و برخی نیز اعلام کرده‌اند که این بیماری در حد یک عفونت ریوی است. اما از روزی که مهدی سلحشور مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در پشت تریبون یکی از مجالس عزاداری حضرت زهرا (س) از مردم خواست که برای سلامتی برادرش دعا کنند، این موضوع جدی‌تر شد.

فرج الله سلحشور کارگردان کشورمان گفت: حقیقتاً سرطان ریه دارم و دروغ نیست که می‌گویند شیمی درمانی می‌شوم.

طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها این بیماری و عارضه را تکذیب کرده‌اند و برخی نیز اعلام کرده‌اند که این بیماری در حد یک عفونت ریوی است. اما از روزی که مهدی سلحشور مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در پشت تریبون یکی از مجالس عزاداری حضرت زهرا (س) از مردم خواست که برای سلامتی برادرش دعا کنند، این موضوع جدی‌تر شد.

 تا اینکه به بهانه بررسی رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون لزوم 50 سال فعالیت در عرصه هنر دفاع مقدس و کمک مردمی به فیلم حضرت موسی (ع) و حضرت خدیجه (س)، جریان عارضه سرطان ریه را نیز جویا شدیم.

* بیماری ریه صحت دارم، اما با دعای خیر مردم سلامتی حاصل می شود

فرج الله سلحشور در پاسخ به سوالی درباره مسائل مطرح شده پیرامون بیماری ریه اش تصریح کرد: برخی رسانه‌ها پیش از این بار‌ها از من پرسیده‌اند که آیا شما سرطان دارید یا خیر؟ از آن‌جائیکه در ابتدا این عارضه در حد یک عفونت ساده ریوی بود و مراحل درمان آن سپری می‌شد، اعلام کردم که "باور نکنید که من سرطان دارم.

اما حالا دیگر حقیقتاً سرطان ریه دارم و دروغ نیست که می‌گویند شیمی درمانی می‌شوم و مراحل جلوگیری از پیشرفت این غده سرطانی بدخیم توسط پزشکان دنبال می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: من در راه اعتلای سینمای ایران حرص زیادی خوردم، زیاد بحث کردم تا این سینما مأمنی باشد برای ترویج انقلاب اسلامی و نه اشاعه دهنده تفکرات و مبانی تفکری غرب. پزشکان اعتقاد دارند بیماری پیشرفت زیادی داشته اما مردم مسلمان ما دعا کنند ان شاءالله سلامتی حاصل خواهد شد.

فارس



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:کارگردان جنجالی سینمای ایران سرطان دارد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آب معدنی را نجوشانید

سلامت نیوز: کار‌شناس ارشد بهداشت مواد غذایی تاکید کرد: آب داخل بطری را در یخچال فریر نکنید یا نجوشانید که این کار باعث آزاد شدن ماده "مونیمر" می‌شود که سرطان‌زا است.
مهندس کاظم قوشچی در گفت‌و‌گو با سینانیوز، درباه ظروف پلاستیکی آب معدنی گفت: امروزه حجم زیادی از آب‌های معدنی در جامعه مصرف می‌شود که در حالت عادی این ظروف پلاستیکی آب معدنی بهتر است کمتر مصرف شود، اما در مواقعی که آب معدنی یخ ببندد یا جوشانده شود و یا در مقابل نور مستقیم شدید خورشید قرار بگیرد، ماده "مونیمر" آزاد کرده و داخل بطری آب می‌شود که سرطان‌زا است.

وی ادامه داد: توصیه اکید داریم که خانواده‌ها سعی کنند آب را در داخل بطری شیشه‌ای یا استیل قرار دهند تا سلامت آن حفظ شود و به هیچ وجه آب را داخل بطری پلاستیکی قرار ندهند؛ همچنین نگهداری طولانی مدت آب معدنی نیز توصیه نمی‌شود.

این کار‌شناس ارشد بهداشت مواد غذایی، ارزان بودن قیمت پلاستیک را عاملی برای تولید این بطری‌ها دانست و افزود: ظروف پلاستیکی به دلیل ارزانی و حمل و نقل راحت، مورد استفاده تولیدکنندگان آب معدنی قرار گرفته است، ولی متاسفانه همین موضوع عامل سرطان در بدن می‌شود و سلامت افراد را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در مبحث آب که نیاز روزانه مردم است ظروف آب طبیعی و آب آشامیدنی در بازار مجزا و مشخص از هم نیست و مصرف کننده نمی‌داند کدام آب از سلامت بیشتری برخوردار است.

کار‌شناس ارشد بهداشت مواد غذایی در پایان افزود: توصیه اکید ما درباره آب‌های بطری‌های بسته‌بندی شده این است که بیش از اندازه حرارت ندهند یا فریز نکنند تا یخ بزند، جلوی نور خورشید قرار ندهند و مجوز وزارت بهداشت و درمان را داشته باشند. همینطور نباید صد در صدر آب مصرفی روزانه را از آب‌های بسته‌بندی شده قرار دهیم.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:آب معدنی را نجوشانید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ارتباط سرب و سرطان پروستات/ هشدار به مردان بیش از 45 سال

تهران- ایرنا - سرب از جمله عوامل محیطی است که در ایجاد سرطان پروستات نقش دارد و به همین دلیل شهروندان کلان شهرها مخصوصا تهرانی ها بیشتر مراقبت سلامتی خود باشند.

دکتر محمدرضا رزاقی رییس شبکه ملی تحقیقات لیزر در حوزه پزشکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا ضمن اعلام این موضوع و اشاره به نقش عوامل محیطی در ایجاد سرطان پروستات اشاره کرد و افزود: براساس بررسی ها و مطالعات علمی انجام شده نقش سرب در ایجاد سرطان پروستات به اثبات رسیده که این موضوع نیز در کتب و مجلات علمی منتشر شده است.


وی به سایر عوامل در ایجادسرطان پروستات اشاره کرد وگفت: ارث، عوامل محیطی و عفونت های مداوم پروستات از مهمترین عوامل ایجاد سرطان پروستات در مردان است.

رزاقی با اشاره به اینکه نقش ارث بیش از عوامل محیطی است از افراد ذکور خانواده هایی که این بیماری در آنان مشاهده شده تقاضا کرد بیشتر مراقب خود باشند و آزمایشات لازم را برای تشخص زودهنگام این بیماری انجام دهند. 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: کسانی که از غذاهای چرب استفاده می کنند و یا دارای کلسترول خون بالا هستند نیز بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

*10 تا 15 درصد مردان ایرانی مبتلا به سرطان پروستات هستند

وی به درصد مبتلایان به سرطان پروستات در کشور اشاره و اظهار کرد: 10 تا 15 درصد مردان به سرطان پروستات مبتلا هستند و اغلب آنان نیز دچار بزرگی پروستات خوش خیم می شوند.

این متخصص اورولوژی از مردان بالاتر از 40 تا 45 ساله خواست تا آزمایشات معمول برای تشخیص این بیماری نظیر سونوگرافی و آنتی ژن اختصاصی پروستات را هر شش ماه یکبار انجام دهند تا در صورت مشاهده علائم این بیماری، نسبت به مداوای آن اقدام شود.

وی همچنین گفت: رشد اول پروستات در دوران بلوغ و رشد دوم آن در سنین حدود 40 سالگی رخ می دهد و از 55 تا 60 سالگی علائم این عارضه معمولا در مردان بروز می کند.

مدیر مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفته بود : هر سال پنج هزار مورد سرطان پروستات در کشور توسط پاتولوژیست ها شناسایی و گزارش می شود. 

دکتر غلامرضا پورمند اظهارکرد: به رغم اینکه سرطان پروستات پس از سرطان دستگاه گوارش و ریه، هفتمین علت اصلی مرگ و سومین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است اما میزان آگاهی در مورد آن در ایران پایین است. 

وی افزود: اگرچه مطالعاتی برای درک عوامل خطرساز بیماری در حال انجام است اما نرخ بقا در سرطان پروستات در صورتی که زود تشخیص داده شود، بالا خواهد بود. 

این ارولوژیست ادامه داد: مردان معمولا به انجام منظم معاینه پروستات نمی پردازند؛ بنابراین، تأخیر در تشخیص، ممکن است درمان را دشوار یا حتی غیرممکن کند. 

وی ادامه داد: جدیدترین آمار حاکی از روند تدریجی افزایش سرطان پروستات است بطوریکه این مهم از سال 2003 تا 2012 تقریبا پنج برابر افزایش یافته است و نرخ مرگ و میر نیز در همین دوره دو برابر شده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:ارتباط سرب و سرطان پروستات/ هشدار به مردان بیش از 45 سال, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص درمانی لوبیا سبز در این بیماری ها

شما انواع مختلف لوبیاها را می‌شناسید و میل کرده‌اید. لوبیا سبز یکی از انواع تر و تازه، خوشمزه و البته مفید لوبیاها می‌باشد.
در کل، لوبیا سرشار از ویتامین‌های A، B و مواد معدنی آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است. در این بین لوبیا سبز کم کالری، بر خلاف لوبیا خشک حاوی ویتامین C و بسیار مغذی است. در این مقاله به گوشه‌ای از خواص لوبیا سبز اشاره کرده و چند دلیل خوب می‌آوریم تا بیشتر به مصرف این ماده‌ی غذایی خوشمزه تشویق شوید. مثل همیشه با ما همراه باشید.

 لوبیا سبز علائم یائسگی را کاهش می‌دهد

یائسگی، دوره‌ای از زندگی زنان است که با علائم مختلفی همراه است. نتایج یک پژوهش بالینی نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه میزان زیادی منگنز مصرف می‌کنند کمتر در معرض دل درد قرار می‌گیرند و خلق و خوی‌شان بهتر است. لوبیا سبز منبع فوق‌العاده‌ی منگنز بوده و برای زنان یائسه بسیار مفید است. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.

 لوبیا سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:خواص درمانی لوبیا سبز در این بیماری ها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تخم‌مرغ محلی کم‌خونی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: تخم مرغ خصوصا زرده آن از آهن, فسفر, کلسیم, و ویتامین‌های B۱ و B۲ تشکیل شده اند. تخم مرغ در تولید خون و تقویت قوای جنسی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, یکی از شیوه‌های درمان کم‌خونی مصرف تخم مرغ آن هم از نوع محلی است البته باید به این نکته اشاره شود که درباره تخم مرغ نظرات موافق و مخالفی وجود دارد.

ولی آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که مصرف متعادل تخم مرغ به بدن سود فراوان می‌رساند. طرز تهیه آن نیز مهم است چرا که تخم مرغ پخته و نیمرو یا خاگینه سخت هضم می‌شود.

نکات مهم درباره مصرف تخم مرغ

-تخم مرغ نیم برشت یا عسلی بسیار سهل الهضم است و برای افرادی که در دوران نقاهت از بیماری به سر می‌برند یا کودکان و افراد مسن غذای مناسبی محسوب می‌شود.
-در سفیده تخم مرغ لسیتین وجود دارد که غذای سلول‌های مغزی به شمار می‌رود.

-تخم مرغ خصوصا زرده آن از آهن, فسفر, کلسیم, و ویتامین‌های B1 و B2 تشکیل شده اند. تخم مرغ در تولید خون و تقویت قوای جنسی بسیار اهمیت دارد.

-زرده تخم مرغ خواص بیشتری دارد و هضم آن سبک تر بوده و سفیده تخم مرغ دیرهضم و سنگین است.

-تخم مرغ متداول ترین ماده مصرفی مردم دنیاست و منبع بسیار مهم پروتئین برای کودکان و زنان باردار محسوب می‌شود.

-تخم مرغ تازه خواص بیشتر دارد و شکسته شدن پوست تخم مرغ خواص آن را کاهش می‌دهد.

-تخم مرغ محلی در رفع کم خونی بسیار موثرتر است چرا که مرغ‌های خانگی تغذیه بهتری دارند ولی مرغ‌های صنعتی اغلب با آنتی بیوتیک تغذیه می‌شوند.

البته می‌توان در طول هفته چند بار زرده تخم مرغ را در شیر حل کرده و با عسل شیرین کرده و مصرف کنند.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:تخم‌مرغ محلی کم‌خونی را کاهش می‌دهد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آشنایی با خواص گیاه خرفه و تخم آن
 همشهری آنلاین:
تخم خرفه تصفیه کننده خون و تسکین دهنده‌ی تشنگی است و برای رفع سرفه می‌تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب‌بر، ضدعفونی کننده، ضداسکوربوت (بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین C)، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می‌شود.

گیاه خرفه با اسم علمی Portulaca Oleracea و با نام انگلیسی Purslane از تیره پرتولاکاسه (Portulacaceae) است که برگ‌های گوشتی و بذرهای سیاه ریز دارد. گیاه یک ساله است که ارتفاع تا حدود 40 سانتی‌متر در مراحل بذردهی می‌رسد.

در خصوص خاستگاه اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد، ولی در کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و در آمریکا رشد می‌کند.

خرفه برگ‌های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی دارد. گل‌های آن به رنگ زرد در انتهای ساقه تشکیل شده و اوایل روز تا ساعت 9 الی 11 باز می‌ماند.

ریشه گیاه راست است و انشعابات فیبری دارد که می‌تواند به اعماق خاک نفوذ و از رطوبت زیرین خاک استفاده کند.

این گیاه دارویی که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. این گیاه از سوی این سازمان متداول‌ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است. معمولاً قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص گیاه خرفه در طب سنتی...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:آشنایی با خواص گیاه خرفه و تخم آن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تشخیص سرطان در ادرار با کمک کرمها

سلامت نیوز: گروهی از محققان ژاپنی روش دقیق و جدیدی را برای تشخیص سرطان با استفاده از نماتودها و ادرار انسان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که کرمهای Caenorhabditis elegans می‌توانند سرطان را با تشخیص بوی آن در ادرار انسان شناسایی کنند.
محققان در آزمایش شناسایی بوی نماتودها، به جمع‌آوری 242 نمونه ادرار پرداخته و دریافتند که درصد حساسیت این آزمایش 95 درصد است. به گفته آن‌ها، هزینه هر آزمایش حدود 100 یوآن بوده و جواب آن ظرف 90 دقیقه آماده می‌شود.
نماتودها همچنین توانستند سرطان را در پنج نمونه‌ای که طبقه‌بندی نشده بودند، شناسایی کنند. به دلایل نامعلوم، این کرمهای گرد به هیچکدام از نمونه‌های خون واکنش نشان ندادند.
این محققان با همکاری شرکت هیتاچی به ساخت یک دستگاه اسکنر برای آزمایش خود پرداخته‌اند که امید است تا سال 2019 وارد بازار شود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 12 فروردين 1394برچسب:تشخیص سرطان در ادرار با کمک کرمها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرکه ضد سرطان و درمان کننده دیابت

به گزارش ایرنا و به نقل از ساینس، سرکه به طور عمده از ترکیب اسید استیک و آب تولید می شود. سرکه علاوه بر مصارف خوراکی، در پزشکی و صنعت نیز کاربرد دارد و خواص پاک کنندگی آن فوق العاده است. معمولا سرکه از انگور یا سیب تهیه می شود و خواص طبی آن از دوران باستان مورد توجه بوده است. 


برخی از خواص پزشکی و صنعتی این مایع ارزشمند به قرار زیر است

***** به کاهش وزن کمک می کند

هر قاشق سرکه فقط حاوی سه کالری است و باکتری های موجود در آن به کاهش وزن کمک می کنند.

***** باعث از بین رفتن برخی باکتری ها می شود

سرکه در نابودی پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) به ویژه باکتری های بیماری زا موثر است. بقراط، پدر طب مدرن، بیش از دو هزار سال پیش از سرکه برای ضدعفونی کردن زخم ها استفاده می کرده است. این مایع با مهار باکتری های ای کولای، از فساد مواد غذایی جلوگیری می کند. سرکه در درمان قارچ ناخن، شپش، زگیل و عفونت گوش موثر است.

***** باعث کاهش قند خون می شود و در درمان دیابت موثر است

سرکه باعث بهبود حساسیت بدن نسبت به انسولین می شود و در کاهش قند خون و درمان دیابت نوع 2 موثر است.

خوردن دو قاشق سرکه سیب قبل از خواب، باعث کاهش قند خون ناشتا می شود.

***** برای قلب مفید است

بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند. بیماری های قلبی بر اثر چند عامل بیولوژیکی خطرناک بوجود می آیند و سرکه چند مورد از این عوامل خطر را از بین می برد.

**** دارای خواص ضد سرطانی است

مطالعات نشان می دهد که سرکه باعث نابود شدن سلول های سرطانی می شود و تومور را کوچک می کند.

-دردرمان آکنه موثر است

-از اسپاسم روده جلوگیری می کند

-در درمان اسهال موثر است

-در درمان سکسکه موثر است

-مانع سوء هاضمه می شود

-از گرفتگی بینی جلوگیری می کند

-باعث کاهش اشتها می شود

-در درمان شوره سر موثر است

-خواص ضد پیری دارد

-به جذب کلسیم کمک می کند

-باعث کاهش فشار خون می شود

-تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش می دهد

-دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و از اکسید شدن سلول ها جلوگیری می کند

-حاوی پتاسیم است

-باعث تعادل PH خون می شود


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:سرکه ضد سرطان و درمان کننده دیابت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرطان معده جان مجری جوان تلویزیون را گرفت

الهام حاجی ابراهیم زرگر که جزو اولین مجریان مجله خبری شبکه یک سیما بود، پس از چند ماه تحمل بیماری سرطان معده روز گذشته درگذشت. پیکر او صبح امروز از مقابل بیمارستان تهران کلینیک تشییع و در قطعه ۲۲۵ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
خانم زرگر در طول مدت فعالیت خود علاوه بر خبرنگاری، اجرای مجله خبری، سردبیری سرویس علمی باشگاه خبرنگاران را نیز برعهده داشت. از او دو فرزند شش ماهه و سه ساله به یادگار مانده است.

علایم سرطان معده چیست و چطور می‌توان از آن جلوگیری کرد؟
سرطان معده یک بیماری است که در آن سلول‌های سرطانی در معده افزایش پیدا می‌کنند و باعث ایجاد توده یا زخم در معده می‌شوند. منشأ این سلول‌های سرطانی معمولاً سلول‌های مخاط معده هستند. 
عوامل زمینه ساز این بیماری عبارتند از سابقه رادیوتراپی معده (به هر علتی که باشد)، مصرف زیاد و طولانی‌مدت غذاهای کنسرو‌شده، غذاهای دودی و غذاهایی که مواد نگهدارنده در آنها به کار برده شده است. مصرف غذاهای مانده نیز می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان معده را بیشتر کند. سرطان معده با توجه به پیشرفت بهداشت در کشورهای غربی کاهش پیدا کرده (به جز سرطان کاردیا و فوندوس معده)، ولی در کشورهای جهان سوم نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه در بعضی از نقاط افزایش نیز یافته است. 
سرطان معده بیشتر در افراد میانسال و مسن دیده می‌شود و در آقایان بیشتر از خانم‌ها شایع است. سابقه عفونت‌های هلیکو باکتر پیلوری می‌تواند علت مهمی در ابتلا به این بیماری باشد، همچنین ژنتیک نیز می‌تواند سبب ایجاد سرطان در افراد جوان و میانسال باشد. این سرطان ممکن است همراه سرطان‌هایی مانند سرطان کلیه، مغز و پوست نیز دیده شود.
کاهش اشتها و کاهش وزن، درد معده، علائم سوءهاضمه مانند آروغ زدن و تهوع، احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر کم غذا، تهوع و استفراغ، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده، ورم معده، مدفوع سیاه، کم‌خونی و توده قابل لمس در بالای شکم ازجمله علائم بروز سرطان معده است، اما ممکن است همه این علائم در بیمار مبتلا قابل مشاهده نباشد. همچنین این احتمال وجود دارد که بیمار با علائم گفته شده به متخصص مراجعه کند و تشخیص پزشک بیماری‌ها و مشکلات خوش‌خیم مانند گاستریت یا ورم معده ساده یا حداکثر زخم گوارشی باشد. با وجود این توصیه می‌شود در صورت بروز این علائم بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنید.
بهترین روش تشخیص سرطان معده، آندوسکوپی است، اما عکسبرداری از معده به شیوه دبل کنتراست نیز می‌تواند به تشخیص این بیماری کمک کند. اگر سرطان معده به موقع تشخیص داده شود، درمان‌پذیر است، اما با پیشرفت بیماری احتمال بهبودی کاهش می‌یابد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:سرطان معده جان مجری جوان تلویزیون را گرفت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟