اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 4426
بازدید کل : 815034
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» 6 دلیل مهم برای خوردن شکلات تلخ

مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد، هر چه مردم کشوری شکلات بیشتری بخورند، آن کشور بیشتر جوایز علمی می گیرد.

شکلات تلخ که سرشار از کاکائو است، نه تنها خوشمزه است، بلکه فلاونوئید موجود درآن، عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد. البته این تنها خاصیت شکلات نیست و شش دلیل مهم وجود دارد که ما شکلات را در سبد تغذیه خود بگنجانیم :

یک - شکلات سرشار از مواد معدنی است
شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید.

دو - شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است
شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است  که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛ از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند. شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است که برخی اثرات آن حتی مشابه حشیش است.

سه - شکلات به پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی کمک می کند
فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و شکلات نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی ایفا می کنند. این آنتی اکسیدان ها در واقع میزان کلسترول بد (ال.دی.ال) را در خون کاهش می دهند و خاصیت کششی رگ های خونی را در بدن حفظ می کنند.

چهار - شکلات از فشار خون بالا و دیابت نوع دو پیشگیری می کند
شکلات ماده غذایی سالمی است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. به یمن فلاونوئید موجود در شکلات تلخ ، شکلات فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک می کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز دیابت نوع دو نیز جلوگیری می کند.

پنج - شکلات به مقابله با پیری کمک می کند
شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی جوانی است. کاکائو در واقع یکی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان به داشتن بدنی جوان تر و پویاتر کمک می کند. البته باید توجه کرد که فلاونوئید موجود در شکلات شیری یا شکلات سفید که مقدار کاکائوی آن کم است، بسیار کم یا حتی نزدیک به صفر است.

شش - شکلات تلخ چاق نمی کند
شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات ها است و به طور متوسط هر 100 گرم شکلات، 500 کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است. خوردن مقداری شکلات در روز به جای سایر مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی توصیه می شود. بهتر است روزانه حدود 30 گرم شکلات تلخ (حداقل 70 درصد)، نه کمتر و نه بیشتر بخوریم.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:6 دلیل مهم برای خوردن شکلات تلخ, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بهترین داروها برای درمان سرفه
همه ما در طول زندگی دچار سرفه شده‌ایم، گاهی سرفه‌های آرام و گاهی سرفه‌های شدید و آزاردهنده. در این مطلب، دکتر آیدا روشن‌ضمیر از داروهای ضد سرفه و مناسبترینشان برای رفع بهتر و اصولیتر انواع سرفه گفته است. در ادامه آن، عوارض جانبی و منع مصرف برای افراد خاص نیز مشخص شده‌اند.

همه ما در طول زندگی دچار سرفه شده‌ایم، گاهی سرفه‌های آرام و گاهی سرفه‌های شدید و آزاردهنده. در این مطلب، دکتر آیدا روشن‌ضمیر از داروهای ضد سرفه و مناسبترینشان برای رفع بهتر و اصولیتر انواع سرفه گفته است. در ادامه آن، عوارض جانبی و منع مصرف برای افراد خاص نیز مشخص شده‌اند.

 

سرفه واکنش ریه‌ها در برابر تحریک است و از سیستم تنفسی محافظت می‌کند. با سرفه کردن راه‌های هوایی از مواد و ذرات آلوده کننده تمیز می‌شود و نبودن واکنش سرفه، باعث می‌شود ترشحات راه‌های هوایی و موادی که از حلق به طرف ریه‌ها سرازیر می‌شوند، باعث عفونت ریه‌ها شوند، اما همین سرفه‌ها، یکی از شایع‌ترین علت‌های مراجعه افراد به پزشک و مصرف دارو است. بیشتر داروهای ضدسرفه به نسخه نیازی ندارند و افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه آن‌ها را تهیه و مصرف کنند اما لازم است که در مورد انواع داروهای ضدسرفه اطلاعات کافی داشته باشید تا این دارو‌ها را درست و به موقع مصرف کنید.....متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه کنید...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:بهترین داروها برای درمان سرفه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کشف تکان‌دهنده در ارتباط با چپ دست‌ها

به گزارش گروه خبری فرانشر پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که افراد چپ دست در خطر ابتلا به بیماری‌های روانی به میزان بیشتری به نسبت افراد راست دست می‌باشند.

گفتنی است:همچنین افراد چپ دست براساس آمارها بیشتر دچار جراحات و سوانح در طول عمر خود به نسبت راست دست‌ها می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: تا پیش از دانشمندان چپ دستی را به علت ژنتیکی می‌دانستند اما تحقیقات جدید نشان داده است که چپ دستی در اثر نوعی اختلال در توسعه رشد به وجود می‌آید.

این اختلال که منجر به چپ دستی می‌شود می‌تواند باعث مستعد شدن چپ دست‌ها به ابتلا به برخی بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی شود.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهند: که شرایط دشوار جنین مانن استرس و سوء تغذیه می‌تواند باعث به دنیا آمدن نوزاد چپ دست شود.

همچنین مادرانی که در دوران بارداری سیگار استعمال می‌کنند با درصد بالایی نوزاد چپ دست بدنیا می‌آورند.همچنین افراد چپ دست بیشتر در سوانح دچار آسیب دیده‌گی‌های شدید می‌شوند.

برتری دستی و اثر انگشت هر دو در ۱۸ هفتگی جنین به وجود می‌آید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:کشف تکان‌دهنده در ارتباط با چپ دست‌ها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثیر ویتامین D بر ام اس

 پزشکان آمریکایی در بررسی تاثیر ویتامین D‌ در جلوگیری یا کاهش علائم بیماری‌های عصبی مشاهده کردند که بیماری ام اس در مناطقی از جهان که از خط استوا دورتر هستند و تابش نور خورشید زیاد نیست، شایع‌تر است.

ام اس نوعی اختلال خودایمنی است که موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم خود حمله کرده و آنها را از بین ببرد. در واقع غلاف میلین که سلول‌های عصبی را احاطه کرده و به آنها کمک می‌کند که سیگنال‌های الکتریکی را برای کنترل حرکت، صحبت کردن و فعالیت‌های دیگر ارسال کنند بر اثر این بیماری از بین می‌رود.

«آن گوک»، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفت: ویتامین D نه تنها با تغییر کارکرد سلول‌های ایمنی آسیب‌رسان بلکه همچنین با پیشگیری از انتقال آنها به مغز بر بدن تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در بیماران مبتلا به ام اس سلول‌های سیستم ایمنی موسوم به سلول‌های T شکل موجود در گره‌های لنفاوی به بدن حمله کرده و پس از جستجو و یافتن غلاف میلین در مغز آن را تخریب می‌کنند. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:تاثیر ویتامین D بر ام اس, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» -کلم بروکلی- یک سرو گردن بالاتر از -سرطان-

باشگاه خبرنگاران؛ کلم بروکلی در درمان بسیاری از سرطان‌ها تاثیر دارد و دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی بدن داوطلبان مختلف دریافتند آن دسته افرادی که از کلم بروکلی و دیگر سبزیجات در میان غذاهای خود استفاده می‌کنند 82 درصد کمتر گرفتار بیماری‌ها می‌شوند .

کلم بروکلی بدون ایجاد اختلالی در ساز و کار سلول‌های طبیعی سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد و این سبزی حاوی مواد ضد سرطانی قوی است.

 گفتنی است براساس نتایج‌ پژوهشی این سبزی می‌تواند هوش و "حافظه" را تقویت کند و "سیستم ایمنی بدن" را نیز تقویت کند و بر روی "سرماخوردگی" و بیماری‌هایی که باکتری‌ها و ویروس‌ها در ایجاد آن نقش دارند را کاهش می‌دهد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:-کلم بروکلی- یک سرو گردن بالاتر از -سرطان-, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خاطره ای خواندنی از اکبر عبدی

اکبر عبدی همبازی مرحوم حسین پناهی، خاطره ای از همکار سابقش می گوید که خواندن آن خالی از لطف نیست.
اکبرعبدی می گوید:
«
یک روز سر سریال بودیم.
هوا هم خیلی سرد بود.
حسین پناهی از ماشین پیاده شد بدون کاپشن.
گفتم: حسین این جوری اومدی از خانه بیرون؟ نگفتی سرما میخوری؟!
گفت: کاپشن قشنگی بود نه؟
گفتم: آره.

گفت: من هم خیلی دوستش داشتم ولی سرراه یکی را دیدم که اون هم دوستش داشت و هم احتیاجش داشت.
من فقط دوستش داشتم!



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:خاطره ای خواندنی از اکبر عبدی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» زنبورعسل سرطان را در مراحل اولیه تشخیص می دهد

تهران - ایرنا - یک محقق پرتغالی موفق به ساخت یک محفظه شیشه ای شده است که درون آن زنبورهای عسل تربیت شده قرار می گیرند و سرطان را در مراحل اولیه تشخیص می دهند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه های خبری، برای اولین بار از زنبورعسل در تشخیص بوی باروت و مواد منفجره برای یافتن مین های خنثی نشده در ویتنام استفاده شد و همین موضوع الهام بخش این مبتکر در ساخت محفظه شیشه ای تشخیص سرطان بود.

زنبور عسل دارای حس بویایی بسیار قوی است که کاربرد گسترده ای در بیوحسگرهای انعطاف پذیر و سریع دارد؛ علاوه بر این زنبور در آن واحد فقط می تواند یک نوع بو را تشخیص دهد.

قبلا از این ایده برای تشخیص سرطان ریه توسط سگ استفاده شده است.

آزمایش زنبور عسل فرآیند بسیار ساده ای است و کمتر از 10 دقیقه به طول می انجامد. برای حساس کردن زنبور به یک بوی خاص فقط کافیست در محل بوی متصاعدشده، محلول آب و شکر را به عنوان پاداش قرار داد.

زنبورهای آموزش دیده درون محفظه شیشه ای قرار می گیرند؛ قسمت داخلی محفظه از یک محفظه دیگر تشکیل شده است که مستقیما به لوله ای که بازدم بیمار به آن دمیده می شود راه دارد. زمانی که بیمار به داخل محفظه می دمد، هوای بازم درون محفظه کوچکتر قرار می گیرد؛ در این حالت زنبورها درون محفظه بزرگتر درحال پرواز هستند. اگر بیمار به سرطان مبتلا باشد، زنبورها به امید دریافت شهد ( یا ترکیب آب و شکر) به محفظه کوچکتر می روند و بیماری شناسایی می شود.

با استفاده از این روش بیماری در مراحل اولیه قابل شناسایی است. مهمترین کاربرد این روش ساخت حسگرهای فوق پیشرفته است.

زنبور عسل علاوه بر تشخیص بیماری، در درمان بیماری های انسان نیز کاربرد بسیار دارد.

بسیاری از مراکز پزشکی در داخل و خارج از کشور از نیش این حشره مفید در درمان برخی از بیماری ها ازجمله روماتیسم استفاده می کنند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:زنبورعسل سرطان را در مراحل اولیه تشخیص می دهد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بازیگر زن محبوب سینما و تلویزیون سرطان گرفت؛ برای او دعا کنید
به گزارش تهران پرس، کتایون امیر ابراهیمی بازیگر زن پیشکسوت و محبوب سینما و تلویزیون که مدتی است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند این روزها در خانه و مشغول استراحت است.
 
او در این باره به گفت: در حال حاضر علاوه بر بیماری ام دچار سرما خوردگی هم شده‏ ام و فعلا در حال استراحتم.
 
وی ادامه داد: دوست ندارم دیگر بازی کنم چرا که تهیه کنندگان آثار فکر می کنند به دلیل اینکه من و امثال من سن بیشتری به نسبت دیگر بازیگرها داریم می توانند پول ما را بخورند!
 
او خطاب به مسئولین گفت: متاسفانه برای هنرپیشه های قدیمی و سابقه دار ارزشی قائل نیستند و کمترین پول را به آنها می دهند.آنها اصلا به این فکر نمی کنند که ما هم مانند دیگر افراد باید هزینه زندگی، دارو و دکتر خودمان را بدهیم و جالب است که فکر می کنند همه این مسائل برای خودشان است.
 
 
 
ناز سلطانی دختر امیرابراهیمی درباره بیماری مادرش گفت: مدتی است که مادرم دچار بیماری سرطان است و تحت نظر پزشک قرار دارد. مغز استخوانشان خون کافی تولید نمی کند و باید تحت نظر دکتر خون تزریق کنند اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل اینکه مردم زیاد خون نمی دهند، بالطبع ایشان هم با این مشکل مواجهند.همین جا و از طریق «بانی فیلم» از مردم تقاضا دارم که به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده تا مادر من هم از این موهبت الهی بهره مند شود.
 
آخرین بازی امیرابراهیمی را در فیلم «ارتباط خانوادگی» به کارگردانی نادر مقدس دیدیم که چندی پیش در سینما اکران شد. او هم چنین در فیلم های ورود آقایان ممنوع،بازنده،تهران در جست و جوی زیبایی و سریال های بدون شرح و من یک مستاجرم ایفای نقش کرده است.
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:بازیگر زن محبوب سینما و تلویزیون سرطان گرفت؛ برای او دعا کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» این افراد در معرض سرطان دهان هستند

به گزارش بی باک، صدیقه صفرآبادی متخصص بیماری‌های دهان و دندان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان دهان، چهارمین سرطان شایع آقایان و ششمین سرطان شایع در خانم‌ها به شمار می‌رود و این سرطان در خانم‌ها بدلیل استعمال دخانیات افزایش یافته است.

وی به افرادی که بیشتر دچار عارضه سرطان دهان می‌شوند اشاره کرد و گفت: بیشتر افرادی مبتلا هستند که از تنباکو استفاده می‌کنند اما عوامل همچون جنس و سن هم در این عارضه دخالت دارند.

وی با اشاره به فاکتور سن در سرطان دهان گفت: درخصوص فاکتور سن باید گفت، بعد از ۴۰ سالگی خطر ابتلا به این سرطان افزایش می‌یابد و میانگین ین ابتلا به این بیماری ۶۰ سال است.

وی در خصوص نشانه‌های سرطان دهان اظهار داشت: درد و زخم روی لب‌ها که منجر به خونریزی شود قورت دادن و جویدن همراه با درد، ورم زبان از نشانه‌های این عارضه است.

وی در پایان تاکید کرد: تشخیص زودهنگام سرطان دهان باعث درمان و بهبودی کامل آن خواهد شد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 5 آذر 1392برچسب:این افراد در معرض سرطان دهان هستند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» له شده این میوه خاصیت ضد سرطانی دارد

به گزارش بی باک به نقل از جام، تحقیقات  نشان داده است که موزهای رسیده و له شده خاصیت بیشتری نسبت به موزهای نارس دارند. خاصیت ضد سرطانی موز رسیده 8 برابر بیشتر از موز نارس است.


از این به بعد موزهای خیلی رسیده و نرم را که پر از لکه های تیره هستند و اگر به هر کسی آنها را تعارف کنید نوعی توهین حساب میشود دور نریزید زیرا آخرین موزهای له شده و سیاه دارای ماده معجزه آسای تی – ان – اف می باشند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و هر چقدر موز رسیده تر و سیاه تر باشد بیشتر دارای این ماده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:له شده این میوه خاصیت ضد سرطانی دارد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» موفقیت محققان ایرانی در فاز حیوانی تولید واکسن سرطان دهانه رحم

یک متخصص بیوشیمی بالینی گفت: با کلونینگ، بیان و تخلیص پروتئین فیوژن (E7CTgp96)، واکسن درمان تومور سرطان دهانه رحم در فاز حیوانی با موفقیت در انستیتو پاستور ایران تولید شد.

امین دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سرطان سرویکال از شایعترین سرطان‌ها در دنیا است که عامل اصلی این سرطان ویروس پاپیلومای انسانی است. واکسن هایی که برای پیشگیری از سرطان سرویکال وجود دارد با وجود مزیت های بالایی که دارند فقط برای انواع خاصی از ویروس پاپیلومای 16 و 18 کارایی دارد.

وی افزود: در کشورهای در حال توسعه و فقیر که دسترسی کاملی به واکسن ندارند و یا سرطان سرویکال نیز در آنها شایع است نیازمند یک واکسن قدرتمند برای مواجهه با بیماری هستیم. 

این بیوشیمیست بالینی از تهیه واکسن برای کاهش رشد تومور سرویکال در انستیتو پاستور خبر داد و تصریح کرد: ما در انستیتو پاستور، آنکوپروتئین E7 را با قسمت C ترمینال پروتئین برای اولین بار الحاق کردیم و بعد از تولید ساختار DNA همراه با تکنیک الکتروپروشن به موش‌ها تزریق کردیم.

وی گفت: اندازه گیری پاسخ های ایمنی همورال و سلولی نشانگر این بود که موش‌هایی که DNA واکسن کد کننده ( E7CTgp96) را دریافت کرده بودند موفقیت بیشتری داشتند و در نهایت موش هایی ساختار فیوژن DNA را دریافت کرده بودند موفقیت بیشتری در متوقف کردن تومور و تاخیر در رشد تومور نسبت به سایر گروه ها دارا بودند. 

دائمی اظهارکرد: هم اکنون صد نوع ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد. واکسن های پیشگیری که در حال حاضر وجود دارد فقط برای نوع 16 و 18 جواب داده و مصونیتی برای انواع دیگر ایجاد نمی کند. همچنین برای عفونت های پاپیلومایی که ایجاد تومور کرده اند کارایی ندارند.

 وی ادامه داد: واکسنی برای درمان ویروس پاپیلومای نوع 16 در دنیا وجود ندارد. واکسنی که ما تولید کردیم قادر است در فاز درمانی و پیشگیری از ابتلا به سرطان سرویکال با قابلیت بالا عمل کند. هم اکنون پاسخ این واکسن در مرحله فاز حیوانی موفقیت آمیزبوده و برای ورود به فاز انسانی نیازمند انجام آزمایشات تکمیلی و تکنیک های انتقال بهینه برای موفقیت بالاتری است.

دائمی در خاتمه خاطرنشان کرد: در صورت تامین بودجه و تکمیل منابع مالی آن این پروژه قابلیت اجرایی دارد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 2 آذر 1392برچسب:موفقیت محققان ایرانی در فاز حیوانی تولید واکسن سرطان دهانه رحم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مصرف غذاهای مانده و شور عامل سرطان معده

یک فوق تخصص گوارش با بیان اینکه سرطان معده بیشتر در گروه‌های خونی A دیده می‌شود، گفت: مصرف غذاهای مانده، شور و سیگار می‌تواند از عوامل بروز سرطان معده باشد.

به گزارش تسنیم، سیدمحمود اسحاق‌حسینی فوق تخصص بیماری‌های گوارشی اظهار داشت: سرطان معده جزو سرطان‌هایی است که بیشتر درمردان بروز می‌کند که متاسفانه در حال گسترش است و اگر در مراحل ابتدایی شناخته شود می‌توان به بیمار کمک کرد.

به گفته وی از عوامل احتمالی بروز سرطان معده می‌توان میکروب هلیکو باکتر پیلوری اشاره کرد که این میکروب در ایجاد زخم‌های معده نقش‌های مهمی برعهده دارد و افرادی که دچار بیماری ورم معده هستند اگر درمان نشوند نهایتاً به سرطان معده مبتلا خواهند شد. 

اسحاق حسینی افزود: نوع غذاهای مصرفی در بروز سرطان معده نقش اساسی برعهده دارد افرادی که از غذاهای نمک سود شده مانند ماهی‌های دودی و شور بی‌رویه استفاده می‌کنند، ریسک سرطان معده در این افراد بیشتر است همچنین غذاهایی که دارای نیترات، از عوامل خطر بروز سرطان معده محسوب می‌شوند چرا که نیترات‌ها به وسیله باکتری‌های موجود در روده به نیتریت تبدیل می‌شوند که خود زمینه‌ساز سرطان معده هستند البته سیگار و الکل نیز از عوامل شناخته شده بروز سرطان معده اند.

این فوق تخصص گوارش در برنامه تلویزیونی مستند پزشکی بیان کرد: گروه‌های خونی نیز در بروز سرطان معده نقش دارند که سرطان معده بیشتر در گروه‌های خونی A  دیده می‌شود و کسانی که مشکلات اقتصادی دارد و در سطح پایین‌تری زندگی می‌کنند، بروز سرطان معده بشتر است و مصرف غذاهای مانده و سیگار می‌تواند از عوامل بروز سرطان معده باشد.

وی افزود: سرطان‌ها در ایران دیر شناخته می‌شوند چرا که علامت چندانی ندارند و فرد با شکایت‌های معمولی ممکن است به پزشک مراجعه کند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 2 آذر 1392برچسب:مصرف غذاهای مانده و شور عامل سرطان معده, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چرا همراه غذا باید پیاز بخوریم

 شیوا فرجی در مورد خواص پیاز و علت مصرف آن در کنار غذا گفت: پیاز از دیرباز در غذای ایرانیان چه به صورت سرخ‌کرده یا خام وجود داشته و گفته می‌شود که از حدود 6 هزار سال پیش تاکنون به عنوان یک داروی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی است و قادر به متوقف کردن روند تغییر شکل سلول‌ها است افزود: به همین دلیل گفته می‌شود که این نوع ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و کسانی که با غذای خود کمی پیاز خام می‌خورند کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند.
وی تصریح کرد: همچنین ماده‌ای به نام پروپیل‌سولفات در پیاز وجود دارد که از ابتلا به سرطان معده و روده جلوگیری می‌کند اما نباید فراموش کرد که پیاز خام تأثیر بیشتری نسبت به پیاز پخته شده بر سلامت بدن دارد.
به گفته این متخصص تغذیه همچنین ترکیبات گوگرد‌دار در پیاز عضلات صاف ریه را تحریک کرده و باعث باز شدن شریان‌های کوچک و ناژه‌‌ها می‌شود و برای همین به آنهایی که دچار سرماخوردگی می‌شوند مصرف پیاز به صورت خام یا در کنار غذا توصیه می‌شود.
فرجی با تاکید بر اینکه پیاز در تنظیم قند خون نیز بسیار مؤثر است تصریح کرد: در پیاز ترکیباتی مانند یک نوع انسولین گیاهی وجود دارد که قند خون را تنظیم می‌کند. ولی نباید فراموش کرد که افرادی که دچار قند خون می‌شوند نباید بیش از حد پیاز مصرف کنند.
عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت: شاید جای سؤال باشد که چرا در کنار کباب یا غذاهای بین راهی پیاز خورده می‌شود اما جالب اینجاست که این ماده غذایی آنتی‌بیوتیک بسیار قوی بوده و در از بین بردن میکروب‌های مختلف نقش مؤثری دارد به همین جهت معمولا در کنار غذاهای گوشتی و پرچرب و مهمان‌خانه‌های بین راهی توصیه می‌شود تا حتماً پیاز در کنار غذا به صورت خام خرده شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 2 آذر 1392برچسب:چرا همراه غذا باید پیاز بخوریم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سه "روغن" مفید برای "روده" را بشناسید

 باشگاه خبرنگاران: تحقیقات اخیر در انگلیس نشان می دهند که مصرف "روغن زیتون" احتمال ایجاد زخم در روده بزرگ را کاهش می دهد. زخم روده بزرگ یک بیماری التهابی است که با علایمی همچون "دردهای شکمی"، اسهال، سوء جذب و "کاهش وزن" همراه می باشد.

برای انجام این مطالعه 25 هزار فرد 40 تا 65 ساله به مدت 10 سال مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدای این پژوهش هیچ یک از افراد شرکت کننده به زخم روده مبتلا نبودند. در پایان این تحقیق 22 نفر از این افراد به زخم روده بزرگ مبتلا شدند. محققان با بررسی "رژیم غذایی" افراد شرکت کننده در این مطالعه دریافتند کسانی که بیشترین میزان دریافت "اسید اولئیک" را داشتند، 90 درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به زخم روده بزرگ بودند.

اسید اولئیک نوعی "اسید چرب" اشباع نشده است که در روغن زیتون، "روغن هسته انگور" و "کره بادام زمینی" یافت می شود. نتایج این مطالعه نشان داد که اسید اولئیک، "واکنش های التهابی" را مهار کرده و بنابراین مانع ایجاد زخم در روده بزرگ می شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 2 آذر 1392برچسب:سه "روغن" مفید برای "روده" را بشناسید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عکس بچه سرطانی



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 2 آذر 1392برچسب:عکس بچه سرطانی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نشانه های تومور مغزی چیست

نیما ابریشمی، متخصص مغز و اعصاب گفت: امکان بروز عارضه تومور مغزی در هر سنی وجود دارد لذا سردردهایی که به هنگام صبح ایجاد می‌شود از مهمترین علائم این بیماری است.

وی با اشاره به علائم‌های دیگر این عارضه گفت: تغییرات در رفتار ، حالات تهوع، سرفه‌های شدید ، تغییرات در بینایی و شنوایی و از دست دادن توانایی حرکتی از نشانه‌های تومور مغزی هستند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن بیش از اندازه سر در برابر اشعه و امواج دو خطر اصلی است که می‌تواند احتمال ابتلا به تومورها را چندین برابر افزایش دهد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص درمان این عارضه خاطرنشان کرد: این عارضه همانند دیگر سرطان‌ها با روش اصلی درمان بهبود می یابد و این روش ها شامل جراحی، پرتو افشانی و شیمی درمانی است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 2 آذر 1392برچسب:نشانه های تومور مغزی چیست, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟