اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 4456
بازدید کل : 815064
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» انار؛ میوه‌ای علیه آلزایمر
انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و همیشه خواص آن برای مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده‌اند که فواید انار فراتر از این حرف‌ها است.

همه‌ی ما خاطرات تلخ و شیرینی در زندگی داریم که برایمان ارزشمند هستند. اما آلزایمر تمام این خاطرات را محو و ذهن را تبدیل به صفحه‌ای سفید و خالی از گذشته می‌کند. تاکنون درمانی برای این بیماری دژنراتیو یافت نشده است و تنها راه باقیمانده همان پیشگیری است. نتایج پژوهش محققان نشان می‌دهد که عصاره ی انار هم از بروز آلزایمر پیشگیری می‌کند.

محققان با ایزوله کردن تمام ترکیبات انار دریافتند که یکی از پلی‌فنول‌های انار در بدن تغییر کرده و سرعت پیشرفت بتا آمیلوئید، همان پروتئین تخریب کننده‌ی دستگاه عصبی را کاهش می‌دهد.

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و همیشه خواص آن برای مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده‌اند که فواید انار فراتر از این حرف‌ها است.

نتایج پژوهشی که در مجله‌ی ACS Chemical Neuroscience به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که عصاره‌ی انار برای مقابله با پیشرفت بیماری آلزایمر نیز مفید است. با وجود این که در پژوهش‌های پیشین مولکول منشأ خواص آن مشخص نشده بود این بار محققان اطلاعات دقیق‌تری در خصوص ترکیبات ضدآلزایمر این میوه کسب کردند.

  • همه چیز در معده اتفاق می‌افتد

ترکیبات مفیدی که در مقابله با این بیماری دخالت دارند شامل اورلیتین‌ها هستند که در روند شکسته شدن پلی‌فنول‌ها توسط باکتری‌های روده تولید می‌شوند.

بیماری آلزایمر از وجود پروتئین‌های آمیلوئید بروز می‌کند که به شکل پلاک بین نورون‌ها یا همان سلول‌های عصبی تشکیل می‌شوند. برای پیشگیری از انتشار و گسترش این پروتئین‌ها، مولکول‌هایی لازم هستند تا از مغز در برابر نفوذ این ترکیبات مخرب محافظت کنند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده بود که عصاره‌ی انار چنین تأثیری را روی حیوانات دارد؛ اما محققان ترکیب تأثیرگذار را تشخیص نداده بودند.

برای یافتن این مولکول‌ها محققان 21 ترکیب انار را ایزوله کرده و متوجه شدند که اکثر پلی‌فنول‌ها چنین تأثیری ندارند. در عوض یکی از متابولیت‌های این ترکیب‌ها به نام ارولیتین‌ها قدرت محافظت از مغز را داشته‌اند. این ترکیبات جزو ترکیبات ضدالتهابی بوده و از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کنند.

منبع: تبيان



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 22 دی 1394برچسب:انار؛ میوه‌ای علیه آلزایمر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مقابله با سرطان با روغن زیتون
اگر از مزه تلخ و بوی بدش چشم پوشی کرده و جایی برای آن در سبد غذایی خود باز کنیم، ضرر نکرده‌ایم، چراکه متخصصان اعتقاد به خواص معجزه‌آسای روغن زیتون دارند.
 
یک کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه چربی روغن زیتون یکی از چربی‌های تشکیل دهنده دیواره سلول‌های بدن است، گفت: «این چربی خاصیت آنتی‌اکسیدان طبیعی به سلول‌ها داده و مقاومت آنها را در برابر بیماری سرطان افزایش می‌دهد.»
 
 
حسین عبدالعزیزی به تحقیقات صورت گرفته درخصوص مصرف روزانه زیتون در کشورهای مدیترانه اشاره کرد و افزود: «براساس نتایج این تحقیقات، مصرف روغن زیتون باعث کاهش آمار انواع بیماری سرطان و سکته‌های قلبی در این مناطق نسبت به سایر نقاط جهان شده است.»
 
وی تصریح کرد: «بیش از 3 نوع چربی موجود در روغن زیتون که شامل حدود 90 درصد از حجم آن می‌شود را اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل می‌دهد. همچنین مصرف روغن زیتون به ویژه در سنین رشد باعث بهبود حافظه و افزایش قدرت یادگیری در کودکان می‌شود و به خانم‌های باردار توصیه می‌شود برای تأمین چربی مورد نیاز بدن خود از روغن‌های گیاهی به ویژه زیتون استفاده کنند.»
 
 
این کارشناس بهداشت مواد غذایی در پایان اضافه کرد: «روغن زیتون حاوی ویتامین c است که این ویتامین برای حفظ پوست و مو ضروری به شمار می‌رود. همچنین مصرف مداوم این روغن پوست را شاداب نگاه می‌دارد و کمک می‌کند که سلول‌های پوست فرم انعطاف پذیری خود را حفظ کنند.»


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 22 دی 1394برچسب:مقابله با سرطان با روغن زیتون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پرستاران در معرض سرطان پستان و پروستات
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه پرستاران به دلیل ماهیت شغلی‌شان در معرض ابتلا به بیمارهای‌های مختلف هستند، گفت: تشکیل پرونده سلامت پرستاران جهت پایش وضعیت جسمی و روحی آنها ضرورت دارد.
 
محمد شریفی مقدم در رابطه با تشکیل پرونده سلامت برای پرستاران اظهار داشت: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور بررسی موضوع تشکیل و توجه به پرونده سلامت برای پرستاران را در جلسه آتی شورای عالی نظام پرستاری در دستور کار قرار داده است.
 
 
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری بیان داشت: پرستاران با عوامل بیماری‌زای مختلفی همچون سل، هپاتیت و ایدز مواجه هستند همچنین به دلیل ماهیت شغلی آنها که دارای شیفت‌ در شب‌ بوده نسبت به سایر مشاغل سلامتشان در خطر است.
 
 
وی افزود: بر اساس آمارها به دلیل شب‌کاری پرستاران میزان ابتلا به سرطان سینه در پرستاران زن و سرطان پروستات در پرستاران مرد نسبت به سایر افراد بیشتر بوده و در واقع ریسک ابتلا به سرطان در پرستاران با شب‌کاری بیشتر می‌شود.
 
 
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه شغل پرستاری بسیار پرتنش است و پرستاران از لحاظ روحی و فیزیکی سلامت آنها در خطر قرار می‌گیرد، گفت: به طور مثال پرستار شب در CCU با بیماری که ایست قلبی می‌کند، مواجه شده و یا با بیماران در حال مرگ در ارتباط بوده که روحیه آن را بسیار دچار مشکل می‌سازد بنابراین تشکیل پرونده سلامت برای آنها و توجه به موضوع شرایط روحی و فیزیکی‌شان حائز اهمیت است.
 
 
شریفی مقدم با اشاره به اینکه بیماری‌های اسکلتی و عضلانی نیز در قشر پرستاران بیشتر است، گفت: اضطراب و افسردگی پرستاران را تهدید کرده بنابراین علی‌رغم اینکه تشکیل پرونده سلامت پیش از این نیز مورد توجه بوده در حال حاضر به صورت پررنگ‌تر در دستور کار قرار گرفته و وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنند.
 
 
وی با اشاره به ضرورت پایش سلامت پرستاران به صورت هر 6 ماه یکبار گفت: بیمارستان‌ها چندان خود را ملزم به این مسئله و یا پایش نیروهایشان از لحاظ سلامتی نمی‌کنند در حالی که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 22 دی 1394برچسب:پرستاران در معرض سرطان پستان و پروستات, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خاصیت "ژله"

یک متخصص تغذیه گفت: ژله خاصیت پروتینی دارد و افراد در حال رشد می‌توانند آن را به صورت دسر یا میان وعده مصرف کنند.

سید مرتضی صفوی با اشاره به اینکه پروتیین ژله برای کودکان و نوجوانانی که در دوران رشد هستند، مفید است، اظهار کرد: مصرف ژله برای مادران باردار و شیرده مفید و بلامانع است و تنها افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف ژله احتیاط کنند. 
 
وی ادامه داد: ژله تاثیری بر افزایش وزن ندارد، اما حاوی قند است بنابراین توصیه می‌شود کمتر مصرف شود و تنها ضرر آن برای کودکان کاهش اشتهای آن‌ها است. 
 
این متخصص تغذیه با بیان اینکه ژله خاصیت پروتینی دارد و افراد در حال رشد می‌توانند آن را به صورت دسر یا میان وعده استفاده کنند، تصریح کرد: ژله برای افرادی که رژیم غذایی دارند مضر نیست. مصرف آن همچنین برای افراد مسن نیز ضرر ندارد، اما بهتر است این قشر برای کنترل پوکی استخوان از لبنیات استفاده کنند. 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 9 دی 1394برچسب:خاصیت "ژله", | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» جلبک‌هایی که با سرطان مقابله می‌کنند

 
 یکی از بزرگترین چالش‌ها در درمان دارویی سرطان، توسعه داروهایی است که فقط به سلول‌های تومور حمله کنند و سایر سلول‌های بدن را دست نخورده باقی بگذارند. این نوع شیمی‌درمانی هدفدار شده در حالی که عوارض جانبی ویران‌کننده شیمی درمانی‌های معمول را ندارد، سلول‌هایی که تقسیم سلولی سریع دارند، مانند فولیکول مو، ناخن‌ها و مغز استخوان را با مواد سمی بمباران نمی‌کند. 
 
به همین علت امروزه انتقال داروی سرطان بر مبنای نانوذرات اهمیت زیادی پیدا کرده است. محققان با فرستادن ذرات متخلل سیلیکا حاوی دارو به داخل بدن، سلول‌های سرطانی را هدف قرار داده‌اند. البته تولید این نانوذرات گران است و نیاز به مواد شیمیایی صنعتی مانند هیدروفلوریک اسید دارد. 
 
در حال حاضر یک تیم بین‌المللی از دانشمندان استرالیایی و آلمانی موفق به ساخت یک جلبک دیاتوم شده‌اند که می‌تواند کار نانوذرات مصنوعی را به خوبی انجام دهد. 
 
دیاتوم‌ها گروه بزرگی از موجودات تک‌سلولی میکروسکوپی با دیواره‌های سلولی شفاف متشکل از دی‌اکسید‌سیلیکون هیدراته یا سیلیس هستند. در واقع دیاتوم‌ها از جنس مواد متخلخل مورد استفاده در نانوذرات دارویی هستند. این جلبک‌ها فقط 4-6 میکرومتر قطر دارند، یعنی بیش از ده بار کوچکتر از ضخامت تار موی انسان. 
 
نویسنده و متخصص نانوپزشکی نیکو ولوکر می گوید: « به کمک اصلاح ژنتیکی دیاتوم (جلبکی کوچک، تک سلولی و فوتوسنتزکننده، با اسکلتی از جنس نانوسیلیکای متخلخل) می‌توان نوعی پروتئینِ متصل به آنتی‌بادی روی سطح پوسته‌ی آن‌ها ایجاد کرد. 
 
دیاتوم‌های سرشار از آنتی‌بادی، تنها به مولکول‌های موجود در سلول‌های سرطانی متصل می‌شوند و در آن‌جا دارو را آزاد می‌کنند. به این ترتیب درمان هدفمند شده و دیگر به سایر سلول‌ها آسیبی وارد نمی‌شود. 
 
محققان در گزارش خود در مجله نیچر کامیونیکیشن اعلام کردند که توسعه‌ی حامل‌های دارویی طبیعی و زیست‌سازگار، اهمیت زیادی پیدا کرده است. 
 
جلبک‌های کوچک دیاتوم بیوسیلیکا علاوه بر داشتن این معیارها، برای رشد فقط نیاز به آب و نور دارند و در نبود این عناصر از بین می‌روند. هم‌چنین با انتخاب آنتی بادی مناسب می‌توان نانوذرات جلبک را به راحتی به سمت سلول‌های تومور هدایت کرد. 
 
محققان با استفاده از یک روش دو مرحله‌ای دیاتوم‌ها را پر از دارو کردند، و سپس آنها را بر روی سلول‌های سرطانی هم در محیط کشت و هم بر روی موش‌ها با نوروبلاستومای (نوعی تومور بدخیم) القا شده آزمایش کردند. 
 
نه تنها جلبک‌ با موفقیت حدود 90 درصد سلول های سرطانی را در ظرفی که مقدار کمی سلول های سالم داشت از بین برد، بلکه رشد تومور در موش‌ها پس از تزریق کاهش یافت. 
 
علاوه بر این، موش‌ها هیچ آسیب حاد بافتی ناشی از شیمی درمانی نداشتند، و دیاتوم‌های بیوسیلیکا در بدن آن‌ها به آسانی تجزیه شد. 
 
وولکر افزود: «هر چند که هنوز در ابتدای مسیر هستیم این شیوه‌ی جدید دارورسانی بر اساس زیست‌‌فناوری و مواد تجدیدپذیر پتانسیل زیادی برای درمان تومورهای جامد، از جمله تومورهای غیرقابل درمان مغز دارد.»



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 9 دی 1394برچسب:جلبک‌هایی که با سرطان مقابله می‌کنند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟