اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 4432
بازدید کل : 815040
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» سرطان حلق چگونه تشخیص داده می شود؟

تست های زیر برای همه انواع سرطان سر و گردن مشترک هستند :

پرونده پزشکی و معاینه بدنی: معمولا گام نخست در تشخیص سرطان، انجام یک معاینه کلی است. پزشک در باره نشانه هایی که بیمار دارد از او می پرسد. آیا بیمار عوامل شناخته شده ابتلاء به بیماری و نیز دیگر شرایط مربوطه را دارد یا نه. ممکنست که پزشک درخلال معاینه بدنی، علائمی از سرطان را در محفظه صدای بیمار بیابد، از قبیل موارد غیر طبیعی در دهان یا گلو و یا بزرگ بودن غدد لنفاوی در گردن.

اگر پزشک احتمال وجود سرطان را در بیمار بدهد، بیمار را پیش یک متخصص می فرستد تا آزمایش های دیگری هم انجام دهد. این متخصص ممکنست متخصص حلق و گوش و بینی باشد.

مشاوره تخصصی: متخصص با دقت همه سر و گردن از جمله غدد لنفاوی گردن را معاینه می کند تا ببیند که آیا علائم سرطان وجود دارد یا نه.

این معاینه ممکنست با استفاده از آینه باشد تا پزشک بتواند مناطقی را که بسادگی دیده نمی شود را نیز ببیند. دیگر روش ها که ممکنست برای معاینه محفظه صدا انجام شود، اینها هستند :

آندوسکوپی بینی (Laryngoscopy) به گونه ای غیر مستقیم: ممکنست پزشک آینه های کوچکی در پشت دهان بیمار قرار دهد تا بتواند گلو، بن زبان و محفظه صدا را بخوبی معاینه کند.

آندوسکوپی بینی (Laryngoscopy) به گونه ای مستقیم: ممکنست پزشک از Laryngoscopy فیبر نوری بهره بگیرد که یک لوله باریک قابل انعطاف و نورانی است که در درون دهان یا بینی قرار داده می شود تا بتوان با کمک آن حلقوم و پیرامون آن را دید.

ممکنست برای هر یک از این دو روش، پزشک یک داروی بیحسی به پشت گلوی بیمار اسپری کند تا از درد جلوگیری شود. چون کسانی که سرطان حنجره در آنها تشخیص داده شود، احتمال دچار شدن به سرطان های سر و گردن را نیز دارند، اینست که پزشک nasopharynx (بخش بالایی گلو که در پشت بینی قرار دارد)، دهان، زبان و گردن را معاینه می کند.

Panendoscopy : اگر پزشک احتمال سرطان را بدهد، احتمال دارد که معاینات بیشتری از سر و گردن انجام شود. برای انجام این معاینات، بیمار را در اتاق عمل بیهوش می کنند تا بتوان همه بدن او را مورد بررسی دقیق قرار داد. برای بررسی گلو، حنجره، مری و احتمالا نای و نایچه ها، از آندوسکوپ استفاده می شود. اگر توموری پیدا شود، پزشک نمونه هایی از آن را برمی دارد تا زیر میکروسکوپ بررسی شود.

بیوپسی: تنها با بیوپسی می توان تشخیص دقیقی برای سرطان حلق بدست آورد. نمونه ای از بافت یا یاخته ها برای بیوپسی لازمست که باید پیش از درمان آن را انجام داد. انواع بیوپسی ها که معمولا برای تشخیص سرطان های سر و گردن از آنها استفاده می شود، عبارتند از :

  • بیوپسی همراه با شکاف: قطعه کوچکی از بافت منطقه ای که غیر طبیعی بنظر می رسد، بریده می شود. چون حنجره عمق زیادی دارد، برداشتن نمونه ها روش پیچیده ای دارد. بنابراین بیوپسی های این منطقه معمولا در اتاق عمل و با بیهوشی عمومی بیمار انجام می شود تا از درد جلوگیری شود.

  • با سوزن: یک سوزن خیلی ظریف به سرنگی متصل می شود تا یاخته ها را از تومور یا برآمدگی استخراج کند. این شیوه به ویژه برای چندین حالتی که می تواند برای سرطان حنجره وجود داشته باشد، انجام می شود.

تصویربرداری

 اگر تشخیص سرطان حلق داده شود، انواع گوناگونی از تصویربرداری ها وجود دارند که می توانند به تعیین وسعت بیماری کمک کنند. اگر پس از انجام بیوپسی هنوز پرسشی باقی مانده باشد، برای تعیین اینکه سرطانی وجود دارد یا نه، می توان از تصویربرداری استفاده کرد. انواع تصویربرداری هایی که معمولا برای سرطان حلق استفاده می شود، اینها هستند :

  • عکس برداری با پرتو ایکس از قفسه سینه: می توان یک تصویربرداری با پرتو ایکس انجام داد که معلوم شود آیا سرطان به شش ها سرایت کرده است یا نه. تصویربرداری با پرتو ایکس معمولا یک روش سرپایی است و این بدان معناست که بیمار ناگزیر به بستری شدن در بیمارستان نیست. اگر نتیجه تصویربرداری موردی غیر طبیعی را نشان دهد، تست های بیشتری انجام خواهد شد.

  • فناوری کامپیوتری سی تی اسکن: با سی تی اسکن می توان اطلاعاتی در باره سایز همه تومورها و شکل و موقعیت آنها تهیه کرد و همچنین می توان بزرگ شدن غدد لنفاوی را که ممکنست دارای یاخته های سرطانی باشند، شناسایی کرد.

  • تصویربرداری با تشدید مغناطیسی (MRI): احتمال کم تری دارد که از MRI برای بررسی سرطان حلق استفاده شود. MRI دید خیلی دقیقی بدست می دهد و به ویژه می تواند برای تعیین گسترش داشتن یا نداشتن سرطان از آن بهره گرفت، چه از بابت گسترش بیماری به دیگر نقاط گردن و چه از بابت گسترش آن به سایر بخش های بدن.

  • تصویربرداری با انتشار ذرات پوزیترون (PET): برای موارد زیر سودمند است: بیمارانی که در مورد آنها تشخیص سرطان حنجره داده شده است، تعیین اینکه آیا سرطان به غدد لنفاوی سرایت کرده است یا نه، تعیین بخشی که سرطان از آن آغاز شده است هنگامی که سرطان نخست در غدد لنفاوی یافت شود، کنترل همه بدن از بابت گسترش یاخته های سرطانی.

دیگر تست ها

آزمایش خون: آزمایش خون برای تشخیص سرطان استفاده نمی شود اما می تواند به ارزیابی سلامت کلی بیمار کمک کند و اطلاعات سودمندی را پیش از آغاز درمان برای پزشک فراهم سازد.

سطوح DNA مربوط به Epstein-Barr Virus (EBV): در مورد برخی از بیماران، کنترل خون از بابت EBV DNA پیش از درمان پس از آن می تواند نشانگر این باشد که معالجات تا چه اندازه موثر بوده اند. ارتباط واقعی بین EBV و سرطان حلق، بدرستی شناخته نشده است اما از بین بردن عفونت EBV نشان دهنده اینست که یاخته های سرطانی قبلا از بدن ریشه کن شده اند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:سرطان حلق چگونه تشخیص داده می شود؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نشانه ها و علائم سرطان حلق

ممکنست تشخیص سرطان حلق در مراحل اولیه آن سخت باشد. چون تست های روتینی برای سرطان حلق وجود ندارد، احتمال دارد که پیش از گسترش بیماری نتوان آن را پیدا کرد.

برخی از نشانه های سرطان حلق، مخصوص محلی از حنجره می باشد که سرطان در آن بوجود آمده است. ممکنست توموری در nasopharynx سبب خون دماغ یا شنیدن صدای زنگ در گوش ها شود. اگر تومور در پایین گلو در hypopharynx بوجود آید، ممکنست عمل بلعیدن با سختی باشد.

دیگر نشانه های سرطان حلق که در همه انواع این نوع سرطان مشترک می باشند، اینها هستند :

  • زخم مزمن گلو

  • برآمدگی در بینی یا پشت دهان، گلو و یا گردن

  • درد گوش یا فک

  • تغییر در صدا یا گرفتگی غیر عادی صدا

  • سختی در تنفس

  • شنیدن صدای زنگ در گوش ها

  • خون ریزی های متعدد بینی

  • سردرد

  • درد ملایم در پشت جناغ سینه

  • سرفه های مدام

  • درد یا مشکل در هنگام بلع غذا

  • کاهش وزن بی دلیل

توجه: احتمال دارد که این نشانه ها در اثر مشکلاتی جز سرطان باشد. بهتر است که برای تشخیص دقیق با یک متخصص مشورت کنید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:نشانه ها و علائم سرطان حلق, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرطان حلق چیست؟

سرطان حلق یکی از شایع ترین انواع سرطان گلو می باشد. حدود 14 هزار نفر در آمریکا دچار این نوع سرطان هستند.

حلق که همان گلو می باشد، لوله ای توخالی است که از بینی و انتهای نای آغاز می شود. سرطان حلق می تواند در هریک از سه بخش حلق ایجاد شود :

  • Nasopharynx : در پشت بینی و گلو قرار دارد.

  • Oropharynx : در پشت دهان جای دارد و بن زبان، بخش نرم و نیز بخش پیرامون لوزه ها را دربرمی گیرد.

  • Hypopharynx : بخش ته گلو است.

انواع سرطان حلق

سرطان حلق شکلی از سرطان سر و گردن است. سرطان سر و گردن دربرگیرنده سرطان گلو، دهان، لوزه ها، بینی، سینوس ها، غدد بزاقی و غدد لنفاوی گردن می شود.

سرطان یاخته های پولکی، متداول ترین سرطان حلق است. این سرطان در یاخته های نازک و تخت جداره گلو بوجود می آید.

انواع دیگر سرطان های حلق، شامل این موارد می شود: lymphoepithelioma ، سرطان یاخته های دوکی شکل، سرطان زگیل مانند، سرطان های غیر متمایز غدد لنفاوی که lymphoma نامیده می شوند.

 

عوامل ابتلاء به سرطان حلق

به مانند بسیاری از سرطان ها، احتمال ابتلاء به سرطان حلق با بالا رفتن سن افزایش می یابد. مردان نسبت به زنان احتمال بیشتری برای ابتلاء به سرطان حلق دارند و ابتلاء به این سرطان بیشتر در سنین بالای 65 سال رخ می دهد.

عوامل ابتلاء به سرطان حلق بر حسب محلی از گلو که سرطان در آن رشد می کند، متفاوت است.

عوامل متداول به سرطان حلق از نوع nasopharyngeal اینها هستند :

  • ویروس Epstein-Barr

  • غذاهای سرشار از نمک

  • عوامل متداول به سرطان حلق از نوع oropharyngeal اینها هستند :

  • مصرف دخانیات

  • مصرف زیاد الکل

  • تغذیه ناقص

  • داشتن ویروس papilloma انسانی (HPV)

عوامل متداول به سرطان حلق از نوع hypopharyngeal اینها هستند :

  • مصرف دخانیات

  • مصرف زیاد الکل

  • مصرف نکردن ویتامین A و E در غذاها

  • قرار گرفتن در معرض آزبست

  • سندورم Plummer-Vinson که سبب سختی در بلع می شود.

توجه: هر عاملی که سبب افزایش احتمال ابتلاء به بیماری باشد، عامل احتمال ابتلاء نامیده می شود. داشتن یکی از این عوامل، به معنی این نیست که شما سرطان خواهید گرفت و نداشتن این عوامل نیز به معنی این نیست که شما سرطان نخواهید گرفت. اگر فکر می کنید که یک یا چند عامل از این عوامل را دارید، با پزشک خودتان درمیان بگذارید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:سرطان حلق چیست؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که پوشیدن کمربند تنگ به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن می تواند خطر

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که پوشیدن کمربند تنگ به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به سرطان گلو را افزایش دهد.

کارشناسان اسکاتلندی مدعی شدند که محدود کردن کمر به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن موجب می شود که اسید معده بالا رفته و وارد مری شود، این امر می تواند خطر ابتلا به سرطان حلق و گلو را افزایش دهد.

پزشکان دانشگاه های «گلاسکو» و «استرثکلاید» با 24 داوطلب سالم که هیچ سابقه ریفلاکس اسید نداشتند تحقیقات خود را انجام دادند. نیمی از این داوطلبان دارای اندازه کمر عادی و نیم دیگر دارای اضافه وزن بودند. از این افراد خواسته شد که دستگاه بررسی کننده که برای هدف خاص این تحقیق طراحی شده بود را فرو بدهند تا قبل و پس از هر وعده غذایی که داوطلب مصرف می کند، برخی شاخص ها را اندازه گیری نماید. این اندازه گیری ها همچنین هنگامی که داوطلب کمربند تنگ پوشیده بود و زمانی که بدون کمربند بود نیز صورت گرفت.

محققان به این نتیجه رسیدند که داوطلبان سلامت که یک کمربند تنگ می پوشند و اضافه وزن دارند دچار ریفلاکس اسید معده می شوند. «کنت مک کول» از موسسه علوم پزشکی و قلبی عروقی به عنوان محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: پوشیدن کمربند تنگ به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن کششی بین دریچه معده و مری ایجاد می کند. این امر موجب می شود اسید معده بالا رفته و به مری برسد.

وی افزود: برخلاف معده که توانایی تحمل این اسید را دارد، مری با ورود این اسید دچار آسیب می شود، این امر سوزشی ایجاد کرده و احتمال ابتلا به سرطان گلو را افزایش می دهد.


» غذاهای دریایی بهترین سپر مقابله با "سرطان"
فاطمه خمسی، فوق تخصصی خون و آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانبیان داشت: در زمینه اهمیت رژیم غذایی در کاهش ابتلا به سرطان ثابت شده افرادی که رژیم های غذایی سرشار از چربی های حیوانی داشته اند بیشتر به سرطان مبتلا می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از علائم مانند به وجود آمدن توده در بدن، بی اشتهایی مزمن، کاهش وزن غیر قابل توجیه و تغییر رنگ خال ها می توانند عوامل هشدار دهنده ای باشند که می شود با انجام آزمایشات در صورت سرطانی بودن در مراحل اولیه از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
 
این متخصص خون و آنکولوژی تصریح کرد: آنتی اکسیدان های موجود در برخی از مواد غذایی با کاهش رادیکال های آزاد بدن در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش مهمی دارند، مواد آنتی اکسیدانی مانند کاروتنوئیدها ویتامین c و ویتامینE، سلنيوم که مانع از آسیب سلول ها و بافت می شود، سبزیجات و میوه ها، مغزها (بادام) غذاهای دریایی از خطر ابتلا به سرطان های پروستات،‌ ریه، روده و دستگاه گوارش جلوگیری می کند.
 
خمسی افزود: با اشاره به اینکه رژیم های حاوی امگا 3 سرطان سینه را تا حدود 14 درصد کاهش می دهند، افزود: غذاهای دریایی به علت داشتن اسیدهای چرب امگا 3، سیلنیوم، روی، ویتامین E و ... در پیشگیری از بسیاری از سرطان ها به خصوص سرطان پستان و روده نقش مهمی دارند.
 
وی در پایان اظهار کرد: مصرف مواد غذایی دریایی حاوی امگا 3، عدم مصرف مواد سرخ شده، مصرف روغن زیتون، ورزش  و کاهش استرس و کشف بیماری در مراحل اولیه با توجه به علائم بروز کننده، می توان در کاهش بروز سرطان ها و پیشگیری از آن موثر بود.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:غذاهای دریایی بهترین سپر مقابله با "سرطان", | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۳۴ داروی دیگر ارزان شد

 

سلامت > عمومی- گروه دانش و سلامت - آرش نهاوندی: 
دکتر رسول دیناروند در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: با تحت پوشش قرار گرفتن داروهای بیماران سرطانی ۵۰درصد هزینه‌ها از طریق بیمه‌ها و مابقی نیز توسط بیمار پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 تا 3 قلم از داروهای بیماران هپاتیتC و بیماران مزمن در فهرست جدید قیمت داروها قرار گرفته است، گفت: در این فهرست جدید چند قلم از داروهای متفرقه هم اضافه شده است. دیناروند افزود: ۳۴ قلم دارو به فهرست قبلی بیماران صعب‌العلاج اضافه شده است و شاهد رفع برخی از مشکلات دارویی خواهیم بود. وی با اشاره به تغییر نرخ ارز و تأثیر آن در قیمت داروها گفت: قیمت انسولین نیز تحت پوشش ۹۰درصدی بیمه قرار گرفت.

تاریخ مصرف‌گذشته‌ها در بازار

فروش داروهای قاچاق خارج از فهرست دارویی کشور و همچنین فروش داروهای بدون نسخه تاریخ گذشته استوک خارجی که تاریخ انقضای آن دستکاری شده است، بخشی از مشکلاتی است که بازار دارو در کشور در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده است. با توجه به خطر فروش داروهای قاچاق در برخی از داروخانه‌ها که امکان دارد باعث بروز عوارض جانبی در بیماران شود، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اخیرا تهمیداتی اندیشیده تا نظارت ویژه‌ای بر تخلفات برخی از داروخانه‌ها اعمال کند و به گفته رئیس سازمان غذا و دارو روش جدید نظارت بر داروخانه‌ها به‌زودی اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم در سخنانی تجویز داروهای خارجی گران‌قیمت برای بیماران از سوی برخی از پزشکان، به‌رغم وجود داروهای مشابه ایرانی و داروهای خارجی مشمول بیمه را از عمده مشکلات افراد مراجعه‌کننده به داروخانه‌ها دانست. رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز در مورد نظارت بر داروخانه‌ها و فروش ریتالین و الکل از سوی آنها گفت: متأسفانه برخی داروخانه‌ها خارج از فهرست دارویی و نسخه پزشک دارو به فروش می‌رسانند. وی ادامه داد: به همین دلیل توسعه نظارت‌ها بر داروخانه‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

داروی قاچاق در برخی داروخانه‌ها

دکتر سیدجمال سعید واقفی عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با تأیید وجود داروهای غیرمجاز ازجمله الکل و ریتالین در برخی از داروخانه‌ها در مصاحبه با همشهری گفت: داروخانه‌ها برای خرید داروها از تولید‌کننده آن پروفورما می‌گیرند و وزارت بهداشت نیز آن را تأیید می‌کند و در نتیجه در همه داروخانه‌ها فروش آن با نسخه آزاد است اما داروهایی که در فهرست دارویی کشور نیستند به‌صورت قاچاق وارد می‌شود، این داروها بدون اجازه و نظارت وزارت بهداشت وارد می‌شود.

بعضی از داروخانه‌ها متأسفانه از این داروها می‌خرند، به‌عنوان مثال دارویی که اصل آن 50هزار تومان بوده را 40هزار تومان تهیه می‌کنند، اما مشخص نیست که این بسته دارویی که از طریق غیرمجاز به برخی از داروخانه‌ها فروخته شده، داروی مؤثری است یا اثری ندارد، یا مصرف آن باعث بروز عوارضی در فرد می‌شود، معلوم نیست داروهایی که در فهرست دارویی کشور نیستند تقلبی هستند یا خیر، تاریخ مصرفشان گذشته یا نگذشته است؛ در واقع این داروها هویت ندارند.

او با بیان اینکه نباید تصور کرد که داروسازان در این کار دست دارند، گفت: تعداد داروخانه‌هایی که به‌دلیل سود، اقدام به فروش داروهایی مشکوک می‌کنند زیاد نیست و اغلب داروسازان وجدان کاری دارند و بسیاری از داروخانه‌ها اقدام به خرید داروهایی خارج از فهرست مورد تأیید وزارت بهداشت نمی‌کنند. این کار یک سری از افراد منفعت طلب است که اکثر آنها نیز داروساز نیستند. این افراد صاحب داروخانه هستند اما داروساز نیستند. آنها با استخدام داروساز برای اداره داروخانه خود را موجه جلوه می‌دهند.

این داروساز با بیان اینکه فروش داروهای تاریخ گذشته ازجمله اقدامات غیرقانونی و بسیار خطرناک است که باید نظارت ویژه‌ای روی آن صورت بگیرد، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که انجام می‌شود این است که سودجویان در خیلی از موارد اقدام به خرید استوک داروهای یک شرکت خارجی با نصف قیمت می‌کنند، داروهای استوک به داروهایی می‌گویند که یک تا 2‌ماه بیشتر به تاریخ انقضایشان نمانده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:۳۴ داروی دیگر ارزان شد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تكنيك هاي مدرن بيهوشي به كمك سرطان سينه مي‌آيد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛بيهوشي عمومي به همراه بيهوشي موضعي باعث كاهش عود مجدد سرطان در مبتلايان مي شود.

گفتني است پزشكان با انجام اين نوع بيهوشي بر روي 77 فرد داوطلب دريافته اند كه ميزان عود بيماري تا حد زيادي در آنها كاهش يافته است.

بررسي ها نشان ميدهند چون در حين عمل جراحي سلول هاي سرطاني در جريان خون به صورت آزادانه حركت مي كنند مي تواند به گره هاي لنفاوي و يا ساير ارگان هاي بدن نيز حمله كنند و ‌آنها را نيز درگير سرطان نمايند.

بررسي ها نشان مي دهند :در حين عمل جراحي و به خاطر بيهوشي در سيستم ايمني بدن انسان نوعي اختلال به وجود مي آيد كه باعث غيرفعال شدن آن مي‌شود و سرطان از اين فرصت استفاده كرده مي تواند در حين عمل به ساير بافت ها آسيب برساند.

اما اين نوع خاص و منحصر به فرد بيهوشي مانع از اختلال كامل در سيستم ايمني بدن مي شود و سلول ها ي سرطاني مجال حركت پيدا نمي كنند



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:تكنيك هاي مدرن بيهوشي به كمك سرطان سينه مي‌آيد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عصاره برگ کاهو تصفیه کننده خون و کاهش دهنده فشار خون است.

دکتر احمدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ برگ های سبز تیره کاهو که اغلب دور می ریزند بسیار مقوی هستند می توان عصاره آنها را گرفت که برای تصفیه خون و کاهش دهنده فشار خون است. 

وی اظهار داشت: سردرد و معده درد را بهبود می دهد و التهاب و تشنگی و خارش پوست را بهتر می کند یا بهبود می دهد. 
 
وی گفت: ادرار را زیاد می کند برگ های سبز تیره آن دارای موادی چون کلسیم کلروفیل آهن ویتامین های A ،B، B6، C ،D،E ،K می باشد. 

این مواد در ساخت هموگلوبین نقش دارند آب کاهو پوست بدن را درخشندگی و لطافت می دهند ریشه موها را تقویت می کند. 

وی تصریح کرد: در کاهو ماده ایست که خاصیت آرام بخش اعصاب و عضلات را دارد و خواب آور است. 

وی در پایان یادآور شد: البته باید بدانیم مصرف زیادی کاهو ضعف معده و کندی حافظه ایجاد می کند.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:عصاره برگ کاهو تصفیه کننده خون و کاهش دهنده فشار خون است,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کره گیاهی یا کره حیوانی؟

این محصول در ابتدا طرفداران زیادی به خود جلب كرد، ولی با گذشت اندك زمانی به توصیه همان متخصصانی كه مصرف زیاد كره لبنی را منع كرده بودند، مصرف زیاد این محصول نیز محدود شد، اما پرسش اینجاست چگونه می‌توان از یك گیاه، كره تهیه كرد؟

كره‌ای كه پایه گیاهی دارد چرا باید دارای محدودیت مصرف باشد؟ مگر گیاهی بودن این محصول دلیل بر فقدان كلسترول، چربی‌های اشباع و كالری آن نیست؟

كره گیاهی واقعیت دارد

به كره‌ای كه از روغن گیاهی تهیه می‌شود، مارگارین مي‌گویند. مارگارین خواص ظاهری و فیزیكی مشابه با كره لبنی دارد، ولی پایه اصلی آن شیر نیست. این محصول اغلب‌ از انواع روغن‌های نباتی چون ذرت، آفتابگردان، سویا و كتان به همراه برخی افزودنی‌ها تهیه می‌شود.

معمولا برای تهیه مارگارین بعد از آن‌كه روغن را تحت فشار وبه وسیله حلال‌های شیمیایی از گیاهان روغنی استخراج كردند، طی فرآیندهای حرارتی، عملیات تصفیه، بوگیری و رنگبری روی آن انجام مي‌دهند و برای آن‌كه قوامی‌ مشابه كره یابد، آن را هیدروژنه یا جامد می‌كنند. سپس با افزودن تركیباتی چون شیرخشك بدون چربی، طعم‌دهنده‌های مصنوعی، امولسی فایر، برخی ویتامین‌های ضروری چون ‌

A و D و نمك، روغن هیدروژنه به كره گیاهی تبدیل می‌شود.

ارزش تغذیه‌ای كره گیاهی

این كره فاقد ویتامین‌های موجود در شیر بوده و از لحاظ املاحی چون آهن، روی و مس فقیر است. البته این كره خواص تغذیه‌ای روغن‌های گیاهی را داراست، ولی به دلیل فرآیندهای حرارتی تا حدود زیادی از ریزمغذی‌هایش كاسته می‌شود.

به همین دلیل برای آن‌كه این محصول را از نظر تغذیه‌ای مشابه كره لبنی كنند با افزودن ویتامین‌هایی چون

A وD آن را غنی و با افزودن طعم‌دهنده و مواد رنگی طعم و مزه مخصوص كره را در آن ایجاد می‌كنند. خوب است بدانید امولسی فایر، تركیبی است كه جهت جلوگیری از دو فاز شدن و ایجاد پایداری به این كره افزوده می‌شود و نمك نیز به دلیل جلوگیری از فعالیت و رشد باكتری‌ها و میكروارگانیسم‌ها و همچنین افزایش زمان ماندگاری در این محصول كاربرد دارد.

نمك این محصول می‌تواند تا حدودی برای افراد مبتلا به پرفشاری خون دردسرساز باشد.

كره گیاهی حاوی كالری و كلسترول است

مارگارین برعكس آنچه تصور می‌شود، كم كالری یا فاقد انرژی نیست. مارگارین معمولی مانند كره لبنی حاوی 80 درصد چربی بوده و از نظر تولید میزان انرژی هیچ تفاوتی با كره ندارد. تنها تفاوت این دو محصول در نوع چربی گیاهی و حیوانی آنهاست. هر دو نوع چربی در هر گرم حاوی 9 كالری انرژی هستند. 

نكته مهم‌تر، اسیدهای چرب ترانس این محصول است. به دلیل آن‌كه اسیدهای چرب غیراشباع روغن‌های گیاهی طی فرآیند‌های حرارتی و هیدروژنه به چربی‌های اشباع تبدیل و از فرم طبیعی خود خارج می‌شوند، بر میزان چربی اشباع ترانس محصول تولیدی افزوده شده و مصرف زیاد آن می‌تواند موجب افزایش كلسترول بد خون شود و برای بیماران قلبی‌ـ عروقی، كبدی و مبتلایان به تری گیلیسیرید و كلسترول بالا مضرباشد.

از طرفی‌ مصرف طولانی مدت اسیدهای چرب ترانس می‌تواند با تضعیف سیستم ایمنی بدن، التهاب و واكنش‌های آلرژیك را در مصرف كننده ایجاد كند.

كره لبنی، طبیعی‌تر از كره گیاهی است

موضوع دیگر یون نیكلی است كه در زمان هیدروژنه یا جامد كردن، به محصول اضافه می‌شود. نیكل نوعی فلز سمی است كه نقش كاتالیست یا تسریع‌كننده فعل و انفعالات شیمیایی را طی فرآیند هیدروژناسیون ايفا مي‌كند.

این یون اگر در انتهای فرآیند به طور كامل از محصول جدا نشود، مصرف آن در درازمدت می‌تواند باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به ناراحتی‌های ریوی، كلیوی و فشار خون شود. 

در ضمن اگر محصول بیش از حد هیدروژنه و سفت شود، قابلیت هضم و جذب آن كاهش مي‌یابد و مصرف‌كننده را دچار اختلالات گوارشی خواهد كرد. ‌اما خوب است بدانید این موضوع در مورد كره لبنی صدق نمی‌كند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:کره گیاهی یا کره حیوانی؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» معجزه دم‌نوش‌ها

بسیاری افراد، چای سبز را قلب سلامت می‌دانند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این جایگاه به تنهایی از آن چای سبز نیست و دم‌نوش‌های دیگری نیز هستند که در سرزمین سلامت پادشاهی می‌کنند.

در ادامه خواص مهمی از دم‌نوش‌هایی نام آشنا را به روایت مجله پریونشن خواهید خواند. در یک آزمایش کوچک کلینیکی، محققان ایرانی دریافتند شرکت‌کنندگانی که به مدت چهار هفته و پس از هر وعده غذایی جوشانده ختمی مصرف می‌کنند فشار خونشان ۴۴ درصد کاهش یافته بود. این عدد ۴ درصد بیشتر از افرادی است که به جای جوشانده ختمی، چای سبز مصرف کرده بودند.

دکتر کوین اسپلمن، متخصص گیاهان طبی و محقق موسسه ملی سلامت آمریکا می‌گوید: «در پژوهش‌های اولیه درباره چای ختمی تاثیرات مهمی بر فشار خون در کنار تغییرات مثبتی بر کلسترول و تری گلیسیرید خون مشاهده شده بود. این عوامل زمینه خطر را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی فراهم می‌آورند. اکنون با گذشت زمان به نظر می‌رسد جوشانده ختمی بسیار مفید و موثر است.» هر چند بسیاری بر این باورند که جوشانده ختمی گوهر پنهان سلامت است، اما از سایر دم‌نوش‌ها نباید غافل بود.

در پی نتایج برخی پژوهش‌های جدید، گل همیشه بهار و بابونه نیز از سایه چای سبز بیرون آمده‌اند.

دانشمندان صربستانی بتازگی به ارزش شیمیایی ضد سرطان جوشانده‌های گل همیشه بهار و بابونه پی‌برده‌اند؛ هر دوی این دم‌نوش‌ها به سلول‌های بدخیم حمله می‌کنند، اما چای گل همیشه بهار تاثیر بیشتری از خود نشان داده است.

طبق نتایج این پژوهش که در مجله پژوهش‌های گیاه درمانی (Phytotherapy Research) منتشر شده است، این چای سلول‌های نامطلوب را از بین می‌برد، سلول‌هایی را که در شکل گیری سرطان پوست (ملانوما)، سرطان دهانه رحم و لوسمی مزمن (نوعی سرطان خون) نقش دارند، بلکه جلوی از بین رفتن سلول‌های خونی سالم را نیز می‌گیرد.

هر دو نوع دم‌نوش مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات فنولیک دارند که به باور کارشناسان به دلیل ماهیت ضد عفونت‌شان خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضد التهاب و ضد سرطانی از خود بروز می‌دهند. با این حال درست است که این دو دم‌نوش در ظروف آزمایشگاهی از پس سلول‌های سرطانی برآمدند، اما واردشدن افشره آنها به عنوان دارو به جریان خون می‌تواند سمی و خطرناک باشد. به همین دلیل فعلا تنها راه مصرف این داروهای گیاهی شیوه سنتی دم‌کردن و نوشیدن آنهاست.

اسپلمن می‌گوید شما باید کارتان این باشد که فنجان خود را با این دو نوع دم‌نوش پر کنید. بابونه دم‌کرده می‌تواند درد معده را تسکین دهد. «اگر شما به هر نوع اختلال و گرفتاری معده مبتلا باشید، این دم‌نوش آرامش را به شما باز می‌گرداند.»

 

به نقل از مجله سیب



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 27 مهر 1392برچسب:معجزه دم‌نوش‌ها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آنها كه نباید ماءالشعیر بنوشند

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشیدنی ماءالشعیر برای افراد چاق و افرادی كه دیابت دارند به عنوان یك نوشیدنی مفید توصیه نمی‌شود.

مجید كاراندیش اظهار داشت: ماءالشعیر جزو نوشابه‌های گازدار محسوب می‌شود كه در بسیاری از موارد به عنوان نوشیدنی مفید شناخته شده است ولی با توجه به اطلاعاتی كه درباره آن منتشر شده؛ این نوشیدنی، قندخون را افزایش می‌دهد و افرادی كه مبتلا به بیماری دیابت یا پیش‌دیابت هستند باید از مصرف آن خودداری كنند.

وی ادامه داد: در افرادی كه مبتلا به سنگ كلیه هستند ممكن است مصرف نوشیدنی ماءالشعیر در مواردی كه سنگ كلیه در حال خروج از كلیه و عبور از مجرای اداراری باشد، موجب سهولت عبور سنگ از مجرای اداری شود ولی در مواردی كه سنگ، در كلیه قرار گرفته و در حال خروج از كلیه نیست؛ در این صورت، مصرف ماءالشعیر كمكی نمی‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: همچنین مصرف زیاد این نوشیدنی موجب چاقی در افراد می‌شود و عوارض چاقی را نیز بیشتر می‌كند.

كاراندیش عنوان كرد: بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از سنگ كلیه و همچنین جلوگیری از بزرگ شدن اندازه سنگ‌های كلیوی، مصرف مقدار كافی آب سالم است كه به ویژه پیش از خواب توصیه می‌شود.

وی تصریح كرد: در عصاره مالت، كه ماءالشعیر از آن درست می‌شود، مقداری ویتامین‌های گروه b وجود دارد كه از مواد مغذی محسوب می‌شوند ولی زمانی كه به نوشابه‌های گازدار تبدیل می‌شوند، مقداری از خواص آن‌ها كم می‌شود.

این متخصص تغذیه یادآور شد: به افرادی كه دچار ناراحتی گوارشی و بیماری التهاب هستند توصیه می‌شود این نوشیدنی را مصرف نكنند، زیرا حالت گازدار بودن ماءالشعیرها برای این افراد مضر است.

كاراندیش درباره حساسیت‌هایی كه پس از مصرف ماءالشعیر با طعم‌های مختلف ایجاد می‌شود، گفت: اگر افراد پس از مصرف ماءالشعیر با طعم‌های مختلف، دچار هرگونه حساسیت در دستگاه گوارش یا دستگاه تناسلی می‌شوند، باید از مصرف آن خودداری كنند.

وی عنوان كرد: ماءالشعیر باید در قوطی‌ها و بطری‌های تیره قرار گیرد زیرا این نوشیدنی دارای ویتامین‌های گروه b است كه بعضی از آنها به نور حساس هستند و اگر در معرض نور قرار بگیرند ویتامین‌های آنها غیرفعال می‌شوند.

 
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 27 مهر 1392برچسب:آنها كه نباید ماءالشعیر بنوشند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نظر مرکز "سرطان" آمریکا درباره چای سبز

مرکز سرطان آمریکا در نشریه تغذیه بالینی خود اعلام کرد زنانی که چای سبز می نوشند بسیار کمتر از افراد دیگر جامعه در معرض ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش بویژه سرطان مری، معده و کولورکتوم (بخش انتهایی روده بزرگ) قرار می گیرند در جزئیات این گزارش آمده است که مصرف حداقل 3 بار در هفته چای سبز به مدت 6 ماه 17 درصد کاهش خطر ابتلا را در پی خواهد داشت.

میزان مصرف چای سبز و مدت مصرف آن با درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان رابطه ای مستقیم دارد به طوریکه بعد از 20 سال مصرف مداوم 27 درصد کاهش ابتلا به سرطان گزارش شده است.

چای سبز خاصیتی آنتی اکسیدانی دارد که با مهار آسیب DNA و توقف رشد تومور از سرطان پیشگیری می کند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 27 مهر 1392برچسب:نظر مرکز "سرطان" آمریکا درباره چای سبز, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ماده غذایی که قاتل حافظه است

تحقیقات انجام شده در تورنتو، کانادا نشان می دهد که مصرف زیاد نمک (سدیم) بر حافظه و عملکرد ذهن اثر منفی دارد.

برای انجام این مطالعه رژیم غذایی 1262 فرد بین سنین 67 تا 84 سال مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد در افرادی که دریافت سدیم بالا می باشد، عملکرد شناختی و قدرت حافظه ضعیف تر از سایر افراد است. 

این یافته ها به ویژه برای سالمندان حایز اهمیت است زیرا به طور طبیعی با افزایش سن توانایی ادراک و شناخت به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. پیروی از الگوی تغذیه ای صحیح و پرهیز از مصرف زیاد سدیم در این گروه سنی موجب بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از فقدان حافظه و شناخت می شود. 

این اولین مطالعه‌ای است که نقش سدیم بر حافظه را مورد بررسی قرار داده است. این محققان به همه افراد به ویژه سالمندان توصیه می کنند از مصرف زیاد نمک، کنسروها و غذاهای فرآوری شده دوری کنند.

 

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:ماده غذایی که قاتل حافظه است, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سلامت پروستات

 

غده ی پروستات زیر مثانه ی آقایان قرار گرفته است. هر چقدر سن بالا می رود این غده به تدریج بزرگ تر می شود و ممکن است اختلالاتی در ادرار فرد و یا خدای ناکرده باعث ایجاد سرطان پروستاتشود. بیش از نیمی از مردان در حدود 60 سالگی و حدود 90 درصد آنها در 70 تا 80 سالگی مشکلات مربوط به پروستات را تجربه می کنند.

 


پس چه خوب است در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید و با شروع یک رژیم غذایی صحیح از بروز این بیماری جلوگیری کنید.سلامت پروستات

 

پروستات در مردان

 

 

 

1. مصرف میوه های تازه

میوه تازه برای سلامت پروستات بسیار مفید است. قند طبیعی موجود در میوه ها روی به نوعی بر روی این غده اثر محافظتی دارد. این روزها تحقیقاتی زیادی به منظور تشخیص فواید لیکوپن (lycopene) روی پروستات در دست بررسی است. لیکوپن آنتی اکسیدانی است شیمیایی که در میوه هایی مثل هندوانه ، گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی یافت می شود که رنگ قرمز این میوه ها از همین ترکیب می باشد.

 

نتایج تحقیقات نشان می دهد که هر چقدر رژیم غذایی آقایان سرشار از آنتی اکسیدان باشد احتمال ابتلا به سرطان در آنها کمتر است. مطالعه ای که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد روی 47000 مرد انجام شد مشخص کرد که افرادی که در هفته 10 وعده گوجه فرنگی می خوردند، خطر ابتلا به سرطان در آنها 50 درصد کمتر ازافرادیست که مصرف گوجه فرنگی کمتری دارند.سلامت پروستات

 

2. مصرف سبزی های تازه
بسیاری از سبزی ها نیز حاوی لیکوپن هستند. چغندر، کنگر فرنگی، سیب زمینی، هویج، شلغم، کلم بروکلی و کلم پیچ حاوی نوع دیگری از آنتی اکسیدان به نام سولفورافن (sulforaphane) هستند که در کاهش التهاب و کاهش احتمال ابتلا به سرطان مؤثرند.

 

سلامت پروستات
3. مصرف ماهی و روغن های گیاهی

برای اینکه بدن از لیکوپن موجود در میوه ها و سبزی ها بهتر استفاده کند به روی احتیاج دارد. ماهی، صدف، کدو تنبل، سیب زمینی پخته، گوشت بدون چربی، ماست، حبوبات، مغز آجیل و سیرمنبع غنی روی هستند. با مصرف این غذاها می توانید از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کنید.

 

سلامت پروستات

 


4. مصرف سویا
ثبات هورمون ها برای سلامت پروستات مهم است. دانه های سویا که چند منظوره هستندحاوی فلاونوئید (flavonoid) هستند که موجب تعادل هورمون ها در بدن می شوند. رژیم های غذایی گیاه خواری و بسیاری از غذاهای گیاهی نیز حاوی سویا یا مشتقات آن هستند. البته برای استفاده ی بهینه از مزایای آن توصیه می شود که از سویای واقعی استفاده شود.

 


5. مصرف آجیل و خشکبار

ویتامین E باعث کاهش التهاب و عدم ابتلا به سرطان پروستات می شود. منابعی که حاوی ویتامین Eهستند عبارتند از. پسته، بادام، گردو، زرده ی تخم مرغ، جوانه ی گندم، آجیل و دانه هایی مثل تخمه ی کدو، دانه ی کتان، تخمه آفتابگردان و شاهدانه نیز مفیدند چرا که به تنظیم هورمون ها کمک می کنند . مواد غذایی که خاصیت ضد التهابی دارند مثل زنجبیل و پیاز هم بسیار موثرند.

 

سلامت پروستات
6. استفاده از گیاهان
پوست درخت نخل سال های متمادی برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات استفاده می شده است. استفاده از پوست درخت نخل، DHL را کاهش می دهد و از دستگاه ادرار محافظت می کند.

 

 

 


برگردان توسط مجله دلگرم

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:سلامت پروستات, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کشف نوع جدیدی از ویروس اچ.آی.وی
دانشمندان روسی نوع جدیدی از ویروس اچ.آی.وی را کشف کرده اند.
 
 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه راسیسکایا گازیه تا ، متخصصان مرکز علمی دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» در ناواسیبیرسک روسیه اعلام کرده اند: این ویروس جدید به سرعت درحال تکثیر است و می تواند جای نمونه های قدیمی را بگیرد.
 
بر اساس این گزارش دانشمندان تا کنون دو نوع ویروس اچ.آی.وی را کشف کرده اند که هریک از آنها به نوبه خود انواع مختلفی دارد.
 
دانشمندان روسی ویروس جدید را ای.جی.ای نامیده اند و معتقدند این ویروس فعالترین نوع است و سرعت شیوع آن خیلی زیاد خواهد بود.
 
اچ‌آی‌وی ویروسی است که با مختل کردن کارکرد و ویران کردن گونه‌ای از یاخته‌های مسئول ایمنی منجر به نقص دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شود.
 
از زمان ورود HIV به بدن تا بروز ایدز ممکن است بین 6 ماه تا ده سال و یا بیش‌تر به درازا بکشد در این مدت گرچه فرد به ظاهر تندرست به نظر می‌رسد، ولی ممکن است ویروس از او به دیگران سرایت کند.
 
پژوهش‌های ژنتیکی نشان می‌دهند که HIV در اصل در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب آفریقا جهش و پدید آمده است.
 
ایدز اولین بار در سال 1981 درمرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) شناخته شد، در حالی که عامل آن (عفونت HIV) در اوایل آن دهه شناخته شده بود.
 
از زمان کشف آن تا سال 2009 ، ایدز باعث مرگ 30 میلیون نفر شده است.
 
تا سال 2010 ، حدود 34 میلیون نفر به ایدز مبتلا بوده‌اند.
 
ایدز به عنوان همه‌گیری جهانی شناخته می‌شود که در حال حاضر حوزه شیوع آن بسیار وسیع و در حال گسترش است.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:کشف نوع جدیدی از ویروس اچ,آی,وی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب

جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید....

در ادامه مطلب....


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 12 فايده انار

حضرت محمد (ص) فرموده اند: "هرکس انار بخورد، کينه و دشمني را از خود دور کرده است."

انار اولين بار در شرق ايران يافت شد و  بعد به هندوستان، آفريقا، چين، اروپا و آمريکا برده شد.

براي هزاران سال انار به عنوان گنجينه قدرت شناخته مي شد. انسان ها براي زيبا تر شدن از اين ميوه استفاده مي کردند. در مصر، مردگان را با انار دفن مي کردند.

در چين، هسته انار را شکر مي زنند و در جشن عروسي براي خوشبختي عروس و داماد آن را مي خورند.

 

در ادامه مطلب....


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:12 فايده انار, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» راه‌هایی تضمینی برای افزایش طول عمر

به نقل از افکارنیوز، تنها با ایجاد چند تغییر کوچک در سبک زندگی خود، می توانید طول عمر بیشتری داشته باشید. بر طبق نتایج تحقیقات اخیر، عادت های بدی چون سیگار کشیدن، ورزش نکردن و عدم مصرف میوه و سبزیجات به مقدار کافی، می تواند منجر به مرگ زودرس شود و یا سن شما را بیشتر نشان دهد. خوشبختانه شما می توانید با از بین بردن این عادات و عادت های ناسالم دیگر، جوان تر به نظر برسید و بیشتر احساس شادابی کنید.

در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:راه‌هایی تضمینی برای افزایش طول عمر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا

«محمدرضا صائینی» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: با تزریق سالانه‌ی واکسن آنفلوآنزا افراد تا حدود زیادی در برابر بیماری ایمن می‌شوند، این در صورتی است که واکسن سالم باشد و در شرایط مناسبی نگهداری شود.
وی افزود: در رابطه با واکسن آنفلوآنزا باید سه مرحله‌ی تولید، انعقاد و تزریق به‌درستی رعایت شود که در این صورت طیفی میان 70 تا 85 درصد از افراد را محافظت می‎کند.

صائینی در خصوص عوارض واکسن آنفلوآنزا، گفت: کمترین عارضه این واکسن حساسیت و آلرژی است و در برخی این عوارض خود را به شکل تب و لرز شدید، تورم و قرمزی محل تزریق و درد، نشان می‎دهد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان‎ زنجان، توصیه کرد همه‌ی افراد به‌ویژه افراد بالای 65 سال و کودکان بالای 3 تا 12 سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنند. هم‌چنین افرادی که بیماری‎هایی نظیر پرفشاری خون، دیابت، مشکلات ریوی و کبدی، نارسایی کلیوی و کم‎خونی دارند و همه‌ی کسانی که به نوعی با داروهای تزریق‌کننده‌ی ایمنی سیستمی سروکار دارند این واکسن را تزریق کنند.
صائینی در خصوص میزان تزریق واکسن آنفلوآنزا، یادآور شد: تزریق این واکسن در کودکان زیر 36 ماه به میزان 2 دز به فاصله 45 روز، تزریق می‌شود که هر دز مصرفی برای این کودکان، نصف دز بزرگسالان است. هم‌چنین برای افراد میان 36 ماه تا 12 سال که برای نخستین بار این واکسن را تزریق می‎کنند طی دو مرحله و با دز کامل تزریق می‌شود اما برای افراد بالای 12 سال فقط یک‌بار تزریق می‎‌شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بیماران مبتلا به ام اس بخوانند!

“ویتامین D” اصلی‌ترین و ضروری‌‌ترین ویتامین برای افراد مبتلا به ام اس است که از حمله‌های عصبی جلوگیری می‌کند و آسیب‌های این بیمار را کاهش می‌دهد.

میترا رزاقی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: داشتن تغذیه مناسب در پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها اهمیت بسیار دارد زیرا تغذیه صحیح در جلوگیری و پیشگیری بسیاری از بیماری‌های استخوانی “ویتامین D “است، زیرا کمبود این ویتامین در استخوان‌های افراد بسیار موثر است و در تحقیقات دیده شده در افرادی که به (ام اس)  دچار هستند ،معمولا آنتی‌بادی‌های خودشان واکنش‌هایی را بدن‌شان ایجاد می‌کند که بروز بیماری‌های خود ایمنی را به شدت افزایش می‌دهد. 
 
وی اذعان داشت: در خانواده‌هایی که بیماری “ام اس” وجود دارد بایستی سالی یکبار سطح ویتامین D خود را افزایش دهند که در نهایت به کمبود ویتامین D و عوارض ناشی از آن دچار نشوند. 
 
وی در خاتمه گفت: افرادی که مبتلا به بیماری “ام اس” هستند بایستی حتما “ویتامین D” به صورت خوراکی و یا تزریق در وعده‌های غذای‌شان قرار گرفته شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:بیماران مبتلا به ام اس بخوانند!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص درمانی انار
خوردن انار جدای از فواید تغذیه ای از جنبه های دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه است. انار برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها از جمله تصلب شرائین ، سرطان و همچنین کمک به طول عمر و کند کردن واکنشهای پیر شدن سلولها تأثیرات فراوانی دارد.

انار ازجمله میوه های بهشتی است که در قرآن کریم از آن یاد شده است. در قرآن آمده است: « و الزیتون و الرّمان مُتَشابِهاً و غَیرَ مُتشابِه » ، زیتون و انار و میوه های متشابه یکدیگر و غیر متشابه هستند » .(1) خداوند متعال در برای فصلی میوه های متناسب با آن فصل را آفرید تا نیازهای جسمی ما انسانها را به بهترین وجه بر طرف نماید.

محققان طب قرآنی معتقدند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند.

انار در طب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و همواره مورد تأکید ائمه (ع) قرار داشته است. امام رضا (ع) نیز همانند اجداد بزرگوار خویش همیشه بر خوردن انار تاکید می کردند . در این مورد در حدیثی فرمودند : « انار شیرین و ترش بمک ؛چرا که انسان را نیرو می دهد و خون را زنده می سازد .» (2)

انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد. درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی این میوه و دانه های آن برای درمان بیماری های مختلفی از قبیل بیماری های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می کنند.

انار خون را صاف می کند ، گشاینده ی رگهای بدن و ملیّن شکم و تقویت کننده ی کبد است. انار برای یرقان ، خفقان قلب و سرفه ی حاد، سودمند است. صدا را صاف و صورت را با طراوت می کند. بدن را سیراب و کرم های معده را می کشد.

امام رضا علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارشان به نقل از پیامبر اکرم (ص) می فرماید: کُلُوا الرُّمَّانَ فَلَیسَتْ مِنْهُ حَبَّةٌ تَقَعُ فِی الْمَعِدَةِ إِلَّا أَنَارَتِ الْقَلْبَ وَ أَخْرَسَتِ الشَّیطَان‏ أربعین یوما؛ انار بخورید، هر دانه‌ای از انار که در معده قرار می‌گیرد، موجب نورانیت دل و لالی یا دوری برای چهل روز شیطان می‌شود". (3)
انار یک تصفیه‌کننده خون بوده و برای کبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می‌شده است. از امام رضا(ع) هم نقل شده که: «انار بخورید تا دهان‌تان پاکیزه و خوش‌بو شود.» مطابق نظر کارشناسان خوردن انار مانع تشکیل پلاک‌های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می‌شود.امام رضا (ع) به نقل از پدران خویش به نقل از امام سجاد می فرماید: وکان عبد الله بن عباس رضی الله عنه یقول: إن رسول الله صلّى الله علیه وآله کان إذا أکل الرمانة لا یشرک فیها أحداًویقول: « فی کل رمانة حبة من حبّ الجنة». عبدالله بن عباس می گفت: هرگاه رسول خدا (ص) یکدانه انار تناول می فرمود با کسی شریک نمی شد و می فرمود: در هر اناری یک دانه از دانه های بهشتی است. (4)

در پزشکی نوین خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند توصیه شده است . در همین زمینه امام رضا (ع) انار را میوه ای می دانند که برای آوردن فرزندانی سالم توصیه می کنند و می فرماید که انار فرزند را زیبا می گرداند . (5)

از دیگر خواص انار خاصیت ضد عفونی کننده آن است. از نظر طب سنتی میوه انار سرد ، تر و قابض است . آب انار سرد و تر و پوست انار سرد و خشک و بسیار قابض می باشد .

کلیه قسمت های درخت انار قابض است اما پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت های این درخت قابض تر است .

برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود . امام رضا(ع)می فرماید: « حَطَب الرّمان یَنفی الهوام » دود درخت انار حشرات را دور می گرداند و آنها را از بین می برد. (6)


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:خواص درمانی انار, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» گیاهانی که کبدتان را پاک می کنند

آرتیشوک

 

دارای طعم تلخ و تند واضح با خاصیت پاک کنندگی خوب برای کید می باشد. مواد شیمیایی موجود در آرتیشوک به نام سینارین باعث افزایش تولید صفرا در کبد و تقویت بخشیدن به مجرای صفرا می شود. آرتیشوک همچنین باعث تقویت سلولهای دیواره کبد و نگاه داشتن آنها از صدمه می شود.

 

رزماری

 

گیاه متداول در آشپزی که می تواند یکی از پاک کننده های کبد باشد . با توجه به تحقیقات انجام شده ، عصاره رزماری با کمک آنزیم های داخل کبد باعث دفع سریعتر مواد شیمیایی می شود.

 

زرد چوبه

 

زردچوبه خام محتوی روغنی است که باعث کاستن مقدار سم در بدن می شود . زردچوبۀ به رنگ طلایی را ، به عنوان مزه گرم در سبزیجات ، برنج، حبوبات، ماهی و مرغ می توان استفاده نمود.

 

قاصدک

 

قاصدک گیاه هرزی است دارای برگهای پهن تیغی شکل با گلهای زردی که بعدا به قاصدک تبدیل می شود و در چمنزارها یافت می شود. این گیاه سرشار از ویتامین آ ، آهن ، فسفر ، کلسیم و پتاسیم است. همینطور برای تقویت و شستشوی کبد استفاده می شود. چربی های ذخیره شده در کبد را از بین می برد. ضمنا دارای مزه ای تلخ می باشد. می توان هر از گاهی یک فنجان چای قاصدک برای خود درست کرد.

 

کاسنی

 

محرک صفرا و تمیز کننده کبد ، مدر و ملین و همچنین کم کننده کلسترول می باشد. از برگ های کاسنی می توان در سالاد نیز استفاده کرد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:گیاهانی که کبدتان را پاک می کنند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آنچه باید دربارۀ سرطان حنجره بدانید

حنجره سه بخش مهم دارد:

  • قسمت بالای حنجره.
  • خود حنجره که در وسط قرار دارد و تارهای صوتی را شامل می‌شود.
  • قسمت پایین حنجره در انتها قرار دارد که به نای متصل است.

حنجره نقش مهمی در تنفس، فرو دادن غذا، و حرف زدن دارد. حنجره مانند یک سوپاپ بر روی نای عمل می‌کند. این سوپاپ باز و بسته می‌شود تا اجازه تنفس، بلع غذا و حرف زدن را به فرد بدهد:

  • تنفس: هنگامی‌که فرد تنفس می‌کند، تارهای صوتی استراحت می‌کنند و باز می‌شوند، و زمانی‌که فرد نفس خود را نگه می‌دارد تارهای صوتی محکم بسته می‌شوند....

 

  • در ادامه......

ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:آنچه باید دربارۀ سرطان حنجره بدانید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» فرار از سرطان سینه به ساده‌ترین شکل

هرروز،‌ تعدادی دختر و زن جوان این جمله را می‌شنوند: «متاسفم، در سینه شما توده‌ای دیده شده که باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد...» این جمله درواقع زنگ خطر ابتلا به بیماری سرطان را به صدا درمی‌آورد. به هرحال سرطان سینه از شایع‌ترین سرطان‌ها در جهان است و هرساله مقدار بسیار زیادی از زنان جهان به علت ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند.

 
در هرسال در آمریکای شمالی حدود 185 هزار مورد جدید از سرطان سینه گزارش می‌شود و سالانه هم حدود 40 هزار نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند. به‌رغم پیشرفت‌های جدید تکنولوژیک و ابداع روش‌های جدید در جراحی و شیمی درمانی، هنوز این بیماری سخت و خطرناک جلوه می‌کند و برای همین است که باید برای یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تلاش بیشتری کرد. در این مطلب به راه‌های بسیار ساده‌ای که می‌توانند مانع از بروز این سرطان شوند و نقش پیشگیری از این بیماری را دارند، اشاره می‌کنیم....
 
در ادامه......
 
 
 
 

ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:فرار از سرطان سینه به ساده‌ترین شکل, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» لزوم آزمایش کیروس برای درمان مبتلایان به سرطان روده

دکتر سعید رضا غفاری، متخصص مسئول کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد مرکز فوق‌تخصصی ابن‌سینا گفت: «آزمایش کیرس باید برای بیمارانی که مبتلا به سرطان روده هستند، انجام شود . در صورتی که بیمار جهش کیرس نداشته باشد، داروهای اختصاصی برای این بیماران تجویز شود.»

دکتر سعیدرضا غفاری، مسئول کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد مرکز فوق‌تخصصی ابن‌سینا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: «داروهایی که معمولاً برای بیمارانی که سرطان روده دارند تجویز می‌شود داروی «هانتیوموماب» و «سینتوکسی ماب» است.» 

وی تصریح کرد: «خانواده مبتلایان به سرطان، سعی می‌کنند بهترین راه درمانی را برای بیماران انتخاب کنند و برای درمان تلاش و پیگیری زیادی می‌کنند. پزشکان باید در این موقعیت بیماران را راهنمایی کنند.»

وی در ادامه گفت: «بیماران مبتلا به سرطان روده، در صورتی که دارای جهش کیرس باشند، پاسخ دارو برای این بیماران کم است. زمانی دارو‌ها اثر بخش است که در آزمایش جهش کیرس، منفی باشد.» 

دکتر غفاری افزود: «بیمارانی که جهش مثبت داشته باشند داروهای درمانی اثر ندارد و در واقع هزینه‌ای که بیماران می‌کنند، بی‌فایده است.» 

وی در ادامه افزود: «باید امکانات تشخیصی و درمانی در کشور برای بیماران سرطانی افزایش یابد و آزمایش «کیرس» برای این بیماران باید سریعاً انجام شود. با این کار از هزینه زیادی که بیماران و جامعه پرداخت می‌کنند جلوگیری می‌شود.» 

این متخصص ژنتیک بیان کرد: «به وزارت بهداشت و درمان توصیه می‌کنم که اقدامات مناسبی برای تشخیص زودرس انجام بدهند تا از هزینه‌های بی‌موردی که می‌شود خودداری شود.» 

دکتر غفاری در پایان گفت: «مسئولین باید از علم و امکانات جدید استفاده کنند. عدم استفاده درست از منابع و امکانات به جامعه و بیماران آسیب‌های جبران ناپذیری می‌زند.»
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دکتر سید امیر حسین امامی رئیس بخش انکولوژی انستیتو کانسر گفت: «سرطان روده بزرگ یکی از سرطان‌هایی است

دکتر سید امیر حسین امامی رئیس بخش انکولوژی انستیتو کانسر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: «با توجه به اینکه اکثر سرطان‌های روده بزرگ از پولیپ‌های روده منشاء می‌گیرند. تبدیل پولیپ‌ها از مرحله پیش سرطانی به مرحله سرطانی اکثراً چندین سال به طول می‌انجامد.» 

وی تصریح کرد: «تشخیص پولیپ در مراحل اولیه و برداشتن آن منجر به پیشگیری و یا درمان سرطان در مراحل اولیه می‌شود.» 

وی اعلام کرد: «امروزه روش‌های مختلفی در سراسر جهان جهت تشخیص پولیپ وجود دارد که بررسی خون مخفی در مدفوع در سنین بالای ۴۵ سال و انجام کلونوسکوپی از جمله مهم‌ترین این روش‌ها است.»

دکتر امامی اضافه کرد: «بررسی‌های مربوط به وجود پولیپ در افرادی که در اقوام درجه یک خود مبتلایان به سرطان روده بزرگ را دارند، ارزش و اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.» 

فوق تخصص خون و سرطان بالغین ادامه داد: «بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ لازم است ضمن پیگیری‌های مربوط به خود، نزد پزشکان معالج بروند و از روش غربالگری جهت افراد درجه یک نیز اطمینان پیدا کنند.» 

وی در ادامه بیان کرد: «چهار روش عمده برای پیشگیری از ابتلاء به سرطان وجود دارد که یکی از این راه‌ها، مصرف بیشتر سبزیجات، محدود کردن مصرف گوشت قرمز و پرهیز از مصرف گوشت‌های فرآوری شده است.» 

دکتر امامی افزود: «انجام فعالیت‌های فیزیکی حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در روز، کنترل وزن، پرهیز از چاقی و عدم مصرف دخانیات و الکل از راه‌های دیگر کنترل و پیشگیری از سرطان است.» 

رئیس بخش انکولوژی انستیتو کانسر گفت: «رعایت هر چهار مورد قاعدتاً بیشترین تاثیر را در شانس ابتلاء افراد به سرطان دارد. حتی اگر یکی از موارد را رعایت کند، شانس ابتلاء خود به سرطان را تا حد قابل ملاحظه‌ای کم می‌کند.» 

وی افزود: «البته این توضیحات به معنای حذف کامل گوشت قرمز در برنامه غذایی نیست و مصرف حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم گوشت در هفته منجر به افزایش شانس ابتلاء به سرطان نمی‌شود.» 

دکتر امامی در پایان گفت: «مصرف سیگار و الکل از مهم‌ترین عوامل ابتلاء به سرطان در سراسر دنیا است.»


» مصرف انگور ،‌ درمان سرطان پوست را آسانتر مي کند

محققان علوم پزشکی در دانشگاه میسوری آمریکا اعلام کردند بررسی آنان نشان می دهد با مصرف انگور می توان برخی سلول های سرطان پوست را در برابر پرتو درمانی حساس تر کرد و درمان سرطان پوست را آسان تر می کند.
محققان دانشگاه میسوری می گویند اثرات مشابهی در سرطان پروستات نیز پس از مصرف انگور ، مشاهده شده است.
دکتر مایکل نیکول و همکارانش می گویند این مطالعه به صورت خاص ، بر روی بیماران مبتلا به سرطان پوست از نوع ملانوم انجام گرفت و نتایج مثبتی در پی داشت.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ،‌ هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.
اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود. 
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

 

واحد مرکزی خبر :منبع



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:مصرف انگور ,‌ درمان سرطان پوست را آسانتر مي کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 8 فرد مشهوری که با سرطان دست‌ و پنجه نرم کردند و شکستش دادند

اریک آبیدال
سرطان کبد

اوایل بهار سال 2011 خبر ناگواری منتشر شد؛ اریک آبیدال، مدافع فرانسوی بارسلونا به تومور کبدی دچار شده است. با انتشار این خبر موج نگرانی‌ها در کنار حمایت‌ها و قوت قلب دادن‌ها به سوی او سرازیر شد. او دو روز پس از انتشار خبر بیماری‌اش تحت عمل جراحی قرار گرفت که به‌طور معجزه‌آسایی موفقیت‌آمیز بود. آبیدال حدود یک ماه و نیم بعد به میدان برگشت و حتی چند دقیقه هم بازی کرد که با تشویق و حمایت هواداران و هم تیمی‌هایش روبه‌رو شد. بیست و پنج روز بعد در فینال لیگ قهرمانان اروپا شادی‌ها به اوج خود رسید؛ وقتی که بارسلونا توانست سه بر یک منچستر یونایتد را شکست دهد و به قهرمانی برسد. حرکت کارلوس پویول، کاپیتان بارسلونا موقع اهدای جام، شادی‌ها را به اوج رساند؛ او درست قبل از اهدای جام بازوبند کاپیتانی را به آبیدال داد تا او اول جام، را بالای سر ببرد، آبیدال آن شب جام قهرمانی در زندگی و حرفه‌اش را بالای سر برد.

لنس آرمسترانگ؛ 
سرطان بیضه، ریه، معده

 هنوز 25 سالش نشده بود و داشت پله‌های موفقیت را با سرعت طی می‌کرد که در پاییز سال 1996 میلادی 


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:8 فرد مشهوری که با سرطان دست‌ و پنجه نرم کردند و شکستش دادند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تابوی ورود واکسن ضدسرطان سرویکس به کشور شکسته شد

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حمیدرضا دهقان منشادی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران از 28 تا 30 آبان در تهران ترتیب داده شده بود، سرطان پستان را شایع‌ترین سرطان زنان دانست و اظهار کرد: سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و سرطان تخمدان نیز از شیوع بالایی در جهان برخوردار هستند.

وی درباره شیوع سرطان‌های دهانه رحم در ایران هشدار داد و گفت: مهم‌ترین و شایع‌ترین علتی که باعث بروز این سرطان می‌شود، ویروسی به نام «پاپیلوما» است که انواع مختلفی دارد و انتقال آن از فردی به فرد دیگر و طی مقاربت امکان‌پذیر است و متاسفانه این بیماری در میان اشخاصی که روابط جنسی بی‌بند و بار دارند، شیوع بیشتری دارد.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، واکسن این بیماری ساخته شده است، اظهار کرد: برخی کشورهای دنیا به این سمت حرکت می‌کنند که واکسیناسیون دختران قبل از بلوغ تا قبل از 20 سالگی را اجباری کنند.



دهقان افزود: این واکسن در حال حاضر در ایران دسترس است و ما تلاش می‌کنیم واکسیناسیون آن را برای دختران ایرانی اجباری کنیم تا در درازمدت جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

وی با بیان اینکه تابوی ورود واکسن ضد پاپلیوما ویروس که عامل بروز سرطان دهانه رحم است، حدود دو سالی است که شکسته شده است، اظهار کرد: برای دریافت اجازه ورود این واکسن به کشور تلاش بسیاری کرده‌ایم، اما هنوز در برابر استفاده از آن مقاومت وجود دارد و اداره سلامت و جمعیت وزارت بهداشت به این جمع‌بندی نرسیده است در حالی که لازم است در این خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی کرده و برای پیشگیری هزینه کنیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه انجمن سرطان‌های زنان ایران پیگیری امور مربوط به تشخیص، پیگیری و درمان سرطان‌های زنان را بر عهده دارد، عنوان کرد: تاکنون چهار کنگره سراسری و بین‌المللی پیرامون سرطان‌های زنان ایران برگزار شده و امسال در نظر داریم پنجمین کنگره سراسری انجمن سرطان‌های زنان ایران را در تاریخ 28، 29 و 30 آبان در محل سالن همایش‌های شهید دکتر قرضی بیمارستان میلاد برگزار کند.

دهقان با بیان اینکه تاکنون 182 مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره ارسال شده است، از تمدید مهلت مقالات تا پایان مهرماه خبر داد و عنوان کرد: متخصصین زنان، پزشکان عمومی، متخصصین سایر رشته‌های مرتبط یا غیرمرتبط با زنان و همچنین ماماها از جمله مخاطبان برگزاری این کنگره هستند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: سرطان‌های زنان از جمله سرطان پستان، دهانه رحم، تخمدان، رحم و سرطان ناشی از جفت از جمله محورهای موضوعی برگزاری این دوره از کنگره هستند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثیر یک داروی شیمی‌درمانی بر افزایش طول عمر بیماران سرطانی

داروغذا: «نیلوفر آزاد» از متخصصان مرکز سرطان جان هاپکینز در بالتیمور در این رابطه اظهار داشت: نتایج این مطالعه نشان‌دهنده فوائد درمان با داروی «جمسیتابین» در مقایسه با عدم استفاده از آن است. همچنین اخیرا این پرسش مطرح شده که چه نوع شیوه درمانی برای این بیماران موثرتر است.

آزاد همچنین خاطر نشان ساخت: اکنون ترکیب‌های دارویی دیگری وجود دارند که ما به دنبال کمک گرفتن از آنها برای بیماران سرطانی هستیم. همچنین شیوه‌های درمانی جدید دیگری وجود دارند که ناشناخته هستند. به طور مثال، طبق یافته‌های محققان ژاپنی استفاده از نوعی داروی آزمایشگاهی علاوه بر داروی جمسیتابین به افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان کمک می‌کند. اما با وجود این پیشرفت‌ها، تصویر کلی به جا مانده از سرطان پانکراس همچنان تیره است.


وی افزود: سرطان پانکراس جزو سرطان‌هایی است که شانس درمان آن اغلب پایین است و پنجم سرطان کشنده در جهان محسوب می‌شود با وجود اینکه نرخ ابتلا به آن در مقایسه با سایر سرطان‌های شایع‌تر به مراتب کمتر است. آنچه که واقعا ضرورت دارد پیدا کردن روشی برای تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس است تا بتوان میزان مرگ و میز ناشی از آن را پایین آورد.

در این مطالعه، اطلاعات جمع‌آوری شده از 354 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس که تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفت.

تعدادی از این بیماران طی مدت شش ماه تحت درمان با داروی جمسیتابین قرار گرفته و گروهی دیگر تنها تحت معاینه پزشک بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، در پایان این مطالعه محققان تفاوت چشمگیری را در میزان طول عمر این دو گروه مشاهده کردند به طوری که این رقم برای بیماران مصرف‌کننده داروی جمسیتابین به طور متوسط 22.8 ماه و برای گروه دیگر 20.2 ماه بوده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:تاثیر یک داروی شیمی‌درمانی بر افزایش طول عمر بیماران سرطانی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 3 خوراکی که نباید از"سوپرمارکت" بخرید!
به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، تمام افراد باید از یک رژیم غذایی سالم و صحیح تا آخر عمر خود بهره مند باشند و زیاده روی در مصرف خوردن چربی ها، چیپس و "تنقلات پرکالری" باعث مبتلا شدن افراد به بسیاری از بیماری ها از جمله ام اس خواهد شد. 
 
برسی ها نشان می دهند، افراد نباید در استفاده از "چیپس و پفک" افراط داشته باشند و خوردن ماهی یکبار از این خوراکی ها کافی است. 
 
مطالعات نشان می دهند، این خوراکی ها به طور طبیعی باعث کاهش وزن شده و "مواد سرخ کردنی "و مغز موجود در آن باعث تخریب "سلول های عصبی" می شود و با مرور زمان و افزایش سن دچار ام اس و بیماری های "صعب العلاج" خواهید شد. 
 
پزشکان توصیه می کنند، افراد به ویژه "کودکان و نوجوانان"نباید این خوراکی ها را مصرف کنند، زیرا با مصرف این خوراکی ها در واقع چند قدم به ام اس نزدیک خواهید شد.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:3 خوراکی که نباید از"سوپرمارکت" بخرید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» صبحانه ای که تاثیر عجیب در شادی دارد!

احمدرضا درستی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از پرخاصیت ترین وعده غذایی، صبحانه است که مصرف بجا و به اندازه آن تامین کننده بسیاری از نیازهای بدن است.

وی افزود: تخم مرغ دارای مقادیر بسیاری از پروتئین، امگا 3 و ویتامین A است. 

وی در ادامه گفت: برخی از افراد از تخم مرغ خام استفاده می کنند که استفاده از تخم مرغ یا به عبارتی مصرف سفیده تخم مرغ به صورت خام باعث بروز عوارضی از جمله مشکلات چشمی و پوستی می شود.

وی اذعان داشت: تخم مرغ سالم را می توان فقط تا یک ساعت پس از تولید آن به صورت خام استفاده کرد. 

وی تصریح کرد: تخم مرغ را بعد از چند ساعت پس از تولید بایستی به صورت پخته شده مورد استفاده قرار گیرد زیرا با گذر زمان میکروبی به نام "سالمونلا" از طریق پوست آهکی آن نفوذ کرده و باعث آلوده شدن آن می شود. 

وی در خاتمه به افراد توصیه کرد: حدالمکان قبل از استفاده از تخم مرغ آن را به صورت آبپز قرار دهید و از خوردن تخم مرغ خام برای پیشگیری از بروز برخی بیماری ها استفاده نکنید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:صبحانه ای که تاثیر عجیب در شادی دارد!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ورزش موجب كاهش كلسيم استخوان زنان مي شود

 معصومه رضايي، كارشناس تربيت بدني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه سن بالاي 20 سال زمان مناسبي براي شروع ورزش هاي سنگين همچون ورزش هاي رزمي، بدنسازي با دستگاه و.... براي زنان نيست افزود:  زنان بالاي 20 سال به دليل تغيير  هورمون هاي بدن به ويژه زناني كه بچه دار نيز شده اند نمي توانند بدون مشاوره با پزشك متخصص طب ورزش رشته ورزشي خاصي را انتخاب كنند بويژه انجام ورزش هاي سنگين همچون رزمي، ايروبيك، بدنسازي ، دستگاه موجب آسيب جدي به ستون فقرات به عنوان مفاصل آنها خواهد شد

وي در ادامه انجام ورزش هاي موازي را بهترين ورزش براي  زنان بالاي بيست سال توصيه كرد و تصريح كرد:  انجام وزش هاي موازي همچون شنا، پياده روي ، ايروبيك، ..... با فيزيولوژي بدن زنان هماهنگ بوده و مانع از آسيب جدي به ستون فقرات و ساير اعضاي بدن آنها مي شود.

 رضايي با تاكيد بر اينكه زنان بالاي 20 سال بايد همراه با ورزش تحت نظر پزشك از مكمل هاي حاوي كلسيم، آهن و....... نيز استفاده كنند ياد آور شد: زنان بالاي 20 سال به ويژه افرادي كه بچه دار نيز شده اند به دليل جذب بالاي كلسيم استخوان ها ناشي از افزايش سوخت و ساز بدن حين انجام فعاليت هاي ورزشي در معرض خطر شكستگي استخوان ها قرار مي گيرند بنابر اين بايد از مكمل ها و مواد غذايي حاوي كلسيم، آهن، منيزيم، روي و ... كه در ميوه جات و سبزيجات تازه به مقدار فراوان وجود دارد استفاده كنند.

 همچنين،  اين افراد بايد روزانه يك ليوان شير مصرف كرده و به دليل جلوگيري از اختلالات گوارشي احتمالي ناشي از وجود لاكتوز ،‌سرب و يا رسوب كلسيم بيش از حد بدن در كليه ها با مشورت پزشك ميزان شير مورد نياز بدنشان را افزايش دهند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:ورزش موجب كاهش كلسيم استخوان زنان مي شود , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» رفع گرسنگی بدون افزایش وزن

ایسنا: این تحقیق در زمینه تاثیر میان وعده بادام بر اشتها و وزن انجام شده است. شرکت کنندگان این تحقیق با خوردن سه قاشق غذاخوری بادام برشته شده کم نمک میزان ویتامین E و چربی اشباع نشده (چربی خوب) رژیم غذایی خود را افزایش دادند.

در حال حاضر مصرف میان وعده عمومیت یافته است و حداقل روزانه یک میان وعده سرو می شود. افزایش مقدار میان وعده موجب چاقی و کمبود مواد غذایی مغذی می شود و دقت در انتخاب میان وعده مناسب برای سلامتی مفید است و خطر افزایش وزن را کاهش می دهد.

این تحقیق شامل 137 شرکت کننده در معرض خطر «دیابت نوع 2» بود که به پنج گروه تقسیم شدند.

گروه کنترل هیچگونه آجیلی مصرف نمی کردند. گروه صبحانه و ناهار که 1.5 اونس بادام و گروه میان وعده صبح و بعدازظهر ما بین وعده های غذایی بادام استفاده می کردند.

این گروه ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی خاصی نداشتند. با وجود اینکه مصرف کنندگان بادام، روزانه از طریق بادام 250 کالری اضافه دریافت کرده بودند، بعد از چهار هفته وزن آنان افزایش نیافته بود.

نتایج این تحقیق نشان می دهد در مصرف تنقلات باید روشی عاقلانه اتخاذ کرد که این روش به غذاهای مصرفی در میان وعده ها بستگی دارد.

تاثیرات مثبت مصرف روزانه بادام در شرکت کنندگان منجر به کنترل گرسنگی، اشتها، میزان ویتامین E و چربی های اشباع نشده بدون تاثیر بر وزن بدن شد و بادام انتخابی هوشمندانه در کمک به وزن سالم است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:رفع گرسنگی بدون افزایش وزن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرماخوردگیتان را یک روزه درمان کنید!

درد وخارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا” همه ما در هنگام سرماخوردگی از آنها رنج می بریم ، بنابراین طبیعی است که همه ما از این بیماری متنفریم. معمولا” درمان کامل سرما خوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر ما رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم.

آب بنوشید :

وقتی بدن ما با سرماخوردگی مبارزه می کند نوشیدن مایعات خیلی اهمیت دارد و به بدن ما خیلی کمک می کند. بنابراین حداقل ۶ لیوان در روز آب بخورید . 

علاوه بر آب ، از آب میوه ها و آب سبزیجات طبیعی و شیرین نشده نیز می توانید استفاده کنید اما از مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه ، چای سیاه غلیظ و سودا خودداری کنید. زیرا این نوشیدنیها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند ، آب بدن شما را کم می کنند. نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می شود که خون و سلولهای شما به خوبی کار کنند.

بخوابید:

وقتی می خوابید و یا استراحت می کنید ، در واقع به بدنتان اجازه می دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد . خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما” چند خواب کوتاه داشته باشید.

مواد مقوی مصرف کنید:

وقتی بدن شما با سرماخوردگی مبارزه می کند برای اینکه قوی باقی بماند و بتواند درمقابل این بیماری از خود دفاع کند ، به انرژی و غذای مقوی احتیاج دارد.از خوردن غذاهای سرخ شده ، شور ، چرب و شیرین خودداری کنید در عوض از غذاهایی استفاده کنید که سبک و مغذی باشند و هضم آن ها برای بدن آسانتر باشد. برای مثال میوه ها ، سبزیجات ، غلات و پروتئینهای بدون چربی که سرشار از مواد مغذی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند برای بدن بیمار بسیار مفید ند. غذاهای آبدار به درمان سرماخوردگی خیلی کمک می کنند. برای مثال سوپ مرغ با رشته فرنگی برای درمان سریع سرماخوردگی بسیار مفید است.

 سوپ مرغ دارای خواص غیر التهابی است و حرکت موکوس ها را بطور موقتی تسریع می کند و در نتیجه منجر به تسکین احتقاق(گرفتگی بینی ) و کاهش زمان تماس ویروس با پوشش داخلی بینی می شود.

دارو :

داروهای زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم که وقتی نشانه های سرماخوردگی آغاز شد شما هر روز ۴ وعده و در هر وعده ۴۰۰ میلی گرم ویتامین سی به همراه آب فراوان مصرف کنید و علاوه بر آن هر ۶ ساعت یکبار یک قرص زینک مصرف کنید.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:سرماخوردگیتان را یک روزه درمان کنید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بالاخره آلودگی برنج‌های وارداتی تایید شد؟

رییس کمیسیون بهداشت مجلس آلودگی برنج‌های وارداتی را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، شهریاری در مراسم روز جهانی غذا با انتقاد شدید از عملکرد سازمان استاندارد در زمینه نظارت بر کیفیت و استاندارد مواد غذایی گفت: چند سال پیش مدیر کل وقت استاندارد تهران خبر آلودگی برنج‌های وارداتی را اعلام کرد اما چند روز نگذشته بود که وی را با فشارهای وارده بازنشسته کردند.

او با اشاره به این‌که مدیرکل وقت استاندارد تهران درباره آلودگی برنج‌های وارداتی اطلاعات درستی را داده بود گفت:‌حتی سازمان استاندارد هم آلودگی 13 نوع برنج وارداتی را تایید کرد اما بعدا برخی مسوولان را مجبور کردند تا مصاحبه کنند و بگویند برنج‌های وارداتی آلوده بوده است.

شهریاری با اشاره به این‌که افرادی که راجع به استاندارد مواد غذایی صحبت می کنند نباید تحت تاثیر دولتی‌ها قرار بگیرند گفت: متاسفانه در چند سال گذشته همواره شاهد این بودیم که سازمان استاندارد در موارد مختلف از مواضع خود عقب نشینی کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که من توصیه می کنم مردم اصلا سوسیس و کالباس مصرف نکنند گفت: هر وقت رییس سازمان غذا و دارو خودش سوسیس و کالباس خورد ما نیز مصرف این محصولات را به مردم توصیه می‌کنیم.

وی همچنین با انتقاد شدید از عملکرد برخی کارخانه‌های لبنی گفت: برخی کارخانه‌های شیر برای پایین آوردن آلودگی‌های میکروبی کارهای غیر مجازی می کنند و آب ژاول به محصولات خود اضافه می‌کنند.

شهریاری همچنین با بیان این‌که میوه و سبزیجات تولیدی در کشور مشکل بهداشتی و استانداردی دارند افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی به وظایف خود در قانون برنامه پنجم توسعه عمل نکرده است. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:بالاخره آلودگی برنج‌های وارداتی تایید شد؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خبر خوش دارویی برای بیماران خاص

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر حسین برزگر مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر این معاونت با اعلام این خبر گفت: قیمت داروهای صعب‌العلاج بیماران سرطانی، MS، پیوند کلیه و غیره برای بیماران زیر پوشش بیمه به سال 91 بازگشته است.
وی افزود: البته این بدان معناست که قیمت دارو کاهش یافته است. داروخانه‌ها دارو را با همان قیمت قبل خریداری می‌کنند اما مابه‌التفاوت را سازمان بیمه‌گر می‌پردازد در نتیجه قیمت برای مصرف‌کننده با همان قیمت سال قبل محاسبه می‌شود.


مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: به بیماران صعب‌العلاج تا 50 درصد نیز مساعدت مالی می‌شود به طوری که می‌توان گفت قیمت داروها برای افراد تحت پوشش بیمه از سال 91 نیز کمتر شده است.

برزگر با بیان اینکه مسئله کمبود دارویی به مقدار قابل توجهی در خوزستان حل شده است و در تلاش هستیم که کل کمبودهای دارویی در استان را رفع کنیم، تصریح کرد: هزینه مابه التفاوت قیمت داروهای بیماران خاص توسط سازمان‌ بیمه گر پرداخت می‌شود، و این معاونت همواره مساعدت های مالی خود را به بیماران خاص و صعب العلاج انجام می دهد و همه این بیماران را زیر پوشش قرار داده است و امیدواریم پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج را به صفر برسانیم.
وی با اشاره به کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهرماه امسال تصریح کرد: این تصمیم بر اساس تفاهمنامه وزرات بهداشت، با سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، اتخاذ شده است و بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل ما به تفاوت نرخ ارز به بیمه ها می پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین زمینه فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران مبتلا به ام اس و سرطان را به بیمه ها اعلام شده است
.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:خبر خوش دارویی برای بیماران خاص, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تولید سرنگ بدون سوزن در ایران تا پایان سال

به گزارش داروغذا به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران با اعلام خبر تولید نسل جدید سرنگ‌های بدون سوزن تا پایان سال گفت:‌ شرکت سها یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی در خاورمیانه است که با ۲۰ سال سابقه توانسته ۶۰ درصد نیاز داخلی را تامین کند و به بخش صادرات هم بپردازد.

دکتر محمد خادم علیزاده، مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران افزود: دلیل برابری محصولات تولید شده در این شرکت با محصولات اروپایی، استفاده از بهترین نوع دستگاه‌ها و تجهیزات اروپایی با کیفیت بالا است. وی به فعالیت‌های جدید شرکت از جمله تولید نسل جدید سرنگ‌های بدون سوزن تا آخر امسال و تلاش برای تولید محصولاتی مانند استنت قلبی، اکسیژناتور و استاب‌لایزر اشاره کرد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:تولید سرنگ بدون سوزن در ایران تا پایان سال, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرکه دوست یا دشمن سلامتی؟

خواص واقعی سرکه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ اول از همه باید بدانید که سرکه باعث کاهش قند خون می‌شود. مصرف مقدار کمی سرکه یعنی 10 گرم به همراه غذای شیرین، میزان گلیسمی یا همان قند خون را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که اسید استیک موجود در سرکه چنین خاصیتی دارد. برای همین افراد دیابتی که می‌خواهند یک غذای سرشار از نشاسته میل کنند باید در کنارش سالادشان را با سرکه بخورند تا قند خونشان کنترل شود.

به عقیده‌ی برخی از محققان، سرکه می‌تواند باعث کاهش فشارخون شده و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. (البته بررسی‌های برای اظهارنظر قطعی در این خصوص همچنان ادامه دارد).

سرکه برای مقابله با سرطان: مفید یا بی تأثیر؟


درست است که بیش‌ترین خواص سرکه مدیون اسید استیک آن است. اما خواص آن به همین جا هم ختم نمی‌شود. سرکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های پُلی‌فنولی نیز می‌باشد که می‌توانند با سرطان مقابله کنند. با این حال مطالعات بیشتر در خصوص خواص پیشگیرانه‌ی سرکه همچنان ادامه دارد. اما توصیه می‌کنیم خودتان را از خواص سرکه محروم نکنید.

مشکلاتی که سرکه به بار می‌آورد


درست است که سرکه خواص زیادی دارد اما با این حال در برخی موارد می‌تواند آسیب‌رسان هم باشد.

اول اینکه سرکه سرشار از سولفیت‌ها می‌باشد. این ترکیبات به خودی خود خطرناک نیستند اما آلرژی‌زا می‌باشند.

دومین آسیب سرکه خاصیت اسیدی آن است که می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند. برای همین هم توصیه می‌کنیم افرادی که از سوزش معده رنج می‌برند سرکه مصرف نکنند.

از این گذشته اسید به مینای دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند. برای همین توصیه می‌شود بعد از مصرف سرکه دندان‌هایتان را مسواک بزنید و یا اینکه دهانتان را آب بکشید.

تکلیف سرکه بالزامیک چیست؟


سرکه بالزامیک با آن طعم ترش و رنگ تیره‌اش صفای خاصی به سالاد می‌بخشد. اما متأسفانه رنگی که به آن افزوده می‌شود جزو رنگ دهنده‌های سرطان‌زا محسوب می‌شود. البته جای نگرانی نیست. مصرف متعادل سرکه بالزامیک خطری در پی ندارد. مشکل زمانی پیش می‌آید که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. یادتان باشد که این سرکه حاوی قند بیشتری از انواع دیگر سرکه‌ها است. برای همین هم نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:سرکه دوست یا دشمن سلامتی؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» رژ لب هایی که موجب سرطان لب می شوند

وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب به لباسی که در منزل می‌‌پوشید، می‌‌آید یا نه، و یا با رنگ پوست صورتتان هماهنگی دارد یا نه. ولی وقت آن رسیده است که در خرید رژ لب و برق لب هوشیارانه‌ عمل کنید و انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشید. توجه به SPF رژ لب و برق لب، وجود سرب در آن و اصلی یا تقلبی بودن آن، از جمله مواردی است که در انتخاب این محصولات آرایشی باید مد نظر قرار دهید، ولی بد نیست بدانید که رژ لب‌های ارزان که به صورت غیر استاندارد تولید می‌‌شوند و فاقد SPF هستند، ممکن است موجب ابتلای شما به سرطان شوند. SPF رژ لب،‌‌ همان SPF‌ای است که بیشتر اوقات، آن را درباره کرم‌های ضد آفتاب شنیده‌اید و نشان می‌‌دهد که آن رژ لب تا چه اندازه می‌‌تواند از پوست شما در مقابل اشعه‌های زیان‌بار خورشید محافظت کند. برق لب در برابر آفتاب ......

در ادامه .....


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:رژ لب هایی که موجب سرطان لب می شوند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟