اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 4456
بازدید کل : 815064
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» کشف رنگ غیرمجاز در سوسیس و کالباس

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: خمیرمرغ ممکن است به عنوان خوراک دام یا غذای سگ و گربه استفاده شود اما به هیچ وجه اجازه استفاده از آن را در فرآورده‌های گوشتی نمی‌دهیم.

 

نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارنظر سازمان دامپزشکی مبنی بر آزاد بودن تولید خمیرمرغ اظهار کرد: اگر خمیرمرغ تولید هم شود ما به جد به دنبال این هستیم که در فرآورده‌های گوشتی استفاده نشود و این موضوع را پیگیری می کنیم.

 

وی افزود: اتفاقا در سطح بازار، پایش خوبی روی فرآورده‌های گوشتی داریم که برای رفع شائبه‌های پیش آمده برای مردم، نظارت خود را افزایش داده ایم؛ به طوریکه چند وقت پیش رنگ غیر مجاز در برخی فرآورده های گوشتی کشف شد و با آن واحد تولیدی برخورد کردیم.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه کاری به تولید خمیرمرغ نداریم، گفت: خیرمرغ می تواند برای خوراک دام یا غذای سگ و گربه یا در موارد دیگری که هنوز خیلی آن‌ها را شناسایی نکرده ایم و وظیفه ما هم نیست استفاده شود، اما اجازه استفاده از آن را در فرآورده های گوشتی نخواهیم داد.

 

به گفته پیروزبخت مردم نگران فرآورده های گوشتی موجود در بازار نباشند، چراکه نظارت خوبی از سوی سازمان استاندارد روی این محصولات وجود دارد؛ به طوریکه در سال های گذشته حتی بافت حرام در برخی از تولیدات دیده شده است.

 

 

 

وی همچنین با بیان این‌که براساس رصد‌ها آگاهی مردم نسبت به موضوع استاندارد در سال‌های گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: براین اساس مطالبات مردم نیز بیشتر شده و در خیلی از مواردی که به ما مربوط نیست را هم از ما مطالبه می‌کنند.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که برای اطمینان بخشی به خود، پروژه نظرسنجی به مردم را تعریف کرده‌ایم، گفت: با انجام این پروژه مشخص می‌شود مردم تا چه اندازه با مفاهیم استاندارد آشنا هستند و بر مبنای همین نظرسنجی برنامه‌های خود را برای سال بعد تعریف می‌کنیم.





نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 23 خرداد 1394برچسب:کشف رنگ غیرمجاز در سوسیس و کالباس , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نکات ساده اما کلیدی در تشخیص سرطان پوست

قدس آنلاین: سرطان واژه ترسناکی است که همه افراد سعی می‌کنند زیاد در مورد آن صحبت نکنند؛ اما گاهی نیاز است که برای اطمینان از سلامتی خود کاری کنید و زمان را از دست ندهید.

 
به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین،در اینجا قصد داریم نکاتی ساده اما کلیدی در مورد تشخیص سرطان پوست به شما ارائه کنیم.

مدت‌ها بود که لکه تیره رنگی روی پوست صورتم ظاهر شده بود و من همیشه به آن بی‌اعتنا بودم؛ اما پس از مدتی شوهرم اصرار کرد که آن را به دکتر پوست نشان دهیم. با کمال تعجب دکتر نیز آن را مشکوک دانست و برای من نمونه‌برداری تجویز کرد. خوشبختانه مشخص شد که چیز مهمی نیست. اما برای من زنگ هشداری بود که این مسئله را سال‌ها نادیده گرفته بودم. چه اتفاقی ممکن بود بیفتد اگر شک دکتر درست از آب در می‌آمد؟

پزشک من حق داشت که نگران شود. سالیانه 76 هزار نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و هر ساعت یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد. بدتر از همه اینکه جوانان زیر 30 سال بیش‌ازپیش به سرطان پوست دچار می‌شوند.

به یاد داشته باشید اگرچه استفاده از ضد آفتاب می‌تواند از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند، اما قادر نخواهد بود آن را درمان کند. بنابراین بهتر است بدانیم چگونه می‌توان سرطان پوست (ملانوم) یا خال‌های سرطانی را در مراحل اولیه تشخیص داد. هرچه زودتر این بیماری تشخیص داده شود، درمان آن نیز آسان‌تر خواهد بود. در زیر مهم‌ترین خصوصیات این بیماری را با هم مرور می‌کنیم:

ظاهر نامتقارن

لکه‌ای که کاملاً گرد و متقارن است جای نگرانی نخواهد داشت. در واقع اگر خال یا لک  را از بالا تا پایین با خطی به دو نیم کنید، باید هر دو نیمه با هم متقارن باشند. خال‌هایی که متقارن نیستند و ابعاد منظمی ندارند را باید مورد بررسی قرار داد.

خط مرزی

خال‌های غیر سرطانی دارای خطوطی صاف هستند و مرز دارند. اما ملانوم ها کنگره‌ای بوده و مرزهایی نامنظم دارند.

رنگ

خال‌های سرطانی بیش از یک رنگ دارند: سیاه، خاکستری و صورتی. حتی ممکن است بدون رنگ‌دانه بوده و تنها شبیه یک جوش قرمزرنگ باشند.

ابعاد

هر نوع خال یا لکه‌ای که ابعادی بزرگ‌تر از 6 میلی‌متر داشته باشد را بهتر است مورد بررسی قرار داد.

آزمایش

اگر خالی شروع به خارش، سوزش و بزرگ شدن کرد یا تغییر رنگ داد بلافاصله آن را مورد بررسی قرار دهید. خال‌ها به‌طورمعمول نباید تغییر کنند و باید ثابت باقی بمانند. شما خود باید تشخیص بدهید که چه وضعیتی برای پوست شما طبیعی است و به‌محض اینکه چیز جدیدی بروز کرد آن را به پزشک اطلاع دهید.

پزشکان توصیه می‌کنند که خانم‌هایی که در دوره 20 و 30 سالگی قرار دارند هرماه پوست خود را چک بکنند و این موارد را در نظر بگیرند. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست که هر 5 علامت را همزمان مشاهده کنید؛ هر یک از این علامت‌ها خود به تنهایی می‌تواند هشداردهنده باشد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:نکات ساده اما کلیدی در تشخیص سرطان پوست, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خیار، پرخطر و انار، سالم‌ترین محصول‌
 خیار با ۳درصد آلودگی، پرمخاطره‌ترین محصول کشاورزی است.

ميبدي رئيس سازمان حفظ نباتات كشور با اعلام اين خبر گفت: البته 3درصد از توليد خيار در كشور كه داراي باقيمانده‌هاي سموم بالاست جزو تخلفات توليد‌كنندگان اين محصول به‌شمار مي‌رود و بايد با آنها برخورد قانوني انجام شود.

محمدعلي باغستاني با تأكيد بر اينكه ميزان سم مصرفي در توليدات كشاورزي ايران نصف ميانگين جهاني است، توضيح داد:«بيشترين مبارزه شيميايي و استفاده از سم براي محصولاتي مانند گندم و برنج است درحالي‌كه براي توليد محصولاتي مانند انار، كيوي، انجير و... از هيچ سمي استفاده نمي‌شود. »



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:خیار، پرخطر و انار، سالم‌ترین محصول‌, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» توزیع داروی SFU بیماران سرطانی

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره برنامه ریزی و آمار اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از توزیع داروی SFU بیماران سرطانی خبر داد.

رئیس اداره برنامه ریزی و آمار اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در توضیح بیشتر عنوان کرد: از آنجا که داروی مذکور تولید داخل ندارد و صرفاً از طریق واردات تأمین می‌شود به‌دلیل کمبودی که در سطح جهانی متوجه‌اش شد؛ بازتاب یافت و با برنامه‌ریزی‌ای که در خصوص آن صورت پذیرفت مشکل به‌سرعت برطرف شد و اکنون نیز کوچکترین نگرانی‌ای برای دسترسی بیماران به  آن وجود ندارد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:توزیع داروی SFU بیماران سرطانی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۱۰ غذا که آهن بدن شما را تأمین می‌کنند
 - همشهری آنلاین:
آهن یکی از ریزمغذی‌های ضروری برای شما که ازجمله فرایند خون‌سازی به آن وابسته است.

با خوردن این 10 ماده غذایی می‌توانید آهن موردنیاز بدنتان را تأمین کنید:

  • گوشت

اگر شما از دوستداران خوردن گوشت هستید، مصرف آن راهی فوق‌العاده برای دریافت مقداری آهن است. با مصرف ۱۷۰ گرم گوشت استیک راسته در یک وعده غذایی تا حداکثر ۳.۲ میلی‌گرم از این ماده معدنی مهم را دریافت کنید.

شما چه میزان آهن در روز نیاز دارید؟ این موضوع به سن و جنسیت شما بستگی دارد. مردان روزانه به ۸ میلی‌گرم آهن نیاز دارند. زنان روزانه تا ۱۸ میلی‌گرم تا سن ۵۰ سالگی باید آهن دریافت کنند. اگر شما باردار هستید شما به روزانه ۲۷ میلی‌گرم آهن نیاز دارید.

  • ماکیان

اگر گوشت قرمز نمی‌خورید، چه باید کرد؟ نگران نباشید. گوشت ماکیان نیز منبع خوبی از آهن هستند. گوشت بوقلمون، مرغ یا اردک را امتحان کنید. یک وعده ۸۵ گرمی گوشت اردک ۲.۳ میلی‌گرم آهن دارد. مقدار مشابهی گوشت مرغ و بوقلمون حدود یک میلی‌گرم آهن دارد.

  • سبزی‌های برگ‌دار تیره

اگر به دنبال یک غذای فرعی خوشمزه هستید، اسفناج، کلم پیچ و انواع خانواده کلم با برگ‌های صاف افزایش‌دهنده میزان آهن بدن شما هستند. راه‌های زیادی برای آماده‌سازی آن‌ها وجود دارد. آن‌ها را بخارپز کرده، تف داده یا ریز کرده و در سالاد بریزید. شما حتی می‌توانید آن‌ها را در یک اسموتی (یک نوشیدنی مخلوط شده از میوه‌های تازه) مخلوط کنید.

  • ماهی

غذایی غنی از پروتئین و با چربی کم که آهن را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند و اهمیتی ندارد که پرورشی یا آزاد باشد. ماهی تون، ساردین، ماهی ماکرو یا گور ماهی و ماهی روغن خالدار منابع خوبی برای معدنی هستند.

  • میگو و صدف‌های خوراکی

آیا شما برای خوردن یک کاسه سوپ بامیه احساس ضعف دارید؟ شما می‌توانید احساس گرسنگی‌تان را با دریافت مقداری آهن رفع کنید. میگو و صدف‌های خوراکی سرشار از این ماده معدنی هستند. آن‌ها را با کمی برنج قهوه‌ای یا غنی‌شده مخلوط کنید. درنتیجه غذایی غنی از آهن خواهید داشت.

  • گیاه

اگر شما گوشت نمی‌خورید هنوز نیز قادر به دریافت آهن هستید. توفو (غذایی که از بستن و دلمه شدن شیر سویا به دست می‌آید) انتخاب مناسبی است. لوبیا قرمز، گاربنزو (نوعی حبوبات گرد و بزرگ آسیایی) یا لوبیا سفید را امتحان کنید.

غذاهای گیاهی واجد آهن بدون هِم (Heme) هستند، بدین معنی که بدن به‌خوبی گروه هِمی که در گوشت وجود دارد، قادر به جذب آن نیست. سبزی‌ها خود را با یک نوشیدنی که واجد ویتامین C است بخورید. این کار به شما در جذب بهتر آهن کمک می‌کند.

  • غلات

صبحانه زمان فوق‌العاده‌ای برای دریافت آهن است. کِرِم گندم یا سبوس گندم یا جو دوسر، همگی راه‌های مناسبی برای این کار هستند. همچنین با اضافه کردن برش‌های توت‌فرنگی به آن خودتان را بیشتر تقویت کنید.

  • تخم‌مرغ‌

با خاگینه، آب پز یا نیمرو کردن یا هر روشی که به‌وسیله آن تخم‌مرغ را آماده می‌کنید، مقادیر مناسبی از آهن را دریافت خواهید کرد.

یک نان سفید غنی‌شده یا نان گندم می‌تواند آهن بیشتری به شما اضافه کند بنابراین می‌توانید برشی نان تست را کنار آن قرار دهید؛ اما اگر شما همراه با آن قهوه یا چای داغ می‌نوشید، ممکن است مقداری از خواص آهن را از دست بدهید، چون آن‌ها مانع می‌شوند که آهن به‌خوبی جذب شود.

  • شربت شگفت‌انگیز

شما آهن را در برخی مکان‌های غیرمنتظره پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید با ریختن مقداری شربت افرا بر روی پنکیک‌هایتان، کمکی اضافی به خودتان انجام دهید. شما همچنین می‌توانید آهن بیشتری از شربت چغندر یا ذرت دریافت کنید.

  • مغزهای خوراکی و میوه‌های خشک‌شده

خودتان مخلوطی از اسنک‌های غنی از آهن درست کنید. با بادام‌هندی و پسته شروع کنید. میوه‌های خشک نظیر کشمش، آلو خشک، خرما یا برگه هلو را نیز به آن اضافه کنید.

  • میوه تازه

هندوانه چیزی بیشتر از یک میوه تابستانی نیروبخش و تازه کننده است. برش کوچکی از آن واجد ۳ میلی‌گرم آهن است. ۵ عدد انجیر متوسط نیز مقادیر مشابهی آهن دارند. همچنین یک موز حدود یک میلی‌گرم و یک سیب نیم میلی‌گرم آهن دارد.

  • شکلات

یک ماده غذایی دیگر که شاید انتظارش را نداشته باشید و حاوی آهن است، شکلات است. یک تکه شکلات ۸۵ گرمی حدود ۷ میلی‌گرم آهن برای شما فراهم می‌آورد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:۱۰ غذا که آهن بدن شما را تأمین می‌کنند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» درددل یک بیمار سرطانی: 6 ماه بیشتر زنده نیستم

عزیزترین های زندگی حسن آقا، زنش و دخترهایش ، زیر هیچکدام از آن چادرها نیستند. آنها کیلومترها دورتر در روستایی دور افتاده و محروم از استان ... در غرب کشور چشم به راهند که حسن سالم و سلامت، بدون تومور مغزی اش برگردد و خبر ندارند که دکترها آب پاکی را ریخته اند روی دستش و او بیشتر از 6 ماه زنده نیست.حسن آقا در بوفه بیمارستان بی هیچ ملاقات کننده ای، رفیقی یا آشنایی با کلاهی پشمی که آن را تا روی چشم ها پایین کشیده بود، منتظر بود که ساندویچش را بگیرد و برود و آنقدر زرد و استخوانی و نحیف بود که هر لحظه خیال می کردم شاید زانوهایش تا شوند و زمین بیفتد.ساندویچش را که گرفت از بوفه بیرون آمد در حیاط، روی زمین نشست و نصفش را انداخت جلوی گربه ای که انگار از قبل خبر داشت مرد، برای دادن سهمش می آید. صبر کردم ساندویچش را بخورد. نا نداشت. تمام نشد ، سیگاری گیراند، پکی عمیق زد و خیره شد به مریض های بی موی زرد و خسته که از دور شبیه اشباح آبی پوش به نظر می آمدند. تلخ لبخند زد دست کشید روی سر گربه که نصفه ساندویچ را بو می کشید اما نمی خورد. گفتگوی من و او از همان وقت آغاز شد ، درد دل های بیماری که به قول خودش رسیده « ته خط » و « نامرئی» شده است.


یکجا خواندم اگر از بیمار سرطانی بپرسند چه احساسی دارد، دلخور می شود. راست است ؟

دروغ نیست. شاید علتش این باشد که می فهمد شکستگی ظاهرش آنقدر عیان شده که دیگران می خواهند بدانند با آن وضع ناخوش جسمی چه حسی دارد. می خواهند بدانند روحش هم به همان اندازه درد می کشد یا کمتر اما من ناراحت نمی شوم.احساسم عجیب است، نه غصه دارم ، نه ترس، نه عصبانیت ، یک جور احساس سستی و بی خیال شدن.

اگر من جای شما بودم شاید احساس اندوه داشتم یا حتی خشم. شما چرا این احساس را ندارید؟

نمی دانم شاید... فکر می کنم علتش این باشد که دیگر مطمئن شده ام می میرم وقتی آدم خیلی مطمئن می شود، احساس تسلیم شدن دارد. من دیگر امیدی به درمانم ندارم. دکتر گفت که 6 ماه بیشتر زنده نیستم. گفت اگر قرضی دارم بپردازم و یا اگر می خواهم از کسی حلالیت بطلبم عجله کنم.

شاید دکتر اشتباه کرده باشد؟

نه اشتباه نیست. اولین دکتری که رفتم سراغش گفت هزینه دوا درمانم می شود حدود 100 میلیون تومان. خیلی قوت قلب داد که خوب می شوم. من هم خانه و زمینم را در شهرستان فروختم کمتر از مقداری که گفته بود پول جور کردم اما آمدم شهر و درمان را شروع کردم. بعد از مدتی گفت با وجود درمان ها تومور مغزی ام هنوز هست. دکترم را عوض کردم. این یکی طفره نرفت . یکسری آزمایش گرفت. بعد یک روز دعوتم کرد مطبش، گفت دیگر وقتی ندارم. خوب هم نمی شوم. دستکم حالا می دانم چه طور قرار است بمیرم.

چه طور می میرید؟

مثل پدرم، او هم تومور مغزی داشت. بیماری اش به من به ارث رسید. پدرم ... خدا بیامرزدش .... در تنهایی فوت کرد. خیلی تنها شده بود. همه چیز مثل همان وقت شده است.

تنهایی ؟! چرا تنهایی ؟!

من از شهرستان (....) * آمده ام. وقتی پدرم سرطان گرفت حمایت مالی از بیماران سرطانی نبود ما ناچار شدیم هر چه داشتیم بفروشیم و از اهالی ده و فامیل هم قرض بگیریم که درمانش کنیم. با این که دکترها گفته بودند خوب نمی شود اما ما دل نمی کندیم. آرام آرام همه طردمان کردند. تنهای مان گذاشتند. کسی دیگر نمی خواست پولی به ما قرض بدهد. همه فهمیده بودند که او به هر حال از دنیا می رود. این شد که دیگر حتی به ما سر نزدند که مبادا کمکی بخواهیم . خیلی تنهای مان گذاشتند.

پدرم که فوت کرد یک کوه قرض برایمان مانده بود. قرض ها را که پرداختم، سال ها طول کشید تا بتوانم دوباره یک زندگی بسازم. حالا من مریض شده ام. از کسی هم قرض نخواسته ام اما مردم روی حساب همان زمان خیال می کنند حالم که بدتر شود و چون دار و ندارم را فروخته ام حتما از آنها هم پول قرض می گیرم. به همین خاطر تنهایم گذاشته اند، هم خودم را ، هم خانواده ام را.

برای درمان به مشکل مالی برخورده اید ؟

به هر حال این طور نیست که اگر 6 ماه از زندگی کسی مانده باشد دیگر خدمات درمانی دریافت نکند و پرتش کنند یک گوشه که بمیرد، باید داروی مسکن بگیرد، دردش کم شود یا حتی شاید روال پیشرفت بیماری اش را بتوانند کند کنند. برای این ها هم به هزینه نیاز دارم.

بیمه نیستید ؟

بیمه روستایی دارم اما خیلی توی شهر تحویل نمی گیرند.

از اهالی ده دلخورید؟

نه اصلا. دیگر به جایی رسیده ام که از هیچکس توی دنیا دلخور نیستم. شاید درک احساسم برای شما یا هر کسی دیگر که نمی داند دقیقا کی می میرد، سخت باشد ولی وقتی آدم می فهمد که قرار است تقریبا تا کی زنده بماند یک حس متفاوت دارد.

درست است که بیشترمان نمی دانیم تا کی زنده می مانیم اما دستکم می دانیم که یقینا می میریم پس فکر می کنم می توانم حس تان را تا حدی بفهمم.

نه این طور نیست. مردم همه می دانند می میرند ، خب من هم پیش از بیماری ام می دانستم اما موضوع را آدم در طول زندگی فراموش می کند یا خودش را گول می زند که خیلی دور است ولی وقتی می فهمد دقیقا چقدر وقت دارد نگاهش به زندگی فرق می کند مثلا من الان خیلی نسبت به گذشته دلرحم شده ام با خودم، با مردم . دیگر دلواپس هیچ چیز نیستم. از هیچکس کینه ای ندارم. همه از جلوی چشمم می گذرند اما هیچ چیز دل را چرک نمی کند. انگاری همه حس هایم رفته اند اما زیاد فکر می کنم.

به چی ؟

فقط به زنم و دخترهای کوچکم فکر می کنم که وقتی بمیرم تکلیف شان چه می شود؟ اجاره خانه را چه طور بدهند ؟ زندگی شان را چه طور بگذرانند؟ ما کسی را نداریم.

همسر و بچه های تان را آخرین بار کی دیدید ؟

یک ماه پیش .

خبر دارند که زیاد وقت ندارید ؟

به آنها گفتم که دارم خوب می شوم . گفتم وقتی خوب شدم بر می گردم . چه فرقی می کند بدانند یا ندانند. اگر ندانند کمتر غصه می خورند. ولی مردم شهرستان مان توی دل شان را خالی کرده اند گفته اند حسن هم مثل بابایش می میرد. یکبار زنم آمد تهران التماسم کرد با دخترها بیاید چادر بزند جلوی در بیمارستان ولی من نگذاشتم. گوشه خیابان که جای یک زن با دو تا دختربچه نیست.

جلوی در بیمارستان را دیده اید؟ خانواده های مریض های سرطانی آنجا چادر زده اند چون در طول دوره ای که درمان می شوند جایی برای ماندن ندارند. چاره ای ندارند. چه کار می توانند بکنند؟ گوشه خیابان زندگی کردن خیلی سخت است.

گرم نیست با این کلاه بافتنی؟

مریض سرطانی اگر سرما بخورد بدجور تب و لرز می کند. عفونتش از مریض های دیگر بیشتر است. این هوایی را که به نظر شما گرم است، من سرد و پر سوز حس می کنم برای همین کلاه گذاشته ام. بجز این ، دلم نمی خواهد مردم ببینند که موهای سرم ریخته. حتی بیشتر وقت ها کلاه را می کشم روی ابروهایم که جای خالی شان معلوم نشود.

پیش از بیماری چه کار می کردید؟

تاسیساتی بودم. لوله کشی و عوض کردن شیر آلات.

سواد دارید ؟

دیپلم دارم. درباره مریضی ام هم کتاب خوانده ام. می دانم چه طوری می کشد.

تعجب می کنم که در بیمارستان بستری تان نکرده اند ؟

می گویند « بیا خدمات درمانی ات را بگیر برو . » جایی برای اقامت ندارم. از بیمارستان نامه گرفته ام برای گرمخانه راه آهن، روزها می آیم اینجا برای درمان، شب ها می روم گرمخانه. بیماری که شیمی درمانی می کند نیاز به محیط تمیز و تغذیه درست دارد اما من این ها را ندارم. گرمخانه جای آدم سرطانی مثل من نباید باشد ولی چاره دیگری ندارم.

چرا سیگار می کشید مگر برای سلامت تان بد نیست ؟

وقتی آدم مطمئن است که می میرد پرهیز کند که چه بشود. پرهیز مال کسی است که شک دارد می میرد یا زنده می ماند یا دلش قرص است که خوب می شود.

از سختی های بیماری تن، دیگر نمی خواهید تعریف کنید ؟

دست آدم که پر نباشد دردش بیشتر می شود. شما می دانستید فقط دو تا مرکز پرتو درمانی داخلی دولتی داریم؟! یکی بیمارستان شهدای تجریش ، یکی هم بیمارستانی در تبریز. به همین خاطر ، صف مریض هایی که منتظر پرتو درمانی داخلی می مانند خیلی طولانی است. نوبت های چند ماهه می دهند اما خودشان می دانند سرطان باید خیلی سریع خوب شود که مثل علف هرز ریشه ندواند.

بجز این بیمارستان ، بیمارستان دیگری هم بوده اید ؟

مدتی در بیمارستان (....) * بستری بودم. خودم جایم را عوض کردم. یادت هست پرسیدی احساسم چیست؟ احساس می کنم رها شده ام. رهایم کرده اند. انگار اگر کسی سرطان بگیرد و مطمئن شوند که می میرد دیگر برای هیچکس مهم نیست تا زمانی که زنده است چه به سرش می آید.

توی آن بیمارستان، ساختمان سرطانی ها و سردخانه کنار هم بود. فکرش را بکن! با درد شیمی درمانی آدم دراز می کشد روی تخت و زیر گوشش تمام مدت صدای ضجه خانواده هایی می آید که مریض شان را از دست داده اند و آمده اند سردخانه تحویلش بگیرند. دیگر نتوانستم طاقت بیاورم از بیمارستان زدم بیرون . آمدم اینجا.احساس می کنم انگار دیگر برای کسی ارزش ندارم. نامرئی شده ام.

چرا این زمان باقی مانده از زندگی تان را بر نمی گردید روستای خودتان ؟

خودم هم نمی دانم . سرگردان شده ام. گاهی فکر می کنم برگردم. گاهی هم فکر می کنم تحمل درد کشیدن و مردن در خانه را ندارم. برای زن و بچه هایم هم بهتر است. دلم نمی خواهد من را در حال زجر کشیدن بینند.

نمی خواهید پیش از مرگ ، خانواده تان را ببینید ؟

می ترسم برگردم از ظاهرم بفهمند ...

از شنیدن حقیقت درباره بیماری تان ناراضی نیستید ؟ به نظرتان بهتر نبود دکتر چیزی نمی گفت یا امیدوارتان می کرد؟

اتفاقاً خیلی از دکترم ممنونم که دروغ نگفت، امید واهی هم نداد، رک و راست گفت چقدر وقت دارم. خیالم را راحت کرد. دستکم می دانم با بقیه زندگی ام باید چه کار کنم.

با بقیه زندگی تان می خواهید چه کار کنید ؟

( مکث طولانی ) ....دعا می کنم ، مردم را تماشا می کنم. الان همه زندگی ام را ریخته ام توی این کوله پشتی، باقی پولی که مانده، با چند دست لباس. شب ها گرمخانه می خوابم. روزها می آیم بیمارستان. روزی یک وعده هم غذا می خورم. از همین بوفه ساندویچ می خرم که با این گربه نصفش می کنم. این طفلکی هم مثل من سر و سامان ندارد.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 14 خرداد 1394برچسب:درددل یک بیمار سرطانی: 6 ماه بیشتر زنده نیستم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» با خواص شاتوت آشنا شوید!

شاتوت، با داشتن مواد مغذی مختلف به‌عنوان یک میوه سلامت مطرح است. 
شا‌توت گونه‌ای از توت است که اصل آن از ایران است. بین خانواده توت، درخت شاتوت از همه کوچک‌تر است . این درخت طول عمر طولانی‌ای دارد و می‌تواند برای چند صد سال زنده بماند .

میوه شاتوت بزرگتر از توت سفید است و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه‌اش ترش و شیرین و مطبوع است. شاتوت را می‌توان به شکل‌های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد.

وجود مواد مغذی بسیار و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به‌ عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.

محققان انجمن تغذیه آمریکا، شاتوت را در مقایسه با 40 نوع میوه تازه دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی‌اکسیدانی قرار داده‌اند که دارای فیتوکمیکال‌های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه‌ای است که رنگ سیاه شا‌توت از آن ناشی می‌شود.

شا‌توت خواص مفیدی برای سلامت دارد، از جمله جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌های وابسته به سن و سکته مغزی.

شاتوت‌ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده (در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن هستند.

این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است.
مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه می‌کنند.

شاتوت

شاتوت‌ها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و یتامین E هستند.

شاتوت‌ها منبع خوبی از آهن هستند که بندرت در دیگر انواع توت‌ها پیدا می‌شود.

این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌کند.

شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین‌ها و نیز ویتامین K است.

این نوع توت حاوی مقدار بسیار خوبی از ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوین و اسیدفولیک است. این ویتامین‌ها دارای وظایف مشترکی بوده و به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک می‌کنند.

ایران



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:با خواص شاتوت آشنا شوید!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آشنایی با خواص آلبالو

آلبالو یا به قول فرنگی‌ها همان گیلاس ترش (sour Cherry) از میوه‌های فصل تابستان است 
که هم به صورت خام به عنوان میوه، مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم از آن در غذاها، دسرها و شیرینی‌های مختلف فصل استفاده می‌کنند. البته از مربا و شربت خوشمزه آن نیز نمی‌توان به‌راحتی گذشت؛ به خصوص اینکه شربت آلبالو خاصیت عطش‌زدایی نیز دارد. 
درضمن، بعضی‌ها برای رفع تشنگی، آب آلبالو را به شربت آن ترجیح می‌دهند. از طرف دیگر، این میوه طبیعتی سرد دارد؛ بنابراین خوردن آن به افراد گرم‌مزاج توصیه می‌شود. به‌طورکلی آلبالو، سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی گوناگونی به خصوص ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است.

خواص درمانی:

آلبالو باعث کاهش فشار خون می‌شود، بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم  می کند و برای رفع مشکل کم‌خونی توصیه می‌شود.

آلبالو خاصیت صفرابری دارد و به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می‌کند. البته می‌گویند اگر آب یا مربای آلبالو  با کمی رازیانه مخلوط شود، برای دفع سنگ مثانه و رفع‌سوزش مجاری ادرار  مفید است.

- این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می‌کند. 
- آلبالو به طور کلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، ‌نقرس و پیوره دندان مفید است. 
- با توجه به اینکه آلبالو قندخون را  کاهش می‌دهد، دیابتی‌ها می‌توانند آن  را باخیال راحت مصرف کنند. 
- این میوه ادرارآور بوده ، برای رفع ورم کلیه مفید است. 
- چاق‌ها نیز می‌توانند با خوردن آلبالو خودشان را لاغر کنند. علاوه بر این، آلبالو چربی خون را نیز پایین می‌آورد.   

انرژی پروتیین قند کلسیم فسفر آهن ویتا مینC ویتامین A 
6/8کیلو کالری 85/.گرم 16گرم 50میلی گرم 20میلی گرم یک میلی گرم 5میلی گرم IU400

  همشهری



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:آشنایی با خواص آلبالو, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پاکسازی کبد از فلزات سنگین

جای فلزات سنگین، در بدن نیست؛ به خاطر اینکه این‌ها سموم و عناصر مضری هستند که سلول‌های بدن ما را آلوده کرده و به آنها آسیب می‌رسانند. این فلزات سنگین در کبد جمع شده و در طولانی‌مدت باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی می‌شوند. بنابراین لازم است که به فکر سم‌زدایی از کبدتان باشید. 

در این مطلب 13 روش ساده برای تمیز کردن کبد ارائه می‌شود. این سموم دو دسته هستند: ارگانیک و غیرارگانیک. سموم ارگانیک به‌ویژه از داروهای مصرفی فرد، جذب بدن می‌شوند. البته در این گروه عناصر مضر دیگری هم هستند که از طریق مصرف الکل و دخانیات وارد بدن می‌شوند. 

در برخی موارد ما مجبور به مصرف داروها هستیم و کاری نمی‌شود کرد. اما سعی کنید حتماً مصرف الکل و دخانیات را ترک کنید. سموم غیرارگانیک از طریق مصرف مواد غذایی و همچنین آلودگی هوا جذب می‌شوند. در برخی موارد کار کردن در کارخانه‌های شیمیایی که فلزات سنگین در آنجا بیشتر است باعث تجمع هر چه بیشتر این سموم در بدن می‌شود. 

متاسفانه این سموم در سیستم لمفاتیک و به‌ویژه در کبد ما تجمع می‌کنند و سلامتی را به خطر می‌اندازند. حتی اگر تلاش کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید باز هم بعضی از سموم وارد بدن می‌شوند. آلودگی هوای شهری، آب شیر و ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی، منابع شناخته‌شده آلودگی به این سموم هستند. 

در اینجا فهرستی از فلزات سنگین را ارائه می‌دهیم که بیشترین تجمع را در بدن دارند:


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:پاکسازی کبد از فلزات سنگین, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آشنایی با خواص معجزه‌ آسای آب گوجه ‌فرنگی
آیا می‌دانید که نوشیدن یک لیوان آب گوجه‌ فرنگی تأثیر زیادی در ارتقای سلامتی دارد.

بدون شک در خصوص نوشیدن یک لیوان آب حاوی آب لیموترش یا خواص یک قاشق روغن‌زیتون با چند قطره لیموترش به‌صورت ناشتا زیاد شنیده‌اید. اما آیا می‌دانید که نوشیدن یک لیوان آب گوجه‌ فرنگی نیز تأثیر زیادی در ارتقای سلامتی دارد. چون با این نوشیدنی میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی قوی نصیبتان می‌شود که انرژی و قدرت کافی را برای شروع یک روز بانشاط به شما هدیه می‌دهد.

آب گوجه‌فرنگی منبع آنتی‌اکسیدان‌های قوی

گوجه‌فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که معمولاً در چهارچوب رژیم‌های لاغری گنجانده می‌شود. گوجه‌فرنگی برای تصفیه‌ی خون و دفع سمومی که باعث ایجاد التهاب، خستگی و سنگینی در بدن می‌شوند بسیار مفید است. این نگین سبد سبزیجات قادر است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به چربی سوزی کمک کند.

مصرف منظم آب گوجه‌فرنگی در اولین ساعات روز به همراه یک صبحانه‌ی متنوع و کامل به شما کمک می‌کند که روز با نشاطی را شروع کنید. منظورمان این است که نمی‌شود برای صبحانه به یک لیوان آب گوجه‌فرنگی بسنده کرد. لازم هست که در کنار این آب مواد غذایی حاوی فیبر، پروتئین و میوه‌ها نیز مصرف شود. در این صورت به بدنتان این امکان را می‌دهید که تمیز شده و چربی بیشتری بسوزاند.

آب گوجه‌فرنگی: سلاحی در برابر یبوست...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:آشنایی با خواص معجزه‌ آسای آب گوجه ‌فرنگی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» داستان آموزنده:قضاوت

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود:

پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند.

سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند .

... پسر اول گفت: درخت زشتی بود، خمیده و در هم پیچیده.

پسر دوم گفت: نه.. درختی پوشیده از جوانه بود و پر از امید شکفتن.....

پسر سوم گفت: نه.. درختی بود سرشار از شکوفه های زیبا و عطرآگین.. و باشکوهترین صحنه ای بود که تابه امروز دیده ام.

پسر چهارم گفت: نه!!! درخت بالغی بود پربار از میوه ها.. پر از زندگی و زایش!

مرد لبخندی زد و گفت: همه شما درست گفتید، اما هر یک از شما فقط یک فصل از زندگی درخت را دیده اید! شما نمیتوانید درباره یک درخت یا یک انسان براساس یک فصل قضاوت  کنید: همه حاصل انچه هستند و لذت، شوق و عشقی که از زندگیشان برمی آید فقط در انتها نمایان میشود، وقتی همه فصلها آمده و رفته باشند!

اگر در ” زمستان” تسلیم شوید، امید شکوفایی ” بهار” ، زیبایی “تابستان” و باروری “پاییز” را از کف داده اید!

مبادا بگذاری درد و رنج یک فصل زیبایی و شادی تمام فصلهای دیگر را نابود کند!

زندگی را فقط با فصلهای دشوارش نبین ؛

در راههای سخت پایداری کن: لحظه های بهتر بالاخره از راه میرسند!



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:داستان آموزنده:قضاوت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آشنایی با خواص گیاه ترنجبین
ترنجبین خاصیت ضدعفونی کنندگی خوبی دارد و میکروب‌ها را از بین می‌برد، به همین دلیل برای درمان بیماری‌های عفونی مفید است.

ترنجبین به فارسی "ترانگبین" یا "ترنگبین" است. آن را به فرانسوی Manne d"hedysarum و Manna d"alhagi و Manne de perse و به انگلیسی Manna of hedysarum و به عربی "ترنجبین" می‌نامند.

ترنجبین ماده‌ای است شیرین كه به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می‌نشیند. در یک بررسی که توسط مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی خراسان انجام شد، مشاهده شد که این شیرابه‌های قندی در نتیجه عمل حشره‌ای به طور طبیعی و با ایجاد شكاف به خارج تراوش می‌شود.

گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان‌ها و دشت‌های كم ارتفاع ایران مانند خراسان، یزد، تبریز، زرند، اطراف قم و بوشهر به طور خودرو فراوان دیده می‌شود.

ترنجبین حاوى تركیبات قندى مختلفى چون گلوكز و فروكتوز، ساكاروز و ترى ساكارید است كه به راحتى در آب حل مى‌شود.

سابقا از ترنجبین در كارخانجات ساده قندگیری به طور سنتی قند می‌گرفتند، ولی بعدها چون فروش ترنجبین از نظر دارویی بازار بهتری پیدا كرد، آن را فقط به عنوان دارو می‌فروشند.

خواص ترنجبین

* ترنجبین ملین و مسهل است. دوز مصرفى ترنجبین به عنوان ملین بر حسب سن بیمار بین 10 تا 70 گرم است كه با كمى آب مصرف مى‌شود. گیاه ترنجبین اگر در مقدار کم خورده شود، ملین و اگر به مقدار زیاد مصرف شود، مسهل است.

* ترنجبین طبق نظر حكمای طب سنتی گرم، ولی در عین حال تر است.

* برای تسكین عطش و تب ترنجبین مفید است...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:آشنایی با خواص گیاه ترنجبین, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» رابطه چای بابونه و طول عمر زنان

سلامت نیوز:طبق یک تحقیق جدید، نوشیدن چای بابونه می تواند به طول عمر بیشتر در زنان کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه تگزاس دریافته اند که نوشیدن چای بابونه موجب کاهش خطر مرگ ناشی از هر علتی در زنان ۶۵ سال و بالاتر تا ۲۹ درصد می شود.

«برت هاوری»، سرپرست تیم مطالعه، در این باره می گوید: «ما از یافتن چنین رابطه ایی بین بابونه و کاهش مرگ و میر متجب نشدیم.»

گیاه بابونه یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی اثبات شده در جهان بوده و برای انواع گوناگونی از کاربردهای درمانی پیشنهاد شده است. در حال حاضر به عنوان یک داروی گیاهی در مکزیک و در بین آمریکایی های مکزیکی تبار مورد استفاده واقع می شود.

برای انجام این مطالعه، محققان داده های مربوط به بیش از ۱۶۰۰ زن و مرد از جمعیت هیسپانیک را برای مطالعه اپیدمیولوژیک افراد مسن جمع آوری کرده و مورد تحلیل قرار دادند. جمعیت مورد مطالعه آمریکاییان مکزیکی تبار ۶۵ سال و بالاتر از پنج ایالت جنوب غربی آمریکا از جمله تگزاس بودند. ۱۴ درصد این افراد چای بابونه می نوشیدند.

البته به گفته محققان هنوز دلیل ارتباط بین مصرف بابونه و کاهش مرگ و میر مشخص نیست.

داده ها نشان داد که مصرف بابونه با کاهش ۲۹ درصدی خطر مرگ ناشی از هر علتی در زنان در مقایسه با غیرمصرف کنندگان مرتبط بود. این تاثیر در مردان مشاهده نشد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 1 خرداد 1394برچسب:رابطه چای بابونه و طول عمر زنان , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» گردو موجب کُند شدن روند پیشرفت سرطان روده میشود

طبق یک تحقیق جدید، گردو می تواند موجب کُند شدن روند پیشرفت سرطان روده در افراد مبتلا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، یک مطالعه جدید توسط محققین دانشگاه هرالد نشان داده است که مصرف غذاهای حاوی گردو می تواند رشد سلول های روده بزرگ را با تغییر در ژنتیک سلول های سرطانی کُند کند. در سال های اخیر تحقیقات زیادی در مورد تاثیر محیط بر تغییر ژن ها صورت گرفته است و حالا محققان نشان داده اند که مصرف گردو با تغییر در بروز واحد های ژنتیکی موسوم بهmiRNA در بافت های سرطانی روده بزرگ می تواند سرعت رشد آنها را کم کند.

این مطالعات در فاز حیوانی و بر روی موش ها انجام شده و نشان داده است که تنها بعد از ۲۵ روز مصرف گردو تغییراتی در واحدهای ژنتیکی MIRNA در سلول های سرطانی ایجاد شد، بطوریکه بر روی میزان جریان خون و تکثیر آنها تاثیر گذارده است.

این بررسی نشان داد که مصرف گردو موجب افزایش ده برابری میزان چربی های اُمگا ۳ مانند اسید آلفا لینولئیک در سلول های سرطانی می شود و بالا رفتن میزان این اسید چرب در بافت تومورال موجب کوچک شدن آن می گردد.

اسید آلفا لینولئیک یک اسید چرب ضروری است که بدن در بسیاری از فعل و انفعالات خود به آن نیاز داشته و گردو بالاترین میزان این چربی را داراست.

سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در دنیا است و در غرب بعد از سرطان ریه دومین عامل مرگ و میر به دنبال ابتلا به سرطان است. مطالعات قبلی نشان داده است که نوع رژیم غذایی تاثیر مهمی در شیوع این سرطان دارد.

به گفته محققان ۵۰-۳۰ درصد ابتلا به انواع سرطان روده بزرگ در مردان و ۲۰ درصد این سرطان در زنان را می توان با تغییر در رژیم غذایی و روش زندگی کردن کاهش داد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 1 خرداد 1394برچسب:گردو موجب کُند شدن روند پیشرفت سرطان روده میشود , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» روغن‌های نیمه جامد در آستانه حذف از بازار

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با هشدار نسبت به تاثیر روغن‌های نیمه جامد در تسریع بروز بیماری‌های غیرواگیر از برنامه وزارت بهداشت در زمینه بهبود کیفیت روغن‌های خوراکی خبر داد.

 
دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو باایسنا،با بیان اینکه یکی از رفتارهای کلیدی برای حفظ سلامتی کاهش مصرف چربی و روغن است، گفت: یک مساله مهم در زمینه روغن‌ها برای کاهش مصرف روغن و چربی، بهبود کیفیت روغن‌های خوراکی است.

کاهش میزان اسید چرب ترانس به کمتر از دو درصد

وی به اقدامات وزارت بهداشت در این خصوص اشاره و اظهار کرد: بر این اساس با پیگیری‌های دفتر بهبود تغذیه و با همکاری صنایع غذایی کشور باید میزان اسید چرب ترانس در روغن‌ها به کمتر از دو درصد کاهش یابد.

حذف روغن‌های نیمه جامد،امسال

عبداللهی همچنین از حذف روغن‌های نیمه جامد تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: این کار در دستور کار دفتر بهبود تغذیه است؛ چرا که روغن‌های نیمه جامد دارای مقدار زیادی اسید چرب ترانس و اسید چرب اشباع بوده و به افزایش بروز بیماری‌های قلبی-عروقی، چربی خون، سرطان‌ها و ...کمک می‌کند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 1 خرداد 1394برچسب:روغن‌های نیمه جامد در آستانه حذف از بازار, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چکاپ و کاهش سرطان

یک جراح سرطان با اشاره به اهمیت پیشگیری از سرطان گفت: طبق آمار جهانی، هنگام چکاپ و معاینات از هر چهار زن یک نفر مبتلا به توده سینه تشخیص داده می‌شود.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر فهیمه ناظمیان تشخیص زود هنگام سرطان و امید به زندگی را رابطه معکوس و عواملی برای افزایش سن آمار سرطان در کشور دانست و گفت: در کشور ما آمار سرطان نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرده است اما خوشبختانه این آمار نسبت به کشور‌های اروپایی کمتر است.
وی افزود: دو علت مهم تشخیص زود هنگام سرطان و امید به زندگی باعث شده است تا به آمار افراد مبتلا به سرطان نیز افزوده شود و این بدان علت است که امید به زندگی و در واقع بالا رفتن سن افراد به‌‌ همان نسبت احتمال اینکه سرطان بگیرند را بالا‌تر برده است.

ناظمیان ادامه داد: شایع‌ترین علت مرگ در کشور؛ بیماری‌های قلبی و عروقی است، اما در مبحث سرطان در مردان سرطان معده و در زنان سرطان پستان شایع‌تر است.

این جراح متخصص عمومی استرس و روحیه پایین را در شیوع سرطان بی‌تاثیر ندانست و افزود: در موارد غیر ارثی، شایع‌ترین عامل بروز یا تشدید سرطان استرس است، همچنین هورمون‌‌ها و تغذیه در بروز سرطان نقش دارند.

ناظمیان به روحیه قوی افراد در برابر بیماری سرطان اشاره کرد و گفت: کسانی که دارای روحیه بالای معنوی هستند با پدیده سرطان بهتر مبارزه می‌کنند و در واقع عمر بیشتری را تجربه می‌کنند، معنویت درمانی نقش بسیار مهمی را در کنترل سرطان ایفا می‌کند و اثرات بسیار مفیدی در سلامت انسان دارد.

وی در توصیه‌ای به زنان درباره اقدام به موقع برای درمان گفت: سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود افرادی که به موقع برای درمان یا تشخیص بیماری خود اقدام می‌کنند کمتر نیاز به اقدامات جدی‌تر پیدا می‌کنند و اینکه در مراحل اولیه سرطان، طول عمر بیشتری نسبت به بیمارانی که دیر‌تر اقدام می‌کنند خواهند داشت.

این جراح متخصص عمومی ادامه داد: به خانم‍‌ها توصیه می‌کنیم که از سن 25 سالگی برای چکاپ و معاینه اقدام کنند و چکاپ و شروع معاینه را فراموش نکنند و اگر به موردی مشکوک شدند سریع به پزشک مربوطه مراجعه کنند چرا که متاسفانه طبق آمار جهانی هنگام چکاپ و معاینات از هر چهار زن یکی مبتلا به توده سینه تشخیص داده می‌شود.

ناظمیان کاهش سن ازدواج، باروری و شیردهی به موقع را در محدود شدن سرطان سینه عامل مهمی دانست و گفت: خانم‌هایی که سن ازدواج و بارداری آنها بالا رفته است نسبت به خانم‌هایی که زود‌تر ازدواج کردند احتمال اینکه به سرطان سینه دچار شوند نیز بیشتر است.

وی افزود: تمامی توده‌های پستان، سرطانی نیستند اما توصیه می‌کنیم که خانم‌ها از مصرف الکل و داروهای هورمونی پرهیز و در پیشگیری از چاقی اقدام کنند.
 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 1 خرداد 1394برچسب:چکاپ و کاهش سرطان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟