اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 4447
بازدید کل : 815055
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» مضرات کمبود ویتامین D و ایجاد سرطان در بدن

کمبود ویتامین D در بدن یکی از عوامل بروز سرطان است.

 
فرشید فرهان با اشاره به الگوی نادرست زندگی و تغذیه ناسالم اکثر مردم در جامعه‌ی امروزی گفت: امروزه با زندگی آپارتمان نشینی افراد کمتر از فوائد نور خورشید استفاده می‌کنند و این در حالی است که هر فرد باید بدن خود را روزانه حدوداً 30 دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهد. 
 
دکتر فرهان در ادامه افزود: البته باید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب از آسیب رساندن اشعه‌های مضر نور خورشید به پوست جلوگیری کرد. 
 
وی با بیان این‌که کمبود ویتامین‌ها در بدن می‌تواند از عوامل مهم بروز و تشدید سرطان باشد، گفت: کمبود ویتامین D در افراد می‌تواند باعث بروز سرطان‌های روده‌ی بزرگ و سرطان سینه در بانوان شود که با داشتن یک رژیم غذایی صحیح و تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن از بروز تشدید بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد. 
 
فرهان خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف چربی به خصوص روغن‌های حیوانی و غذاهای سرخ شده و افزایش مصرف سبزیجات و لبنیات و میوه می‌توان به سلامتی نزدیک‌تر شد.
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394برچسب:مضرات کمبود ویتامین D و ایجاد سرطان در بدن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سبزیجات بر ضدِ سرطان سینه
 میلیون ها زن در جهان برای مقابله با تاثیرات ناخواسته یائسگی، درمان های مربوط به ترکیبات هورمونی استروژن و پروژسترون دریافت می کنند.
 
 
مطالعات نشان می دهند که کاربرد چنین درمانی ریسک ابتلا به سرطان سینه را در این افراد افزایش می دهد.
 
 
دانشمندان دانشگاه میزوری کلمبیا معتقدند که لوتئولین که در برخی سبزیجات یافت می شود می تواند در مبارزه با سرطان سینه موثر باشد. این ماده می تواند رشد سرطان سینه را که ناشی از مصرف ترکیبات استروژن و پروژسترون به منظور درمان جایگزینی هورمون (HRT) است، کاهش دهد.
 
 
محققان می گویند: اکثر زنان مسن به طور معمول ضایعات خوش خیم در بافت سینه خود دارند. این ضایعات معمولا به تومور تبدیل نمی شوند، مگر اینکه به دلیل مصرف پروژسترون که باعث جذب خون توسط سلول ها شده و موجب تغذیه این ضایعات می شود و بنابراین موجب رشد و سرطانی شدن آن ها می شود.
 
 
مصرف سبزیجات به دلیل دارا بودن ماده لوتئولین -یک ماده ضد تومور محسوب می شود- این خطر را کاهش می دهد. از طریق این ماده، رگ های خونی تغذیه کننده سلول های سرطانی کاهش می یابد و موجب مرگ آنها می شود. بدین طریق احتمال رشد سلول های سرطانی کاهش می یابد.
 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394برچسب:سبزیجات بر ضدِ سرطان سینه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص بی نظیر انار
انار میوه ای خاورمیانه ای است که ادعا می شود برای بیماری های قلبی، فشار خون بالا، التهاب و برخی از سرطان ها از جمله سرطان پروستات مفید است.
 
انار منبع خوبی از فیبر است. همچنین دارای ویتامین های A، C و E، آهن و سایر آنتی اکسیدان ها (به ویژه تانن) می باشد.
 
در ادامه به چند خاصیت شگفت انگیز انار اشاره خواهیم نمود.
 
آب انار پیشرفت سرطان پروستات را کند می کند. یک مطالعه ی کوچک در سال 2006 نشان داد که نوشیدن روزانه  یک لیوان آب انار(227ml)، به طور قابل توجهی پیشرفت سرطان پروستات را در مردان مبتلا به سرطان پروستات، در محدوده زمانی معین، کاهش می دهد. این مطالعه به خوبی انجام شد، اما برای پشتیبانی از این یافته ها لازم است که تحقیقات همچنان ادامه پیدا کنند.
 
انار تنگی شریان کاروتید را کاهش می دهد. در یک تحقیق انجام شده با کیفیت خوب در سال 2004 بر روی بیماران مبتلا به تنگی شریان کاروتید (سرخرگ های باریک)، مشخص شد که نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار(50ml)  در بیش از سه سال، آسیب های ناشی از کلسترول در رگ ها را تقریبن به نصف کاهش می دهد، و همچنین  باعث کاهش ساخت کلسترول می شود.
 
انار استخوان ها را تقویت می کند. در مطالعات سال 2013 ، شواهد نشان دادند که انار در استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کرده است.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394برچسب:خواص بی نظیر انار, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» همه چیز درباره عرق نعناع

فرآیند تولید عرق نعناع چگونه است؟ 
 
 از هر گیاهی مانند برگ نعناع، بیدمشک، ریحان، گل محمدی یا زیره که دارای رایحه و اسانس باشد، می توان عرقیات گیاهی تولید کرد. برای تولید عرق گیاهی، ابتدا آب و ماده معطر که همان گیاه باشد، می جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده ، همان آب معطری است که ما ایرانی ها به آنها عرق گیاهی می گوییم. طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کند و در اصطلاح علمی، آب معطر مقطر تولید می شود. این آب های معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوبشان، خواصی هم برای بدن دارند. ما ایرانی ها معمولا فقط به مایعی که از گلبرگ های گل محمدی تهیه می شود، «گلاب» می گوییم و سایر آب های معطر مقطر را «عرق گیاهی» یا «طبی» می نامیم. 
 
  
 
خاصیت عرق نعناع چیست؟ 
 عرق نعناع، فقط حاوی رایحه نعناع ترکیب شده با آب است که خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد. از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:همه چیز درباره عرق نعناع, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تخم شربتی و خواص بی نظیر آن
تخم شربتی همان دانه‌های ریز خوراکی و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارد. از زمان‌های قدیم آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه‌ها به همراه ذرت به عنوان ماده‌ی غذایی استفاده می‌کردند. سالیان سال است که مردم مکزیک به خواص مقوی این دانه‌های ریز پی برده‌اند و از آن استفاده می‌کنند. 
 
خوشبختانه ایرانی‌ها هم از طرفداران تخم شربتی هستند و برای رفع عطش از آن استفاده می‌کنند. 
 
باید بدانید این دانه‌های ریز که در ترکیب با آب، لعاب‌دار می‌شوند خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این مطلب مرور کوتاهی بر آن‌ها می‌کنیم. لطفاً ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید. 
 
خاصیت تخم شربتی 
 
تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است 
 
  
تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می‌باشد. در واقع حدود 20 درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسیدهای چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد. حتماً می‌دانید که تخم کتان نیز یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد. اگر می‌خواهید بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور باشد حتماً به خواص محافظتی این دانه‌های ریز اعتماد کنید. 
 
تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است به طوری که 5 تا 6 برابر بیشتر از شیر می‌باشد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که دانه های تخم شربتی دو برابر بیشتر از موز پتاسیم و 3 برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند. از نظر آنتی‌اکسیدانی نیز قوی‌تر از میوه‌ای مانند بلوبری هستند. 
 
 
تخم شربتی همچنین منبع فوق‌العاده‌ی منیزیم، منگنز، مس، زینک(روی)، نیاسین(ویتامین ب3) و ویتامین‌های دیگر بوده و سرشار از فیبرهای محلول در آب می‌باشد. تخم شربتی 9 تا 12 برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند می‌شوند. 

 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:تخم شربتی و خواص بی نظیر آن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرکه سیب داروی چند کاره
سرکه سیب دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که مصرف آن به روش‌هایی خاص می‌تواند همانند دارو عمل کند. 

سرکه سیب اگر به‌طور روزانه مصرف گردد می‌توان به عنوان یک داروی شفابخش و باور نکردنی عمل کند. 
  
برای این منظور توصیه می‌شود دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با آب ولرم مخلوط کرده و دو قاشق غذا خوری عسل را به آن اضافه کنید. این داروی شگفت انگیز سلامت کل بدن را تضمین می‌کند. همچنین به گردش خون، سیستم گوارشی بدن کمک کرده و مشکلات حنجره و گلو را بهبود می‌بخشد. 
  
پزشکان توصیه دارند که افراد برای بهبود کارکرد کلیه‌ها و رگ‌های خونی و همچنین مقابله با بیماری‌های قلبی مصرف  این سرکه را برنامه غذایی خود بگنجانند.گفتنی است که این نوشیدنی به زنان توصیه اکید می‌شود چراکه می‌توان وضعیت باروری را بهبود بخشد. 
  
باید افزود که سرکه سیب قادر است فشار خون را نیز  کاهش دهد. 
در اینجا به برخی مشکلاتی اشاره می‌گردد، که با مصرف سرکه سیب می‌توانید خود را در برابر آنها بیمه کنید. 
 
سرماخوردگی 


کافی است طی مدت زمان  سرماخوردگی، گلوی خود را به وسیله سرکه سیب خالص غرغره کنید.بهتر است برای اثر بخشی هرچه بیشتر از ترکیب سرکه سیب و عسل استفاده کنید. 
 
سردرد 


ترکیب سرکه و عسل می‌تواند تنها در عرض چند دقیقه سردرد شما را به‌طور عجیبی درمان کند. 

کاهش فشار خون 


دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب مخلوط کرده و روزی سه وعده از آن بنوشید.با این کار می‌توانید نگرانی فشار خون بالا را از خود دور کنید. 
 
درمان آکنه 


سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و سه با در روز پوست خود را با آن مرطوب کنید.با این کار آکنه‌های پوستی شما درمان می‌یابند. 
 
چاقی 


برای درمان اضافه وزن خود کافی است روزانه در وعده صبح دو لیوان از ترکیب سرکه سیب و آب را با معده خالی بنوشید. توصیه می‌شود که این عادت را حداقل تا 2 ماه انجام دهید. 
 
درمان سوختگی 


برای درمان مکان سوختگی لازم است چندین بار در روز سرکه سیب را روی مکان سوختگی بمالید.با این کار علاوه بر کاهش میزان درد می‌توانید قرمزی نسبی ناشی از سوختگی را از بین ببرید. 
 
خستگی مزمن 


اگر تجربه خستگی مزمن را دارید می‌توانید با نگهداری مخلوط سرکه سیب و عسل و مصرف شبانه دو قاشق از این مخلوط به راحتی از این معضل نجات یابید.
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:سرکه سیب داروی چند کاره, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص اعجاب‌انگیز آب پنیر

آب پنیر بالا برنده سرعت هضم غذا و مکملی خوب برای ورزشکاران است.

آفتاب : محمد قاضی، متخصص تغذیه گفت: مایعی که معمولاً ما دور می‌ریزیم و آن را ماده زائد ماست تلقی می‌کنیم، اما در واقع منبع سرشاری از مواد آلی و ویتامین گروه B می‌باشد که در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

وی در ادامه گفت: با مصرف آب پنیر بسیاری از مشکلات و بیماری‌های آن‌ها برطرف می‌شود و به ندرت در طبیعت می‌توان چنین ماده ی با ارزشی یافت.

وی در باره روش مصرف آن توضیح داد: این ماده با دارا بودن مقدار زیادی املاح و باکتری‌های مفید باعث دفع هرچه بهتر و روان‌ شدن مدفوع می‌شود که خطر ابتلا به سرطان روده را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و با تخلیه مناسب روده، کاهش وزن را درپی خواهد داشت.

وی گفت: آب پنیر دارای نوعی پروتئین است که به سادگی در بدن شکسته شده و به سرعت گوارش می‌شود اما سایر نوشیدنی‌ها مخلوطی از پروتئین‌ها هستند که به مراتب جذب آن‌ها کندتر است و در نتیجه هضم آن‌ها در بدن طولانی‌تر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به شیر حساسیت دارند ممکن است نسبت به این ماده واکنش منفی نشان داده و دچار مشکل شوند و پیشنهاد می‌شود این افراد از شیر بدون لاکتوز یا کم لاکتوز استفاده کنند تا دچار عوارض آن نشوند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:خواص اعجاب‌انگیز آب پنیر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نکاتی جالب درباره زیتون !
روغن زیتون خالص مزه تلخی می‌دهد و این تلخی نه تنها نشانه‌ی خراب شدن و فساد این روغن نیست، بلکه علامتی برای نشان دادن آنتی اکسیدان زیاد در این روغن است و تنها چیزی که باعث فاسد شدن این ماده می‌شود گرما و نور است.
 
 
زیتون خاصیت ضد پیری دارد و با داشتن آنتی اکسیدان از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایتخت متخصص طب سنتی گفت: بهتر است انواع مختلفی از مواد در برنامه غذایی افراد استفاده شود زیتون نیز مانند فلفل دلمه‌ای است و سبز و سیاه آن تفاوت چندانی ندارند به شرطی که رنگ سیاه زیتون به دلیل دستکاری‌های غیر مجاز و صنعتی نباشد.  
 
دکتر روازاده درباره روغن زیتون نیز گفت: روغن زیتون خالص مزه تلخی می‌دهد و این تلخی نه تنها نشانه‌ی خراب شدن و فساد این روغن نیست، بلکه علامتی برای نشان دادن آنتی اکسیدان زیاد در این روغن است و تنها چیزی که باعث فاسد شدن این ماده می‌شود گرما و نور است که با بسته‌بندی‌های جدید که معمولا تیره است خطری برای فرد وجود ندارد و آن را می‌توان با اطمینان مصرف کرد.  
 
وی همچنین درباره خواص زیتون گفت: چون زیتون حاوی ویتامین امگا 6 می‌باشد، موجب مسدود کردن واکنش بدن به تورم در وضعیت‌های مزمن مانند بیماری قلب و آرتریت می‌شود.  
 
وی هم چنین خاطر نشان کرد: هر 10 عدد زیتون به عنوان 1 واحد چربی است و دارای 45کیلو کالری انرژی است پس به هیچ عنوان خاصیت کاهش وزن ندارد اثر مثبت زیتون نیز به علت وجود روغن‌های غیر اشباع موجود در آن است که برای بدن مفید می‌باشد و بدن باید آنها را دریافت کند و گرنه به عوارض کمبود آن دچار می‌شویم.
 
مرجع : عصر ایران


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:نکاتی جالب درباره زیتون !, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟