اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 4422
بازدید کل : 815030
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار
یک متخصص سلامت پس از چهار سال تحقیق اعلام کرد در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید ۵۰ دقیقه بدوید تا کالری آن به کلی سوزانده شود.

به گزارش ايسنا، یک متخصص سلامت که به مدت چهار سال روی سنجش کالری آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار مطالعه کرده می‌گوید: مردم اگر حقایق راجع به مضرات برخی از خوراکی‌ها را می‌دانستند در انتخاب رژیم غذایی خود خیلی بیشتر دقت و احتیاط می‌کردند. به گفته وی، مردم در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید دست‌کم 50 دقیقه بدوند تا کل کالری آن بسوزد.

«سارا بلیچ» استادیار دانشکده سلامت عمومی «جان هاپکینز» این مطالعه را با هدف یافتن رابطه میان تغذیه و ورزش انجام داده و جزئیات آن را در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر کرده است. در این مطالعه، متخصصان در کنار قفسه فروش نوشابه‌های گازدار علائم هشداردهنده‌ای قرار دادند که روی آنها این جمله نوشته شده بود: آیا می‌دانید برای رهایی از کالری‌های یک بطری نوشابه یا آبمیوه باید 50 دقیقه دوید؟ از این علائم هشداردهنده در کنار قفسه‌های فروش آبمیوه نیز استفاده شد. در نهایت متخصصان مشاهده کردند فروش آبمیوه و نوشابه‌های گازدار در این فروشگاه‌ها کاهش یافت یا بسیاری از خریداران بطری‌های کوچکتری را خریدند.

بنابر اعلام «وب ام دی»، متخصصان با 3100 خریدار نوشابه و آبمیوه در این فروشگاه‌ها مصاحبه کردند که این خریداران را نوجوانان 12 تا 19 سال تشکیل می‌دادند. از جمع 35 درصدی که گفتند علائم هشداردهنده را دیده‌اند، 59 درصد می‌گویند به اطلاعات این علائم باور دارند و 40 درصد نیز در خرید خود تجدیدنظر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از دزرت نیوز، «بلیچ» در ادامه افزود: استفاده از این علائم هشداردهنده کم‌هزینه‌ترین راه برای وادار کردن نوجوانان به خرید نوشیدنی‌های کم‌شیرینی‌تر است. به نظر می‌رسد حتی پس از حذف این علائم هشداردهنده این اقدام همچنان موثر است. بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند مردم درک صحیحی از رابطه میان انتخاب غذا و کالری ندارند و این بدین معناست که بدون ورزش برای سوخت این کالری‌ها دچار اضافه وزن می‌شوند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواص ضدپیری و ضدسرطانی «چای سبز»
متخصصان خواص بسیاری از جمله خواص آنتی اکسیدانی ثابت، ضدپیری و ضدسرطانی را برای چای سبز نقل کرده‌اند.

به گزارش ايسنا، متخصصان سنگاپوری خواص ضد سرطانی این نوع چای را مورد بررسی قرار داده‌اند و در حال تولید کپسول نانو از این داروی ضدسرطانی هستند.

همچنین از این محصول به عنوان یک حامل نانو در تولید داروی ضدسرطان استفاده می‌کنند.

مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهد کاهش رشد تومور با استفاده از این دارو بسیار موثرتر از استفاده از دیگر داروهاست.

EGCG، آنتی اکسیدان ضدسرطانی در چای سبز است که در درمان سرطان و اختلالات دیگر بسیار موثر است.

یکی از مشکلات اصلی شیمی درمانی این است که سلول‌های سالم در بافت‌ها و اندام‌های اطراف را از بین می‌برد، اما این دارو تنها بافت سرطانی را مورد حمله قرار می‌دهد. استفاده از این خاصیت در درمان سرطان پستان نتایج امیدوار کننده‌ای داشته و عوارضی نداشته است.

این مطالعه در nature nanotechnology منتشر شده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:خواص ضدپیری و ضدسرطانی «چای سبز», | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۵ ماده‌ی غذایی: کالری در حد صفر

خوشبختانه خداوند مواد غذایی کم یا بی‌کالری را در طبیعت نهاده است تا بتوانیم استفاده کنیم و از کالری دور باشیم و در عین حال بدن‌مان ضعیف نشود. با ما باشید تا با ۵ نمونه از کم کالری ترین مواد غذایی آشنا شوید.

خدا نکند یکی از ما بخواهیم چند کیلو وزن کم کنیم. در این صورت است که کالری‌ها می‌شوند دشمن شماره یک مان. در نتیجه مدام دنبال مواد غذایی کم کالری می‌گردیم. اما در حین کاهش مصرف کالری باید حواسمان به میزان ویتامین و مواد مغذی بدن مان باشد.

انواع قارچ‌ها

قارچ‌ها مانند پر کاه سبک هستند و کالری چندانی به بدن نمی‌رسانند. در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی و تا جایی که دلتان می‌خواهد از این مواد غذایی مفید استفاده کنید. باید بدانید که هر 100 گرم قارچ به زحمت 25 کالری وارد بدن می‌کند در حالی که همین ماده‌ی غذایی حاوی پروتئین است و یکی از مواد غذایی فوق‌العاده برای ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد محسوب می‌شود.

علاوه بر این قارچ‌ها حاوی میزان زیادی آب و فیبرهای غذایی هستند. در نتیجه اگر دنبال راهی برای صاف شدن شکمتان می‌گردید می‌توانید به این مواد غذایی اعتماد کنید. بهتر است قارچ‌ها از حرارت و پخته شدن طولانی مدت در روغن یا کره دور باشند. چون به این ترتیب چربی زیادی به خود می‌گیرند و چهارچوب رژیم لاغری سالم را به هم می‌زنند. اگر می‌خواهید کمترین میزان کالری را دریافت کنید بهتر است قارچ‌هایتان را بخارپز کنید.

خیار

سرشار از آب و حاوی مواد معدنی مختلف به خصوص پتاسیم است. خیار جزو میوه‌های ضدعطش و کم کالری فوق‌العاده است. هر 100 گرم از این میوه حدود 10 کیلوکالری دارد که خیلی ناچیز است. خیار حاوی تمامی ویتامین‌های خانواده‌ی B، ویتامین C و کمی ویتامین پیش ساز A و همچنین ویتامین E می‌باشد.

ادویه‌ها

فلفل، زردچوبه، کاری، آویشن، زیره و غیره. دنیای ادویه‌ها دنیای رنگارنگ و البته پرخاصیتی است. کالری موجود در این ادویه‌ها در حد صفر است اما در عین حال باعث خوش طعم شدن غذا می‌شوند. از طرف دیگر ادویه‌ها کاری می‌کنند که نیاز به نمک برای خوش طعمی غذا و همچنین مواد چرب جذب شده نیز کاهش پیدا کند. توصیه می‌شود که به غذاهای چربتان حتماً ادویه بزنید چون باعث کاهش 30 درصدی‌تری گلیسیرید جذب شده می‌شوند. هر چه میزان چربی دریافتیتان کمتر شود به این معنی است که کالری‌های دریافتیتان نیز کمتر است.

فلفل تازه

هر 100 گرم فلفل تازه حاوی 28 کالری است. هر چه میزان فلفلی که به غذایتان اضافه کنید بیشتر باشد طعم غذایتان بهتر و میزان چربی دریافتیتان کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که فلفل سرشار از ماده ای به نام «کاپسایسین» است که سلاح مجهزی در برابر کلسترول محسوب می‌شود.

کدو

کدو نیز جزو آن دسته سبزیجات فوق‌العاده کم کالری است. هر 100 گرم از این ماده‌ی غذایی فقط 15 کیلوکالری دارد. در عوض کدو حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی و فیبر و همچنین ویتامین‌های مختلف است. بهتر است بدانید که کدو تمام خصوصیات یک ماده‌ی غذایی رژیمی را داراست. این سبزی پرخاصیت سرشار از آب (95 درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. پتاسیم موجود در آن برای هضم غذا و فسفر آن برای سلول‌ها، استخوان‌ها و دندان‌هایمان سودمند است. کدو همچنین حاوی کلسیم و منیزیم نیز می‌باشد که برای سلامت استخوان‌ها فوق‌العاده است.

برای لاغر شدن نمی‌شود فقط روی میوه‌ها و سبزیجات حساب کرد

همه‌ی افرادی که می‌خواهند لاغر شوند معمولاً قید غذا خوردن را می‌زنند و صرفاً به سمت مصرف میوه و سبزیجات روی می‌آورند. در نتیجه تا می‌توانند بروکلی، کرفس، کدو و غیره می‌خورند. درست است که این مواد غذایی سودمند هستند اما نتایج پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد که اتکا به میوه و سبزیجات برای لاغری چندان نتیجه بخش نیست.

معمولاً هر کسی که تصمیم به لاغری می‌گیرد خیلی زود از مصرف پاستا و برنج و نان گرفته تا شکلات و شیرینی صرف‌نظر می‌کند.

محققان روی 1200 داوطلب بررسی‌هایی انجام دادند. در این پژوهش میزان مصرف روزانه‌ی میوه و سبزیجات این افراد را به تدریج افزایش دادند و بعد از بررسی‌های متعدد مشاهده کردند که مصرف زیاد میوه و سبزیجات باعث افزایش روند لاغری نمی‌شود.

به عقیده‌ی این محققان برای لاغر شدن باید میزان کالری‌های دریافتی روزانه را کاهش داد و ورزش کرد. افزایش مصرف میوه و سبزیجات تأثیری در کاهش وزن ندارد.

در نهایت اینکه برای لاغر شدن هیچ ماده‌ی غذایی معجزه‌گری وجود ندارد که با مصرف آن و یا افزایش مصرف آن به هدف رسید. لاغری و کاهش وزن نیاز به برنامه ریزی و صبر دارد. ورزش و تغذیه‌ی سالم تنها راه حل‌های کاهش وزن سالم و تناسب اندام محسوب می‌شوند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:۵ ماده‌ی غذایی: کالری در حد صفر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سازمان جهانی بهداشت خواستار کاهش مصرف نمک شد

به گزارش ایرنا از هلث، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: 80 درصد نمک مصرفی جهان به علت مصرف غذاهایی است که از بیرون خریداری می شوند؛ غذاهایی مثل نان، پنیر، انواع سس و گوشت های فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد، بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلبی و سکته مغزی مهمترین علل مرگ های زودرس در قرن 21 هستند.

سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه از دولت های جهان خواسته تا در راه اجرای این برنامه تلاش کنند.

این سازمان از صنایع غذایی نیز خواست تا با همکاری با سامان بهداشت جهانی و دولت ها مصرف نمک را در تولیدات خود به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهند.

«برنامه جهانی کاهش بیماری های واگیر» 9 هدف را تا سال 2015 تعیین کرده که یکی از آنها کاهش مصرف 30 درصدی نمک است.

دکتر «الگ چستنوف» معاون بیماری های غیرواگیر و سلامت روان سازمان بهداشت جهانی می گوید: «اگر کاهش 30 درصدی مصرف نمک تا سال 2025 محقق شود جان میلیون ها نفر نجات پیدا خواهد کرد.»

در جهان بطور متوسط هر نفر روزی 10 گرم نمک مصرف می کند و سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که مجموع نمک مصرفی در خوردنی هایی که خریداری می شوند، در غذاهای آماده (فست فود) و در غذاهایی که در منزل تهیه می شوند کمتر از پنج گرم در روز باشد، یعنی کمتر از یک قاشق چایخوری در روز.

در مورد کودکان و نوجوانان 2 تا 15 سال توصیه بر این است که مصرف روزانه حتی از این هم کمتر باشد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 5 مهر 1393برچسب:سازمان جهانی بهداشت خواستار کاهش مصرف نمک شد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سالانه ۸۰۰میلیارد تومان در کشور برای هزینه‌های داروهای شیمی‌درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برآورد سالانه ۸۰۰میلیارد تومان در کشور برای هزینه‌های داروهای شیمی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و آن را هم برای بیمار و هم برای بخش سلامت کمرشکن توصیف کرد. 

دكتر علي‌اصغر پيوندي از تدوين دستورالعمل‌هاي تجويز داروهاي شيمي‌درماني براي تعريف شاخص‌هاي دارويي در درمان سرطان و تجويز داروهاي شيمي‌درماني خبر داد. اين يعني وزارت بهداشت با تلاش براي تجويز منطقي داروها دنبال كاهش بار مربوط به هزينه‌هاي درمان اين افراد است. اما حال و روز بيماران مبتلا به سرطان در ايران چگونه است و آنها براي درمان متحمل چه هزينه‌هايي مي‌شوند؟!

هرچند با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت مشكلات 400هزار بيمار مبتلا به سرطان در كشور كمتر شده، اما اين بيماران همچنان با مشكلات متعددي دست‌به‌گريبان هستند. آنها خواهان خدمات بيشتر براي درمان و به‌ويژه كمك بيشتر بيمه‌ها هستند. هزينه‌هاي شيمي درماني بيماران مبتلا به سرطان آنقدر زياد است كه گاه آنها ناچار مي‌شوند دارايي‌هايي كه در طول ساليان عمر پس انداز كرده‌اند را بفروشند و به خط فقر نزديك شوند. مدير برنامه ملي كنترل سرطان وزارت بهداشت به همشهري مي‌گويد:400هزار بيمار مبتلا به سرطان در كشور وجود دارد و ميزان بروز سرطان در ايران به ازاي هر 100هزار نفر جمعيت در مردان 134نفر و در زنان 127نفر است. اين درحالي است كه متوسط جهاني بروز سرطان به ازاي هر 100هزار نفر در مردان 205نفر و در زنان 165نفر اعلام شده است.

براساس اظهارات دكتر علي مطلق ميزان بروز سالانه سرطان درايران كمتر از متوسط جهاني است اما مطالعات نشان مي‌دهد كه بيش از 70درصد ميزان بروز سرطان در سال‌هاي آينده در كشورهاي در حال توسعه اتفاق مي‌افتد كه ايران هم جزو اين دسته از كشورهاست. براساس مطالعات انجام شده، ميزان بروز سالانه سرطان در جهان در سال 2012، 14ميليون نفر گزارش شده كه اين ميزان در سال 2030به 27ميليون نفر خواهد رسيد. اين يعني تعداد مبتلايان به سرطان در ايران در حال افزايش است. هم‌اكنون سالانه حدود 90هزار بيمار مبتلا به سرطان در ايران شناسايي مي‌شوند.

دلايل بروز سرطان در ايران

افزايش تعداد سالمندان و افزايش اميد به زندگي در ايران يكي از مواردي است كه همواره كارشناسان سلامت آن را در افزايش ميزان سرطان در كشور دخيل مي‌دانند. ميزان اميد به زندگي در ايران تا 3 دهه قبل حدود 58سال اما در سال‌هاي اخير به 73/8سال رسيده است. اين درحالي است كه متوسط جهاني اميد به زندگي 70/8است. از سوي ديگر، درصد سالمندان يعني افراد از 65سال به بالا نيز در كشور افزايش يافته است به‌طوري كه 10سال قبل 4/8درصد از جمعيت ايران سالمند بود و اما اين ميزان هم‌اكنون 5/3درصد اعلام شده است.

تغيير شيوه زندگي از ديگر مواردي است كه به گفته دكتر مطلق در ابتلا به سرطان در ايران مؤثر است. افزايش گرايش به دخانيات، كم‌تحركي و به‌دنبال آن چاقي و اضافه‌وزن و گرايش به غذاهاي آماده و فست فود و همچنين افزايش آلودگي‌هاي محيطي ازجمله مواردي است كه در بروز سرطان مؤثر است. عوامل محيطي مانند افزايش آلودگي‌هاي هوا، آب و غذا را هم بايد به اين فهرست اضافه كرد.

چقدر براي سرطان هزينه مي‌شود

مدير برنامه ملي كنترل سرطان وزارت بهداشت مي‌گويد: حدود 2/7ميليارد دلار در سال يعني معادل 8هزار و 500ميليارد تومان به‌طور مستقيم و غيرمستقيم صرف هزينه‌هاي سرطان در كشور مي‌شود. از اين ميزان، 2هزار و 500ميليارد تومان هزينه‌هاي درمان سرطان است كه 1200ميليارد تومان آن مربوط به هزينه‌هاي داروهاي سرطان، مثل شيمي درماني و هورمون درماني است. از اين ميزان چيزي حدود هزار ميليارد تومان يعني حدود 83درصد را دولت پرداخت كرده كه شامل 62درصد كمك بيمه‌ها و 20درصد نيز پرداخت يارانه است.

پزشكان، داروهاي گران و تأييدنشده را تجويز نكنند

دولت تاكنون براي حمايت از بيماران مبتلا به سرطان حداكثر كاري را كه مي‌توانسته انجام داده است. ما هم همچنان پيگير برطرف كردن مشكلات بيماران در اين زمينه هستيم. اما مشكلي كه وجود دارد آن است كه متأسفانه تعدادي از پزشكان اين تفكر را به بيماران تلقين مي‌كنند كه برخي داروهاي گرانقيمت اثربخشي بيشتري دارد. بيماران و خانواده‌هاي آنها هم تلاش مي‌كنند تا بتوانند آن داروها را خريداري كنند چون از نظر رواني به آنها تلقين شده كه كارايي بهتري دارند. بعضي از اين بيماران حتي اقدام به فروش دارايي‌هاي خود هم مي‌كنند درحالي‌كه اين چنين نيست و ممكن است با تجويز داروهاي ارزان‌قيمت‌تر و علمي‌تر نتيجه درمان اثربخش‌تر باشد. اين در حالي است كه داروهاي ديگر هم ارزان‌تر، هم اثربخش‌تر و هم تحت پوشش بيماري‌هاي خاص است و بيمه‌ها هزينه‌هاي آن را پرداخت مي‌كنند. تدوين دستورالعمل‌هاي تجويز داروهاي شيمي‌درماني در وزارت بهداشت مي‌تواند گام نخست براي حل اين مشكل باشد.
دكتر سيامك مره صدق- عضو كميسيون بهداشت مجلس



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 5 مهر 1393برچسب:سالانه ۸۰۰میلیارد تومان در کشور برای هزینه‌های داروهای شیمی‌درمانی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟