اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 4429
بازدید کل : 815037
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» این خواص ویتامین D را نمی دانستید
ویتامین D معجزه گر است و دلیل هم دارد: دریافت کافی ویتامین D می تواند شما را در برابر هر چیزی محافظت کند، از سرطان و افسردگی گرفته تا بیماری قلبی و مرگ زودرس.
 
وب سایت دکترکرمانی: ویتامین D معجزه گر است و دلیل هم دارد: دریافت کافی ویتامین D می تواند شما را در برابر هر چیزی محافظت کند، از سرطان و افسردگی گرفته تا بیماری قلبی و مرگ زودرس.



 همه درباره ویتامین نور خورشید شنیده ایم اما شاید اطلاع کافی از خواص آن نداشته باشیم. این ویتامین خواصی دارد که با شنیدن آن نادیده گرفتنش برایتان دشوار می شود. 

برای خانم ها و آقایان روزانه 600 IU ویتامین D توصیه می شد، اما تحقیقات اخیر نشان داده این مقدار بسیار کم است. 

اخیرا گفته شد بالاترین مقدار ویتامین D که می توان دریافت کرد 4000 IU است اما اگر می خواهید از بیشترین مزایای این ویتامین برخوردار شوید باید 7000 IU در طول روز مصرف کنید.

1- آسیب چشم ها را از بین می برد

 

یکی از دلایل اصلی اینکه بعد از 50 سالگی چشم ها ضعیف می شوند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است، پیشرفت آهسته تاری دید که نزدیک به مرکز چشم اتفاق می افتد و مانع آن می شود که روبرو را واضع ببینیم. 

دچار شدن به این مشکل بیشتر با سن، ژنتیک و نژاد در ارتباط است. مواردی نیز به خودمان مربوط است مانند سیگار نکشیدن، مرتب ورزش کردن، و خوردن سبزیجاتی مانند کلم می تواند به وضوح دید کمک کند. 

تحقیقات اخیر نشان داده تامین ویتامین D مورد نیاز بدن نیز می تواند کمک کند، حتی اگر ژنتیک بر علیه شما باشد.

2- می تواند اسپاسم عضلانی را رفع کند

یکی از نقش های بزرگ ویتامین D در بدنمان این است که به عضلات کمک می کند کلسیم جذب کنند تا از این راه قوی شوند و عملکردی بهتر از خود نشان دهند. تحقیقات نشان داده یکی از دلایل اصلی گرفتگی و اسپاسم عضلات دریافت ناکافی ویتامین D است.

3- می تواند اضافه کردن وزن را آهسته کند

 

یکی از مشکلاتی که برای بیشتر ما پیش می آید این است که در گذر زمان و بدون اینکه متوجه شویم مقدار زیادی وزن اضافه می کنیم. 

یکی از خواص ویتامین D این است که پروسه اضافه شدن وزن را کند می کند. در این زمینه تحقیقات گسترده ای هم صورت گرفته و تاثیر ویتامین D ثابت شده است.

4- درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهد

نشانه های فیبرومیالژیا درد و خستگی مزمن عضلات و افسردگی و اضطراب حاصل از آن است. ممکن است بسیاری از ما نام این بیماری را نشنیده باشیم اما کسانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند همیشه از درد آن شکایت دارند. 

خبر خوب برای چنین بیمارانی این است که چیزی به سادگی ویتامین D می تواند تا حدود زیادی دردشان را تسکین دهد. 

در یک آزمایش برای 20 هفته به دو گروه از زنان ویتامین D و قرصی شبیه دارو داده شد، سپس برای 24 هفته ی دیگر این خانم ها زیر نظر قرار گرفته شدند، حتی بعد از درمان هم خانم هایی که ویتامین D گرفته بودند درد کمتری احساس می کردند.

5- بعد از یائسگی می تواند کلسترولتان را کنترل کند

 

افرادی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنند قطعا کمتر در خطر بیماری های قلبی قرار دارند. اما خانم هایی که به دوران یائسگی رسیده اند می توانند بیش از اینها از مزیت ویتامین D سود ببرند. 

در یک تحقیق که روی 600 خانم انجام شد، محققان بعد از 2 سال تجویز 1000 میلی گرم کلسیم و 400 IU ویتامین D به صورت روزانه متوجه شدند LDL یا همان کلسترول بد در این خانم ها 4.5 میلی گرم کاهش یافته است. مقدار ویتامین D دریافتی هرچقدر بیشتر باشد کاهش در LDL نیز بیشتر خواهد بود.

6- می تواند خطر فیبروئید رحم را کاهش دهد

فیبروئید رحم تومورهای غیر سرطانی هستند که در دیواره رحم رشد می کنند. از آنجا که این تومورها می توانند به اندازه یک گریپ فروت رشد کنند، برای خانمی که به آن دچار است بسیار دردناک و ناراحت کننده خواهد بود. 

خانم هایی که فیبروئید های کوچکی دارند حتی متوجه آنها نیز نمی شوند. به نظر می رسد علت این تومورها هورمون ها و ژنتیک باشد.

 در یک تحقیق که سال 2013 انجام شد محققان متوجه شدند ویتامین D نیز می تواند در این میان نقش ایفا کند. کسانی که ویتامین D مصرف می کنند تا 32 درصد کمتر در خطر فیبروئید ها هستند.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:این خواص ویتامین D را نمی دانستید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چه کنیم آنفلوآنزا نگیریم؟

روزنامه جام جم: حتما شنیده‌اید که آنفلوآنزای فصلی در چند روز گذشته، زمینه مرگ ‌بیش از 30 نفر از هموطنان را فراهم کرده است. براساس یافته‌های علمی، این ویروس در نیمکره شمالی زمین هر سال در این ایام فعال‌تر می‌شود و افراد مستعد را مبتلا می‌کند.

 بنابراین با استناد به پیش‌بینی مسئولان وزارت بهداشت، شیوع این بیماری فصلی طی هفته‌های آینده در سایر استان‌های کشور دور از انتظار نیست.


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:چه کنیم آنفلوآنزا نگیریم؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» معجزه خرمالو را در درمان بیماری‌ها فراموش نکنید

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی غضنفری پزشک متخصص فیزیولوژی،‌عضو هیئت علمی و مدیریت طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفتگو با خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه میوه نارس خرمالو برای درمان بیماری های گوارشی مفید است اظهار کرد: میوه نارس خرمالو به دلیل خاصیت قابض و جمع‌کننده‌ای که دارد برای درمان بیماری‌های گوارشی، اسهال خونی طولانی و مزمن، هضم غذا، سیستم تنفسی، نرم کردن سینه و گلو، برخی از آسم‌ها، سلامت دهان و لثه‌ها مفید است. 

وی افزود: میوه خرمالو در حالت نارس و رسیده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. البته باید با نظر متخصصان بیماری‌ها و عارضه‌های آنها درمان شود.
غضنفری تصریح کرد: میوه خرمالو برای درمان انواع سکسه‌ها مفیداست. میوه رسیده آن خاصیت ملینی دارد و برای درمان بیماری‌های مختلف مفید است. میوه رسیده،‌شل و میوه خرمالویی که به صورت حالتی، پخته شده درآمده باشد به عنوان مرهم نرم کننده دستگاه گوارش در رفع یبوست مفید است. 
این پزشک متخصص فیزیولوژی تاکید کرد: برگ‌های خرمالو به صورت جوشانده آن برای درمان تب و سرفه بسیار مفید است و می‌توان به عنوان یک تب‌بر طبیعی از آن استفاده کرد. 
وی ادامه داد: گل میوه خرمالو به صورت دمنوش بهترین دارو ، مقوی برای درمان بیماری‌های معده و عارضه‌های تهوع و استفراغ مفید است. از پوست درخت و چوب خرمالو به دلیل خاصیت قابض آن که به صورت قطعات جوشانده و صاف شود، به عنوان مرهمی موضعی برای درمان زخم‌ها مفید است. 
غضنفری اظهار کرد: خرمالو نارس برای درمان عارضه‌های لثه و التهاب و خونریزی‌های لثه مفید است زیرا خرمالو به دلیل خاصیت قابض و جمع کننده ای خود لثه را سفت و محکم می‌کند. 
میوه خرمالو در دو حالت نارس و رسیده برای درمان بسیاری از بیماری ها و عارضه های لثه مفید است.میوه نارس خرمالو را می توان روی لثه‌ها مالید و با ماساژ دادن عارضه‌های لثه‌ای را از بین برد.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:معجزه خرمالو را در درمان بیماری‌ها فراموش نکنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» میوه ای معجزه گر در فصل زمستان
کارشناسان مواد غذایی به مردم توصیه می کنند که برای پیشگیری و حتی در مواردی درمان بیماریهایی از قبیل سرماخوردگی و آنفلوآنزا در مطب پزشکان و داروخانه ها دنبال راه حل نگردند، راه حل معجزه آسا همین نزدیکی ها در میوه فروشی های نزدیک خانه هایتان است.
 
لیمو در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین علاوه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است. ارزش غذایی ‪ 100‬گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ‪ 29/8‬کالری، ‪ 0/74‬گرم پروتئین ‪ 10/5‬گرم قند ‪ 0/14‬گرم چربی ‪ 2/8‬گرم فیبر ‪ 10‬میکروگرم اسید فولیک ‪ 150‬میلیگرم پتاسیم و ‪ 53‬میلیگرم ویتامین c است.
 
لیمو ترش هم یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات، مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود.
 
از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و ... را نام برد.

ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:میوه ای معجزه گر در فصل زمستان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اگر می‌خواهید کبد چرب نگیرید...

وقتی ‌چربی‌ کبد ‌بالا‌ می‌زندمی‌گوید به کبد چرب مبتلا شده‌ام. مگر کبد عضوی نیست که با ترشح صفرا به شکستن چربی‌ها و تجزیه آنها به اسید چرب و در واقع تکمیل فرآیند گوارش در بدن کمک می‌کند؛ پس چگونه ممکن است چنین عضوی، خود مبتلا به بیماری‌ای شود که با عنوان کبد چرب شناخته می‌شود؟ اصولا چرا این بیماری خطرناک تلقی می‌شود؟


جالب است بدانید عواملی چون کاهش ناگهانی وزن، سوءتغذیه و تغذیه وریدی ممکن است باعث تغییر متابولیسم بدن و ابتلا به این بیماری شوند.

 حتی انجام بعضی جراحی‌های شکم ازجمله برداشتن کیسه صفرا، قسمتی از روده یا معده، جراحی لوزالمعده و مصرف بعضی داروهای خاص ازجمله هورمون استروژن و کورتون‌ها نیز از علل زمینه‌ساز کبد چرب محسوب می‌شود.

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:اگر می‌خواهید کبد چرب نگیرید,,,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟