اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 4436
بازدید کل : 815044
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» خواص ليمو ؛اشتهاآور

خبرگزاري آريا-  ليمو (ليموترش يا ليموعماني) ميوه‌اي درختچه‌اي است که از قديم از آب (آبليمو) يا خشک‌شده آن استفاده مي‌شده است.

 ليمو (ليموترش يا ليموعماني) ميوه‌اي درختچه‌اي است که از قديم از آب (آبليمو) يا خشک‌شده آن استفاده مي‌شده است.
ليمو بته‌هاي مختلفي دارد که ممکن است از نظر اندازه و تا حدي مزه با هم متفاوت باشند ولي خواص انواع آنها نزديک به هم است.
در طب سنتي ايران اصولا از ليموعماني که يکي از انواع ليموترش است استفاده مي‌شده و در حال حاضر هم کاربرد فراوان دارد. ليمو داراي خواص مقوي و محافظ قلب، اشتهاآور، آرام‌بخش، ضددرد و ضدانگل‌هاي روده‌اي نيز هست


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:خواص ليمو ؛اشتهاآور, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 9 میوه پرانرژی که اشتهای شما را برای غذاهای پرچرب می گیرد
هیچ غذا یا خوراکی نمی تواند چربی بدن را آب کند، اما 9 میوه مقوی و پرانرژی وجود دارد که اشتهای شما را برای غذاهای پرچرب گرفته، قند خون را متعادل کرده و متابولیسم بدن را افزایش می د هد.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از نامه نیوز، براساس آمارهای جهانی اکنون یک سوم مردم جهان با چاقی و مشکلات آن روبرو هستند از این رو کارشناسان علم تغذیه می گویند، مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است.

 

میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.

 

سیب

هر سیب به اندازه تقریبی یک شیرینی کوچک کالری دارد و به همان اندازه نیز از الیاف برخوردار است.

دانشمندان برزیلی طی پژوهشی دریافتند افرادی که در روز فقط سه سیب می خورند بیش از کسانی که روزانه فقط سه شیرینی سالم مصرف می کنند، وزن کم می کنند. اما پوست سیب نباید کنده شود. این پژوهش ها نشان می دهد که بین اسید اورسولیک موجود در پوست سیب و خطر چاقی رابطه ای معکوس وجود دارد.

 

شاه بلوط

شاه بلوط از همه خواص آجیل ها برخوردار است، بی آن که کالری یا چربی موجود در آنها را داشته باشد. شاه بلوط همچنین منبع خوبی برای پروتئین، الیاف و ویتامین E است. اما برخلاف دیگر آجیل های درختی، از ویتامین ث هم به حد وفور برخوردار است.

گفته می شود که ویتامین ث در سوخت و ساز چربی موثر است.

 

کلم بروکسل

تنها مصرف 226 گرم از این خوراکی فوق العاده مغذی، روزی 4 گرم الیاف و بیش از میزان لازم ویتامین ث وارد بدن می کند. بنا به گزارش مجله معتبر ژورنال تغذیه، هرچه ویتامین ث در بدن بیش تر باشد به سوخت چربی بیشتر کمک می کند.

 

کدو حلوایی

حتی پس از پختن، 88 درصد وزن کدوحلوایی را آب تشکیل می دهد. بنابراین معده را پر کرده و جای کمی برای کالری های اضافی می گذارد. از آنجا که 3 درصد آن را الیاف تشکیل می دهد، پس منبع خوبی برای کسب الیاف مورد نیاز بدن است.

 

تخمه کدو

تخمه کدو مقدار زیادی پروتئین، چربی مفید و الیاف را در پوسته کوچک خود ذخیره کرده است. هر سه این مواد به آهستگی هضم و جذب بدن می شوند. آهستگی این روند هضم برای مدت طولانی به انسان احساس سیری می دهد و میزان قند خون را ثابت نگاه می دارد.

 

شلغم

شلغم جزو سبزیجات ریشه ای است که سه ماده مغذی مفید برای کم کردن وزن را یک جا داراست: الیاف، کلسیم و ویتامین ث. تنها الیاف موجود در شلغم (بیش از 2درصد) آن را گزینه ای طبیعی برای کم کردن وزن می کند.

 

دانه کاج

اسیدهای چرب موجود در هسته کاج موجب افزایش ترشح هورمونی در بدن می شود به نام کولسیستوکینین، که بنا به برخی از گزارش ها، حس سیری به انسان می دهد. به علاوه، کسانی که اهل آجیل خوردن هستند به طور کلی از کسانی که آجیل نمی خورند کمتر چاق می شوند.

 

گلابی

گلابی سرشار از الیاف و مملو از ویتامین ث است. نتایج گزارش های اخیر حاکی از آن است که مواد مغذی موجود در گلابی همچنین قابلیت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. به علاوه، مصرف گلابی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.

 

انجیر

انجیر تازه یا خشک سرشار از الیاف است، به میزان 4 گرم در هر 100 کالری. انجیر همچنین کلسیم زیادی دارد که برای سوخت و ساز بدن بسیار مفید است. انجیر در ضمن اشتیاق به مصرف قند را کاهش می دهد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:9 میوه پرانرژی که اشتهای شما را برای غذاهای پرچرب می گیرد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سلطان سبزی های جهان را بیشتر بشناسید!
گياه مفيدي مثل كرفس با وجود خواص شگفت‌انگيز، در دوران حاملگي براي خانم‌ها ممنوع است چراكه ممكن است خوردن آن باعث سقط جنين يا به وجود آمدن نقص عضو شود.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از برترین ها، پيشينيان كشورمان در گذشته به كرفس، اسامي ديگري نسبت مي‌دادند و اين گياه به كرسب يا كرفش معروف بود اما با گذشت زمان اين اسامي تغيير يافته و اين روزها همگي آن را با نام كرفس مي‌شناسيم. كرفس انواع متفاوتي مثل ريشه‌اي، برگي، دمبرگي، آبي و كرفس مشك دارد. نوع آبي يا مردابي اين گياه در بعضي مناطق در اطراف مرداب‌ها يا آب‌هاي راكد رشد پيدا مي‌كند، اما از نوع پرورشي آن براي خورد و خوراك استفاده مي‌كنيم. جالب است بدانيد كه انواع غير خوراكي كرفس براي مصارف درماني به كار مي‌رود.

 

با خوردن كرفس، دربرابر سرطان زره‌پوش شويد

اين سبزي پرطرفدار سرشار از ويتامين‌هاي A، B، C و املاح فراوان است. اين ويتامين‌ها باعث حفظ ايمني بدن شما مي‌شوند و بدن‌تان را تصفيه مي‌كنند. كرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگي حفظ مي‌كند به علاوه شما را از انواع بيماري‌هاي قلبي و عروقي هم در امان نگه مي‌دارد، به همين خاطر بسياري از پزشكان هنگام سرماي شديد هوا مصرف اين سبزي را توصيه مي‌كنند تا افراد به اين وسيله خودشان را از گرفتاري آنفلوآنزا و سرماخوردگي نجات دهند.

 

اين سبزي خوش‌عطر به خاطر داشتن آنتي‌اكسيدان‌هاي بسيار قوي بدن شما را در برابر بيماري‌هاي وخيم حفظ مي‌كند. ضمن آنكه كرفس به خاطر داشتن اسيد فونوليك در بدن شما به گونه‌اي عمل مي‌كند كه درنهايت جلوي رشد تومورهاي سرطاني گرفته مي‌شود چراكه اين ماده قادر است از افزایش يكي از انواع هورمون‌ها كه در پيشرفت تومورهاي سرطاني موثر است جلوگيري كند.

 

خانم‌هاي باردار، كرفس ممنوع!

شايد بعضي افراد تصور مي‌كنند هيچ يك از سبزيجات در دوران بارداري نمي‌توانند مضر باشند. درحالي‌كه اين تصور اشتباه است. گياه مفيدي مثل كرفس با وجود خواص شگفت‌انگيز، در دوران حاملگي براي خانم‌ها ممنوع است چراكه ممكن است خوردن آن باعث سقط جنين يا به وجود آمدن نقص عضو شود. اين در حالي است كه افراد مبتلا به بيماري سنگ كليه نبايد از خوردن كرفس غافل شوند چون اين گياه، سموم بدن را از بين مي‌برد، به علاوه براي كليه‌هاي شما يك سنگ‌شكن طبيعي به حساب مي‌آيد.

 

آب كرفس، نوشيدني معجزه‌گر

با اينكه گياه كرفس، خوش‌عطر و بو، پرخاصيت و خوشمزه است اما همراه كردن سبزيجات ديگر با آن لطف ديگري دارد. كافي است جعفري خوشبو را به كرفس اضافه كنيد تا هم يك تجربه متفاوت داشته باشيد و هم خود را از ابتلا به سرطان خون محافظت كنيد. تركيب كرفس با ليمو، هويج، پرتقال، كاهو و سبزيجات ديگر مي‌تواند هر بار براي شما تازگي به وجود بياورد. ضمن آنكه ممكن است نوشيدن آب كرفس به تنهايي براي بسياري افراد دلچسب نباشد.

 

پزشكان تغذيه نوشيدن آب كرفس را به بيماران مبتلا به ديابت توصيه مي‌كنند و حتي كساني كه از يبوست رنج مي‌برند، مي‌توانند از آب كرفس به‌عنوان يك ملين طبيعي بهره ببرند. همچنین ويتامين‌هاي موجود در كرفس، پوست شما را شفاف و لكه‌هاي كدر سطح پوست‌تان را كمرنگ مي‌كند. آب كرفس براي مبتلايان به فشار خون هم توصيه مي‌شود. كافي است نوشيدن آب كرفس چند بار در هفته را از ياد نبريد. اين سبزي شگفت‌انگيز با كاهش فشار خون شما، آن را به حد متعادل مي‌رساند و باعث افت فشار و ضعف نخواهد شد.

 

بي‌خواب هستيد؟ آب كرفس بنوشيد

جالب است بدانيد خوردن كرفس به اعصاب شما آرامش مي‌دهد. شب‌هايي كه به خاطر مشغله‌هاي ذهني يا سردرد دچار كم‌خوابي يا بي‌خوابي شده‌ايد، اين گياه با روغن‌هاي طبيعي، املاح و ويتامين‌هاي مورد نياز شما، مسكن اعصاب‌تان به حساب مي‌آيد.

 

به علاوه اگر مدام از قرص‌هاي تمدد اعصاب استفاده مي‌كنيد، بهتر است آنها را كنار بگذاريد؛ چند وعده غذا يا سالاد تهيه شده با كرفس را در برنامه بگنجانيد تا آرامش‌تان بازگردد. برخي معتقدند تاثير كرفس به‌مراتب از قرص‌هاي بي‌خوابي بيشتر است، البته مضرات مواد شيميايي را هم به همراه ندارد. به علاوه كرفس باعث خوشبو شدن دهان مي‌شود و عطر آن تا ساعت‌ها در كام شما باقي مي‌ماند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:سلطان سبزی های جهان را بیشتر بشناسید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» غذاهایی که به سلامت کبد کمک می‎کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تغذیه در حفظ سلامتی و درمان بیماری‎ها اهمیت زیادی دارد. افراد سعی کنند که از غذاهای معتدل استفاده کنند و در صورت ناپرهیزی و استفاده از غذاهای نامناسب بهتر است که در اسرع وقت با استفاده از اغذیه‎ای با کیفیت متضاد این عدم تعادل را جبران کنند.

خواص انواع آش

محسن ناصری متخصص طب سنتی در این باره معتقد است: از غذاهای سنتی ایران آش است که انواع و اقسام مختلف دارد که پخت و عمل آوری صحیح و جا افتادن آن احتیاج به دانش و حوصله کافی دارد و به همین علت آشپز را "آش"پز گفته‎‎اند، زیرا شغل مهم و ارزشمندی است.

"آش رشته" دارای طبع سرد است که هضم آن مشکل بوده و تحمل آن برای معده ضعیف سخت است و موجب بروز نفخ و سوءهاضمه می‎شود.

"آش برنج" هضمش آسان است و اکثر افراد می‎توانند از آن استفاده کنند.

"آش جو" برای افراد گرم مزاج به خصوص همراه با گشنیز و چغندرغذایی مناسب است.

"شوربا" آشی است که در آن حبوبات و ادویه‎های گرم و گوشت وجود دارد و غذای کاملی است که متاسفانه رو به فراموشی می‎رود.

"آش آبغوره" که از نخود خیس کرده که همراه با ماش، برنج و جو پوست کنده و سبزی‎‎ فراوان از جمله گشنیز و چغندر تهیه شده است و با اضافه کردن آبغوره مصرف می‎شود،کبد و دستگاه گوارش را پاکسازی می‎کند و برای افرادی که دچار سوءهاضمه هستند مفید است.

از این آش می‎توان هفته‎ای یک بار استفاده و سلامت خود را بیمه کرد. بهتر است که این آش همراه با نان مصرف نشود و برای جلوگیری از نفخ ناشی از خوردن آن لازم است کمی پودر ریزه یا زنیان یا رازیانه یا آویشن یا گلپر ریخته شود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:غذاهایی که به سلامت کبد کمک می‎کنند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چه میوه‌هایی بیشترین قند را دارند

سلامت نیوز: فکر می‌کنید که از بین همه میوه‌هایی که وجود دارند، کدام‌یک بیشترین قند را دارند؟ توت‌فرنگی؟ گواوا؟ هندوانه؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، شاید تعجب کنید که بدانید این میوه‌ها و همچنین میوه‌هایی مانند پاپایا،‌ گریپ‌فروت و طالبی کمترین میزان قند را دارند. اما بعضی از میوه‌ها بیشتر از بقیه قند دارند. هر ۸۵ گرم توت‌فرنگی به طور متوسط ۴/۱ گرم قند دارد، ولی شیرین‌ترین میوه‌ها حاوی ۱۳/۸ گرم قند است.
مطلب زیر را بخوانید تا بفهمید چه میوه‌هایی بیشترین کالری را دارند؟

انجیر

یک انجیر تازه را گاز بزنید. قبول کنید که کمتر میوه‌ای تا این اندازه شیرین است. شیرینی آن هم ردیف شیرین‌ترین میوه،‌ یعنی انگور است. هر ۸۵ گرم این میوه حاوی ۶۲ کالری است که حتی بیشتر از انگور است.


انگور

انگور از نظر میزان قند، در صدر جدول است و هر ۸۵ گرم آن حاوی ۱۳/۸ گرم قند و ۵۷ کالری است.

انبه

انبه، این میوه آبدار در هر ۸۵ گرمش حاوی ۱۲/۷ گرم قند است و ۶۰ کالری دارد.


انار

۸۵ گرم انار حاوی ۱۱/۶ گرم قند و ۷۰ کالری است و به این ترتیب این میوه هم یکی از پرکالری‌ترین میوه‌ها است





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:چه میوه‌هایی بیشترین قند را دارند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» با خواص بی نظیر این گیاه آشنا شوید

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از دکتر سلام، اِسپَند (نام علمی: ‘Peganum harmala’)، اسپند یا اسفند گیاهی چندساله یا پایا از تیره نیتراریاسه (Nitrariaceae) است. اسپند گیاهی است دارای ارتفاعی به طول حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر. ظاهر آن بوته مانند، دارای برگ‌های سبز با تقسیمات باریک و دراز و نامنظم است. گل‌های آن درشت و دارای کاسبرگ نازک و گلبرگ بزرگ به رنگ سفید مایل به سبز، میوه آن پوشینه و حاوی دانه‌های متعدد به رنگ سیاه است. بو دادن دانه‌های اسفند در نزد برخی جهت جلوگیری از چشم زخم موثر دانسته شده است.

 

ترکیبات شیمیایی

گیاه اسپند دربردارنده مواد ضد میکروبی از نوع فلاونوئیدها و آلکالوئیدها می‌باشد، که این مواد در بخش‌های مختلف آن (دانه، کالوس و نهال) زیاد یافت می‌شود. از جمله آلکالوئیدهای مهم آن می‌توان به آلکالوئید هارمین، هارمالین، هارمالول و پگانین و آلکالوئیدهای کینازولین اشاره کرد.

 

خواص دارویی

در طب سنتی از عصاره‌های گیاهی اسپند جهت افزایش ترشح شیر، دفع ترشح شیر، دفع کرم‌های روده، درمان روماتیسم، افزایش قدرت جنسی و نیز به عنوان یک مسکن جهت رفع درد معده بکار می‌رفت. در تحقیقات آزمایشگاهی که از عصاره اسپند جهت از بین بردن میکروب‌ها استفاده شده‌است. عصاره‌های حاصل از کالوس خواص ضد میکروبی در برابر میکروب‌هایی نظیر استافیلوکوکوس اورئوس، اشریشیا کولی و کاندیداآلبیکانس را نشان داده‌است.

 

به تازگی آلکالوییدهای بتاکاربولین موجود در گیاه و دانه های اسپند بدلیل خاصیت ضد تومور (ضد سرطان) آن مورد توجه قرار گرفته اند. برای تولید کالوس از جدا کشت‌های اسپند معمولاً یک محیط پایه MS که حاوی هورمون KIN، باشد کافی است، اما همراه کردن یک هورمون اکسینی نظیر ۴-D و ۲ و NAA با هورمون KIN باعث افزایش تولید کالوس می‌گردد. تاکنون هیچ تحقیقی برروی سیستم باززایی نوساقه و ریشه در گیاه اسپند صورت نگرفته‌است.

 

دراین تحقیق به منظور باززایی گیاه اسپند جهت بررسی ارتباط بین مراحل مختلف تمایز و تولید آلکالوئیدها از جدا کشت‌های مختلف نهال اسپند و نیز محیط کشت حاوی هورمون BA,KIN و ویتامین تیامین تشخیص داده شد. علاوه بر آن از نظر وجود آلکالوئیدها، کالوس‌های تیره و آبدار نسبت به کالوس‌های سبز و شفاف بیشترین آلکالوئیدها را دارا بودند. همچنین نوساقه‌ها و کالوس مولد ریشه نیز دارای آلکالوئیدهای هارمالا بودند. دانه اسفند دارای آلکالوئیدهایی به نام (هارمالین، هارمین، هارمالول) است.

 

در ایران

بو دادن دانه‌های اسفند در نزد برخی جهت جلوگیری از چشم زخم موثر دانسته شده است. در گویش برخی از مردم ایران به ویژه استان فارس به آن دونشت گویند. در زبان بختیاری های استان چهار محال وبختیاری نیز به این گیاه دینش (دینشت )می گویند. این گیاه جزء ۴۰ گیاه سفارش شده اسلام می باشد. البته دراحادیث و روایات از کیاه سبز آن تعریف شده است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:با خواص بی نظیر این گیاه آشنا شوید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آنچه باید درباره سرطان دهان بدانید

براساس آمارهای جهانی، سرطان دهان چهارمین سرطان شایع آقایان و ششمین سرطان شایع در بین خانم‌‌ها است. بد نیست بدانید آقایان سه برابر بیشتر از خانم‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند و معمولا هم در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود.

بارها خوانده و شنیده‌اید که سیگار کشیدن سلامت‌تان را تهدید می‌کند، اما بررسی‌های متعدد پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف دخانیات همچون سیگار، پیپ و قلیان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ابتلای افراد به سرطان دهان است به طوری که به گفته بسیاری از متخصصان، افراد سیگاری تا شش برابر بیشتر از کسانی که سیگار نمی‌کشند دچار این سرطان می‌شوند. 

دکتر امیررضا موحدی، دندانپزشک و جراح دهان، فک و صورت در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: علاوه بر سیگار، مصرف مشروبات الکلی یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان دهان بوده و این‌که آمار آقایان مبتلا بالاتر از خانم‌هاست به بیشتر بودن تعداد سیگاری‌ها و الکلی‌های جنس مذکر برمی‌گردد و معمولا هم با افزایش سن بویژه در فاصله چهل تا پنجاه و پنج سالگی این بیماری خطرناک بروز می‌کند.

البته فاکتورهای دیگری مثل عفونت‌های ویروسی، ضعف سیستم ایمنی بدن، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش، عوامل تحریک‌کننده مخاط دهان مثلا دندان‌های مصنوعی غیراستاندارد که در دهان لق می‌زند و ایجاد زخم می‌کنند یا حتی مصرف مداوم غذاهای بیش از حد تند و تیز را هم نباید نادیده گرفت. افرادی که جرم زیادی روی دندان‌هایشان دارند یا بهداشت دهان و دندان را بخوبی رعایت نمی‌کنند هم در معرض ابتلا به این نوع سرطان هستند.

حواستان به سلامت دندان‌هایتان باشد


به گفته دکتر موحدی، پرکردن نامناسب دندان یا دندان‌هایی که به دلیل شکستگی و لب‌پر شدن گوشه تیزی دارد و این تیزی باعث ایجاد زخم روی زبان می‌شود هم می‌تواند در طولانی مدت زمینه ابتلا به سرطان دهان را فراهم کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود مراجعه به دندانپزشک را به موارد حاد واگذار نکنید و هر شش ماه یکبار از سوی دندانپزشک مورد معاینه قرار بگیرید چون ممکن است یک زخم ساده علامت یک بیماری پیش رونده و حاد مثل سرطان باشد.

در واقع شایع‌ترین سرطان‌های ناحیه فک و دهان با یک زخم بروز می‌کند که در مراحل اولیه هم بدون درد است و متاسفانه بیمار به پزشک مراجعه نمی‌کند چون فکر می‌کند یک آفت دهانی ساده است و با گذشت زمان یا استفاده از فلان داروی خاص کم‌کم خوب خواهد شد و جای نگرانی نیست، در حالی که گاهی همین موضوع به ظاهر ساده و نه چندان بااهمیت، زندگی فرد را نشانه می‌گیرد.

اگر آفت می‌زنید


به گفته دکتر موحدی، آفت شایع ترین ضایعه مخاطی دهان است و حتی اگر درمان هم نشود ظرف یک تا دو هفته خود به خود بهبود می‌یابد، اما زخمی که در دهان به وجود آمده و بعد از گذشت سه هفته خوب نمی‌شود یک هشدار است و بیمار حتما باید به متخصص مراجعه کند تا مورد بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد.

علائم سرطان دهان را بشناسید


شاید زخم‌های ناحیه لب و دهان و زبان و... که براحتی خوب نمی‌شود یا با اشاره بسیار کوچکی خونریزی می‌کند (چه دردناک و چه بدون درد) از جمله مهم‌ترین علائم سرطان دهان محسوب شود، اما وجود قسمت‌های سفید یا قرمزرنگ یا حتی گوشت اضافه روی لثه ها، زبان، لوزه یا دهان، گرفتگی گلو یا گلودردی که در یک دوره خاص از بین نمی‌رود، توده یا ضخیم شدگی در گونه، مشکل در جویدن و بلع غذا، اختلال در حرکت و چرخاندن زبان یا فک، فقدان حس یا درد هنگام لمس قسمت‌هایی از صورت، دهان و گردن، ورم غده‌های لنفاوی در گردن، احساس ناراحتی هنگام صحبت کردن، کاهش وزن ناگهانی، احساس خواب آلودگی مدام و... هم ممکن است نشانه‌هایی از ابتلا به این نوع سرطان باشد.

دکتر خودتان باشید

دکتر موحدی با بیان این‌که سرطان دهان ممکن است است لب‌ها، کام، زبان، غشاهای درونی لب یا گونه، لوزه‌ها و گلو را درگیر کند، می‌افزاید: با وجودی که بسیاری از سرطان‌ها با پیشرفت و نفوذ به غدد لنفاوی به نواحی دیگر بدن هم سرایت می‌کند و به دلیل نزدیکی دهان به غدد لنفاوی گردن، احتمال انتشار آن در کل بدن زیاد است، اما از آنجایی که محیط دهان بخوبی قابل مشاهده است، می‌توانیم مراحل ابتدایی شروع سرطان را در دهان تشخیص دهیم. 

به عبارتی، درمان سرطان دهان در مراحل اولیه، بسیار آسان و کم‌هزینه بوده و با شانس بهبود زیادی همراه است. پس علاوه بر مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک ماهی یک بار جلوی آینه بایستید و با یک چراغ قوه بیرون و داخل لب‌ها، زبان، داخل دهان، زبان کوچک، لوزه‌ها و لثه را به دقت بررسی کنید. همچنین گردن و زوایای فک پایین را با دست لمس کرده و از لحاظ وجود توده‌های سفت، مورد معاینه قرار دهید و در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم مشکوک به پزشک مراجعه کنید. 

بد نیست بدانید که پنج سال بعد از تشخیص سرطان فقط ۵۰ درصد از مبتلایان بهبود پیدا می‌کنند، با این حساب هرچه بیماری زودتر شناخته شود احتمال موفقیت درمانی هم بیشتر خواهد بود.

از تشخیص تا درمان

بررسی‌های تشخیصی سرطان دهان ممکن است شامل آزمایش‌های خون، نمونه‌‌برداری (برداشت مقدار کمی ‌از بافت یا مایع برای بررسی آزمایشگاهی) از توده و رادیوگرافی سر باشد. البته سی‌تی‌اسکن یا ام‌آرآی (M.R.I) به بررسی گسترش بدخیمی‌ کمک می‌‌کند. از طرفی هرچه توده در زمان تشخیص بزرگ‌تر باشد، احتمال گسترش آن به سایر نواحی بیشتر بوده و درمان بسته به محل سرطان (لب، زبان، کام یا...) متفاوت است.

جراحی نیز برای برداشت ناحیه سرطانی در صورتی که قابل عمل باشد، انجام می‌‌شود، اما بیمار پس از جراحی باید دهانش را سه تا چهار بار در روز با محلول آب نمک شست‌وشو دهد. حتی بسته به شرایط بیمار، اشعه‌‌درمانی یا مصرف دوره‌ای داروهای ضدسرطان هم ممکن است برای فرد تجویز شود. در مواردی هم که جراحی باعث اختلال در تکلم شده باشد، گفتاردرمانی توصیه می‌‌شود.

منبع: جام جم



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:آنچه باید درباره سرطان دهان بدانید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اف دی ای، داروی جدید سرطان تیرویید را تایید کرد

تهران - ایرنا - سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی جدید درمان تهاجمی ترین نوع سرطان تیرویید را تایید کرد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این داروی جدید که محصول یک شرکت ژاپنی است، Lenvima نام دارد و قادر به درمان تهاجمی ترین نوع سرطان تیرویید است. این دارو قادر به درمان مرحله ای از بیماری است که حتی به ید درمانی رادیواکتیو نیز پاسخ نداده است.


تهاجمی ترین نوع سرطان، DTC نام دارد که به رشد سرطانی غده تیرویید گفته می شود. تیرویید غده ای کوچک در ناحیه گردن و مسئول ترشح دو هورمون مهم T3 و T4 است. هورمون های ترشح شده توسط تیرویید در سراسر بدن حرکت می کنند و وظایف مهمی چون متابولیسم بدن را کنترل می کنند. 

داروی Lenvima، نوعی مهارکننده است که پروتئین هایی که به رشد سلول های سرطانی کمک می کنند، را غیر فعال می کند.

محققان بر این باورند که این دارو در درمان سرطان های دیگر نیز موثر است.

به غیر از سرطان تیرویید، اختلال غده تیرویید نیز بسیار رایج است. بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود 10 درصد زنان از اختلال غده تیرویید رنج می برند. احتمال اختلال عملکرد غدد تیرویید در زنان 10 برابر مردان است و این بیماری در اکثر افراد هنوز تشخیص داده نشده است. 

زمانی که میزان فعالیت این غده کاهش یا افزایش یابد، فرد دچار اضافه وزن شده و عضلات تضعیف می شوند، از طرفی فرد همیشه خسته و کسل است. برخی از علایم دیگر پرکاری یا کم کاری تیرویید عبارتند از : 

-استرس بیش از اندازه 

-اختلالات اشتها 

-پرخاشگری و عصبانیت در اکثر مواقع 

-افسردگی بدون دلیل 

معمولا اختلالات مربوط به غده تیرویید با یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است. 

استفاده از مواد غذایی حاوی ید مانند پنیر کم چرب، شیر، تخم مرغ، انواع غذاهای دریایی و ماست و سه جلسه تمرین 40 دقیقه ای در هفته در درمان اختلالات غدد تیرویید بسیار موثر است



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:اف دی ای، داروی جدید سرطان تیرویید را تایید کرد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مصرف زیره سبز و برطرف شدن بوی بد دهان
 
استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: جویدن مقداری زیره برای از بین بردن بوی بد دهان، بوی سیر و پیاز بسیار مفید است.

سعیده علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ضمن بیان این مطلب افزود: قسمت مورد استفاده زیره، میوه های آن است که به طور مستقیم از آن و یا از اسانس آن، استفاده های بسیار زیاد به عمل می آید.
 

وی تصریح کرد: دانه زیره موجب تحریک ترشح آنزیم‌هایی در غده پانکراس (لوزالمعده) می‌شود که به نوبه خود به جذب ریز‌مغذی‌ها کمک می‌کند.

 

علیزاده ادامه داد: زیره سبز قدرت مقابله با انواع آلودگی‌های باکتریایی و قارچی را هم دارد و برای همین در صنایع غذایی مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد.

 

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: زیره سرشار از ویتامین‌های ب1، ب2، ب3، ث و همچنین املاح معدنی مختلف مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم است.

 

وی افزود: مصرف زیره سبز منجر به با افزایش سوخت و ساز بدن و کم شدن بروز چاقی می‌شود.

 

علیزاده تاکید کرد: زیره ادویه‌ بسیار مناسبی برای هضم غذا، سم‌زدایی از بدن و می‌تواند مشکلاتی مانند اسهال، تهوع و کسالت صبحگاهی و سرماخوردگی را درمان نماید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:مصرف زیره سبز و برطرف شدن بوی بد دهان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص پوست ميوه؛ مبارزه با سرطان‌

 خبرگزاري آريا-طبق نتايج حاصله از تحقيقي توسط دانشگاه فلوريدا، بعضي از انواع آنتي‌اکسيدان‌هاي محافظ سلامتي، در پوست ميوه‌ها موجود است. 

   با اين مقدمه نوشته است: بنابراين دور ريختن پوست آنها عاقلانه نيست. مثلا ميوه کيوي با اينکه پوستي کرکي دارد و خوردن آن چندان خوشايند نيست اما به هر حال بايد راهي براي بدست آوردن مواد مغذي آن موجود باشد . پس بهتر است به هر طريق ممکن آن‌ها را مصرف کنيد.

بهترين راه براي رهايي از چروک‌هاي پوستي و مبارزه با سرطان‌ها ،خوردن ميوه‌ها با پوست است. در ادامه به 5 نوع از ميوه‌هايي که پوست آنها داراي خواص مفيدي است اشاره مي‌شود.

 سيب:

مواد فيتوشيميايي ضد سرطاني موجود در پوست سيب درختي ، 87 درصد بيشتر از مغز خود ميوه آن است. بنابراين بهتر است از اين به بعد سيب را پوست آن صرف کنيد.

 خيار:

پوست اين ميوه کم کالري از ماده سيليکا تشکيل يافته است که خود اين ماده باعث تازگي و طراوت پوست و مانع ايجاد چروک مي‌شود. يعني خاصيت کلاژني دارد. هيچ پيشنهادي براي مقدار مصرف روزانه سيليکا وجود ندارد ولي متخصصين اظهار کرده‌اند که حداقل 5 ميلي‌گرم سيليکا در يک روز مقداري است که بعد از خوردن يک خيار با پوست کسب مي‌کنيد.

 بادمجان:

پوست بادمجان در حدود 300 ميلي‌گرم ناسونين دارد . آنتي‌اکسيداني که مانع از آسيب سلول‌هاي مغزي مي‌شود. همچنين حاوي 200 ميلي‌گرم پتاسيم (ضد گرفتگي عضله) و 13 ميلي‌گرم منيزيم موثر در ساختمان بافت پيوندي و 3 گرم فيبر موثر در لاغري شکم است.

کيوي:

مواد شيميايي موجود در اين پوست کرک‌دار عاملي براي مبارزه با باکتري‌هاي استافيلوکوک و باکتري اي‌کولاي است.

 پرتقال:

پوست پرتقال حاوي ماده ليمونين است که دشمن کشنده اشعه فرابنفش مي‌باشد. دانشمندان معتقدند که خوردن يک قاشق چاي‌خوري پوست پرتقال در هر هفته، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا 30 درصد کاهش مي‌دهد



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:خواص پوست ميوه؛ مبارزه با سرطان‌, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کم‌کاری تیروئید موجب سفیدی زودرس مو می‌شود

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو بروز بیماری‌های اختلالات غده تیروئید را یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو دانست و گفت: سفید شدن مو یکی از عوارض کم کاری تیروئید است که در تمام این دسته از بیماران بروز پیدا نمی‌کند.

دکتر فرهاد مستوفی معاب در گفت‌و‌گو با آنا گفت: معمولا سفید شدن مو در مردان حدود 30 سالگی و در زنان 35 سالگی رخ می‌دهد که البته باید توجه داشت برخی افراد نیز به دلایل مسائل ژنتیکی ممکن است پیش از این سن به سفید شدن زودرس مو مبتلا شوند.

وی افزود: علاوه بر ژنتیک ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند اختلالات غده تیروئید و کمبود برخی مواد غذایی نیز می‌تواند در سفید شدن زودرس مو نقش داشته باشند.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه کم‌کاری تیروئید یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو در برخی افراد است گفت: سفید شدن مو یکی از عوارض کم کاری تیروئید است که در تمام این دسته از بیماران بروز پیدا نمی‌کند اما در برخی دیگر ممکن است بروز یابد و تمام‌ موهای فرد سفید شود.

وی افزود: زمانی که افراد با سفید شدن مو در جوانی به پزشک مراجعه می‌کنند ابتدا باید این بیمار مورد بررسی اختلالات غده تیروئید قرار بگیرد و پس از انجام بررسی‌های لازم و تائید این مساله بیماران به یک متخصص غدد و متابولیسم ارجاع داده می‌شوند تا اختلالات غده تیروئید کنترل و یا درمان شود.

مستوفی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این دسته از افراد نباید نگران سفید شدن موهای خود باشند زیرا با درمان بیماری تیروئید سفیدی موها نیز برطرف می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری‌های غده تیروئید موجب خشک شدن موها می‌شود بنابراین به این افراد توصیه می‌شود به کمک روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام و زیتون موهای خود را مرطوب نگه‌دارند.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:کم‌کاری تیروئید موجب سفیدی زودرس مو می‌شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید

پوکی استخوان از بیماری هایی است که بدون علامت پیشرفت می کند، به همین دلیل به آن بیماری خاموش می گویند. این بیماری بر اثر از دست دادن کلسیم و سایر مواد معدنی استخوان ها به وجود می آید و شکنندگی استخوان ها را به دنبال دارد. البته رژیم غذایی می تواند از بروز این بیماری پیشگیری و در صورت ابتلا به کنترل آن کمک کند. 

 
از آنجا که 4.8 درصد مردان و 7.7 درصد زنان ایرانی به پوکی استخوان مبتلا هستند و حدود 2میلیون نفر از آنها در خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان قرار دارند، موضوع «پوستر تغذیه» این هفته را به عادت های غذایی پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری اختصاص داده ایم.
 
1- دور سیگار خط بکشید

سیگار احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. بنابراین اگر سیگاری هستید، این عادت را ترک کنید و تا جایی که می توانید از کشیدن قلیان بپرهیزید. سیگار نیز زمینه ابتلا به پوکی استخوان را فراهم می کند و علاوه بر سایر مضراتش، احتمال پوکی و شکستگی زودرس استخوان را نیز افزایش می دهد.
 
2- شیر و ماست را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید

دریافت به اندازه کلسیم به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود حداقل 2 تا 3 واحد در روز لبنیات کم چرب (شیر، ماست، پنیر و دوغ) مصرف کنید. البته در صورتی که مواد غذایی پرفیبر بیش از اندازه مصرف شوند، نیاز به کلسیم بالاتر می رود. بنابراین اگر گیاهخوار هستید و سهم زیادی از برنامه غذایی تان را مواد غذایی با منشاء گیاهی تشکیل می دهند، بهتر است مواد غذایی کلسیم دار را بیشتر مصرف کنید.
 
3- مرتب ورزش کنید

بررسی ها نشان داده اند افرادی که در هفته ورزش هایی مانند پیاده روی، تنیس، شنا، دوچرخه سواری و دویدن انجام می دهند، استخوان های محکم تری خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می شود حداقل 4 تا 5 روز در هفته ورزش کنید.
 
4- نوشابه های گازدار را کنار بگذارید

این نوشیدنی ها دارای مقادیر فراوانی اسید فسفریک هستند و باعث دفع کلسیم از ادرار می شوند. به این ترتیب، مصرف مرتبشان زمینه بروز این بیماری را افزایش می دهد. به همین دلیل مصرف نکردن انواع نوشابه های گازدار به خصوص به افراد مستعد ابتلا به پوکی استخوان توصیه می شود.
 
5- در مصرف قهوه زیاده روی نکنید

قهوه به دلیل داشتن کافئین (ترکیبی که  در بدن به کلسیم متصل و مانع جذب آن می شود)، خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهد. زیاده روی در مصرف این نوشیدنی به خصوص برای خانم ها و در سنین بالاتر (به دلیل آنکه مستعد ابتلا به این بیماری هستند)، توصیه نمی شود.
 
6- مصرف نمک را به حداقل برسانید

بررسی ها نشان داده اند دریافت سدیم بیش از 2300 میلی گرم (به اندازه یک قاشق چای خوری نمک) در روز باعث دفع 40 میلی گرمی کلسیم از بدن می شود. به همین دلیل غذاهایتان را با حداقل نمک تهیه کنید و از آوردن نمک سر میز غذا خودداری کنید.
 
7- رژیم غذایی تان را متنوع کنید

دریافت مواد معدنی مانند منیزیم، روی، پتاسیم و فسفر به استحکام استخوان ها کمک می کند. به علاوه، دریافت منظم ویتامین هایی مانند A، B2 و B12 هم زمینه ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری برنامه غذایی متنوع، متعادل و متناسب شامل منابع غذایی مواد مغذی یادشده داشته باشید.
 
8- از مصرف منابع پروتئین غافل نشوید

مصرف پروتئین های حیوانی به دلیل داشتن تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن، به عنوان یک عادت پیشگیرانه توصیه می شود زیرا 50 درصد از بافت استخوان ها را پروتئین ها تشکیل می دهد. به همین دلیل خوردن انواع گوشت های قرمز و سفید (البته بدون چربی های مرئی شان) به تمام افراد مستعد توصیه می شود.
 
9- مصرف خوراکی های دارای سدیم پنهان را کاهش دهید

پیشتر گفتیم که مصرف بیش از حد نمک (منبع عمده سدیم) زمینه ابتلا به پوکی استخوان را فراهم می کند اما مواد غذایی دیگری نیز دارای مقداری سدیم پنهان هستند و برای کاهش دریافت این ماده معدنی باید مصرفشان را به حداقل رساند. انواع فست فودها (فرآورده های گوشتی، همبرگر، پیتزا و...)، کنسروها، آب سبزی های بسته بندی شده و سوپ های آماده، انواع غلات صبحانه ای و حتی نان ها دارای سدیم پنهان هستند که زیاده روی در مصرفشان احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد.
 
10- به اندازه کافی ویتامین ِD و کلسیم دریافت کنید

داشتن این عادت از بروز این بیماری پیشگیری می کند. به همین دلیل با انجام آزمایشی که میزان این ویتامین را در بدن می سنجد، مقدار آن را در بدنتان کنترل و در صورت کمبود (زیر نظر متخصص) مکمل ویتامین D مصرف کنید. علاوه بر اینها، مواد غذایی ای که با این ویتامین غنی شده اند، یعنی زرده تخم مرغ، جگر و ماهی هایی که با استخوان مصرف می شوند (نظیر کیلکا و ساردین) را در رژیم غذایی تان بگنجانید. علاوه بر لبنیات مواد غذایی نظیر بادام، انجیر، انواع لوبیاها و اسفناج منبع کلسیم هستند که توصیه می شود در برنامه غذایی افراد مستعد ابتلا به این بیماری گنجانده شوند.
 
منبع: برترین ها


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:10 قدم از پوکی استخوان دور شوید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این خوراکی را جایگزین نمک کنید

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس، رئیس انستیتو تغذیه ایران گفت: تنقلات شور و غذاهای کنسرو باید از برنامه غذایی کودکان حذف شود. نمکدان سر سفره نیاورید و از سبزی های خشک به جای نمک سفره استفاده کنید. مجید حاجی فرجی توصیه هایی در مورد کاهش مصرف نمک به شهروندان داشت. وی در توصیه‌هایی برای کاهش مصرف نمک در کودکان بالاتر از یکسال گفت: بهتر است تا غذای خانواده با نمک کم تهیه شود.

 

رئیس انستیتو تغذیه ایران با بیان اینکه از گذاشتن نمکدان در سفره خودداری شود افزود: برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک از سبزی‌های معطر تازه یا خشک مانند نعناع، مرزه، ترخون و ریحان، یا اقلامی همچون سیر، پیاز و آب لیموترش یا نارنج تازه استفاده شود.

 

وی نسبت به مصرف سوپ‌های آماده، سس‌ها و محصولات فرآوری شده‌ای همچون فست فودها (پیتزاها، همبگر، سوسیس، کالباس و ...) هشدار داد و تأکید کرد: مصرف این گونه غذاها باید در برنامه غذایی کودکان به حداقل برسد. حاجی فرجی همچنین خاطرنشان کرد: از غذاهای کنسرو شده مانند کنسرو ماهی در برنامه غذایی روزانه نباید استفاده شود و مصرف انواع شورها و ترشی‌ها در برنامه غذایی روزانه کاهش یابد.


وی به حذف تنقلات شور مانند فرآورده‌های غلات حجیم شده، چیپس، چوب‌شور و سایر تنقلات کم ارزش و شور از برنامه غذایی کودکان اشاره کرد و گفت: از ذرت و جبوبات بوداده خانگی کم نمک مانند عدس برشته شده کم‌نمک و مغزهایی مانند گردو، فندق و بادام (خام و بدون نمک) به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه استفاده کنید.

 

رئیس انستیتو تغذیه ایران یادآور شد: از پنیر و دوغ کم نمک در برنامه غذایی روزانه کودکان استفاده کنید. وی در مورد اینکه چگونه می توان میزان نمک مصرفی را کنترل کرد افزود: هنگام طبخ غذا مقدار نمک کمتری اضافه کنید و سر سفره از نمکدان استفاده نکنید.

 

حاجی فرجی ادامه داد: غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته‌بندی شده و آماده دارای مقادیر زیادی نمک هستند و به همین دلیل بهتر است مصرف این‌گونه مواد غذایی را محدود کنید. وی بار دیگر تاکید کرد: برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در تهیه غذاها، به جای نمک از سبزی‌های تازه، سیر، آب لیموترش، آب نارنج، آویشن، شوید و ... استفاده کنید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393برچسب:این خوراکی را جایگزین نمک کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۸ آسیب صبحانه نخوردن
 همشهری آنلاین:
صرف صبحانه خیلی مهم است و چشم‌پوشی از آن در طولانی‌ مدت آسیب‌های جدی به سلامتی می‌زند. در این مطلب به بررسی نتایج پژوهش‌های انجام شده در خصوص آسیب‌های صبحانه نخوردن می‌پردازیم.

شتاب زندگی مدرن باعث شده است که همیشه خدا وقت کم بیاوریم. در این بین خیلی‌ها برای جبران کمبود وقت قید صبحانه را می‌زنند و احتمالا با نوشیدن یک چای از خانه بیرون می‌زنند؛ اما باید بدانید که این وعده غذایی خیلی مهم است و چشم‌پوشی از آن در طولانی‌ مدت آسیب‌های جدی به سلامتی می‌زند.

در این مطلب به بررسی نتایج پژوهش‌های انجام شده در خصوص آسیب‌های صبحانه نخوردن می‌پردازیم.

صبحانه نخورید مغزتان درست کار نمی‌کند

به طور کلی تغذیه ی نامناسب روی رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی می‌گذارد. محققان دانشگاه مریلند مشاهده کردند کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری کرده و نمی‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند. به عقیده محققان دانشگاه آیووا ایالات متحده آمریکا نیز بچه‌هایی که به میزان کافی آهن، ید و پروتئین دریافت نمی‌کنند بهره هوشی(IQ) پایین‌تری دارند.

این بچه ها دچار اختلالات حافظه و مشکلات یادگیری می‌شوند. نتایج پژوهشی که در سال 2005 در مجله Psychology and Behavior به چاپ رسیده است نشان می‌دهد کودکانی که برای صبحانه بلغور جو دوسر مصرف می‌کنند حافظه ی کوتاه‌مدت قوی‌تری دارند. به طور کلی نتایج تمام پژوهش‌های انجام شده در خصوص صبحانه نشان می‌دهد که مصرف منظم صبحانه باعث افزایش قدرت حل مسائل، بهبود یادگیری، افزایش خلاقیت کاری و به خاطر سپاری بهتر می‌شود.

صبحانه نخورید چاق می‌شوید

برای کنترل بهتر وزنتان حتما صبحانه میل کنید. تصور نکنید که با صرف‌نظر کردن از این وعده، کالری کمتری دریافت کرده و زودتر لاغر می‌شوید. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند و ورزش می‌کنند وزن بیشتری کم می‌کنند و راحت‌تر می‌توانند وزن خود را تثبیت کنند.

مصرف غلات برای این وعده غذایی باعث می‌شود که مصرف مواد چرب کاهش پیدا کند. افرادی که صبحانه نمی‌خورند برای کسب انرژی و مقابله با گرسنگی در وعده‌های اصلی یا میان وعده‌ها پرخوری می‌کنند. بدون شک همیشه شنیده‌اید که صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه است. اهمیت این وعده برای افرادی که قصد لاغری دارند چند برابر می‌شود.

نتایج پژوهشی که در سال 2003 و در مجله Epidemiology به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که قید صبحانه را می‌زنند بیشتر در معرض چاقی مفرط قرار می‌گیرند. مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. باید بدانید که این هورمون باعث می‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیشتری ذخیره کند.

به عقیده محققان بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند کمتر در معرض نوسانات وزن قرار می‌گیرند. یکی از دلایل اصلی چاقی ناشی از صبحانه نخوردن این است که بدن در حالت روزه طولانی مدت قرار می‌گیرد. سپس زمانیکه غذا مصرف می‌کنید بدن مواد غذایی دریافتی را به صورت چربی ذخیره می‌کند تا در حالت روزه طولانی مدت از آن‌ها استفاده کند. نتایج پژوهشی که در سال 2013 انجام شده است نشان می‌دهد خوردن صبحانه کامل مانند تخم مرغ و ناهار سبک باعث تسهیل کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا می‌شود؛ در حالیکه عکس این قضیه یعنی صبحانه سبک و ناهار سنگین چنین تاثیری را ندارد.

بدون صبحانه: کاهش جذب مواد مغذی

صبحانه اولین وعده غذایی برای تامین مواد مغذی بدن است. افرادی که به صبحانه‌شان اهمیت می‌دهند کلسیم، فیبر، زینک (روی)، آهن و ویتامین‌های A،C و B2 بیشتری دریافت می‌کنند. اگر از خیر صبحانه بگذرید خودتان را از تغذیه سالم محروم خواهید کرد. خوردن یک واحد میوه در این وعده باعث می‌شود که راحت تر به میزان 5 تا 8 واحد میوه و سبزیجات در روز دست پیدا کنید. نتایج پژوهش‌هایی که روی دانشجوها انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که صبحانه مصرف می‌کنند مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری جذب می‌کنند.

تاثیر چشم پوشی از صبحانه روی بی نظمی قاعدگی

نتایج پژوهشی که در روی دانشجوها انجام و در سال 2012 در مجله ی Appetite به چاپ رسیده است نشان می‌دهد دانشجوهایی که به طور مرتب از صبحانه صرفنظر می‌کنند بیشتر در معرض بی‌نظمی‌های قاعدگی قرار می‌گیرند. این اختلالات شامل پریودهای دردناک و خونریزی‌های غیر منظم می‌شود. به عقیده محققان این افراد علاوه بر سندرم پیش از قاعدگی از مشکل یبوست نیز رنج می‌برند.

صبحانه نخورها بی اعصاب‌تر هستند

مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه باعث تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن شده و کمک می‌کند که با انرژی بیشتری روز را سپری کنید. اما صرفنظر از اولین وعده غذایی باعث می‌شود که خیلی زود احساس خستگی و کج‌خلقی کنید. نتایج پژوهشی که در سال 1999 در مجله Psychology and Behavior به چاپ رسیده است نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه‌ی کاملی مصرف می‌کنند خوش‌خلق‌تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.

صبحانه نخورها همیشه گرسنه‌اند

یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، عدم مصرف صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند وزن متناسب‌تری دارند و کمتر گرسنه می‌شوند؛ اما زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌کنید معده‌تان سیگنال‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن می‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل گرفته و باقی می‌ماند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن بکنید نیز احساس گرسنگی‌تان بیشتر خواهد شد.

به عقیده محققان صبحانه نخورها بیشتر در دام تغذیه ناسالم می‌افتند. این افراد برای سیر شدن و مقابله با احساس گرسنگی‌شان هر ماده‌ی غذایی نامناسب را نیز مصرف می‌کنند. در واقع از چیپس و پفک گرفته تا ساندویچ سوسیس و کالباس و سس‌های چرب و غیره را روانه معده‌شان می‌کنند. متاسفانه این مسئله نیز باعث تغذیه نامناسب و در نهایت چاقی افراد می‌شود.

صبحانه نخورها نای تکان خوردن ندارند

بدن از زمانی که بیدار شده و آماده فعالیت می‌شود نیاز به کالری دارد تا انرژی خود را تامین کند. در واقع بدون انرژی لازم، انجام فعالیت‌های روزانه نیز دچار مشکل خواهد شد. زمانیکه بدن انرژی کافی را دریافت نمی‌کند مجبور می‌شود به انرژی‌هایی که به صورت گلوکز در بافت‌ها ذخیره شده است مراجعه کند و همین کار باعث خستگی و سستی آن می‌شود. نتایج پژوهشی که در ماه اوت سال 2012 در مجله British Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که صرفنظر کردن از صبحانه باعث می‌شود سطح انرژی بدن پایین آمده و میزان فعالیت‌های جسمی نیز کاهش پیدا ‌کند. باید بدانید که مغز و بدن برای داشتن عملکردی مناسب به گلوکز نیاز دارند. در نتیجه بعد از گرسنگی شبانه، فقط صبحانه می‌تواند بدن را تغذیه و انرژی لازم برای آغاز فعالیت‌های روزانه را به او بدهد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393برچسب:۸ آسیب صبحانه نخوردن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» افزایش 40 درصدی خطر ابتلا به سرطان تخمدان با استفاده از داروهای هورمونی

تهران-ایرنا-مطالعه محققان انگلیس نشان می دهد، زنان یائسه ای که از درمان جایگزین هورمونی استفاده می کنند حتی اگر فقط چند سال از این درمان استفاده کنند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در آنها تا 40 درصد افزایش می یابد.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، محققان دانشگاه «آکسفورد» انگلیس در این مطالعه، 52 مطالعه بر روی حدود 21 هزار و 500 زن مبتلا به سرطان تخمدان را در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا بررسی کردند.

سرطان تخمدان «قاتل خاموش» خوانده می شود زیرا این بیماری اغلب بسیار دیر تشخیص داده می شود.

«ریچارد پتو» از دانشگاه آکسفورد که ریاست این مطالعه را بر عهده دارد می گوید:در هورمون درمانی از هورمون های زنانه استروژن یا پروژسترون و گاهی ترکیب این دو هورمون برای کاهش علائم یائسگی مانند گر گرفتگی و غیره استفاده می شود.

وی افزود:این افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان در هر دو نوع درمان مشابه هم است اما این خطر پس از توقف استفاده از هورمون درمانی کاهش می یابد.

این مطالعه نشان می دهد، زنانی که برای دست کم پنج سال از هورمون درمانی استفاده کرده بودند خطر ابتلا به سرطان تخمدان در 10 سال آینده در آنها به اندازه قابل توجهی افزایش یافت.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393برچسب:افزایش 40 درصدی خطر ابتلا به سرطان تخمدان با استفاده از داروهای هورمونی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» فوايد درماني بسیار زیاد گياه نسترن را بشناسید

گياه نسترن حاوي ويتامين C فراواني است؛ غلظت اين ويتامين در گونه هاي وحشي نسترن، بيشتر است. ميوه نسترن در فرآيند تجزيه غذا در دستگاه گوارش، به جذب ويتامين C کمک مي کند.

 ويتامين C براي جلوگيري از بيماري هايي همچون اسکوروي (کمبود ويتامين C) که موجب خونريزي لثه مي شود، ضروري است.

 نسترن يکي از گونه‌ هاي وحشي رز و بومي اروپا، آسياي غربي و شمال شرقي آفريقا است. نسترن يکي از گونه‌ هاي وحشي رز و بومي اروپا، آسياي غربي و شمال شرقي آفريقا است.

گونه هاي بسياري از آن در جنگل هاي شمال، منطقه ارسباران و ارتفاعات بلند ديگر مناطق ايران بصورت خودرو يافت مي شود.

 نسترن گل‌ هاي ريزي دارد که رنگ‌ آنها از صورتي تا سفيد متغير است و بوي ملايم و مطبوعي دارد. ميوه گياه نسترن نيز قرمز رنگ است.

 گياه نسترن حاوي ويتامين C فراواني است؛ غلظت اين ويتامين در گونه هاي وحشي نسترن، بيشتر است. ميوه نسترن در فرآيند تجزيه غذا در دستگاه گوارش، به جذب ويتامين C کمک مي کند. ويتامين C براي جلوگيري از بيماري هايي همچون اسکوروي (کمبود ويتامين C) که موجب خونريزي لثه مي شود، ضروري است.

 **برخي از فوايد ميوه نسترن

 -درمان اسهال

 -تسکين دل دردهاي قاعدگي

 -تسکين سرفه، سرماخوردگي و آنفلوآنزا

-درمان و پيشگيري از مشکلات کليه

 -درمان و پيشگيري از مشکلات مجاري ادراري

 -پيشگيري از بيماري هاي قلبي

 -بهبود زخم و درمان سوختگي

 -درمان مشکلات پوستي و آلرژي ها

 -منبع عالي از ويتامين C

-منبع غني از ويتامين هاي A، D و E

 -منبع غني از فلاونوئيدها (انواعي از آنتي اکسيدان ها)

-تسکين سردرد و سرگيجه

 **کاربردهای ميوه نسترن

 ميوه نسترن معمولاً به صورت چاي گياهي مصرف مي شود. مواد فعال موجود در نسترن، داراي خواص قابضي، ضدافسردگي، ضد تشنجي و ضدالتهابي هستند؛ نسترن تقويت کننده هم است. خواص ضد التهابي ميوه نسترن، به درمان طبيعي بيماران مبتلا به ورم مفاصل کمک مي کند.

 نسترن سرشار از بيوفلاونوئيدها است؛ بيوفلاونوئيدها براي جذب ويتامين C لازم هستند و اين دو بايد با هم دريافت شوند. بدن انسان قادر به توليد بيوفلاونوئيدها نيست پس بايد از طريق رژيم غذايي تأمين شوند.

بيوفلاونوئيدها فوايد بسياري دارند که جلوگيري از بيماري هاي قلبي و سرطان از آن جمله هستند. اگر به عفونت هاي مجاري ادراري مبتلا هستيد، چاي ميوه نسترن راه بسيار مناسبي براي دفع عفونت هاي بازگشتي است.

چاي ميوه نسترن يکي از راه هاي درمان و پيشگيري از سرماخوردگي مي باشد. ميوه نسترن براي درمان بيماري هاي مربوط به فشار هم چون زخم معده و فشار خون بالا مناسب است.

از آن براي درمان ناراحتي هاي مربوط به رحم نيز استفاده مي شود. کپسول هاي ميوه نسترن براي بهبود زخم و سوختگي کاربرد دارند.

آنها براي درمان آلرژي، مشکلات پوستي، درد، سرفه، سرماخوردگي،‌ آنفلوآنزا و اضطراب نيز مفيد هستند. از کرم ها و ژل هاي حاوي اين ميوه نيز براي درمان مشکلات پوستي و آلرژي استفاده مي شود.

از ميوه نسترن در آشپزي نيز استفاده مي شود و از ميوه خشک شده يا خردشده آن به عنوان چاشني در بسياري از سوپ ها استفاده مي شود. روغن ميوه نسترن از هسته آن گرفته مي شود.

 روغن خالص ميوه نسترن حاوي ترتينوئين طبيعي است؛ ترتينوئين نوعي از ويتامين A است که پيري پوست را به تأخير مي اندازد. ترتينوئين به باززايي سلول ها کمک مي کند و توليد کلاژن و الاستين را افزايش مي دهد و موجب نرمي پوست و سفت شدن آن مي شود.

 از روغن آن مي توان براي تقويت ناخن هاي ضعيف شده نيز استفاده کرد. اين روغن به کاهش جاي زخم و خطوط ناشي از بيماري هاي پوستي پسوريازيس و اگزما، جاي سوختگي، لک هاي قهوه اي روي پوست (ناشي از تجمع بيش از حد رنگدانه هاي پوستي)، آماس پوست، آفتاب سوختگي و چين و چروک نيز کمک مي کند. از اين روغن ها در آروماتراپي (ماساژ پوست) و آشپزي نيز استفاده مي شود.

 

طبنا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:فوايد درماني بسیار زیاد گياه نسترن را بشناسید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثیر شگفت انگیز چرت زدن بر سلامتی
چرت روزانه بدن را در برابر تاثیرات منفی که از نداشتن خواب مناسب و کافی در طول شب متوجه سلامتی می‌شود، حفظ می‌کند.
 
 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از زیست نیوز، در این بررسی مشخص شد چرت زدن در طول روز می‌تواند هورمون‌ها و پروتئین‌هایی که در استرس و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند در سطح نرمال حفظ کند.

 

محققان در بررسی خود به مطالعه روی 11 مرد 25 تا 32 ساله پرداختند و مدت زمان خواب در آنان را به دو ساعت در شب کاهش دادند و روز بعد مشاهده کردند سطح هورمون استرس در آنان که موجب افزایش ضربان قلب، فشار خون و قند خون می‌شود دو برابر افزایش یافته‌است. علاوه بر این، سطح پروتئین اینترلوکین 6 در این افراد که با ویروس‌ها مقابله می‌کند کاهش یافته‌است.

 

این محققان فرانسوی در مرحله بعدی مطالعه خود به این افراد اجازه دادند در طول روز مدت زمان 30 دقیقه چرت کوتاهی داشته باشند که مشخص شد سطح هورمون استرس و پروتئین اینترلوکین 6 در آنان در حد نرمال بوده‌است. نداشتن خواب کافی فرد را با مشکلاتی همچون چاقی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی روبرو می‌کند که چرت زدن در طول روز می تواند تا حدودی از اثرات منفی ناشی از کمبود خواب بکاهد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:تاثیر شگفت انگیز چرت زدن بر سلامتی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» هسته انگور، جایگزین جدید شیمی درمانی

افرادی که از سرطان روده بزرگ رنج می برند به زودی قادر به ترک شیمی درمانی خواهند بود زیرا دانشمندان ادعا می کنند که هسته انگور می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و جایگزین شیمی رمانی شود.

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مصرف هسته‌ی ‌انگور به تأثیر شیمیایی در کشتن سلولهای سرطان کولون و نیز کاهش عوارض‌ جانبی شیمی ‌درمانی کمک می‌کند.

تحقیقات اخیر انجام شده در مرکز ایالت کلرادو برای تحقیقات سرطان نشان می دهد که عصاره دانه های انگور مانع گسترش سرطان می شود.

افرادی که از سرطان روده بزرگ رنج می برند به زودی قادر به ترک شیمی درمانی خواهند بود زیرا دانشمندان ادعا می کنند که هسته انگور می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و جایگزین شیمی رمانی شود.

مصرف خوراکی‌ هسته‌ی انگور در بررسی‌های آزمایشگاهی به طور قابل ‌توجه سبب کاهش التهاب و صدمه‌ی بافتی ناشی ‌از شیمی ‌درمانی در روده‌ی کوچک شده و دارای آثار مضر بر یاخته‌های غیرسرطانی نبوده است.

تحقیق و پژوهش ها توضیح می دهند که عصاره دانه انگور به جهش سلولهای سرطانی حمله می کنند و تنها  150 تا 250 میلی گرم از آن در برابر سرطان روده بزرگ عمل می کند. این عصاره همچنین می تواند بر بیماری های متعدد دیگر نیز تاثیر بگذارد.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:هسته انگور, جایگزین جدید شیمی درمانی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ضرر پیتزا و غذاهای پنیردار به اندازه سیگار
تحقیقات مرکز تحقیقات و پیشگیری ایلینویز آمریکا نشان داد که غذاهای حاوی پنیر چرب،‌ نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر هستند.

به گزارش فارس به نقل از سایت چانا دیلی، مطالعات مرکز تحقیقات و پیشگیری ایلینویز آمریکا نشان می‌دهد که خوردن پیتزا به اندازه سیگار کشیدن برای افراد به ویژه کودکان مضر است.

پیتزا محبوبترین غذای کودکان در سراسر جهان است درحالیکه بزرگترین منبع کالری، چربی‌های اشباع شده و نمک محسوب می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای حاوی پنیر چرب، نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر است.

این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث بر هم زدن تعادل هورمون‌های کودکان و کاهش یادگیری در آنان می‌شود.

معمولاً کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می‌کنند، بسیار خشن و غیرقابل کنترل هستند.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که این کودکان پیشرفت درسی نیز ندارند و نسبت به کودکانی که رژیم غذایی سالم دارند، نمرات کمتری می‌گیرند؛ به علاوه اکثر آنان بیش فعال هستند.

متاسفانه پیتزا با یک نوشیدنی شیرین در وعده غذایی استفاده می‌شود و مجموع تمام این عوامل بدن را در معرض دیابت قرار می‌‌دهد. مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت 230 کالری اضافی می‌شود.

محققان به والدین هشدار داده‌اند که استفاده از رژیم غذایی سالم و متقاعد کردن فرزندان به استفاده از این رژیم، نیازمند یک برنامه مستمر، اراده قوی و مشاوره با متخصصین تغذیه است.

سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی بهترین منبع تولید انرژی بدن بخصوص در کودکان هستند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:ضرر پیتزا و غذاهای پنیردار به اندازه سیگار, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تولید ماکارونی پروبیوتیک برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

تهران-ایرنا-محقق ایرانی ماکارونی پروبیوتیک حاوی نشاسته مقاوم به هضم را برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ (کولون) و جبران کمبود فیبر غذایی تولید کرد.

'امیر امینی' فارغ التحصیل علوم صنایع غذایی گرایش کنترل کیفیت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:سرطان کولون به دلیل عادات نامناسب غذایی در کشور در حال گسترش است و به همین دلیل برای رفع این مشکل ماده نشاسته مقاوم به هضم را بعد از مطالعات انجام شده به ماکارونی که جزو محصولات پر مصرف و دارای تولید بالا در کشور است، اضافه کردیم.


پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم های زنده ای هستند که مصرف کافی آنها سبب نمایان شدن اثرات سلامت بخش در بدن میزبان می شود. بر این اساس، باکتری های پروبیوتیک موجود در محصولات خوراکی، نه تنها باید دارای مشخصه های عملکردی و سودمند برای سلامتی انسان باشند بلکه از قابلیت ماندگاری در دستگاه گوارش هم برخوردار باشند.

امینی با بیان اینکه ایران هشتمین کشور مصرف کننده و ششمین تولید کننده ماکارونی در دنیا است، تصریح کرد:بهترین گزینه افزودن پروبیوتیک ها به مواد غذایی است.

وی با اشاره به اینکه ماکارونی در تمام دهک های کشور مصرف می شود،افزود:بعد از انجام آزمایشات متعدد نشاسته مقاوم را در درصدهایی که بدن به آن احتیاج دارد برای پیشگیری از سرطان کولون و جبران کمبود فیبر غذایی به ماکارونی اضافه کردیم.

امینی با اشاره به اینکه در کشور پیش از این چنین محصولی وجود نداشته است،گفت:حدود یک سال و نیم بر روی این محصول کار کردم و علاوه بر ارایه مقالات، این محصول در مقیاس نیمه صنعتی توسط دستگاه پایلوت تولید شده است.

وی یادآور شد:استفاده از نشاسته مقاوم نزدیک به 10 سال است که در کشورهای اروپایی و به خصوص کشورهای آمریکایی رواج یافته است.

وی گفت:پیش از این در داخل کشور پروبیوتیک های فراوانی به مواد غذایی مختلف افزوده شد اما یا تغییر طعم یا شکل دادند که مصرف کننده رغبت به استفاده از آن را نداشت.

وی توضیح داد:به عنوان مثال تولید ماکارونی با سبوس گندم به دلیل اینکه سبوس گندم موجب تغییر رنگ ماکارونی می شود مورد استقبال قرار نگرفت.

امینی اظهارکرد:این محصول نسبت به محصولات قبلی از این ویژگی برخوردار است که بافت،بو، مزه و شکل ظاهری آن با ماکارونی معمولی فرقی نمی کند و از این نظر تولید این محصول کار بی سابقه در کشور است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:تولید ماکارونی پروبیوتیک برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» با خوردن این میوه، رنگ مطب دکتر را نخواهید دید
موز منبع فوق‌العاده پتاسیم می‌باشد. مصرف پتاسیم در کنار مصرف کم سدیم (نمک) به کاهش فشارخون بالا کمک می‌کند و برای همین هم بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور می‌شود.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مشرق، خواص میوه ها به شرح زیر است:


سیب

یک ضرب‌المثلی هست که می‌گویند: «هر روز یک عدد سیب بخور رنگ مطب دکتر را نبین!». البته شاید کمی اغراق شده باشد اما باید بدانید سیب خدمت زیادی به سلامتی می‌کند. پوست این میوه حاوی فیبرهای محلول در آب زیادی است که مهم‌ترین آنها پکتین می‌باشد. این فیبرها به کاهش کلسترول و قند خون کمک می‌کنند. زمانی هم که کلسترول و قند خونتان پایین باشد خیلی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت از شما دور می‌شود.

 

زغال‌اخته

زغال‌اخته سرشار از آنتی‌اکسیدان است علاوه بر این زغال‌اخته حاوی ترکیباتی است که ضد باکتری هستند. برای همین هم این میوه قدرت این را دارد که از ابتلا به عفونت‌های ادراری پیشگیری کند چون اجازه نمی‌دهد باکتری‌ها به جداره مثانه بچسبند. برای این‌که از خواص آن استفاده کنید از آب زغال‌اخته خالص بنوشید. توجه داشته باشید آب زغال‌اخته‌های خیلی شیرین ترکیبات ضد باکتری کمتری دارند.

 

موز

موز منبع فوق‌العاده پتاسیم می‌باشد. مصرف پتاسیم در کنار مصرف کم سدیم (نمک) به کاهش فشارخون بالا کمک می‌کند و برای همین هم بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور می‌شود. خبر خوب دیگر اینکه برخلاف باورهای رایج موز باعث بروز یبوست نمی‌شود. پس بهتر است موز را محکوم نکنید بلکه باید بدانید که این مشکلات به دلیل کمبود مصرف فیبر، عدم تحرک بدنی و کمبود مصرف آب بروز می‌کند. در نهایت باید بدانید که یک عدد موز متوسط به اندازه یک عدد سیب فیبر دارد.

 

بلوبری

این میوه در صدر میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان قرار دارد. برای همین هم می‌توان آن را یک میوه ضد سرطان دانست. علاوه بر این باید بدانید که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بلوبری شما را از گزند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت دور می‌کند.

 

توت و تمشک

توت و تمشک منبع فوق‌العاده فیبرهای غذایی محسوب می‌شوند. برای همین هم برای سلامت روده‌ها، کاهش کلسترول و قند خون و همچنین کنترل احساس گرسنگی مفیدند. توت و تمشک علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها سرشار از منگنز نیز هستند. این ماده مغذی آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

 

زردآلو

زردآلو سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بدن ما به ویتامین A تبدیل می‌شود که برای سلامت چشم‌ها لازم و ضروری است. دریافت میزان کافی از این ویتامین به رشد و تقویت استخوان‌ها و بافت‌های بدن کمک و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

انگور

انگور قرمز آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به انگور زرد یا سبز دارد اما با این حال توصیه می‌کنیم از همه انگورها میل کنید. انگور قرمز حاوی ترکیباتی است که برای سلامت قلب نازنین شما مفید است.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:با خوردن این میوه، رنگ مطب دکتر را نخواهید دید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص معجزه آسای این نوشیدنی 4 هزارساله
تاريخچه تهيه شير سويا به 4 هزار سال قبل باز مي گردد كه چيني ها توانستند شير سويا را به روش خانگي توليد كنند.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از زیست نیوز، شير سويا نزد چيني ها از اهميت خاصي برخوردار است چرا كه سويا جزء 4 دانه مقدس چيني ها به حساب مي آيد و شير سويا استخراج آبي پروتئين هاي دانه سويا است.

 

شير سويا هيچ ربطي به شير گاو ندارد

شير سويا يك محصول كاملاً گياهي است و هيچ ارتباطي به شير گاو ندارد. تنها شباهت اين محلول رنگ شيري آن است كه البته كمي از شير گاو كدرتر است. مزة شير سويا هم كاملاً مشابه طعم غلات است. كه ممكن است هر ذائقه اي آنرا نپسندد. پروتئين شير گاو پروتئين بسيار مناسب و كاملي است. كلسيمي هم كه در شير گاو است. در شير سويا وجود ندارد. در عوض شير سويا فاكتور هايي دارد كه جذب كلسيم را افزايش مي دهد.

 

ارزش غذايي شير سويا

به طور كلي محصولات سويا خواص شبيه خواص دارويي دارند و اين نكته بسيار مهمي در ارزش غذايي سويا است. سويا اولين گياهي است كه خواص آن به شدت به فرآورده هاي حيواني نزديك است به دليل پروتئين بالا و اينكه اين پروتئين از نظر ارزش غذايي به جز دو اسيد آمينه متيونين و سيستئين بسيار غني و تقريباً شبيه گوشت هستند. اما خواص اصلي سويا مربوط به گروهي از مواد بنام ايزوفلا و نوئيدهاست كه داراي خاصيت آنتي اكسيداني و فيتواستروژنيك مي باشند و اين دو خاصيت اين ماده غذايي را بسيار خاص كرده است.

 

شير سويا و كاهش عوارض يائسگي

شير سويا حاوي موادي بنام فيتواستروژن است. فيتواستروژن يعني استروژن بسيار ضعیف. فيتو استروژن موجود در شير سويا موجب مي شود حالتي در بدن ايجاد شود مانند اينكه استروژن در بدن وجود دارد در نتيجه هم پوكي استخوان و هم عوارض يائسگي ايجاد نمي شود. البته به شرط آنكه خانمها قبل از يائسگي شروع به مصرف شير سويا كرده باشند.

شير سويا و پوكي استخوان

شير سويا در درمان پوكي استخوان در دراز مدت نقش مؤثري مي تواند داشته باشد.شير سويا حاوي تركيبات ايزو فلاويني است. كه اين تركيبات مي توانند به عنوان هورمونهاي جنسي عمل كنند. در حقيقت كمبود هورمونهاي جنسي در يائسگي باعث مختل شدن جذب كلسيم شده و به دنبال آن پوكي استخوان ظاهر مي شوند.

 

شير سويا در مقابل سقط جنين

مصرف شير سويا در زناني كه از طريقINF يا كاشت تخمك بارور شده اند مي تواند تا6 برابر سبس موفقيت روند بارداري شود. از سوي ديگر شير سويا احتمال سقط جنين را به شدت كاهش مي دهد.

 

عوارض شير سويا

مهم ترين مسئله اي كه شير سويا مي تواند ايجاد كند حساسيت است. زيرا بعضي ها به اين مواد حساسيت دارند بنابراين وقتي شير سويا را براي اولين بار استفاده مي كنند مانند افرادي كه به بادمجان يا گوجه فرنگي حساسيت دارند دچار كمبودهاي پوستي و گرفتگي صدا مي شوند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:خواص معجزه آسای این نوشیدنی 4 هزارساله, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این میوه فوق العاده مانع سقط می شود

 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مصرف میوه «به» باعث رفع حالت تهوع شده و علاوه بر اینکه مصرف و بوئیدن آن موجب نشاط و تقویت قلب و مغز می‌شود، برای رفع بی‌خوابی و عصبانیت نیز کاربرد دارد.

علی حسینی، متخصص طب سنتی ، میوه به در طب سنتی هم مصرف خوراکی دارد و هم بوئیدن آن، موجب نشاط و تقویت قلب و مغز می‏‌شود.

وی ادامه داد: بوئیدن میوه به باعث قطع حالت تهوع و استفراغ می‏‌شود به همین دلیل برای زنان باردار بسیار توصیه شده است.همچنین مصرف آن معده را تقویت می‌کند و از صعود بخارهای معده به سمت مغز و ایجاد بدبویی دهان جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: میوه به ادرارآور است، نرم کننده سینه، مقوی معده و دستگاه هاضمه است.خونریزی را بند می‌آورد و برای رفع تنگی نفس کاربرد دارد.

وی افزود: «به» ترش مسهل است، استفراغ را بند می‌آورد و چون دارای طبع سرد و خشک است عصاره آن در رفع تشنگی مفید است.

این متخصص طب سنتی گفت: «به» شیرین نیز طبع گرم و سردی دارد و باعث نشاط و تقویت قوای قلبی و مغزی می شود.

حسینی افزود: جوشانده برگ درخت به نیز برای رفع بی خوابی مفید است و بهترین راه فروکش کردن عصبانیت است.

وی گفت: مصرف «به» برای زنان باردار توصیه شده چون علاوه بر اینکه طبق روایات باعث می شود کودک زیبا و خوش خلق شود به تقویت رحم زن کمک کرده و مانع سقط جنین می شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:این میوه فوق العاده مانع سقط می شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» علائم سرطان مری

یک متخصص آنکلوژی و سرطان، علائم شایع در بروز سرطان مری را اعلام کرد و گفت: برخی از عوامل در پیدایش این سرطان مؤثرند که در این میان افزایش سن، مهمترین عامل شناخته شده است.

حسین امیری گفت: سرطان مری در مراحل اولیه معمولاً علائمی از خود نشان نمی‌دهد، اما با رشد بیشتر سرطان، شایع‌ترین علائم آن بروز می‌‌‌کند.
وی ادامه داد: از جمله این عوامل، این است که غذا در مری گیر می‌کند و گاهی بر می‌گردد، احساس درد هنگام بلع غذا و درد در قفسه سینه و ناحیه پشت از دیگر علائم است.

امیری افزود: گاهی نیز این نوع سرطان خود را با کاهش وزن، سوزش سر دل یا ترش کردن، صدای گرفته یا سرفه‌ای که طی دو هفته رفع نشود، نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک متخصص آنکلوژی گفت: البته این علائم معمولاً در اثر سرطان مری یا بیماری‌های دیگر به‌وجود می‌آیند. گاهی نیز هر یک از این علائم نشانه سرطان مری نیست ولی باید فرد به پزشک مراجعه کند.

امیری در مورد عوامل موثر در بروز سرطان مری ادامه داد: سن، عامل اصلی سرطان مری است و احتمال ابتلا به بیماری با افزایش سن افزایش می‌یابد. بیشترین افرادی که بیماری سرطان مری آنها مشخص شده است 65 ساله یا مسن‌تر هستند.

وی افزود: همچنین مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان مری هستند و استعمال دخانیات فاکتور خطر دیگری است به طوری که افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر از افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی گفت: افرادی نیز که بیش از سه بار در روز مشروبات الکلی می‌نوشند بیشتر از افراد غیرالکلی در معرض ابتلا به سرطان مری هستند. افراد الکلی که دخانیات هم مصرف می‌کنند در معرض خطر بسیار بالاتری نسبت به افرادی هستند که دخانیات مصرف نمی‌کنند. به عبارت دیگر، این دو عامل با کمک هم خطر ابتلا به بیماری را بسیار افزایش می‌دهند.

امیری، چاقی مفرط را از دیگر عوامل خطر ابتلا به سرطان مری دانست و گفت: بازگشت اسید معده به داخل مری نکته بعدی است. علامت آن سوزش سردل است ولی در بعضی از افراد علائم خاصی ندارد. اسید معده معمولاً به بافت مری آسیب می‌رساند و بعد از گذشت چند سال، این آسیب‌بافتی در بعضی افراد منجر به سرطان مری می‌شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:علائم سرطان مری, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آشنایی با تنظیم‌کننده‌‌های لذیذ کلسترول خون
باید مقدار کلسترول کلی و بد خون (LDL) کاهش یابد و از طرفی کلسترول خوب خون (HDL) بالاتر باشد. این امر با کاهش دریافت چربی‌ها و ارجحیت منابع چربی‌های غیر اشباع محقق می‌شود.

در این مطلب، به چند نمونه از بهترین خوراکی‌های تنظیم‌کننده کلسترول اشاره می‌شود.

پروتئین‌های سویا

سویا می‌تواند به‌طور موثری با کلسترول مقابله کند، زیرا حاوی پروتئین‌هایی است که با توجه به تحقیقاتی که در سال 2007 انجام شد، مقدار کلسترول کلی و بد خون را کاهش می‌دهد. برای بهره‌مندی از خواص آن توصیه می‌شود روزانه 25 گرم از این پروتئین‌ها در برنامه غذایی گنجانده شود. سویا را می‌توان در ترکیب بسیاری از غذاها، جایگزین گوشت چرخ شده که حاوی چربی است کرد. مزیت دیگر سویا این است که مقدار کمی کالری دارد، اما سرشار از کلسیم است و می‌تواند غذایی عالی برای افراد گیاه‌خوار باشد.

حبوبات

حبوبات، دیگر خوراکی‌هایی هستند که در تنظیم کلسترول خون مفیدند. تحقیقی که در سال 2011 بر روی 268 فرد صورت گرفت نشان می‌دهد که مصرف منظم حبوبات، حداقل 3 بار در هفته، می‌تواند باعث کاهش 8/11 میلی‌گرم کلسترول کلی و 8 میلی‌گرم کلسترول بد خون در این افراد شود.

گرچه امروزه حبوبات جایگاه کمتری در برنامه غذایی مردم نسبت به گذشته دارد، اما می‌توان آن‌ها را به‌راحتی در انواع سوپ‌ها، آش‌ها، سالاد و پوره استفاده کرد. بااین‌حال، توصیه می‌شود مصرف حبوبات به‌تدریج افزایش یابد، تا از مشکلات گوارشی پیشگیری شود. خیس کردن حبوبات قبل از پخت نیز روش بسیار مناسبی برای کاهش نفخ و دیگر ناراحتی‌های گوارشی است.

ماهی

ماهی و به‌خصوص ماهی‌های چرب مانند ماکرو، ساردین و آزاد، به خاطر مقدار بالای اسیدهای چرب غیر اشباع و امگا-3 در موارد افزایش کلسترول بسیار مفید هستند. امگا-3 به دلیل کاهش سطح تری‌گلیسرید خون که جزو خانواده چربی‌هاست، معروفیت دارد. همچنین مصرف 2 تا 3 بار ماهی در هفته که یک سهم آن ماهی چرب باشد، در تنظیم کلسترول خون موثر است.

غلات سبوس‌دار

غلات سبوس‌دار نسبت به غلات تصفیه شده مقدار بیشتری فیبر دارد که می‌تواند به مقابله با کلسترول بد خون و خطر بیماری‌های قلبی عروقی بپردازد. بر اساس تحقیقی که در سال 2012 انجام شد، افرادی که حداقل 3 سهم غلات سبوس‌دار در روز مصرف می‌کنند، مقدار کلسترول کلی و بد خون آن‌ها پایین‌تر است. بهتر است به‌تدریج این غلات در برنامه غذایی و جایگزین غلات تصفیه شده شود. سبوس جو دوسر، به‌ویژه برای مقابله با کلسترول، مفید بوده و می‌توان آن را به شکل پودر در ترکیب غذاهای شور و شیرین استفاده کرد. البته نباید به یک‌باره افراط به خرج داد، زیرا ممکن است ناراحتی‌های احتمالی گوارشی پیش بیاید.

سیب

سیب به خاطر مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، از جمله پلی‌فنول‌ها، در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و کلسترول خون نقش دارد. تحقیقی که در سال 2007 بر روی 71 مرد و زن که بعضی از آن‌ها اضافه وزن داشتند نشان می‌دهد که مصرف روزانه کپسول‌های پلی‌فنول 600 میلی‌گرمی به مدت 12 ماه در کاهش قابل توجه کلسترول کلی و بد خون نقش دارد. این در حالی است که یک سیب تازه حدود 200 میلی‌گرم پلی فنول دارد و مصرف روزانه حداقل 3 سیب برای تأثیر بر کلسترول لازم است. به‌علاوه، سیب میوه کم‌کالری است و یک خوراکی برطرف کننده گرسنگی و در موارد رژیم لاغری، مناسب است.

دانه‌های روغنی

دانه‌های روغنی مانند گردو، بادام، پسته و فندق، سرشار از چربی‌های غیر اشباع هستند که جزو چربی‌های خوب محسوب می‌شوند. ترکیبات موجود در این دانه‌ها به‌طور مستقیم در کاهش کلسترول بد خون نقش دارند. گنجاندن 30 گرم از این خوراکی‌ها (20 عدد بادام، 6 عدد گردو یا 10 تا 12 عدد فندق) به‌جای چربی‌های اشباع، باعث تنظیم کلسترول خون می‌شود.

البته باید توجه داشت که مقدار چربی دیگری در کنار این دانه‌ها مصرف نشود، زیرا دانه‌های روغنی، بسیار پرکالری هستند و هر 30 گرم آن‌ها حدود 180 کیلوکالری دارد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:آشنایی با تنظیم‌کننده‌‌های لذیذ کلسترول خون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تولید داروی زعفرانی کاهش‌دهنده آلزایمر در ایران
 همشهری آنلاین:
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نخستین بار در کشور داروهایی برای پیشگیری از آلزایمر ابداع کردند.

به گزارش فارس، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری واحد تحقیق و توسعه شرکت گیاهان سبز زندگی برای نخستین بار در کشور و پس از 10 سال پژوهش بر روی گیاه زعفران، داروهایی برای درمان افسردگی،آلزایمر و سندرم پیش از قاعدگی اختراع و فرمولاسیون نوینی از زعفران را برای درمان موارد ذکر شده ابداع کردند.

جمال‌الدین جلالی، رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان گیاهان سبز زندگی و مجری این طرح تحقیقاتی، با بیان اینکه این دارو با زعفران ساخته شده است، گفت:‌ گیاه زعفران یک گیاه ایرانی است و در کتاب قانون ابن سینا نیز به خاصیت‌های بی‌شمار این گیاه از جمله تاثیر مثبت بر خلق و خوی انسان، حافظه، تقویت بینایی چشم بسیار تاکید شده است که با تلاش پژوهشگران کشورمان توانسته‌ایم با تولید یک داروی گیاهی علائم بیماری آلزایمر را کنترل و از آن پیشگیری کنیم.

مجری این طرح تحقیقاتی گفت: شرکت دانش‌بنیان گیاهان سبز زندگی با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و بیمارستان‌های وابسته به این مرکز دانشگاهی، پس از انجام آزمون‌های بالینی متعدد برای نخستین بار دارویی گیاهی با نام سافروتین تولید کرده است که قابلیت کاهش علائم بیماری آلزایمر را دارد.

جلالی در زمینه فعالیت گسترده این شرکت دانش‌بنیان در حوزه صادرات گفت: صادرات این شرکت دانش‌بنیان به بیش از 40 کشور در سراسر دنیا که بیشتر در اروپای غربی و کانادا، کره، ژاپن، استرالیا و بعضا شمال افریقا و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به محدودیت داروهای آلزایمر در دنیا گفت: مطرح‌ترین داروهای بیماری آلزایمر تنها 5 مورد در دنیا هستند و این شرکت دانش بنیان توانسته است کپسول سافروتین را تولید کند که از لحاظ تاثیر گذاری دقیقا مطابق با برترین داروهای مشابه خارجی با عوارض جانبی بسیار کمتر است.

جلالی ضمن تاکید بر سابقه بلند مدت این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت گیاهان سبز زندگی با تجربه بیش از 84 سال در حوزه صادرات گیاهان دارویی و مواد موثره گیاهان دارویی فعالیت می‌کند.

جلالی در زمینه این کپسول گیاهی گفت: سافروتین یک داروی ضد آلزایمر و جلوگیری کننده از پیشرفت آلزایمر است که با دو داروی معروف دنیا باسامی DONEPEZIL و MEMANTIN برابری کرده که برای اثبات این مطلب کارآزمایی‌های بالینی طولانی مدت صورت گرفته است.

وی گفت: این دارو با همکاری 11 ساله دانشکده پزشکی دانشگاه تهران تولید شده است، وی همچنین بیمارستان روزبه، بیمارستان زنجان و بیمارستان قم را از همکاران خود در اجرای این طرح نام برد.

این فعال شرکت دانش‌بنیان گفت: حدود سه سال پیش اولین مقاله درباره سافروتین در یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا به انتشار رسید که مبنایی برای استناد دیگر محققان در سطح دنیا به تحقیقات انجام شده و موفقیت حاصله شد و تا امروز تعداد این مستندات به 52 رسیده است و هم اکنون در فهرست فارماکوپه اروپا ثبت شده است. این مقاله همچنین در دوازدهمین جشنواره ابن سینا به عنوان مقاله برتر برگزیده شد.

جلالی در زمینه مقایسه داروی تولید شده با نمونه خارجی آن گفت: داروهای تولید شده ضمن برابری با نمونه‌های خارجی از لحاظ تاثیرگذاری مشابه و عوارض جانبی بسیار کم، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان بسیار قوی، باعث پیشگیری از سرطان نیز می‌شود که به این ترتیب این دارو می‌تواند به راحتی جایگزین داروهای شیمیایی مشابه و وارداتی نیز باشد.

جلالی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان در 2 حوزه مواد غذایی و فرآوری گیاهان دارویی و نیز گیاهان بومی ایران فعالیت می‌کند و محصولات تولیدی خود را به صورت بسته‌های تکی و نیز فله به اقصی نقاط دنیا صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: در راستای پیشبرد اهداف فوق و نیز به ثبت رسانی داروهای گیاهی در سطح بین المللی خواستار کمک رسانی از سوی مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم که امید آن داریم تا با کمک‌های مستمر و حمایت‌های معاونت بتوانیم تولید این قبیل داروها را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

 

 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:تولید داروی زعفرانی کاهش‌دهنده آلزایمر در ایران, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کمبود این ماده در بدن بهره هوشی را کاهش می دهد
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در مورد اهمیت کاهش مصرف نمک در سلامت کودکان گفت: برای اینکه کودک در بزرگسالی دچار امراض ناشی از مصرف نمک نشود باید ذائقه او را با غذای کم نمک شکل داد.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس، زهرا عبدالهی در مورد اهمیت کاهش مصرف نمک در سلامت کودکان گفت: عادات غذایی در دوران کودکی و به ویژه در سنین 2 تا 5 سالگی شکل می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سلیقه‌های غذایی در این دوران پایه‌گذاری می‌شوند و تا سال‌ها پایدار می‌مانند، بنابراین عادات غذایی سالم را باید از دوران کودکی پایه‌ریزی کرد.

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان، کاهش دریافت نمک مصرفی آنهاست.

 

وی با بیان اینکه نمک از طرق مختلف مانند مراحل تهیه و پخت غذا، مصرف نواع سوپ‌های آماده، شورها و ترشی‌ها، کنسروها، سوسیس، کالباس و همبرگر و تنقلات شور مانند چیپس و فرآورده‌های غلات حجیم شده دریافت می‌شود گفت: یکی از مهمترین دلایل مصرف زیاد نمک، عادت به طعم شور است و با کاهش مصرف نمک، ذائقه به غذای کم نمک عادت می‌کند.

 

عبدالهی یادآور شد: محیط خانواده (خواهر و برادران بزرگتر، عادات و رفتارهای غذایی والدین، محیط صرف غذا)، مسائل اجتماعی (اشتغال مادران، صرف حداقل یک وعده غذا یا بیشتر در مهدکودک و مدرسه، استفاده از غذاهای آماده و ...) و پیام‌های رسانه‌ها به ویژه تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در دریافت و عادات غذایی کودکان دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: حداکثر میزان توصیه شده مصرف نمک برای کودکان، کمتر از 3 گرم در روز است و البته همین مقدار نمک نیز باید یددار و تصفیه شده باشد.

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ید را یکی از مواد مغذی ضروری برای رشد و تکامل کودکان دانست و افزود: کمبود ید موجب کاهش بهره هوشی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: هنگام پخت غذای کمکی و نیز هنگام دادن غذا به کودک، از نمک استفاده نکنید تا ذائقه او به طعم شور عادت نکند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:کمبود این ماده در بدن بهره هوشی را کاهش می دهد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» جدیدترین اسامی محصولات غیر مجاز اعلام شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی برخی واحدهای تولیدی مواد غذایی که به‌دلیل جعل اسناد بهداشتی اداره کل فرآورده‌های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شدند را اعلام کرد.

وی ادامه داد: جوپرک با نام تجاری ارغوان طبیعت، آدامس دراژه با طعم دارچین با نام تجاری اونیا، پیراشکی مخصوص با نام رنگارنگ، بامیه سنتی، قلمی با نام تجاری کوثر تهران، غیر مجاز و تقلبی هستند.

هاشمی گفت: همچنین آرد نخود چی- حبوبات- ادویه جات با نام تجاری شعله، بستنی با نام تجاری توتک، محلول زعفران با نام تجاری معراج، عرقیات سفارش شرکت سنوس ایرانیان- تولید صنایع تقطیری ساغر با نام تجاری لحظه‌ها و بیکینگ پودر با نام تجاری زرناز تقلبی و غیر مجاز هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با نام بردن از آبلیموهای ترش با نام‌های تجاری دستچین، گلدست، نوش آفرین و حاسب به عنوان دیگر محصولات غیر مجاز گفت: این آبلیموهای ترش پس از پایش سطح عرضه توسط کارشناسان انجمن صنفی کارآفرینی صنعت آبلیموی ایران و ارسال نتایج آزمایشگاهی به سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شدند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از کسانی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:جدیدترین اسامی محصولات غیر مجاز اعلام شد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 15 نشانه ای که به شما می گوید کمبود ویتامین دارید
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از زیست نیوز، اما متاسفانه برخی افراد کمبود ویتامین را چندان جدی نمی‌گیرند؛ غافل از این‌که کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز، برای سلامت بدن گران تمام می‌شود.

 

کرامپ‌های عضلانی و درد در انگشت‌ها پشت ساق و کف پاها

اگر بدون دلیل خاصی دچار کرامپ و گرفتگی در ناحیه پشت ساق پا، انگشت‌ها یا کف پا می‌شوید، احتمال دارد‌ دچار کمبود کلسیم، پتاسیم یا منیزیم شده باشید. افرادی که زیاد ورزش می‌کنند بیشتر دچار این قبیل کرامپ‌ها می‌شوند. برای مقابله با این مشکل لازم است ‌ مصرف میوه‌هایی مانند گیلاس، سیب، انگور، موز و همچنین سبزیجات سبزبرگ را افزایش دهید.

 

شکاف در گوشه لب‌ها

اگر متوجه ترک و شکاف در گوشه دهان خود شده‌اید، به فکر افزایش جذب ویتامین B باشید. چون این مشکل ممکن است ناشی از کمبود ویتامین‌هایB2 ،B3 و 12 B باشد. علاوه بر این ترک گوشه دهان شاید ناشی از کمبود آهن و روی (زینک) باشد. این مشکل اغلب در بین گیاهخواران و همچنین افرادی که تغذیه‌شان متناسب با وضع بدنی‌شان نیست بیشتر بروز می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید هر هفته ماهی و مرغ بیشتری مصرف کنید. گیاهخواران می‌توانند برای جبران کمبود ویتامین B حبوبات، بادام زمینی و گوجه‌فرنگی ‌بیشتری مصرف کنند.

 

احساس خستگی زیاد

اگر هر شب کافی می‌خوابید، اما در طول روز احساس خستگی زیادی می‌کنید، احتمالا به کمبود ریبوفلاوین (ویتامین B2) مبتلا هستید. بنابراین لازم است‌ مصرف محصولات لبنی، تخم‌مرغ یا گوشت‌های کم‌چرب مانند بوقلمون و... را بیشتر کنید.

 

خواب‌رفتن و کرخی دست و پا

اگر مدام دست و پایتان خواب می‌رود یا این‌که در قسمت‌های انتهایی بدن (انگشتان دست و پا) احساس سوزش و گزگز دارید به این معنی است که شدیدا مضطرب یا افسرده شده‌اید، اما اگر روحیه‌تان خوب است و مشکل خاصی ندارید، احتمالا دچار کمبود اسیدفولیک و ویتامین‌های B6 و B12 شده‌اید. برای جذب هرچه بیشتر این ویتامین‌ها سبزیجاتی مانند چغندر، مارچوبه و اسفناج مصرف کنید. علاوه بر اینها می‌توانید از تخم‌مرغ نیز برای افزایش این ویتامین‌ها استفاده کنید.

 

جوش‌های قرمز کوچک در پشت، ران‌ها‌ بازوها و گونه‌ها‌

اگر متوجه شده‌اید ‌ برخی از قسمت‌های بدن‌تان مانند ران‌ها، بازوها، گونه‌ها و پشت‌تان دچار جوش‌های قرمز کوچکی می‌شود، احتمال دارد‌ دچار کمبود ویتامین‌های A،D و همچنین اسیدهای چرب شده‌اید. برای مقابله با این جوش‌های ریز مزاحم مصرف مواد غذایی سالم مانند سبزیجات رنگی را در اولویت بگذارید. سبزیجات برگ‌دار و سبزیجات نارنجی و زردرنگ حاوی ویتامین A قابل‌توجهی هستند. توجه داشته باشید که ماهی آزاد نیز جزو منابع سالم اسیدهای چرب ضروری‌‌ بدن است. توصیه می‌کنیم از مصرف قارچ، ماهی ساردین و گوجه‌فرنگی نیز غافل نشوید و هر روز به مدت پانزده دقیقه در معرض نور آفتاب قدم بزنید.

 

افسردگی

عوامل متعددی برای ابتلا به افسردگی وجود دارد. یکی از این عوامل کمبود ویتامین D است. نتایج پژوهشی که سال 1998 انجام شده‌، نشان می‌دهد افرادی که در طول زمستان مکمل ویتامین‌D دریافت می‌کنند از بقیه افراد روحیه بهتری دارند و کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال قرار دارید؛ حتما به فکر جذب ویتامین D بیشتری باشید. در فصل زمستان به دلیل کاهش نور خورشید این مشکل رواج بیشتری دارد. در نتیجه بهتر است با مشورت پزشک مکمل مصرف کنید.

 

ریزش موی شدید

ریزش موی زیاد ممکن است ناشی از کمبود بیوتین (از خانواده ویتامین B) باشد. این نوع کمبود، بویژه در بین ورزشکارانی که به تخم‌مرغ خام علاقه‌مند هستند، دیده می‌شود. تخم‌مرغ خام حاوی پروتئینی به نام «آویدین» است که مانع از جذب بیوتین می‌شود. بنابراین راه‌حل مشکل ساده است؛ از مصرف تخم‌مرغ خام بپرهیزید. اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید مصرف سبزیجاتی مانند گل‌کلم یا قارچ را افزایش دهید و مصرف ماهی آزاد و میوه‌هایی مانند موز و تمشک را در اولویت برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

 

اختلالات دید شبانه

اگر شب‌ها و در تاریکی دیدتان دچار مشکل می‌شود، احتمالا به کمبود ویتامین A مبتلا هستید. حتما می‌دانید که هویج برای تقویت قوه بینایی مفید است. این سبزی نارنجی و پرطرفدار سرشار از بتاکاروتن است که پیش‌ساز ویتامین A محسوب می‌شود و در تقویت قوه بینایی نقش مهمی دارد.

 

بی‌اشتهایی

عوامل متعددی در بی‌اشتهایی دخالت دارند، اما در برخی موارد کمبود بیوتین ممکن است عاملی برای از دست دادن اشتها باشد. البته باید بدانید این نوع کمبود ویتامین بندرت بروز می‌کند. مصرف مکمل‌ها شما را از این کمبود نجات می‌دهد. البته می‌توانید با مصرف بادام، تخم‌مرغ، حبوبات و همچنین توت‌فرنگی و تمشک مشکل را رفع کنید.

 

حالت تهوع، یبوست و نفخ

کمبود ویتامین B12 بسختی قابل‌شناسایی است، چون بدن میزان زیادی از این ویتامین را ذخیره می‌کند. حالت تهوع، یبوست و نفخ شکم جزو علائمی است که خبر از کمبود ویتامین B12 می‌دهد. این ویتامین در جگر، قلوه، بوقلمون، ماهی تن و... وجود دارد.

 

خونریزی لثه‌ها و زخم‌هایی که میلی به بهبود ندارند

اگر متوجه شده‌اید‌ لثه‌هایتان دچار خونریزی می‌شوند و زمانی که قسمتی از بدن‌تان زخم می‌شود میلی به بهبودی ندارد، احتمالا دچار کمبود ویتامین C هستید. مصرف روزانه 10 میلی‌گرم ویتامین C برای پیشگیری از بروز کمبود ویتامین C و ابتلا به بیماری اسکوربوت کافی است. بی‌شک می‌دانید ‌ پرتقال حاوی این ویتامین است. اما باید بدانید ‌ علاوه‌بر پرتقال، میوه‌ها و سبزیجات دیگری مانند فلفل‌دلمه‌ای قرمز، پاپایا و کیوی جزو منابع اصلی ویتامین C هستند.

 

سردرد و سرگیجه

سردرد و سرگیجه ممکن است ناشی از عدم جذب نیاسین یا همان ویتامین‌B3 باشد. بیماری پلاگر که با علائمی مانند اسهال، درماتیت و دمانس (زوال عقل) خود را نشان می‌دهد نیز در اثر کمبود شدید ویتامین‌B3 بروز می‌کند. خوشبختانه در جوامعی که مواد غذایی با این ویتامین غنی می‌شود، این بیماری نیز به‌ندرت دیده می‌شود. جگر گاو و گوساله، مرغ و ماهی و ... جزو منابع غذایی ویتامین‌B3 هستند.

 

اسهال

مشکل بیرون‌روی دلایل متعددی دارد، اما اگر بدون علت خاصی و مداوم دچار این مشکل می‌شوید، احتمالا به کمبود ویتامین B9 مبتلا هستید. یکی از منابع این ویتامین دل و جگر مرغ است. اگر علاقه‌ای به این قبیل خوراک‌ها ندارید می‌توانید از جگر گاو یا گوساله و همچنین حبوبات پخته‌شده استفاده کنید.

 

اینسومیا یا بی‌خوابی

قبل از هر چیزی باید بگوییم‌ کمبود ویتامین B5بندرت دیده می‌شود، اما اگر شما جزو مشتری‌های دائم فست‌فودها و مواد غذایی صنعتی باشید بدن‌تان را در معرض این کمبود قرار داده‌اید. در این صورت احتمال این‌که به بی‌خوابی و مشکلات پوستی مبتلا شوید زیاد است. باید بدانید‌ ویتامین‌ B5 در قارچ شیتک و جگر بره به وفور وجود دارد.

 

خشکی پوست

خیلی‌ها از خشکی پوست شکایت می‌کنند. دلایل زیادی برای خشکی پوست وجود دارد. درست است که نوع پوست در وهله اول یک مساله ژنتیکی است، اما باید بدانید که کمبود ویتامین‌های A و B نیز ممکن است باعث خشکی پوست شود. بنابراین لازم است‌ مصرف سبزیجات برگ‌دار، آجیل‌ها، غلات و ماهی‌های چرب بخصوص ماهی آزاد را افزایش دهید.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:15 نشانه ای که به شما می گوید کمبود ویتامین دارید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» به این دلایل کیوی بخورید!

کیوی حاوی مقدار بسیاری سرتونین است که تاثیر مطلوبی بر فعالیت های گوارشی و قلبی و عروقی دارد. این هورمون در تقویت یادگیری، حافظه و آرامش روانی و همچنین کمک به تنظیم اشتها نقش دارد.

  کیوی به رغم اندازه کوچکش فوائد بسیاری برای سلامتی دارد. این میوه سرشار از ویتامین E و C است که هر دو می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با استرس و پیری زودرس موثر باشند.فواید و خواص کیوی و نقش آن درتامین سلامتیهمچنین در درمان محل زخم و جذب بیشتر آهن برای داشتن استخوان ها، رگ های خونی و دندان های سالم سودمند است. کیوی همچنین حاوی نوع نادر و فاقد چربیِ ویتامین E است. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که به کاهش کلسترول و بهبود ایمنی بدن کمک می کند.

 هر دوی این ویتامین ها در کیوی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.این میوه دارای مقدار فراوانی سرتونین است که تاثیر مفید بر فعالیت های گوارشی و قلبی و عروقی دارد. این هورمون در تقویت یادگیری، حافظه و آرامش روانی و همچنین کمک به تنظیم اشتها نقش دارد. هورمون سرتونین همچنین می تواند به بهبود خواب کمک کند و در بهبود وضعیت هوشیاری به هنگام صبح نقش دارد.

 مطالعات حاکی از آن است که مصرف دو عدد کیوی 30 میلی گرم منیزیم وارد بدن می کند که برای بهبود عملکرد ماهیچه ها و اعصاب و افزایش سطح انرژی مهم است. همچنین میزان پتاسیم آن نسبت به موز 20 درصد بیشتر است و مصرف آن برای کمک به سطح فشارخون و کاهش شکل گیری سنگ کلیه و خطر سکته مغزی ضرورت دارد.

 طبق بررسی های انجمن ریه آمریکا یک فرد بزرگسال به طور متوسط در طول روز 20 هزار بار نفس می کشد که می تواند فشار زیادی به دستگاه تنفسی وارد کند. مطالعات انجام شده حاکی از آن است مصرف کیوی می تواند تا حدودی این فشار را از دستگاه تنفسی بردارد.

 در یک مطالعه انجام شده مشخص شد کودکانی که در طول یک هفته پنج تا هفت عدد کیوی مصرف می کنند نسبت به افراد دیگر کمتر دچار خس خس سینه می شوند. همچنین علائمی همچون کاهش تنگی نفس، خس خس شدید و سرفه های شبانه با مصرف کیوی پایین می آید.

 کیوی حاوی «لوتئین فیتوکمیکال» است و لوتئین ویتامین کاروتنویید به حساب می آید و طبق نتایج برخی از مطالعات از نابینایی ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. همچنین از چشم ها در مقابل انواع مختلف آسیب های ناشی از مولکول های رادیکال آزاد حفاظت می کند. از آنجایی که بدن قادر به ساخت این ویتامین مورد نیاز خود نیست مهم است با مصرف مواد خوراکی حاوی آن، نیاز بدن تامین شود.

 از جمله دیگر خواص کیوی عدم وجود چربی در آن و برخورداری از میزان بالایی فیبر خوراکی است. این میوه برای افرادی که نیاز دارند قندخون خود را کنترل کنند انتخاب مناسبی است.همچنین مصرف آن شیوه مناسبی برای حفظ سلامت قلب، تنظیم دستگاه گوارش و کنترل سطح کلسترول خون است.

ایران



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:به این دلایل کیوی بخورید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اینگونه سرطان سینه را از خود دور کنید
تحرک کافی، تغذیه مناسب و جدی گرفتن روش‌های غربالگری باعث می‌شوند که سرطان سینه ایجاد نشود.
 
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس،علی شجاعی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان گفت: تشخیص زودتر سرطان سینه طول عمر بیمار را بیشتر می‌کند، این در حالی است که 5 مرحله در شیوع این سرطان وجود دارد و هر چه در سطوح پایین تر بیماری کشف شود به نفع بیمار است، اما متأسفانه در شرایطی بیمار مراجعه می‌کند که سرطان شیوع بالاتری دارد، این به دلیل آن است که روش‌های غربالگری در کشور جدی گرفته نشده است.

 

وی ادامه داد: تحرک کافی، تغذیه مناسب و جدی گرفتن روش‌های غربالگری باعث می‌شوند که سرطان سینه ایجاد نشود، یا در مراحل اولیه کشف شود. این سرطان زمانی که شیوع بالایی پیدا می‌کند اندام‌هایی مانند ریه، کبد، مغز و استخوان را درگیر می‌کند. این متخصص پاتولوژی بالینی گفت: پیشگیری از ابتلا به این سرطان با سایر سرطان‌ها متفاوت نیست، مصرف سبزیجات و میوه‌ها بسیار مفید است که در این رژیم غذایی مصرف کلم بروکلی، هویج، گوجه‌فرنگی،‌ انگور و ماهی توصیه می‌شود.

 

وی بر تحرک و ورزش به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز تأکید کرد و گفت: مصرف ویتامین D در پیشگیری از اغلب سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی مؤثر است، این در حالی است که کمبود ویتامین D حتی در مردان بسیار بالاست و این موضوع ارتباطی به تغذیه و پوشش افراد ندارد. شجاعی افزود: مصرف روغن زیتون، شیر سویا و خوراکی‌هایی که امگا3 فراوان دارند، تأکید شده است، از طرفی مصرف الکل و دود سیگار در ابتلا به این سرطان مؤثر است، حتی افرادی که در معرض دود سیگار هم قرار می‌گیرند احتمال بیشتری برای ابتلا دارند.

این متخصص پاتولوژی بالینی تصریح کرد: مصرف مکمل‌های ویتامین D نیز باید توسط پزشک و بر اساس شرایط سنی و شغلی بیمار داده شود، که طبق بررسی‌های انجام‌شده میزان ویتامین D در بدن بیش از 50 سطح باشد تا بتواند مؤثر واقع شود. وی گفت: مصرف داروهای هورمونی در ابتلای مردان به سرطان سینه مؤثر است، چرا که میزان هورمون تستسترون را در آنها افزایش می‌دهد و اضافه این هورمون باعث افزایش نامتقارن بافت سینه می‌شود و فرد را مستعد ابتلا به سرطان می‌کند. متأسفانه مردان به دلیل اینکه فکر می‌کنند بافت سینه آنها افزایش یافته به پزشک مراجعه نمی‌کنند و در درجات بالا بیماری آنها کشف می‌شود.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:اینگونه سرطان سینه را از خود دور کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» معجزه خوردن 3 گردو در روز
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند تنها مصرف 3 عدد گردو در روز معجزات زیادی برای سلامتی بدن ما دارد.
 

به گزارش پارسينه به نقل ازباشگاه خبرنگاران،  دانه گردو خوب برای زنان باردار می تواند تاثیر مثبت بر توسعه مغز نوزاد داشته باشد و به افرادی که فشار خون پایین دارند می تواند از بروز حملات قلبی جلوگیری کند.

 
گردو برای درمان آکنه و ریزش مو بسیار مفید است و در بیماران دیابتی که اعصاب ضعیف دارند می تواند تاثیرگذار باشد.
 
برگ گردو تازه می تواند به عنوان یک پوشش برای بهبود سریع تر زخم استفاده شود و می تواند برا درمان گلو ملتهب، انگل در روده ها، بواسیر و برای تخلیه روده استفاده شود. 
 
برگ گردو می تواند در درمان مشکلات پوستی مانند زخم، تعریق بیش از حد از پا، سوختگی و غیره نیز استفاده شود و برای خلاص شدن از مورچه ها به خانه، سوسک، پروانه و غیره می توان با کمک برگ گردو این کار را انجام داد.

افرادی که از زخم معده، مشکلات صفرا و یا مشکلات کبدی رنج می برند باید گردو را جزو منابع غذایی مهم روزانه خود قرار دهند.
 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:معجزه خوردن 3 گردو در روز, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کودهای شیمیایی چینی متهم ردیف اول سونامی سرطان

سلامت نیوز: دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: متاسفانه اغلب محصولاتی که در کشور تولید می‌شود با سموم شیمیایی چینی پرورش یافته‌اند که ارتباط مستقیمی با رواج بیماری سرطان دارد.

محمد مهدی‌پور در گفت‌وگو با آنا، محصولی را ارگانیک دانست که در خاک، آب و هوای سالم پرورش یافته باشد و بتواند محصول سالم به جامعه عرضه کند تا به سلامت جامعه بینجامد.به گفته وی هدف انجمن ارگانیک ایران اشاعه فرهنگ تولید و عرضه محصولات ارگانیک در جامعه است.

وی معتقد است که در گذشته از توتون، تنباکو و زنبور برای جلوگیری از آفت زدگی محصولات کشاورزی استفاده می‌شده و خبری از استفاده سم‌های شیمیایی نبوده است. البته امروزه نیز می‌توان با استفاده از کودهای «بایو» که کاملا طبیعی است محصولات را به صورت ارگانیک پرورش داد.

مهدی پور گفت: اغلب سم‌های شیمیایی که امروزه در کشور استفاده می‌شود شیمیایی بوده و به همین علت اثرگذاری درستی ندارد چرا که به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توان سم مناسب از شرکت‌های معتبر خریداری کرد و مجبور به خرید سم‌های چینی هستیم که باید 3 تا 4 بار و در برخی مواقع تا 8 بار آن را به خورد گیاه بدهند تا اثر داشته باشد و آن را از آفت حفظ کند.

دبیر انجمن ارگانیک ایران افزود: همچنین سم پاشی در کشور ما به موقع انجام نمی‌شود و زمانی که آفت به محصول زد کشاورزان اقدام به سم‌پاشی می‌کنند. بنابراین گاهی دیده می‌شود کرم‌ها یا آفت‌ها به محصول راه پیدا می‌کنند.

به گفته وی اکنون همه خاک‌های کشور ما آلوده بوده و در صورتی که بخواهیم محصول ارگانیکی پرورش دهیم، برای آماده‌سازی آن به زمانی 4 ساله نیاز داریم چرا که خاک باید از هرگونه آلودگی و مواد سرطان‌زا پاک شود.

بنابراین به اعتقاد مهدی‌پور هر دخل و تصرفی که انسان در طبیعت ایجاد می‌کند، چه مثبت و چه منفی، آثارش به خود انسان بر می‌گردد و متاسفانه در کشور ما ایران تمامی این دخل و تصرفات از نوع مضر بوده است و نمونه آن را می‌توان در آب و خاک مشاهده کرد.

وی همچنین سونامی سرطانی که در کشور ایجاد شده را ماحصل تولید و استفاده از محصولات غیر ارگانیک و بعضا عمل‌آوری شده با کود شیمیایی دانست و گفت: مواد غذایی که استفاده می‌کنیم ارتباط مستقیمی با بیماری‌هایی که در کشور رواج یافته است دارد. به عنوان مثال اگر شخصی بیمار شود و پزشکان برای او فقط میوه تجویز کنند، هیچ محصولی نمی‌توان یافت که برای سلامتی او مضر نباشد.

دبیر انجمن ارگانیک ایران تاکید کرد: دولت بایستی در این زمینه سرمایه‌گذاری و از کسانی که محصول سالم و ارگانیک تولید می‌کنند، حمایت کند.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:کودهای شیمیایی چینی متهم ردیف اول سونامی سرطان , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» از افرادی که سرطان نمی گیرند را در این نوشیدنی پیدا کنید!

محققان معتقدند مکانیسم این اثر احتمالا مربوط به عملکرد کلسیم است.


به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛تحقیقات انجام شده در نیوزلند نشان داد که مصرف روزانه و مداوم شیر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. 
 
محققان در مطالعات اخیر دریافتند کودکانی که هر روز مقادیر مشخصی شیر می‌نوشند در بزرگسالی 40 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند. این یافته ها نشان داد حتی نوشیدن نصف لیوان شیر در روز تاثیر محافظت کننده و پیشگیرانه قدرتمندی در برابر این سرطان دارد.     
 
محققان معتقدند مکانیسم این اثر احتمالا مربوط به عملکرد کلسیم است. کلسیم قادر است سلول های سرطانی را نابود ‌سازد و سیستم ایمنی را برای مقابله با این سرطان تحریک کند. البته این اثر مستلزم مصرف روزانه و مداوم شیر می باشد. 
 
 
    
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:از افرادی که سرطان نمی گیرند را در این نوشیدنی پیدا کنید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص و فوايد گياه شاهدانه

خبرگزاري آريا- دانه‌هاي شاهدانه داراي خواص تغذيه‌اي فراواني هستند و منبع خوبي از اسيدهاي چرب ضروري و اسيدهاي آمينه ضروري و نيز مواد معدني هستند.
طبق نتايج تحقيقات، افرادي که به طور منظم دانه‌هاي شاهدانه را مصرف مي‌کنند فشار خون و همچنين ميزان کلسترول بد در خون آن‌ها با کاهش روبرو خواهد شد.

پروتئين و آنزيم‌هاي موجود در دانه‌هاي بدون پوست شاهدانه، از آن جا که موجب کاهش ورم و التهاب مي‌شود کمک خوبي براي مبتلايان به آرتروز و همچنين درد مفاصل محسوب مي‌شود.

اگر به دنبال راهي براي کاهش وزن خود هستيد، شاهدانه را همراه با صبحانه ميل کنيد. مصرف شاهدانه هنگام صبح و در وعده صبحانه، باعث احساس سيري طولاني طي روز در شما خواهد شد و به اين ترتيب ديگر نسبت به خوردن غذاهاي شور و شيرين اشتهاي کاذب نخواهيد داشت.

مصرف اين ماده غذايي همچنين موجب تقويت سيستم ايمني بدن و نيز تنظيم هورمون‌ها خواهد شد.

برخي از مبتلايان به بيماري «ام اس» براي برطرف کردن علائم مشکل خود، به طور قانوني از اين دارو استفاده مي‌کنند.

تحقيقات روي اين گياه براي توليد دارويي به عنوان درمان بيماري‌هاي ناتوان کننده سيستم عصبي بدن ادامه دارد.

دانشمندان آمريکايي اعلام کرده‌اند ترکيب شيميايي گياه شاهدانه مي‌تواند مانع گسترش سلول‌هاي سرطان سينه در بدن شود.

محققان موفق به کشف يک ماده شيميايي در گياه شاهدانه شده‌اند که تاثير ضدافسردگي دارد. آنان دريافته‌اند که اين ترکيب شيميايي مي‌تواند به توليد دوباره سلول‌هاي عصبي کمک کند.

در طب سنتي چين از تمام قسمت‌هاي مختلف گياه به عنوان دارو استفاده مي‌شود.

ديگر خواص شاهدانه

– ضد اسپاسم و انقباضات عضلاني است.

– مسهل است و در درمان يبوست کاربرد دارد.

– براي افرادي که دچار احتباس ادرار شده‌اند، کارساز است.

– ضد انگل معده است.

– در استعمال خارجي به خصوص روي تاول‌ها کاربرد دارد.

– گياه شاهدانه ارزش زيادي براي معالجه کزاز دارد.

– گياه شاهدانه مسکن واقعي و موثري براي درد شکم و معالجه ميگرن و درد اعصاب و روماتيسم است.

– خوردن برگ آن رطوبت‌هاي معده را خشک مي کند.

– روغن شاهدانه گرم و خشک است و براي درد گوش مفيد است.

لازم به ذکر است که خوردن زياده از حد آن مضر است و موجب سردرد، تاري ديد و درد معده مي‌شود و در موارد مصرف زياد، استفراغ نيز ديده شده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:خواص و فوايد گياه شاهدانه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نان با طعم جوهر قند!
انتشار خبری در مورد وجود جوهر قند در نان، مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است.

كارشناسان پيش از اين تذكر داده بودند كه احتمال تقلب در بسياري از مواد غذايي هست و حالا انگار نوبت به نان رسيده است. بعد از اضافه شدن جوش شيرين، حالا ممكن است برخي نان‌ها جوهر قند هم داشته باشند. ‌

گفته مي‌شود كه جوهر قند يا سديم ديتيونيت يا بلانچيت، پودري سفيدرنگ با تركيب گوگردي و كاربرد صنعتي است كه در صنايع رنگرزي براي از بين بردن رنگ و بازيافت كاغذ باطله و در موارد محدودي براي زيست‌شناسي، زمين‌شناسي و عكاسي ‌ استفاده شده و براي سلامت انسان بسيار مضر است. دكتر منصور رضايي، متخصص تغذيه و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: چون مصرف سرانه نان در ايران بالاست و نان قوت غالب ما ايراني‌هاست، استفاده از جوهر قند در نان مصرفي مردم، عوارض جبران‌ناپذيري را براي سلامت مردم درپي خواهد داشت.

او توضيح مي‌دهد: نانوايي‌ها به‌دليل آنكه استفاده از جوهرقند، سبب سريع ورآمدن و سرعت تخمير نان مي‌شود از آن استفاده مي‌كنند. علاوه براين، جوهر قند رنگ نان را سفيد مي‌كند و چون مردم تصور مي‌كنند كه هر چه نان سفيد‌تر باشد باكيفيت‌تر است، نانوايي‌ها دست به هر كاري مي‌زنند تا نان سفيد شود؛ البته اين باور اشتباهي است.

اين متخصص تغذيه مي‌گويد: جوهرقند كه تركيبي است از اكسيژن، گوگرد و سديم، محيط معده را قليايي مي‌كند و مانع جذب املاح مفيد مثل آهن و روي مي‌شود و روي ژن تأثير نامطلوب مي‌گذارد. علاوه بر اين، چون نمك و سديم‌ فشار خون را افزايش مي‌دهد و باعث تغيير شرايط هضم و جذب غذا و مواد مغذي در درازمدت مي‌شود، دريافت ريزمغذي‌ها را دچار مشكل مي‌كند و از همه بدتر اينكه به‌طور غيرمستقيم سبب سرطان‌هاي گوارشي مي‌شود. همچنين جوهر قند سبب از بين رفتن پرزهاي روده و معده مي‌شود و سوءتغذيه پنهان به همراه مي‌آورد.

به گفته اين استاد دانشگاه، جوهر قند براي خود نانواها هم مشكل ايجاد مي‌كند و باعث مشكلات چشمي، تنفسي و بيماري‌هاي تنفسي و پوستي مي‌شود.

دكتر رضايي تأكيد مي‌كند: از آنجا كه به‌نظر مي‌رسد برخي نانوايي‌ها از اين ماده بيش از حد مجاز استفاده مي‌كنند بايد نظارت‌ها گسترش يابد. بايد نانوايي‌ها تجميع شوند و مردم را به مصرف نان‌هاي صنعتي ترغيب كنيم.

اما علي ميلاني، استاد دانشگاه و متخصص سياست‌هاي غذا و تغذيه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاين چنين مي‌گويد: از لحظه استفاده و افزودن جوهر قند به نان، عوارض چشمي، گوارشي و پوستي‌اش در بدن نانوايي كه آن را به نان مي‌افزايد، آغاز مي‌شود اما فاجعه اصلي وقتي ظاهر مي‌شود كه مردم نان آلوده به اين ماده را مي‌خورند.

به گفته او، سديم ديتيونيت با از بين بردن پرزهاي داخل روده مانع جذب مواد غذايي مفيد در بدن مي‌شود. برخي پژوهش‌ها ثابت كرده است كه تنظيم انسولين را در بدن به هم مي‌زند و باعث ديابت زودرس مي‌شود و از همه مهم‌تر اينكه مانع عملكرد آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌شود. آنتي‌اكسيدان‌ها مواد غذايي مفيدي هستند كه فعاليت راديكال‌هاي آزاد به‌عنوان عناصر سرطان‌زا را در بدن خنثي مي‌كنند و بنابراين در نبودشان، بدن در برابر عوامل سرطان‌زا بي‌دفاع مي‌شود كه همه اينها يعني سديم ديتيونيت احتمال ابتلا به سرطان به‌ويژه سرطان‌هاي دستگاه گوارش را به‌شدت بالا مي‌برد. تنها خوراكي كه جوهر قند به آن اضافه مي‌شود نان نيست و اين ماده براي سفيد‌تر كردن رنگ كله قند و درست‌كردن آبنبات‌هاي سفيد نيز به‌كار مي‌رود و احتمالا نامش نيز از همين كاربرد گرفته شده است.

  • مردم نگران نباشند، نظارت مي‌كنيم

اما مسئولان وزارت بهداشت چه مي‌گويند؟ مهندس محسن فرهادي، معاون فني بهداشت محيط مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت ولي به مردم اطمينان خاطر مي‌دهد كه مردم نگران نباشند چراكه نظارت‌ها وجود دارد و با متخلفان به‌شدت برخورد مي‌شود.

فرهادي به همشهري مي‌گويد: از نظر وزارت بهداشت، استفاده از افزودني‌هاي غيرمجاز در مواد غذايي ممنوع است، حالا اين افزودني غيرمجاز مي‌خواهد جوش شيرين باشد و يا جوهر قند و يا هر چيز ديگر. درصورت مشاهده نه‌تنها با متخلفان برخورد مي‌شود كه حتي محل تخلف تعطيل خواهد شد.

به گفته او، حدود 70هزار واحد نانوايي سنتي تحت كنترل هستند. بازرسي‌ها و سركشي‌هاي تصادفي در حال انجام است و مستمر و با شدت ادامه دارد. از خمير نان‌ها نمونه‌گيري و براي بررسي به آزمايشگاه‌ها فرستاده مي‌شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:نان با طعم جوهر قند!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» زخم معده چه زمانی سرطان می شود؟


مجله سیب سبز - ستاره محمد: طي چند ماه اخير به دنبال مرگ مرتضي پاشايي براثر سرطان معده، مطبوعات و رسانه‌ها مقالات و برنامه‌هاي بسياري را به اين سرطان، علائم، راه‌هاي درمان و پيشگيري از آن اختصاص دادند. اگر شما هم اين مطالب را خوانده باشيد، مي‌دانيد كه زخم معده يكي از عوامل خطر براي سرطان معده به شمار مي‌رود.

در واقع گفته مي‌شود زخمي كه طي سه ماه با دارو درمان نشود، بايد بيشتر مورد بررسي قرار بگيرد و در صورت لزوم جراحي شود تا خطر سرطان معده كاهش يابد اما آيا واقعا چنين موضوعي حقيقت دارد، اين زخم چگونه ايجاد مي‌شود و چه علائمي دارد، چطور مي‌توان از ابتلا به آن پيشگيري كرد؟ دكترناصر ابراهيمي درياني، فوق‌تخصص بيماري‌هاي گوارشي و كبد و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران شما را در اين زمينه راهنمايي مي‌كند. 

زخم اثني عشر؛ شايع‌تر از زخم معده

وقتي صحبت از زخم مي‌شود اغلب افراد به ياد زخم معده مي‌افتند در حالي كه شيوع زخم اثني عشر يا دوازدهه (قسمت ابتدايي روده باريك) از زخم معده خيلي بيشتر است. حتي بعضي‌ها زخم اثني عشر را همان زخم معده تلقي مي‌كنند اما اين‌طور نيست. زخم اثني عشر در آقايان شيوع بيشتري از خانم‌ها دارد و معمولا از لحاظ سني 10 تا 20 سال زودتر از زخم معده ايجاد مي‌شود. همچنين در افراد با گروه خوني O بيشتر ديده مي‌شود. 

علامت آن هم معمولا دردي است كه در زمان گرسنگي در ناحيه معده ايجاد مي‌شود؛ براي مثال ممكن است فرد هنگام نيمه شب به دليل سوزش و درد معده از خواب بيدار شود و با خوردن يك فنجان شير يا يك تكه نان دردش ساكت شود. گاهي هم متاسفانه بيمار با اولين تظاهرات زخم از جمله استفراغ خوني و مدفوع سياه‌رنگ به اورژانس مراجعه مي‌كند و بعد كه مورد بررسي و آندوسكوپي قرار مي‌گيرد، متوجه مي‌شويم زخم اثني عشر دارد. گاهي هم ممكن است زخم مدت زيادي در اثني عشر باقي بماند و ايجاد تنگي كند. در اين صورت فرد یک تا سه ساعت بعد از غذا خوردن دچار نفخ و استفراغ مي‌شود زيرا غذا در معده‌اش باقي مي‌ماند. 

علاوه براينها زخم اثني عشر به خصوص در مردان بالاي 40 تا 45 سال ممكن است به صورت سوراخ شدن تظاهر كند كه در اين وضعيت بيمار دچار درد خيلي شديد مي‌شود. زخم معده برعكس زخم اثني عشر در خانم‌ها شايع‌تر است اما بعد از يائسگي ميزان شيوع در خانم‌ها و آقايان يكسان مي‌شود. همچنين اين زخم معمولا بعد از غذا خوردن علائمي مثل درد، سوزش و ترش كردن ايجاد مي‌كند. زخم معده هم گاهي با عوارضي چون خونريزي يا سوراخ شدن خود را نشان مي‌دهد...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:زخم معده چه زمانی سرطان می شود؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» هفت ادویه شفا بخش
ادویه‌ها علاوه بر اینکه باعث خوش بو و خوش طعم شدن غذاها می‌شوند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی تا حدودی جلوگیری به عمل می‌آورند. بدیهی است تغییر در سبک و تهیه غذا و در پیش گرفتن یک روند تغذیه‌ای سالم و پرتنوع باعث می‌شود سلامتی تضمین شود و سبک زندگی درست ارتقا پیدا کند.

 برخی از این ادویه‌ها را که مانع بروز رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود بشناسید.

زنجبیل
زنجبیل از مدت‌ها قبل در طب  رایج مورد استفاده بوده است. از این ماده برای درمان بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و درمان یبوست استفاده می‌شود. زنجبیل به شکل ادویه استفاده  می شود. در پخت برخی شیرینی‌ها نیز از این ادویه استفاده می‌کنند. زنجبیل در صنایع دارویی به کار گرفته می‌شود و در تهیه برخی از داروها مانند داروهای ضد تهوع کاربرد دارد. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد زنجبیل در پیشگیری از سرطان معده نقش بسزایی دارد.

رزماری
یکی دیگر از گیاهانی که به عنوان یک منبع فوق‌العاده آنتی اکسیدان به شمار می‌رود گیاه رزماری است. این گیاه طعم دلچسبی دارد. برگ رزماری منشأ آنتی اکسیدان است که در آشپزی مدیترانه‌ای استفاده می‌شود. اضافه کردن این ادویه به انواع سوپ‌ها، سس گوجه فرنگی، ‌نان و غذاهایی که پروتئین بالایی دارند عطر و طعم دلچسبی به غذا داده و این ماده غذایی مفید باعث سم زدایی از بدن می‌شود. رزماری در رفع سوء هاضمه، نفخ و مشکلات گوارشی تأثیر داشته و برای افرادی که اشتهای خود را بی‌دلیل از دست داده‌اند، مفید است. نوشیدن سه فنجان چای برگ رزماری به صورت روزانه به رفع مشکلات دستگاه گوارش کمک می‌کند.

زرد چوبه
زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است. کورکومین ترکیب فعالی در زردچوبه است که به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بدن را در برابر رشد سلول‌های سرطانی مقاوم می‌سازد. زردچوبه در درمان و پیشگیری برخی سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان و پوست تأثیر دارد.

فلفل
فلفل حاوی کپسایسین است این ترکیب درد را کاهش می‌دهد. کپسایسین موجود در پمادهای موضعی گیاهی درد را کاهش می‌دهد. همچنین این ترکیب در درمان و کاهش دردهای سوختگی پوست تأثیر دارد و در تماس با پوست سوختگی را بهبود می‌دهد. معمولاً استفاده از پمادهایی که حاوی این ماده مهم هستند در بیمارانی که بعد از انجام دوره‌های درمانی سرطان درد دارند نتایج بسیار خوبی دارد. از مزایای دیگر فلفل کمک به مشکلات سوء هاضمه است از این رو مطالعات اخیر نشان می‌دهد خوردن مقدار کمی از این ماده مفید در رفع مشکلات سوء هاضمه تأثیر‌گذار است.

سیر
همان طور که پیازچه، تره فرنگی، پیاز، موسیر و... . دارای درصد بالایی گوگرد هستند و منبع خوبی از آرژنین، الیگوساکاریدها، فلاوونوییدها و سلنیوم به شمار می‌روند ترکیبات فعال و اصلی در سیر نیز محسوب می‌شوند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد افزایش مصرف سیر خطر ابتلا به سرطان معده، روده بزرگ، ‌مری، ‌لوزالمعده و پستان را کاهش می‌دهد. از این رو به نظر می‌رسد سیر از طریق مکانیسم‌های متعدد با عفونت و القای مرگ سلول‌ها مبارزه کرده و آنها را محافظت می‌کند. سیر ماده غذایی مفیدی برای سم‌زدایی است و سیستم ایمنی بدن را ارتقا می‌دهد و حتی در کاهش فشار خون بالای بیماران تأثیر مثبت دارد.

نعناع
هزاران سال است از نعناع به عنوان یک ماده غذایی و گیاهی مفید برای کمک به رفع مشکلات گوارشی نام برده شده است. از بین بردن گاز معده، سوء هاضمه، گرفتگی و اسهال با مصرف نعناع کاهش پیدا کرده و به حداقل می‌رسد. از سوی دیگر این گیاه معطر به رفع علائم سندرم روده تحریک پذیر و مسمومیت غذایی کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد نعناع برای آرام کردن عضلات معده و بهبود جریان صفرا مؤثر باشد و باعث می‌شود مواد غذایی از طریق معده سریع‌تر عبور کند. برای درمان یا پیشگیری از ناراحتی‌های معده بویژه سرطان معده نوشیدن یک فنجان چای نعناع بسیار مؤثر است. از این رو می‌توان با جوشاندن برگ نعناع و اضافه کردن برگ‌های تازه به آن قدرت بهبود دهندگی این چای را بالا برد. با توجه به اینکه مصرف نعناع گلو درد را تسکین می‌دهد گاهی اوقات بیماران باید برای از بین بردن زخم‌های دهانی از این گیاه استفاده کنند و افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان تحت شیمی‌درمانی و پرتو‌درمانی هستند بهتر است بعد از جلسات شیمی درمانی این گیاه را مورد مصرف قرار دهند.

بابونه
مزایای دارویی گیاه بابونه بی‌شمار است و در طول تاریخ برای درمان اغلب بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. بابونه به رفع مشکلات خواب کمک می‌کند آن دسته از افرادی که در خواب و استراحت دچار مشکل هستند بهتر است کمی قبل از خواب چای بابونه بنوشند . همچنین استفاده از دهانشویه بابونه برای پیشگیری و درمان زخم‌های دهانی ناشی از شیمی‌درمانی و و پرتو درمانی مؤثر است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف بابونه در این دوران هیچ گونه آسیبی در پی ندارد. متخصصان انکولوژیست مخالف استفاده بیماران سرطانی از دهانشویه بابونه نیستند.

منبع : ایران


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:هفت ادویه شفا بخش, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» همسران بیماران سرطانی بخوانند

یک کارشناس ارشد مشاوره معتقد است: بیماران سرطانی که همسری با روحیه و شاداب دارند 10 درصد بهبودی بیشتری نسبت به سایر بیماران دارند.

به گزارش نامه نیوز، خدیجه باقرآبادی، با اشاره به نقش روحیه و اعتماد به نفس در بهبود بیماران سرطانی، گفت: معمولا افراد تا از بیماری خود مطلع می‌شوند، امید به زندگی و بهبود را از دست می‌دهند و در این میان بیماران سرطانی جزء آسیب‌پذیرترین افراد هستند.

وی ادامه داد: این بیماران به دلیل شرایط اضطراب و افسردگی که دارند، باید بدانند در این راه تنها نیستند.

به گفته این مشاور، باید دیدگاه بیماران سرطانی را تغییر داد تا آنها بدانند سرطان پایان زندگی نیست و بتوانند بهتر با آن مقابله کنند.

باقرآبادی یادآوری کرد: بیمارانی که روحیه بهتری دارند، بهتر به شیمی درمانی جواب می‌دهند و می‌‍‌توانند در برابر درد ایستادگی کنند. از سوی دیگر اضطراب باعث کاهش کیفیت درمان این بیماران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید به بیماران سرطانی نگاه همراه با ترحم داشت، افزود: این افراد از نگاه ترحم‌آمیز بیزارند و در عوض دوست دارند حمایت شوند.

این کارشناس ارشد مشاوره، از نقش اطرافیان در بهبود بیماران سرطانی یاد کرد و گفت: معمولا اطرافیان این بیماران نیز روحیه خود را از دست می‌دهند و در اعلام بیماری به بیمار با مشکل مواجهند.

باقرآبادی تصریح کرد: روحیه خوب اطرافیان و حمایت آنها و همچنین سایر افراد جامعه نقش موثری در کمک به بیماران سرطانی دارد.

وی عنوان کرد: در این بین نقش همسران افراد مبتلا به سرطان از سایرین پررنگ‌تر است و بهبودی در افرادی که همسر شاداب و با روحیه دارند 10 درصد بیشتر از بقیه رخ می‌دهد.

این مشاور در نهایت به بیماران سرطانی و خانواده‌های آنان توصیه کرد: بخندند و روحیه خود را حفظ کنند.

 
 
 
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:همسران بیماران سرطانی بخوانند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بدترین گوشت‌هایی که می‌خوریم
اگر هر روز که از سر کار به منزل می‌آیید به سراغ بسته ناگت مرغ یا سوسیس و کالباس می‌روید بهتر است در این عادت تجدید نظر کرده و تا حد ممکن از گوشت‌های تازه و ارگانیک استفاده کنید.

اکثر ما روزانه از گوشت حیوانات استفاده می‌کنیم. از حدود یک دهه قبل در تمام مجلات و روزنامه‌ها و تلویزیون صحبت از مضرات گوشت قرمز مانند افزایش خطر چاقی، سرطان روده و عدم دریافت ویتامین‌های کافی به میان آمده است؛ اما آیا این ویژگی‌ها مخصوص تمام گوشت‌هاست؟ باید بدانید برخی از گوشت‌ها منبع فوق العاده ی پروتئین و آهن هستند در حالی که برخی دیگر صرفا کلسترول، نیترات و مواد چرب به بدن می‌رسانند. در نتیجه گروه دوم جزو گوشت‌های مضر حساب می‌شود.

در این مطلب 5 نوع از بدترین گوشت‌هایی که مصرف می‌کنیم را گوشزد خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

گوشت‌های فرآوری شده

به عقیده‌ی متخصصان، گوشت‌های حیوانی فرآوری شده مانند کالباس و غیره حاوی میزان زیادی سدیم هستند و به واسطه ی وجود نیترات محافظت می‌شوند. بنا به گزارش موسسه مطالعات سرطان آمریکا این نوع گوشت‌ها باعث افزایش خطر سرطان روده می‌شود.

اگر شما عاشق ساندویچ هستید می‌توانید به جای کالباس داخل آن از گوشت بوقلمون استفاده کنید. می‌توانید این قبیل گوشت‌ها را کباب کرده و داخل ساندویچ بگذارید. اگر شما باردار هستید لازم است که اکیدا از مصرف ساندویچ‌های حاوی گوشت‌های فراوری شده بپرهیزید. به عقیده محققان مصرف این قبیل گوشت‌ها شما را در معرض باکتری لیستریوز(بیماری مشترک بین انسان و حیوان) قرار می‌دهد. متاسفانه این بیماری نیز خطر سقط جنین، زایمان پیش از موعد، عفونت و حتی مرگ نوزاد در حین تولد را به همراه دارد.

هات داگ و سوسیس

البته این دو نوع گوشت نیز به خانواده گوشت‌های فراوری شده تعلق دارد اما برای تاکید بیشتر آن را در آیتمی جداگانه قرار داده‌ایم.

چون هات داگ طرفداران ویژه خود را دارد. این گوشت‌ها نیز سرشار از سدیم و نیترات است. علاوه بر این سوسیس و هات داگ حاوی میزان زیادی چربی است. برخی از این محصولات غذایی در هر 100 گرم تا 23 گرم چربی دارند که معمولا 8 گرم آن ها چربی‌های اشباع شده است. اگر جزو مشتری‌های دائم این گوشت‌ها هستید بدانید که چاقی مفرط در انتظارتان است. به عقیده محققان در حین پخت، نیترات موجود در این گوشت‌ها با اسیدآمینه‌های طبیعی موجود در گوشت ترکیب شده و یک ماده سرطان‌زا تولید می‌کنند. به زبان ساده‌تر اینکه هات داگ سرطان را به جان می‌اندازد.

گوشت‌های قرمز سرشار از چربی

نیازی نیست که گوشت قرمز را به طور کلی از برنامه غذایی‌تان حذف کنید اما بهتر است که مصرف آن را محدودتر کنید. محققان بعد از یک بررسی ده ساله به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که هر روز گوشت قرمز مصرف می‌کنند به میزان 30 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

دلیل این مرگ و میر نیز اغلب به خاطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سرطان است؛ در نتیجه سعی کنید هر روز غذاهایی مانند استیک و کباب و غیره را مصرف نکنید. به عقیده محققان موسسه مطالعات سرطان آمریکا باید هر هفته حدود 500 گرم گوشت قرمز مصرف شود. توصیه می‌کنیم در حین خرید گوشت‌های کم چرب را انتخاب کنید.

ناگت مرغ

با کمال تاسف باید بگوییم ناگت‌هایی که عاشق‌شان هستید از چربی، خون، رگ‌های خونی، عصب، غضروف، چربی و تکه‌های میکروسکوپی استخوان تشکیل شده‌اند. باید بدانید که ناگت مرغ حاوی کمترین میزان مرغ است در عوض تشکیل شده از ترکیبات اشاره شده و نمک می‌باشد.

برخی از ترکیبات این ماده غذایی چندش آور بوده و اصلا خوردنی نیستند. به عقیده متخصصان برخی از ناگت‌های فروخته شده در فست فودها حاوی مقدار اندکی مرغ، آب، نمک، نشاسته ذرت، فسفات سدیم و چاشنی است. متاسفانه این ناگت‌ها را در میزان زیادی روغن‌های هیدروژنه سرخ می‌کنند. ترکیبات مختلفی مانند اسید سیتریک نیز به آن‌ها اضافه می‌شود تا تازگی آن‌ها حفظ شود.با باز کردن بسته‌بندی و مصرف این مواد غذایی تمام این ترکیبات شیمیایی وارد بدنتان می‌شود.

می‌دانیم که بچه‌ها و البته بسیاری از والدین عاشق ناگت مرغ هستند اما توصیه می‌کنیم قبل از خرید نگاهی به ترکیبات آن بیاندازید.

می‌توانید خودتان در منزل دست به کار شوید و با فیله ی مرغ ناگت درست کنید. کافیست فیله مرغ را طعم‌دار کرده و به آرد سوخاری بزنید و در روغن کم سرخ کرده و یا داخل فر بگذارید تا آماده شوند.

ماهی سرخ کرده

ماهی یکی از بهترین مواد غذایی برای داشتن تغذیه سالم بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. این ماده غذایی به خصوص برای سلامت قلب و مغز مفید است.

در عوض اگر ماهی برای آماده شدن در میزان زیادی روغن غوطه‌ور شود نباید آن را یک غذای سالم دانست. لطفا ماهی را در فر آماده کرده و یا کباب کنید. سرخ کردن ماهی باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می‌شود.

حرف آخر

شک نکنید که مصرف زیاد گوشت‌های گفته شده به سلامتی‌تان رحم نخواهد کرد. البته اگر هر از گاهی مثلا یک ساندویچ کالباس می‌خورید مشکلی پیش نخواهد آمد. اما اگر هر روز که از سر کار به منزل می‌آیید به سراغ بسته  ناگت مرغ یا سوسیس و کالباس می‌روید بهتر است در این عادت تجدید نظر کرده و تا حد ممکن از گوشت‌های تازه و ارگانیک استفاده کنید. ماهی‌های چرب و غیرپرورشی را دریابید. توجه داشته باشید که گوشت‌های تازه و ارگانیک حاوی پروتئین و مواد مغذی بیشتری هستند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:بدترین گوشت‌هایی که می‌خوریم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟