اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 4438
بازدید کل : 815046
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» سرطان معده و ریسک فاکتورهای ابتلا به آن

معده یکی از اعضای موجود در شکم و بخشی از دستگاه گوارش است و مانند هر کدام از اعضای دیگر مستعد ابتلا به سرطان است.


پس از این که غذا جویده و بلعیده شد از طریق لوله ای به نام مری از دهان وارد معده می شود. معده عضوی کیسه مانند و دارای ۵ قسمت مختلف است که ترشحات مختلفی برای هضم اولیه غذا ترشح می کند. سرطان در هر کدام از این مناطق پنجگانه ممکن است شروع شود و گاهی علایم و میزان بهبودی بر حسب محل ابتلا تفاوت می کند.


دیواره معده از پنج لایه تشکیل شده است. داخلی ترین لایه که حایز اهمیت خاص است لایه مخاطی نامیده می شود واکثر سرطان های معده نیز از این قسمت شروع می شود. هر چه سرطان به بافت های زیرین نفود کند احتمال بهبودی کاهش می یابد. سرطان معده در طی سالیان و با آرامی رشد می کند اما قبل از این که سرطان به معنای واقعی ایجاد شود، تغییراتی در لایه های معده ایجاد می شود. این تغییرات اولیه به ندرت علایم ایجاد می کنند و تشخیص داده نمی شوند.

 

بنابر اعلام اداره سرطان مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، با دانش فعلی بشر، پیشگیری از بروز سرطان ها با کنترل عوامل خطر مقدور و تشخیص زودرس با هدف درمان قطعی در مورد بسیاری از سرطان ها امکان پذیر است. تخمین زده می شود که بیش از یک سوم تمام موارد سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر به شرط تشخیص زودهنگام، بالقوه درمان پذیر هستند. عفونت معده با باکتری هلیکوباکترپیلوری، ابتلا به گاستریت مزمن معده، سن بالا (بیش از ۵۰ سال)، جنس مذکر، رژیم غذایی (پرنمک، کم میوه و کم سبزیجات)، کم خونی، سیگار کشیدن، متاپلازی روده ای، پولیپوز آدنوماتوز فامیلی با پولیپوز معده، مصرف غذاهای حاوی نیترات بالا بویژه فست فودها و نیز مصرف غذاهای نمک سود و دودی شده و آماده سازی نامناسب غذا به همراه استفاده از غذاهای مانده از مهم ترین عوامل خطر ابتلا به سرطان معده هستند.

 


علا ئم و نشانه های سرطان معده:
مرحله اولیه: سو» هاضمه و ناراحتی معده، احساس نفخ و باد کردن بعد از غذا خوردن، تهوع خفیف، کاهش اشتها، سوزش سردل
مرحله پیشرفته: خون در مدفوع، استفراغ، کاهش وزن بدون علت قابل توجیه، درد معده، زردی، تجمع آب داخل شکم (آسیت)، اختلال بلع (دیسفاژی)

 


چگونگی تشخیص سرطان معده:
معاینه بالینی و شرح حال: ارزیابی عادات و وضعیت سلامت و بیماری فرد، انجام معاینات بالینی
بررسی پاراکلینیک: شمارش کامل سلول های خونی (تعداد گلبول های قرمز خون، گلبول های سفید خون و پلاکت ها، میزان هموگلوبین)، آزمون گایاک ( بررسی وجود خون پنهان در مدفوع)، آزمون بلع باریم، آندوسکوپی فوقانی و نمونه برداری، سی تی اسکن.
آزمون ها و روش های مورد استفاده برای مرحله بندی سرطان از جملهCA۱۲۵ وCEA در خون، عسکبرداری با اشعهX از قفسه سینه، سونوگرافی اندوسکوپی، سی تی اسکن، لاپاراسکوپی و ...

 


چگونگی درمان سرطان معده:
جراحی: جراحی رایج ترین درمان برای همه مراحل سرطان معده بوده و به صورت برداشت نسبی یا کامل معده انجام می شود.
سایر درمان ها: شیمی درمانی، اشعه درمانی، شیمی اشعه درمانی، درمان بیولوژیک

 


چگونگی پیشگیری از بروز سرطان معده:
حفظ وزن مناسب با انجام فعالیت فیزیکی حداقل سی دقیقه در پنج روز هفته
عدم استعمال دخانیات
استفاده از حداقل ۵ وعده سبزیجات و میوه های مختلف در روز
محدودیت مصرف گوشت قرمز یا گوشت های فرآوری شده و استفاده از غلات کامل
عدم مصرف الکل
محدودیت مصرف غذاهای نمک سود و دودی شده و فست فودها.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:سرطان معده و ریسک فاکتورهای ابتلا به آن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چه عنصری از انتشار سرطان در بدن پیشگیری می‌کند؟

 

وقتی که سلول‌های نرمال شروع به رفتارهای غیر نرمال و غیر قابل کنترل می‌کنند توده‌هایی به اسم تومور در بدن بوجود می آیند و سرطان‌های ثانویه دلیل اصلی مرگ ناشی از سرطان‌ها هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اگر چه برخی از مهارکننده‌ها توسعه داده شده‌اند تا از حرکت و گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند اما آنها برای استفاده‌های بالینی مناسب نیستند؛ کلسترول‌ها از لیپیدهای مهم در بدن هستند که کلسترول‌های خوب از حرکت و گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند اما نوع بد آنها باعث فرار تومورها و مهاجرت آنها به دیگر نقاط بدن می‌شوند.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، تنظیم سطوح کلسترول می‌تواند راهی برای نفوذ در مهاجرت سلول‌های سرطانی باشد دستکاری کلسترول بد به طور قابل توجهی می‌تواند به کاهش توانایی سلول‌های سرطانی کمک کند و با نفوذ به بدن از مهاجرت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:چه عنصری از انتشار سرطان در بدن پیشگیری می‌کند؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چه کسانی در خواب می میرند؟

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات شغلی، یکی از بیماری های مهم و شایع خواب را اختلالات تنفسی حین خواب یا آپنه خواب اعلام کرد.

دکتر خسرو صادق نیت ضمن اعلام این مطلب هشدار داد: این وقفه های تنفسی حین خواب موجب بروز خطرات زیادی می شوند وعوارض جدی،خطرناک و مرگباری را به همراه دارند.

وی خروپف را مهمترین علامت این بیماری دانست و گفت: حتی اگر فردی بیمار را در این حالت از خواب بیدار کند خروپف متوقف می شود اما پس از خوابیدن دوباره شروع می شود.

رئیس بیمارستان بهارلو در خصوص دیگر علامت آپنه خواب گفت: گاهی میان خواب، خروپف ها قطع می شود که به معنی قطع تنفس به مدت 20 تا 30 ثانیه است. سپس با یک خرناس راه تنفسی باز می شود و فرد دوباره شروع به تنفس همراه با خروپف می کند.

وی بر خلاف عموم خروپف را علامت یک خواب خوب و با کیفیت ندانست و گفت: زیرا خروپف احتمالأ علامت ابتلا به یک بیماری خطرناک در خواب است.

دکتر صادق نیت هشدار داد: زیرا کسانی که به اختلال خروپف همراه با وقفه های تنفسی دچار اند احتمال ابتلا به بیماری های مرگباری مانند سکته قلبی و مغزی نیزدر آنان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در این افراد به احتمال زیاد سکته قلبی افزایش پیدا می کند- خواب آلودگی طی روز خیلی بیشتر از افراد دیگر دیده می شود و در نتیجه خطر وقوع تصادفات مرگبارهم در این افراد بیشتر به چشم می خورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: همچنین به دلیل خستگی و خواب آلودگی افراد مبتلا به این بیماری و به دنبال عدم تمرکز درآنها خطاهای شغلی؛بروز حادثه و اشتباه نیز بیشتر می شود. محصلین مبتلا به آپنه های خواب نیز در یادگیری دچار مشکل می شوند و معمولأ به علت عدم برخورداری از تمرکز خوب، نمی توانند دروس را به خوبی یاد بگیرند.

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی یکی از راه های تشخیص این بیماری را شناخت افرادی که احتمال بروز آپنه های خواب در آنان بیشتر است دانست و گفت: در افراد چاق بروز و شیوع این بیماری بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: معمولأ بیشتر مبتلایان آپنه خواب مردان هستند البته در خانم ها هم بعد از سن 50سالگی یا یائسگی این بیماری بسیار شایع می شود.

دکتر صادق نیت داشتن علائمی نظیر خواب آلودگی،خستگی و خروپف را موثر در شناخت این بیماری اعلام کرد و گفت: بالا بودن فشار خون برخی افراد می تواند ناشی از آپنه های خواب باشد. به طور کلی اگر فردی خروپف شبانه کند و یکی از علائم مذکور را دارا باشد خطر ابتلا به این بیماری هم برایش افزایش می یابد.

رئیس بیمارستان بهارلو یادآور شد: فردی که خروپف می کند و طی روز هم به خواب آلودگی دچار است در موقعیت های نا مناسب امکان دارد به خواب فرو رود. این بیماران در موقعیت های نا مناسب همچون سر کلاس درس- سالن های سخنرانی و پشت چراغ قرمز ممکن است به خواب بروند.

وی با اشاره به حائز اهمیت دانستن و خطرساز بودن آپنه های خواب به خبرنگار شفا آنلاین گفت: اگر قبل از آن که این بیماری خطرناک زمینه ساز عوارض برگشت ناپذیری شود؛ با تشخیص به موقع، درمان آن به راحتی امکان پذیر است.

دکتر صادق نیت با بیان این که این بیماری در کشورمان امکان درمان کامل دارد خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه به کلینیک های خواب برای تشخیص قطعی بیماری و تعیین نوع درمان اقدامات لازم انجام می شود.

وی توصیه کرد: یکی از بهترین روش های تشخیص دقیق نوع و شدت اختلالات خواب انجام پلی سومنوگرافی یا همان تست خواب است. به طور کلی با انجام تست خواب تمامی اختلالات خواب فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد. آپنه یا همان وقفه های تنفسی حین خواب مشکل پرعارضه ای است. به دلیل واقف نبودن بیش از 80درصد از بیماران به بیماری شان متأسفانه این بیماری بسیار دیر تشخیص داده می شود.

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی توصیه کرد: از این رو مهم ترین وظیفه اطرافیان بیمار مطلع کردن آنها از خروپف و سایر اختلالات حین خواب و توصیه به آنان برای پیگیری بیماری تا درمان کامل است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:چه کسانی در خواب می میرند؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ماده‌ی پلاستیکی در فریزر سرطان‌زا می‌شود

مجید حسین قمی متخصص تغذیه و ر‍ژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از نگهداری بطری‌های آب یکبار مصرف در فریزر و استفاده از آب یخ‌زده آن‌ها باید خوداری شود. 

وی در ادامه افزود: بطری‌های آب از "ترکیبات پلی‌اتیلن" هستند، به طور ساده‌تر می‌توان آن‌ها را پلاستیکی نام برد و در واقع به دلیل وجود حلقه‌های آروماتیک در جنس این بطری‌ها هر نوع یخ‌زدگی باعث می‌شود که این حلقه‌ها در مواد غذایی پخش و در بدن تجمع پیدا کنند. 

قمی با اشاره به این‌که چای خوردن نیز در لیوان‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی مجاز نیست، افزود: بدن در مقابل این ماده نمی‌تواند "سیستم سم‌زدایی" تولید کند از این رو در کبد تجمع شده و باعث بروز سرطان می‌شود.  

وی گفت: تمامی ترکیبات پلاستیکی نیز از این ماده مستثنی نیستند و این ترکیبات به دلیل فرار بودن فریز کردن، حرارت و مواد اسیدی شیمیایی نیز باعث تسهیل در آزاد شدن و پخش این ماده در مواد غذایی می‌شود. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:ماده‌ی پلاستیکی در فریزر سرطان‌زا می‌شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟