اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 4430
بازدید کل : 815038
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» مردم سفارش پاک کردن مرغ در مغازه‌ها را ندهند

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت با توصیه به مردم مبنی بر این‌که به هیچ عنوان سفارش پاک کردن مرغ در مغازه‌ها را ندهند از نظارت و محدودیت‌های استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از تسنیم، هدایت حسینی مدیر کل نظارت و ارزشیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشت سازمان غذا و دارو در نشست خبری خود با رسانه‌ها با اشاره به این‌که از سال 93 نظارت بر فرآورده‌های گوشتی از جمله خمیر مرغ جدی‌تر خواهد شد، اظهار داشت: بیش‌ترین درخواستی که ما از مردم داریم این است که به هیچ عنوان تقاضا نکنند که مرغ ‌در قصابی‌ها و یا مرغ‌فروشی‌ها پاک شود‌ زیرا هم اکنون اجزای متعدد مرغ نیز به صورت جداگانه عرضه می‌شود و پاک کردن مرغ باعث می‌شود برخی از اجزای آن در چرخه خمیر مرغ استفاده شود. 
وی افزود: سازمان غذ ا و دارو برای خمیر مرغ برنامه جامعی در سال 93 به اجرا درخواهد آورد تا فقط کارخانجات فرآورده‌های گوشتی بتوانند برای تولید سوسیس و کالباس از خمیر مرغ استفاده کنند. البته خمیر مرغ چیز بدی نیست ولی این حق مردم است تا بدانند در یک فرآورده گوشتی از چه موادی استفاده شده است. 
حسینی با اشاره به ساماندهی خمیر مرغ در سال 93 به خصوص برای تولید سوسیس و کالباس عنوان کرد: خمیر مرغ که معنای اصلی آن گوشت جدا شده از استخوان به روش‌های مکانیکی است به دو روش تولید می‌شود. یک روش آن است که مرغ به صورت کامل جداسازی آن صورت می‌پذیرد و به خمیر مرغ تبدیل می‌شود و روش دوم آن است که پس از جداسازی سینه و ران مرغ آن اجزایی که به استخوان چسبیده است وارد چرخه تولید خمیر مرغ می‌شود. بنابراین ما از مردم تقاضا داریم تا تقاضای پا کردن مرغ را در مغازه‌های قصابی و مرغ‌فروشی نداشته باشند تا ضایعات این پاک شدن مرغ وارد چرخه تولید خمیر مرغ نشود. 
* آخرین وضعیت بهداشت نمک در کشور
مدیر کل نظارت و ارزشیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشت سازمان غذا و دارو درباره بهداشت نمک‌های کشور عنوان شده است برخی از آن‌ها بهداشتی نیست، گفت: یک نوع نمک در کشور تولید می‌شود به نام نمک‌های کوبیده شده که مورد تأیید وزارت بهداشت نیست، بلکه نمک‌هایی مورد تأیید وزارت بهداشت است که در کارخانجات ناخالصی آن گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: براین اساس در 2 ماه گذشته نظارت بر نمک‌های موجود در بازار را داشتیم و متوجه نمک‌هایی شدیم که به روش کوبیده شده تهیه شده بودند که به دلیل عدم دارای شناسنامه به هیچ عنوان به آن‌ها پروانه مجوز تولید داده نشده است. 
حسینی بیان داشت: در این زمینه نمک‌هایی که هم از وزارت بهداشت پروانه قرار گرفته بودند ارزشیابی شد که 95 درصد این نمک‌ها با ویژگی‌ تأییدیه‌های سازمان غذا و دارو انطباق داشتند و فقط دو نوع نمک تذکر گرفتند. در این راستا نمک دریا نیز مورد تأیید وزارت بهداشت نیست. 


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:مردم سفارش پاک کردن مرغ در مغازه‌ها را ندهند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» برخی از بیماری‌ها دارای علائمی هستند که می‌توانند بر بوی بدن تاثیر بگذارند و این خود می‌تواند یک نشانه‌ی

 پزشکان هشدار می‌دهند بوی دهان می‌تواند یکی از معیار های مهم تشخیص وجود بیماری در افراد باشد.

گفتنی است بر اساس تحقیقات انجام شده از جمله بیماری هایی که بر تنفس فرد تاثیر می گذارد و بوی آن را تغییر می دهند “نارسایی کبدی” است که بوی نفس را همانند بوی ماهی خام می‌کند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، همین طور بیماران مبتلا به سرخجه دارای بوی تعریق بدن همانند بوی پرندگان هستند.


 بیماران مبتلا به “اسیکزوفرنی‌” نیز بوی تعریقی همانند بوی سرکه دارند.

پزشکان به تازگی بر همین اساس یک بینی الکترونیکی‌ طراحی کرده‌اند که می‌تواند از روی بوی تعریق بدن افراد بیماری آنها را تشخیص دهند.
انواع بیماری‌های دیگر نیز تاثیراتی بر روی بوی تعریق و تنفس افراد از خود به جای می‌گذارند.
پزشکان به ویژه دریافته‌اند افراد مبتلا به سرطان‌ دارای بوی نا‌خوشایندی می‌شوند که حتی توسط اطرافیان آنها قابل تشخیص است دانشمندان بویژه سرطان های لنف، ریه و روده را دارای بیشترین اثر گذاری بر بوی تعریق فرد می‌دانند.
دانشمندان امیدوار هستند تا با استفاده از “بینی الکترونیکی” درآینده  قبل از رسیدن به مراحل نهایی بیماری سرطان در مبتلا شناسایی و درمان آغاز شود
.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:برخی از بیماری‌ها دارای علائمی هستن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خوردن این نوشیدنی خوشمزه برای مردان خطرناک است!

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از شهروند، تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد مصرف روزانه 340 میلی‌لیتر نوشابه و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر، افراد به‌ویژه مردان را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

بر‌اساس این تحقیقات، مردانی که روزانه معادل 340 میلی‌لیتر نوشابه و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌کنند، 20 برابر بیشتر در مقایسه با مردانی که اصلا از این نوشیدنی‌ها مصرف نمی‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

این تحقیقات از 43 هزار مرد 40 تا 75 ساله در طول 23‌سال به عمل آمد و نشان داد که مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار‌ درصد تری‌گلیسرید و پروتیین التهابی (CRP) را بالا و سطح کلسترول خوب «HDL» را که از حملات قلبی جلوگیری می‌کند، پایین می‌آورد و درنهایت احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. این تحقیقات به افراد سالم و به‌ویژه بیماران قلبی توصیه کرد که نوشابه‌های گازدار زیاد مصرف نکنند. براساس این تحقیقات، مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان اندک دو بار در هفته یا ماه هیچ خطری برای سلامتی ندارد. اخیرا نیز تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا نشان داده بود که مصرف نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به آسم، انسداد ریوی مزمن و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.

کاهش قدرت باروری

تحقیقات نشان داده است قدرت باروری مردانی که هر روز نوشابه گازدار می‌نوشند در معرض خطر قرار دارد. در واقع تحقیقات نشان داده است مردانی که بیشتر از دیگران نوشابه گازدار می‌نوشند زندگی ناسالم‌تری نیز دارند. این افراد میوه و سبزی کمتری مصرف می‌کنند و بیشتر به خوردن فست‌فود علاقه دارند. مدت‌هاست به اثبات رسیده شیوه زندگی ناسالم عامل مهم به خطر افتادن سلامت باروری در مردان است.

نوشابه و سرطان در مردان

نتایج یک تحقیق 15 ساله نشان می‌دهد، مردانی که در روز یک نوشیدنی گازدار 300 میلی‌لیتری مصرف می‌کنند 40‌درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند.

نکته نگران‌کننده این است که این خطر در رابطه با بیماری که در مرحله اول باشد و به واسطه آزمایش‌های خون تشخیص داده‌ شده کاربرد ندارد بلکه سرطان‌هایی را هدف می‌گیرد که به قدری پیشرفته‌اند که علایم را نشان می‌دهند.‌

این امر از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که احتمال مهلک بودن اشکال سرطان پروستات که به سرعت رشد می‌کند، بیشتر است. نتایج این تحقیق در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده و نخستین تحقیقی نیست که خوردن نوشیدنی‌های گازدار شکر‌دار را تهدیدی برای سلامت عمومی می‌داند.

تحقیقات پیشین مصرف این نوشیدنی‌ها را به حمله‌های‌قلبی، دیابت، افزایش‌وزن، استخوان‌های شکننده، سرطان پانکراس، ضعف ماهیچه‌ای و خطرات بالقوه فلج شدن نسبت داده‌اند.

محققان سوئدی که این تحقیق را انجام داده‌اند، اظهار داشتند که پیش از نهایی کردن این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما در حال‌ حاضر هم دلایل فراوانی برای قطع مصرف این نوشیدنی‌ها وجود دارد. آنها برای انجام این تحقیقات وضع سلامتی بیش از 8‌ هزار مرد 37 تا 45 ساله را برای یک دوره 15 ساله بررسی کردند؛ در پایان مشخص شدکه بین مصرف نوشیدنی‌های گازدار شکردار و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» داستان کوتاه دو برادر

دو برادر با هم در مزرعه خانوادگی کار می کردند که یکی از آنها ازدواج کرده بود و خانواده بزرگی داشت و دیگری مجرد بود .

شب که می شد دو برادر همه چیز از جمله محصول و سود را با هم نصف می کردند . یک روز برادر مجرد با خودش فکر کرد و گفت:‌
درست نیست که ما همه چیز را نصف کنیم . من مجرد هستم و خرجی ندارم ولی او خانواده بزرگی را اداره می کند.
بنابراین شب که شد یک کیسه پر از گندم را برداشت و مخفیانه به انبار برادر برد و روی محصول او ریخت.
در همین حال برادری که ازدواج کرده بود با خودش فکر کرد و گفت :‌ درست نیست که ما همه چیز را نصف کنیم. من سر و سامان گرفته ام ولی او هنوز ازدواج نکرده و باید آینده اش تأمین شود.
بنابراین شب که شد یک کیسه پر از گندم را برداشت و مخفیانه به انبار برادر برد و روی محصول او ریخت.
سال ها گذشت و هر دو برادر متحیر بودند که چرا ذخیره گندمشان همیشه با یکدیگرمساوی است. تا آن که در یک شب تاریک دو برادر در راه انبارها به یکدیگر برخوردند. آن ها مدتی به هم خیره شدند و سپس بی آن که سخنی بر لب بیاورند کیسه هایشان را زمین گذاشتند و یکدیگر را در آغوش گرفتن



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:داستان کوتاه دو برادر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اثر معجزه‌گر سویا در مقابله با سرطان سینه

یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: سویا به دلیل اینکه کلسترول و چربی اشباع ندارد و در مقابل سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین و مواد معدنی است از ابتلای افراد به سرطان‌های حساس هورمونی از جمله سرطان سینه جلوگیری می‌کند.


به گزارش نامه نیوز، سیدحسین داودی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد تأثیر فرآورده‌های سویا در ارتباط با سرطان سینه در زنان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات غذاهایی که حاوی سویا هستند به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم برای افرادی که سابقه برخی سرطان‌ها که مربوط به هورمون است از جمله سرطان سینه دارند مناسب است.

وی ادامه داد: اگر سویا جایگزین غذاهای حیوانی پرچرب شود بهتر می‌تواند از سلامت بدن محافظت کند چون بدون کلسترول، چربی اشباع و سرشار از پروتئین است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود: سویا منبع خوبی از کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و حتی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در آینده افراد نیز مؤثر است به همین دلیل توصیه می‌شود در رژیم غذایی دوران جنینی، کودکی و نوجوانی استفاده شود.

داودی گفت: بهتر است در برنامه غذایی کودکان سویا گنجانده شود چرا که بر اساس مطالعاتی که انجام شده کودکانی که در برنامه غذایی روزانه آنها سویا وجود دارد احتمال ابتلا به سرطان سینه در سالهای آینده کاهش می‌یابد.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 9 اسفند 1392برچسب:اثر معجزه‌گر سویا در مقابله با سرطان سینه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» فواید شگفت انگیز سیب برای سلامتی!

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرپو، دانشمندان معتقدند مصرف روزانه یک سیب خطر سرطان را کاهش می دهد.

۱٫ دندان های سفیدتر و سالم تر

سیب جایگزین مسواک زدن نمی شود، اما گازدن و جویدن سیب، ترشح بزاق در دهان شما بیشتر می کند و پوسیدگی دندان را با کاهش سطح باکتری ها کمتر می کند.

۲٫ از ابتلاء به آلزایمر جلوگیری می کند

یک تحقیق جدید روی موشها نشان می دهد که نوشیدن آب سیب از ابتلاء به آلزایمر جلوگیری کرده و با عوارض پیری مبارزه می کند.

۳٫ در مقابل پارکینسون از شما حفاظت می کند

تحقیقات نشان داده اشخاصی که میوه می خوردند و از دیگر غذاهای پر فیبر استفاده می کنند به میزانی معینی نسبت به ابتلاء به پارکینسون محفوظ هستند. این بیماری از تولید نوعی از سلول های مغزی جلوگیری می کنند. دانشمندان این خاصیت را ناشی از آنتی اکسیدان های موجود در سیب می دانند.

۴٫ از انواع سرطان ها جلوگیری می کند

دانشمندان انجمن سرطان آمریکا همچون دیگر دانشمندان موافقند که مصرف سیب میتواند ریسک ابتلاء به سرطان لوزالمعده را تا ۲۳ درصد کاهش دهد. محققین دانشگاه کورنل پی برده اند که ماده ای موجود در پوست سیب از رشد سلول های سرطانی در کبد، روده بزرگ و مغز جلوگیری می کند. تحقیقات قبلی نشان می دهد که مصرف آب سیب کامل به کاهش اندازه تومورهای پستان کمک می کند. در حالیکه انستیتو ملی سرطان آمریکا برای کاهش ریسک ابتلاء به سرطان دستگاه گوارش کل سیب را مصرف کنید.

۵٫ کاهش ریسک ابتلا به دیابت

زنانی که حداقل روزی یک سیب می خوردند ۲۸ درصد کمتر از کسانی که سیب نمی خورند، احتمال دارد به دیابت نوع دوم مبتلا شوند.

۶٫ کاهش کلسترول

فیبرهای قابل هضم موجود در سیب در روده با چربی ترکیب شده، که موجب کاهش سطح کلسترول می شود و به سلامتی شما کمک می کند.

۷٫ قلب سالم تری داشته باشید

تحقیقات گسترده ای نشان می دهد مصرف فیبرهای قابل هضم ساختن پلاک های کلسترول در شریانها را کندتر می کند. ترکیب فلنویک که در پوست سیب یافته می شود از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کند. وقتی که چربی در شریانها رسوب کند موجب می شود جریان خون کمتری به قلب شما برسد و موجب بیماریهای عروقی می شود.

۸٫ جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا از باقی ماندن کلسترول زیاد در کیسه صفرا به شکل مایع ایجاد می شود که پس از مدتی جامد می شود. این بیماری در افراد چاق شایع است. برای پیشگیری از سنگ کیسه صفرا پزشکان رژیم غذایی پرفیبر را توصیه می کنند.که هم به کاهش وزن وهم به کاهش کلسترول کمک می کند.

۹٫ درمان اسهال و یبوست

فیبرهای موجود درسیب می توانند به درمان اسهال یا یبوست شما کمک کنند.

۱۰٫ کنترل وزن بدن

بسیاری از بیماری ها به اضافه وزن مربوط می شود. مانند دیابت نوع دوم، بیماری قلبی، و… غذاهای پرفیبر کمک می کنند با جذب کمتر کالری احساس سیری کنید.

۱۱٫ سم زدایی از کبد

ما مرتبا سموم را جذب می کنیم خواه از طریق آب خواه از طریق غذا، کبد مسئولیت پاکسازی بدن از این سموم را دارد. خوشبختانه یکی از ساده ترین راه های سم زدای از کبد مصرف میوه جاتی مانند سیب است.

۱۲٫ تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب سرخ حاوی آنتی اکسیدانی به اسم کرسدین است. پژوهش های جدید کشف کرده که این آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند به خصوص مواقعی که تحت فشار روحی هستید.

۱۳٫ جلوگیری از ابتلاء به آب مروارید

تحقیقات اخیر نشان می دهد، اشخاصی که رژیم غذایی شان غنی از میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان هاست مانند سیب، ۱۰ الی ۱۵ احتمال ابتلا به آب مروارید دارند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:فواید شگفت انگیز سیب برای سلامتی!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» هزینه درمان سالانه یک بیمار مبتلا به سرطان

 

وی به تاثیر آلودگی هوا در ابتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: تنها پنج درصد از روزهای سال، هوای تهران سالم است. متاسفانه هوای پایتخت سرطان زاست، مسئولان باید در این زمینه کاری انجام دهند تا میزان آلودگی کم شود.


به گزارش نامه نیوز، معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت حمایت از بیماران سرطانی گفت: سالانه 700 هزار ایرانی بدلیل هزینه‌های بالای درمان به زیر خطر فقر می‌روند؛ تعداد زیادی هم ورشکسته می‌شوند. در این میان سهم سالانه بیماران سرطانی از هزینه‌های درمان دو هزار میلیارد تومان است و یک بیمار سرطانی سالانه 20 میلیون تومان هزینه می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش روز جهانی سرطان که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه سالانه 91 هزار نفر به دلیل سکته قلبی و 34 هزار نفر بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در این میان سهم سرطان در مرگ و میر سالانه 30 هزار نفر است. 20 هزار نفر هم در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه 24 میلیون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، تاکید کرد: متاسفانه مصرف چربی‌ها در کشور بالاست، این موضوع منجر به اضافه وزن شده و زمینه سرطان را هم فراهم می‌کند. همواره تاکید می‌شود که روزانه باید پنج واحد سبزی و میوه مصرف شود، درست است که تهیه این مواد گران است اما می‌توان ارزان آن را هم پیدا کرد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تعداد مصرف کنندگان سیگار در کشور را پنج میلیون نفر اعلام کرد و افزود: این روزها کشیدن قلیان تبدیل به یک ارزش شده است، غافل از اینکه مصرف دخانیات عامل اصلی ابتلا به سرطان ریه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه 90 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند.

وی به تاثیر آلودگی هوا در ابتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: تنها پنج درصد از روزهای سال، هوای تهران سالم است. متاسفانه هوای پایتخت سرطان زاست، مسئولان باید در این زمینه کاری انجام دهند تا میزان آلودگی کم شود.

سیاری در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای درمان سرطان ادامه داد: سالانه 700 هزار ایرانی به دلیل هزینه‌های بالای درمان به زیر خطر فقر می‌روند، تعداد زیادی هم ورشکسته می‌شوند. در این میان سالانه دو هزار میلیارد تومان هزینه درمان سرطان می‌شود و یک بیمار سرطانی سالانه 20 میلیون تومان هزینه می‌کند. بنابراین لازم است که موسسه‌های خیریه به این بیماران کمک مالی کنند.

به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت، هم اکنون 300 هزار نفر سرطانی در کشور ما زنده هستند؛ یک بیمار سرطانی نیاز به تغذیه، مراقبت، دارو و حمایت دارد و نقش ما و سایر موسسه‌های حمایتی اینجا می‌تواند بسیار پررنگ شود.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:هزینه درمان سالانه یک بیمار مبتلا به سرطان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سرطان را در نطفه خفه کنید

شبیه یک خرچنگ غول پیکر کمین کرده در تاریکی نیست که ناگهان به شما حمله کند، می دانید چگونه تسخیرتان می کند اما راهش را نمی بندید و حتی وقتی از راه می رسد نشانه هایش را نادیده می گیرد تا او جسم تان را به تمامی تصاحب کند و آنوقت احتمال شکست خوردن تان زیاد می‌شود، اگر شما برنده شوید، زنده می‌مانید و مثل نهالی که از طوفان گذشته است در طول سال های بعد بهتر و بهتر می‌شوید و اگر او برنده شود ....


به گزارش نامه نیوز به نقل از جام جم؛ دکتر حسین فودازی، یک متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی (سرطان شناسی) است و تاکید می کندکه سرطان یک اتفاق ناگهان پیش بینی نشده و غیر قابل پیشگیری نیست و نه تنها راه هایی وجود دارد که می شود احتمال ابتلا به برخی سرطان ها را به صفر رساند بلکه حتی اگر در مراحل ابتدایی اش شناخته شده باشد و بتوانیم به موقع تشخیص شان بدهیم، با هزینه ای اندک قابل درمان است.

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی و آنکولوژی کشور در این گفتگو راه های پیشگیری از انواع سرطان های شایع در کشورمان را شرح می دهد که بخش عمده ای از آنها با تغییر سبک زندگی مرتبط است.

بیماران سرطانی چند درصد هزینه های درمان را خودشان می پردازند؟

متاسفانه حدود 60 درصد این هزینه ها از جیب بیماران پرداخت می شود و از آنجا که سرطان بیماری صعب العلاج است و فرایند درمانی طولانی دارد بیماران و خانواده های شان در طول دوره درمان چنان تحت فشار مالی قرار می گیرند که گاهی کار درمان را در نیمه راه رها می کنند و جان شان را به خطر می اندازند.

وضعیت شیوع سرطان در کشور چگونه است ؟

بر اساس آخرین آماری که مرکز ثبت سرطان وزارت بهداشت و درمان ارائه داده است، این بیماری پس از بیماری های قلبی عروقی و حوادث، سومین علت مرگ در کشور است و چهارمین جایگاه را در بین باراقتصادی بیماری ها دارد و سالانه 30 هزار نفر بر اثر این بیماری جان شان را از دست می دهند. هم اکنون حدود 80 هزار ایرانی با این بیماری درگیر هستند و نیاز به روش های تشخیصی و درمانی دارند که به شدت هزینه بر است.

شایع ترین نوع سرطان در زنان سرطان سینه و در مردان، سرطان پروستات است. همچنین سرطان های پوست، روده، معده، مری، ریه، مثانه، سرطان کبد و سیستم های خون ساز نیز جزو شایع ترین سرطان هاست اما کشنده ترین نوع سرطان، سرطان معده است که به طور مستقیم با نوع تغذیه در ارتباط است. کانون این نوع سرطان، منطقه مشکین شهر استان اردبیل است.

برخی می گویند شیوع سرطان در ایران نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است. به نظرتان این فقط یک سیاه نمایی است یا حقیقت دارد؟

وضعیت شیوع سرطان در همه جای دنیا نگران کننده است . برآوردهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد شمار موارد جدید این بیماری از سال 2000 میلادی که حدود 10 میلیون نفر در سال بوده است و در سال 2020 میلادی با یک افزایش صد در صدی به حدود 20 میلیون نفر درسال خواهد رسید اما نکته مهم آن است که اگر بخواهیم به برآوردها تکیه کنیم حدود دوسوم این افزایش در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد که ایران نیز در این کشورها طبقه بندی می شود.

آمارهای برنامه ثبت سرطان در ایران گویای آن است که سالانه بیش از نود هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان درکشورمان شناسایی می شوند و برآورد می شود که حدود نیم میلیون نفر نیز با این تشخیص در کشور زندگی کنند که این آمار نسبت به آمار بیماران شناخته شده ثابت می کند خیلی ها به بیماری مبتلا هستند اما هنوز وارد مرحله تشخیص و درمان نشده اند.

بر اساس پیش بینی ها تعداد موارد جدید و همچنین مرگ ناشی از سرطان در 10 تا 15 سال آینده در کشور به دستکم دو برابر امروز افزایش می یابد.

چرا شیوع بیماری در دنیا روال تندتری به خود گرفته است ؟

با یک دید کلی نسبت به وضعیت سرطان در همه کشورهای دنیا، مهم ترین علت افزایش شمار مبتلایان به سرطان ، افزایش امید به زندگی است اما علل اصلی شیوع سرطان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران تا حدی متفاوت است برای مثال در این کشورها، افزایش میزان مصرف دخانیات یکی از عوامل مهم است. همچنین تغییر در شیوه زندگی شامل زندگی با فعالیت فیزیکی کم و مصرف غذاهای نامناسب از دیگر دلایل افزایش بروز سرطان است.

البته در مورد هر سرطان به شکل خاص این علل متفاوت است برای مثال درباره سرطان معده ، عوامل محیطی مانند استفاده از آب غیر بهداشتی وآلوده به فلزات سنگین ، استفاده غیر علمی از کود و سموم در فرایند تولید محصولات کشاورزی و افزایش ابتلا به برخی از عفونت ها به شدت اثر دارد.

شما در ابتدای گفتگو اشاره کردید که با پیشگیری از سرطان می شود تا حد زیادی هزینه های درمان سرطان را کاهش داد. چند درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است؟

با کنترل عوامل محیطی می توان دست کم از 40 درصد سرطان ها پیشگیری کرد. مقرون به صرف ترین فعالیت در میان عوامل کنترل کننده سرطان همین اقدام به پیشگیری از بروز آن است. نکته مهم دیگر که در کشور ما اهمیت دارد این است که بسیاری از موارد سرطان در مراحل پیشرفته بروز می کنند که ضمن کم اثر کردن درمان ها در مقیاس فردی، هزینه های بیشتر را بر سبد سلامت در کشور وارد خواهد کرد و اگر از آن پیشگیری شود هم امکان حفظ جان بیماران بیشتر می شود هم، هزینه کمتری برای درمان در مراحل پیشرفته سرطان صرف خواهد شد.

منظورتان از عوامل محیطی موثر در پیشگیری از سرطان چیست؟

بخشی از علت بروز سرطان ، ژنتیکی است اما اگر عوامل محیطی کنترل شود ، ممکن است فردی با وجود داشتن زمینه ژنتیکی ، مبتلا به سرطان نشود. از جمله این عوامل تاثیر گذار در بروز بیماری می شود به سیگار اشاره کرد. شک نداشته باشید که سیگار مهم ترین عامل برای تهدید سلامت شماست. مصرف سیگار و ترکیبات دخانی به تنهایی عامل 30 درصد از موارد ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان ریه، حنجره، مری، لوزالمعده و مثانه است.

مساله دیگر که در کاهش خطر سرطان نقش دارد ، اضافه وزن و البته شیوه ایست که شما برای کاهش وزن انتخاب می کنید. حتما وزن تان را متعادل نگه دارید و اگر سعی دارید چند کیلوگرم از آن را کم کنید، کار را با دقت ، تدریجی و ایجاد تغییر در اندازه وعده غذایی و افزایش فعالیت های روزانه شروع کنید.

فعال باشید، قدم بزنید و کارهایی را که برایتان لذت بخش هستند انجام دهید و انجام دادن شان را ادامه دهید. 5 روز در هفته یا بیشتر و هر روز حداقل 30 دقیقه فعالیت کنید. افزایش سطح انرژی،کاهش استرس و بهبود سلامت تان را در نظر داشته باشید یعنی شما که روزانه 1440 دقیقه در اختیار دارید، روزی 30 دقیقه از آن را به فعالیت بدنی اختصاص دهید. شیوه تغذیه هم در پیشگیری از سرطان بسیار مؤوثر است.

تغذیه سالم باید چگونه باشد ؟

حتما میوه و سبزی را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. برخی به هوای رژیم گرفتن خوردن نان، غلات کامل، ماکارونی و حبوبات را برای خودشان قدغن می کنند درحالی که این مواد غذایی حتما باید به میزان کافی در برنامه غذایی وجود داشته باشد.

یکی از پرسش های رایج درباره سرطان این است که آیا باید منتظر بمانیم تا نشانه هایی غیر طبیعی در بدن مشاهده کنیم و سراغ آزمایش برویم یا برخی آزمایش ها حتی برای افراد سالم هم لازم است؟

نه. همه مردم به برخی آزمایش های دوره ای برای غربالگری یعنی بیماری یابی پیش از بروز علایم نیاز دارند با این نوع آزمایش ها اگر بیماری بدون علامت آغاز شده باشد و در مراحل اولیه باشد، امکان موفقیت در درمان افزایش پیدا می کند. توجه داشته باشید نوع آزمایش های کسانی که بیش از افراد عادی در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند مثلا عضو درجه یک خانواده شان سرطان دارد ، با افراد کاملا سالم متفاوت است. برای مثال ممکن است لازم باشد در سنین پایین تر یا به دفعات بیشتری غربالگری شوند.

طبیعتا وقتی نشانه های غیر عادی را مشاهده می کنید هم باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش های لازم برایتان تجویز کنند و کسانی هم که به علت برخی مسایل مانند ابتلا به سرطان یکی از اعضای نزدیک خانواده ، بیشتر در معرض خطر هستند باید آزمایش های غربالگری متفاوت و بیشتری را بگذرانند.

از آزمایش های دوره ای برای افراد سالم مثال می زنید ؟

خانم ها از 20 سالگی به بعد، خودشان باید پستان شان را پس از هر عادت ماهیانه معاینه کنند و هر نوع تغییری را به سرعت اطلاع دهند. در 40 سالگی بهتر است یک آزمایش ماموگرافی را با صلاحدید دکتر بگذرانند و از 40 سالگی به بعد باید ماموگرافی سالانه و مشاوره با پزشک داشته باشند.در زنانی که خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان وجود دارد مثلا زن هایی که سابقه قوی خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند ، انجام ام. آر . آی سالانه همراه با ماموگرافی لازم است.

از دیگر سرطان های رایج زنان در ایران، سرطان دهانه رحم است برای این نوع سرطان هم آزمایش دوره ای وجود دارد ؟

برای پیشگیری از این نوع سرطان و یا تشخیص زودهنگامش باید آزمایش پاپ اسمیر انجام شود که تعداد دفعات انجامش، بسته به نظر پزشک متفاوت است. تمام زنان باید 3 سال پس از شروع فعالیت جنسی، غربالگری سرطان دهانه رحم را هر دو تا سه سال یکبار باآزمایش پاپ اسمیر انجام دهند. در زنانی که رحم شان برداشته شده ( هیسترکتومی) ممکن است غربالگری متوقف شود مگر آنکه جراحی به عنوان درمانی برای سرطان سرویکس یا ضایعات پیش سرطانی بوده باشد.

برای پیشگیری از سرطان رحم هم لازم است که همه زنان یائسه باید از خطرات و علائم سرطان رحم آگاه شوند، هر گونه خونریزی غیر طبیعی یا لکه بینی بعد از یائسگی را حتماً به پزشک اطلاع دهند.

آزمایش دوره ای واجبی برای مردان هم وجود دارد ؟

برای مردان باید آزمایش سرطان پروستات با صلاحدید پزشک انجام شود و من آن را به شکل دوره ای پیشنهاد نمی کنم مگر آن که پزشک پس از رد یابی آنتی ژن های اختصاصی پروستات در خون و برخی معاینات ، در مردان بالاتر از 50 سال به نتیجه برسد که آن ها باید این آزمایش را انجام دهند. مردانی که شرایط شان بسیار پر خطر است یعنی خویشاوندان درجه اول شان این بیماری را داشته اند ، باید از 40 سالگی برای مشورت با پزشک و احتمالا تجویز آزمایش مراجعه کنند.

وقتی از سرطان های رایج می گفتید به سرطان روده هم اشاره کردید، آزمایشی برای تشخیص به موقع این سرطان هم وجود دارد ؟

با شروع 50 سالگی، مردان و زنان در معرض خطر متوسطی برای ابتلا به سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ و مقعد ) قرار دارند برای تشخیص زودهنگام این نوع سرطان ها، آزمایش کولونوسکوپی کامل هر 10 سال یکبار یا آزمایش باریم انما هر ٥ سال یکبار و یا آزمایش ایمن هیستوشیمی و خون مخفی در مدفوع به شکل سالیانه انجام شود.

علاوه بر این کسانی که سابقه این نوع سرطان یا پولیپ های آدنوماتوز را داشته اند یا کسانی که به بیماری ها التهابی مزمن روده مثلا کرون یا کولیت اولسراتیو مبتلا هستند ، یا کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به این نوع سرطان را دارند یا در میان اعضای درجه یک خانواده شان پولیپ های خطرناک روده دارند، یا کسانی که سابقه خانوادگی از سندرم پولیپوز فاملیال ارثی و یا سرطان غیر پولیپوز کولون دارند باید حتما با پزشک مشورت کنند که بر اساس این نوع سوابق پرونده ای ، آزمایش های غربالگری متفاوتی تجویز کند .


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:سرطان را در نطفه خفه کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آیا سینه‌ بند برای سلامتی‌تان خطرناک است؟

 به گزارش سایت مردمان ؛ آنها دریافته‌اند که پوشیدن سینه‌بند می‌تواند موجب پژمردن و کشیده‌شدن سینه‌ها شده و باعث بروز کیست، درد و یا سرطان ‌شود. سالها پیش آنها تحقیقی انجام دادند که متوجه شدند پوشیدن سینه‌بند با ابتلا به سرطان سینه در ارتباط است. به همان ترتیب که کرست در زمان خود در راس مُد بوده و با گردش خون و جریان لنفی مرتبط بوده است، براساس نتایح راس سینگر و گریسماژیر سوتین نیز همین تاثیر را دارد.

سیستم لنفاوی سیستم زباله‌دانی بدن است که مایع لنفی را دور بدن گردانده و سموم و پسمانده‌های موجود در بافت‌ها را جمع می‌کند تا بتواند از بین ببرد. راس سینگر و گریسماژیر دریافته‌اند که پوشیدن سینه‌بند جریان لنفی را محدود کرده که می‌تواند با بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان سینه در ارتباط باشد. 
جمع شدن مایع لنفی هم ممکن است موجب بروز درد و کیست شود. تحقیقات آنها نشان می‌دهد که زنانی که سینه‌بند نمی‌پوشند به اندازه مردان دچار سرطان سینه می‌شوند که بسیار پایین است. و هرچه سینه‌بند تنگ‌تر بوده و یا زمان پوشیدن آن طولانی‌تر باشد، احتمال بروز سرطان سینه بیشتر خواهد بود.
احتمال بروز سرطان سینه در زنانی که کل روز سینه‌بند می‌پوشند، نسبت به آنهایی که سینه‌بند نمی‌پوشند ۱۰۰ برابر است. 
تحقیقات دیگری که در هاروارد روی چینی‌ها و ونزوئلایی‌ها انجام گرفته نیز این یافته‌ها را تایید کرده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:آیا سینه‌ بند برای سلامتی‌تان خطرناک است؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نتیجه مطالعه محققان ایرانی درباره رابطه بین استرس و بیماری ام اس

به گزارش مهر، محققان واحد علوم تحقیقات فارس دانشگاه آزاد به تازگی پروژه تحقیقاتی را در زمینه ارتباط استرس با شدت علائم بیماری بیماری مولتیپل اسکلروز (MS) اجرایی کردند. این مطالعات با هدف بررسی رابطه استرس و شدت علایم MS و سن ابتلا به این بیماری و میزان شیوع آن در زنان و مردان اجرایی شد.
برای این منظور این پژوهشگران جامعه مورد نظر خود را اعضای انجمن MS شهر شیراز انتخاب کردند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 100 نفر انتخاب شدند. 
به منظور به دست آوردن نمره استرس از بیماران مبتلا به MS پرسشنامه‌ای در اختیار آنها قرار گرفت ضمن آنکه برای به دست آوردن نمره شدت علایم MS از پرسشنامه شدت علایم مولتیپل اسکلروز که از سوی این محققان تهیه شده بود، استفاده شد. 
نتایج به دست آمده نشان داد که میانگین سن ابتلا به بیماری ام اس 30.6 سال و میانگین استرس آنها 62/2 بوده است. این اعداد نشان داد که استرس بالا با شدت بیشتر علایم MS رابطه معنادار داشته به این معنا که داشتن استرس بالا در شدت و افزایش علائم بیماری MS موثر است. 
علاوه بر این نتایج به دست آمده از محاسبه درصد فراوانی در دو جنس مذکر و مؤنث، حاکی از شیوع بیشتر این بیماری در زنان بوده است به گونه‌ای که در این تحقیقات 35 درصد مردان و 65 درصد زنان به این بیماری مبتلا شده بودند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:نتیجه مطالعه محققان ایرانی درباره رابطه بین استرس و بیماری ام اس, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟