اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 4424
بازدید کل : 815032
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» ازدواج دختر ۸ ساله و پسر ۱۲ ساله سرطانی +عکس

یکی از غم انگیز‌ترین ازدواج‌های جهان در لبنان برگزار شد. در این مراسم ازدواج، دختر ۸ ساله به نام… خلود که سال‌هاست مبتلا به سرطان است با کریم ۱۲ ساله ازدواج کرد.

 

این مراسم در حقیقت بزرگ‌ترین آرزوی خلود بود او همیشه به دوستان و خانواده‌اش می‌گفت دوست دارد قبل از مرگش لباس سفید عروسی به تن کند.

این مراسم در یکی از سالن‌های بزرگ و مجلل بیروت برگزار شد و خانواده این عروس و داماد با اشک و آرزوی شفا برای این دو کودک جشن با شکوهی برپا کردند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:ازدواج دختر ۸ ساله و پسر ۱۲ ساله سرطانی +عکس, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» طب الرضا(ع) غذاهایی که امام رضا علیه السلام نمی خورد!

بخشی از رهنمودهای حیاتبخش امام رضا (ع) در مورد تغذیه صحیح را پرهیز های آن حضرت باید دانست. امـام رضـا(ع ) معتقدند که : « فـانَّ صلاح البدن وَ قوِامَه یَکونُ بِالطَّعامِ والشَّرابِ و فَسادَهُ یَکونُ بهما.»؛ سلامتی و پایداری بدن و همچنین بیماری آن به غذا و نوشیدنی است .(1)
پیش از هر چیز باید گفت که افـراط و تـفـریـط در رسـانـدن غـذا بـه بـدن هر دو ضرر و مفسده دارد. امام رضا(ع ) با تشبیه بدن به زمین می فرماید: بدن انسان ، بسان زمین پاک و آماده برای زراعت است که اگـر در آبـادانی و آبدهی بدان ، مراقبت شود، به گونه ای که آب ، نه فراوان تر از نیاز بدان برسد تا آن را غرقاب و باتلاق کند و نه از اندازه کمتر باشد تا آن را به تـشـنـگـی گـرفـتـار سازد، آبادانی اش استمرار می یابد، اما اگر از آن غفلت شود، به تباهی می گراید و علف هرز در آن می روید؛ بدن چنین حکایتی دارد و تدبیر آن در خوراک و پوشاک چنین است . (2)
از این رو بخش زیادی از سبک زندگی بهداشتی را نبایدهای تغدیه باید دانست. امام رضا علیه‏السلام می فرماید: یَنبَغی أن تَحذَرَ . . . أن تَجمَعَ فی جَوفِکَ البَیضَ وَالسَّمَکَ فی حالٍ واحِدَةٍ ؛ فَإِنَّهُما إذَا اجتَمَعا وَلَّدا القولَنجَ ، ورِیاحَ البَواسیرِ ، ووَجَعَ الأَضراسِ ؛ باید از این بپرهیزى که . . . تخم‏مرغ و ماهى را هم‏زمان در معده گِرد آورى ؛ چه ، هر گاه این دو با یکدیگر گِرد آیند ، قولنج ، باد بواسیر و دندان‏درد به وجود مى‏آورند .(3)
امام رضا (ع) همچنین می فرمایند: کسانی که می خواهند از ابتلا به مرض یرقان در امان بمانند، در فصل تابستان به اتاق های در بسته و دم کرده و بدون تهویه وارد نشوند و همچنین در فصل زمستان یکباره از اتاق گرم به هوای سرد نروند، بلکه صبر کنند تا بدنشان با هوای مأنوس شود.
در دستورالعملهای پزشکی امام رضا علیه السلام همچنین آمده است که در حال ناشتا هندوانه خوردن ایجاد بیماری سستی اندام می کند و خوردن خربزه در حالت ناشتا باعث فلج و قولنج شدن می شود .
امام رضا (ع) همچنین می فرماید: توصیـه می کنم که از زیاده روی در خوردن پیاز خودداری کنید زیرا پیاز زیاد رنگ نشاط و شادی را از چهره می برد و سایه ای غم انگیز به سیما فرو می اندازد . 
و در دستورالعملی دیگر می فرماید: خوردن قلوه و جهازات درونی گوسفند ( سیرابی ، شیردان ) درست نیست چون این نوع خوراکها برای مثانه زیان بخش است . 
امام (ع) در فرازی دیگر از دستورات بهداشتی خود می فرماید: یاد آور می شوم که با شکم سیر حمام نگیرد چون چون سبب تولید قولنج می شود و استحمام با آب سرد پس از خوردن گوشت ماهی جائز نیست چون این کار با خطر فلج شدن توأم می باشد .(4)
امام رضا (ع) همچنین از خوردن بالنگ در شب نهی کرده و می فرماید: هنگام شب بالنگ نخورید زیرا بالنگ خوردن در شب روی چشم ها اثر نامطلوب می گذارد و مردمک را به عارضه دوربینی تهدید می کند و معتقدند: از افرط در خوردن تخم مرغ بپرهیزید زیرا این افراط کبد را از عمل منظم باز می دارد و در سر و معده بادهای زیان بخشی بوجود می آورد . شکم را از تخم مرغ پخته پر نکنید تا به تـنگی نفس و عارضه نفــخ شکم دچار نشوید . 
امام رضا (ع) همچنین افراط در خوردن انجیر را زیان آور دانسته و می فرماید: خوردن گوشـــتی که درست نپــخته در معده کرم بوجود می آورد و نیز می فرماید: آنانکه پس از خوردن شیرینی یا غـــذای گرم آب سرد می نوشند دندانـــهای خود را از دست خواهند داد و کسانی که در مصرف گوشـــت گاو و شکار زیاده روی می کنند به اختلال مشاعـر و بهت زدگی دچار شده و این اشخاص به مرض فراموشــی و کند ذهــنی مبــتلا می شوند 
و در نهایت به این نکته یاد آور می شویم که امام رضا (ع) برای جذب مواد غذایی به بدن و بهره حداکثری بدن از غذاها نوشیدن آب در بین غذا را نهی کرده ، می فرماید: هر کس بخواهد که معده اش ناراحت نشود، در بین غذا آب نیاشامد تا وقتى که خوردن غذا پایان پذیرد. هر کس در هنگام خوردن طعام آب بخورد، بدنش مرطوب و معده اش ضعیف گردد و رگ ها جوهر و قوت غذا را نمى گیرند.(5)
پانوشتها:
1. مجموعه روایات طبی معصومین شماره : 24614
2. طب الرضا-طب و بهداشت از امام رضا علیه السلام 100
3. طبّ الإمام الرضا علیه‏السلام ، صفحه 63 ، بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 321 نحوه دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 440
4. . رسالة ذهبیه ، 29 – 26
5. فقه الرضا(ع) ، ص 346



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:طب الرضا(ع) غذاهایی که امام رضا علیه السلام نمی خورد!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» جویدن آدامس عامل بروز "سردرد میگرنی"!
به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نتان واتمبرگ، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه لیورپول و سرپرست این مطالعه گفت:«از 30 بیمار مبتلا به سردرد میگرنی که جویدن آدامس را متوقف کرده بودند، 26 نفر اعلام کردند مشکل شان حل شده است. همچنین، تعدادی از افراد بهبود یافته بلافاصله پس از جویدن دوباره آدامس سردردشان عود کرد.» 
 
پژوهشگران، از 30 فرد شش تا 19 ساله خواستند دست کم یک ساعت در طول روزهای چهار هفته آدامس بجوند. آنها پی بردند افرادی که جویدن آدامس را متوقف می کنند سردرد شان بهبود می یابد. 
 
محققان هنوز رابطه میان جویدن آدامس و ابتلا به سردردهای میگرنی را کشف نکرده اند، اما نتایج این مطالعه نشان داد، جویدن آدامس در "مفصل گیجگاهی" ( TMJ ) که نقطه تلاقی "استخوان های فک" و "جمجمه" است تنش ایجاد می کند. 
 
دکتر واتمبرگ افزود:« فکر می کنم، حرکت بیش از اندازه مفصل گیجگاهی در کودکان و نوجوانان عامل بروز سردردهای میگرنی باشد.» 
 
نتایج بررسی های قبلی نشان داده بود، استفاده از شیرین کننده های مصنوعی - "آسپرتام" - در آدامس ها عامل بروز سردرد میگرنی باشد. محققان معتقدند، کودکان و نوجوانانی که از سردرد میگرنی رنج می برند باید به فک شان استراحت دهند.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 7 دی 1392برچسب:جویدن آدامس عامل بروز "سردرد میگرنی"!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواب رفتگی دست و پا را جدی بگیرید

دکتر مهدی وحید دستجردی با اشاره به اینکه ام اس، بیماری اتوایمیون است، گفت: در بیماری‌های اتوایمیون سلول‌های دفاعی بدن، سلول‌های بدن خود فرد را مورد تهاجم قرار می‌دهند. وی گفت: در بیماری ام اس، سلول های دفاعی، سلول‌های چربی موجود در مغز و نخاع را از بین می‌برند و علایم بیماری در فرد نمایان می‌شود.


این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شایع‌ترین علامت ام اس، بی حسی و گزگز دست و پا است، گفت: در این بیماری دست و پا دچار بی‌حسی، یخ کردن یا داغ شدن به صورت حاد شده و در طی مدت 1 تا 2 روز بی حسی به صورت سوزن سوزن شدن ادامه می یابد تا حدی که حس این اعضاء از بین می رود. وی یادآور شد: منظور از بی حسی دست و پا در این بیماری، بی حسی در ناحیه مچ به سمت انگشتان است که اصطلاحا ناحیه دستکش و جوراب گفته می‌شود. در این حالت با گرفتن دست یا پا، زیر آبگرم یا سرد، هیچ حسی وجود ندارد.

وحید دستجردی تاکید کرد: اگر بی‌حسی به صورت مداوم و به مدت 1 تا 2 روز ادامه یابد، فرد باید هر چه سریعتر توسط پزشک متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد. وی بی حسی یک طرفه بدن را از دیگر شکایات بیماران ام اس در مراحل ابتدایی بیماری عنوان کرد و افزود: اگر به مدت چند ساعت بی حسی ادامه یابد، می تواند به عنوان زنگ خطر بیماری تلقی شود.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: هر علامت جسمی عصبی که فرد قبلا به آن‌ها مبتلا نبوده، ولی در او ایجاد شده مانند خواب رفتگی دست و پا، سرگیجه، دوبینی، اختلال در حرکت که قبلا فرد نداشته می‌تواند نشانه ای باشد و فرد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا پزشک با معاینه بالینی دریابد که فرد دچار علامت گذرا شده یا بیمار است. 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 7 دی 1392برچسب:خواب رفتگی دست و پا را جدی بگیرید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» همه چیز درباره چهارمین سرطان شایع کشور
تغییرات اجابت مزاج و دفع خون از مقعد اتفاقی است که می‌تواند دلایل مختلفی چون یبوست و هموروئید (بواسیر) داشته باشد، اما نکته مهم هنگام مواجهه با این نوع نشانه‌ها، ریشه‌یابی علت آن است؛ چراکه تغییرات مکرر در اجابت مزاج در برخی موارد شاید نشانه‌ای از سرطان روده بزرگ یا چهارمین سرطان شایع در کشور باشد.

البته به گفته متخصصان گوارش، این نوع سرطان در صورت تشخیص زودهنگام، قابل کنترل و درمان است، اما متاسفانه به دلیل ناآگاهی یا از روی حجب و حیا، سطح پیگیری و توجه عمومی نسبت به غربالگری این بیماری در کشور ما پایین است. به گفته دکتر ستار جعفری، متخصص گوارش این غربالگری صرفا با انجام یک نوبت کولونوسکوپی در پنجاه سالگی و تکرار آن هر ده سال یکبار ممکن است . البته وی بر ضرورت انجام زودهنگام این غربالگری در کسانی که در خانواده درجه اول خود موردی از سرطان روده را دارند، تاکید می کند و می گوید: همه افراد سالم در پنجاه سالگی باید یک نوبت کولونوسکوپی از نظر بررسی وضع روده و تائید سلامت این عضو انجام دهند، ولی کسانی که در خانواده درجه اول خود موردی از این بیماری را دارند، باید ده سال زودتر از سن ابتلا او به این بیماری، اقدام به کولونوسکوپی کنند. همچنین کسانی که به بیماری های التهابی روده مبتلا هستند، باید این نوع غربالگری را هر دو یا سه سال یکبار انجام دهند.

پولیپ های روده شاید خوش خبر نباشند
بررسی ها نشان داده سرطان روده بزرگ در بسیاری موارد از پولیپ های رودهنشات می گیرد. در واقع، منظور از پولیپ، رشد غیر طبیعی توده های خوش خیم در جدار اعضای بدن است. البته تبدیل پولیپ به سرطان یک فرآیند چند مرحله ای بوده و ممکن است چند سال به طول بینجامد. در نتیجه غربالگری روده بزرگ از نظر وجود این پولیپ ها و درمان زودهنگام که با کولونوسکوپی ممکن است، بسیار اهمیت دارد. البته به گفته دکتر جعفری در برخی موارد، پولیپ ها بسیار کوچک و بدون علامت است و فقط با خونریزی های پراکنده از ناحیه مقعد خود را نشان می دهد.

این متخصص گوارش از دیگر عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان روده به سابقه فامیلی، سندرم های ارثی و بیماری های التهابی روده اشاره می کند و می افزاید: بدون شک برخی بیماری های ارثی و از جمله برخی سندرم های مادرزادی با بروز پولیپ های روده و به دنبال آن سرطان روده در ارتباط است. همچنین برخی بیماری های روده از جمله بیماری های التهابی روده نیز خطر بروز سرطان این عضو را به همراه دارد. گرچه نباید فراموش کرد تشخیص زودهنگام هر کدام از این بیماری ها خطر ابتلا به سرطان را بسیار کاهش می دهد.

علائمی که نباید نادیده بگیرید
مهم ترین علامت سرطان روده، حتی در مواردی که بیمار علائم بیرونی چون خونریزی از مقعد و تغییرات اجابت مزاج را ندارد، کم خونی از نوع کمبود آهن است. دکتر جعفری در این باره توضیح می دهد: شایع ترین علامت سرطان روده بزرگ، دفع خون از دستگاه گوارش است که به صورت وجود خون مخفی در مدفوع، خونریزی از روده، تیره شدن مدفوع، تپش قلب، ضعف، بی حالی و کم خونی بروز پیدا می کند. گاهی نیز بیماران با عوارضی چون انسداد روده یا سوراخ شدگی روده به اورژانس مراجعه می کنند و درمی یابند به سرطان روده مبتلا هستند. نباید فراموش کرد پولیپ های روده ای تا وقتی بزرگ نشود، علامت مشخصی ندارد؛ پس مهم ترین روش تشخیصی برای این بیماری انجام غربالگری و توجه و پیگیری علت هر نوع تغییر تکرارشونده در اجابت مزاج است. البته وجود چنین تغییراتی همیشه به معنای داشتن سرطان روده بزرگ نیست، ولی مراجعه به پزشک را ضروری می کند.

چه کنیم سرطان روده نگیریم؟
باز هم همان داستان تکراری تغذیه سالم، تحرک کافی و نکشیدن سیگار برای پیشگیری از انواع بیماری ها در مورد سرطان روده نیز صدق می کند. دکتر جعفری با تاکید بر این که سبک زندگی، نوع تغذیه، چاقی و استعمال دخانیات در بروز سرطان روده موثر است، می گوید: داشتن رژیم غذایی صحیح، فعالیت بدنی منظم به صورت 30 دقیقه پیاده روی روزانه، پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب بخصوص چربی حیوانی، کاهش میزان مصرف گوشت قرمز، افزایش مصرف روزانه میوه و سبزی، خودداری از مصرف سیگار و الکل، مصرف کلسیم و ویتامین های A، D و C در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر است. البته نباید فراموش کرد غربالگری در افراد بظاهر سالم و بدون علامت نیز در پیشگیری از این بیماری، تشخیص زودهنگام و درمان موثر آن بسیار نقش دارد. 


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 7 دی 1392برچسب:همه چیز درباره چهارمین سرطان شایع کشور, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟